LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] upc
Re: upc
Voor Keesjan en anderen;
Let op; ik heb het hier niet over, met alle respect, de minder tijdig en niet volledig betalende klanten!
Voor mij (e.a. toegelicht in topic; kies niet voor automatische incasso) vormt dit een reden dat ik werkelijk niemand aan zal raden om in zee te gaan met UPC. Niet omdat ik, zoals mischien veel personen op het forum zich persoonlijk gekrenkt voelen of in een machtstrijd met UPC zijn verwikkeld of zich in andere slachtofferrollen plaatsen, nee, wel om het volgende.
Als je door diensten van een bepaalde organisatie af te nemen bij iedere wijziging (in mijn geval verhuizing) blij mag zijn dat er niets fout is gegaan dan lijkt mij dat niet de juiste insteek. Ik ben werkelijk 3 jaar lang iedere dag gelukkig geweest dat er bij mijn abonnement niets fout ging. Gaat er dan eens een keer iets fout dan mag je toch minimaal verwachten dat je hier normaal over kunt communiceren?
Kom op, iedereen kan beamen dat je bij deze helpdesk, niet verder komt dan misschien eens een gemeend sorry of een toezegging maar nooit eens iemand treft die ook werkelijk iets kan. Ik doel hier niet op de vaardigheden maar op de bevoegdheden.
Stuur je dan een aangetekende brief dan zou je toch mogen verwachten dat deze uiteindelijk eens terecht komt bij iemand die verantwoording kan en durft te nemen. Misschien is dat zelfs teveel gevraagd, een schriftelijke reactie lijkt mij daarintegen dan misschien iets beter op zijn plaats. Helaas het heeft in mijn geval niet zo mogen zijn.
Wat mij betreft nooit klachten over de kwaliteit van de diensten maar de vraag waarom iedereen UPC afraad lijkt mij een beetje vragen naar de bekende weg.
Persoonlijk heb ik, net zoals vele anderen, absoluut geen klachten over de kwaliteit van de geboden diensten (in mijn geval internet). Als je alle klachten en dat soort zaken relativeerd en in de juiste context plaatst zul je waarschijnlijk zien dat de meeste, terechte klachten vaak gaan over administratieve fouten en bijbehorende rompslomp.Waarom loopt iedereen UPC af te raden? In bepaalde regio's is de verbinding wel degelijk goed en verder hangt het af van je persoonlijke situatie.
Let op; ik heb het hier niet over, met alle respect, de minder tijdig en niet volledig betalende klanten!
Voor mij (e.a. toegelicht in topic; kies niet voor automatische incasso) vormt dit een reden dat ik werkelijk niemand aan zal raden om in zee te gaan met UPC. Niet omdat ik, zoals mischien veel personen op het forum zich persoonlijk gekrenkt voelen of in een machtstrijd met UPC zijn verwikkeld of zich in andere slachtofferrollen plaatsen, nee, wel om het volgende.
Als je door diensten van een bepaalde organisatie af te nemen bij iedere wijziging (in mijn geval verhuizing) blij mag zijn dat er niets fout is gegaan dan lijkt mij dat niet de juiste insteek. Ik ben werkelijk 3 jaar lang iedere dag gelukkig geweest dat er bij mijn abonnement niets fout ging. Gaat er dan eens een keer iets fout dan mag je toch minimaal verwachten dat je hier normaal over kunt communiceren?
Kom op, iedereen kan beamen dat je bij deze helpdesk, niet verder komt dan misschien eens een gemeend sorry of een toezegging maar nooit eens iemand treft die ook werkelijk iets kan. Ik doel hier niet op de vaardigheden maar op de bevoegdheden.
Stuur je dan een aangetekende brief dan zou je toch mogen verwachten dat deze uiteindelijk eens terecht komt bij iemand die verantwoording kan en durft te nemen. Misschien is dat zelfs teveel gevraagd, een schriftelijke reactie lijkt mij daarintegen dan misschien iets beter op zijn plaats. Helaas het heeft in mijn geval niet zo mogen zijn.
Wat mij betreft nooit klachten over de kwaliteit van de diensten maar de vraag waarom iedereen UPC afraad lijkt mij een beetje vragen naar de bekende weg.
Re: upc
Nope keurig een lijn van de KPN zonder toeters en bellen (Carrier (Pre) Select) enzo.Heb je wel een UPC-telefoon??
Als dat niet zo is, kan je inderdaad niet UPC bellen.
Het vervelende is wel dat verkoopafdeling een 0800 nummer heeft en stomweg niet wil helpen als je belt. Dit is de enige afdeling die ik aan de telefoon kan krijgen.
Mijn ervaring is dat er per e-mail slecht gekeken word naar de problemen die er binnenkomen. Er zijn punten waar het Chello netwerk zwak is en wat af en toe met de hand rechtgezet moet worden. Het is mij tot op heden niet gelukt om een dergelijke actie per e-mail (vanaf een andere aansluiting) in gang te zetten, terwijl een telefoontje van nog geen 5 minuten het probleem in kwestie oplost.
Re: upc
Ik heb al vaker gezegd dat de service en administratie van UPC niet deugt. Maar ik ben kennelijk een van de weinigen die best tevreden is met de geleverde TV en internetaansluiting. Ik heb op mijn adres ook de mogelijkheid tot concurrenten via ADSL. Toch zou ik weer voor UPC kiezen als de keuze zich voordeed. Ik heb namelijk helemaal geen boodschap aan service. Die ene keer dat het voorkomt rechtvaardigt het voor mij niet per se om naar een andere provider uit te gaan zien. Ik stel geen vragen en zolang de dienst voldoet: prima.
Bovendien weet ik dat heel veel bedrijven in contact met hun klanten te kort schieten. Of ik nu een Vodafone winkel binnenstap, over een afdeling in de V&D rondstruin of de helpdesk van Planet Internet bel: het zuigt allemaal. Kennelijk zitten er op de customer care plaatsen van bedrijven veelal mensen die van omgaan met klanten geen kaas gegeten hebben. Daar heeft niet alleen UPC last van. Ga ik beginnen aan het boycotten van bedrijven met een slechte service, dan kan ik nergens meer gebruik van maken. Zolang de verbinding goed is blijf ik. Ik heb ondertussen in 6 jaar nog geen dag zonder internet gezeten. Met dank aan die oude modems overigens. Die zelfs als ze kapot zijn blijven werken.
Bovendien weet ik dat heel veel bedrijven in contact met hun klanten te kort schieten. Of ik nu een Vodafone winkel binnenstap, over een afdeling in de V&D rondstruin of de helpdesk van Planet Internet bel: het zuigt allemaal. Kennelijk zitten er op de customer care plaatsen van bedrijven veelal mensen die van omgaan met klanten geen kaas gegeten hebben. Daar heeft niet alleen UPC last van. Ga ik beginnen aan het boycotten van bedrijven met een slechte service, dan kan ik nergens meer gebruik van maken. Zolang de verbinding goed is blijf ik. Ik heb ondertussen in 6 jaar nog geen dag zonder internet gezeten. Met dank aan die oude modems overigens. Die zelfs als ze kapot zijn blijven werken.
Re: upc
Ik vind wel dat je bedrijven die een slechte service leveren moet boycotten. Het is vaak de laatste manier om service af te dwingen. UPC is HET voorbeeld van hoe je niet met klanten omgaat. Niet voor niks zijn er in verhouding zoveel klachten, reacties, krantenartikelen, tv programma's geweest over UPC. UPC heeft keer op keer bewezen administratief de zaken niet op orde te hebben. Mensen op dit forum en andere forums hebben vaak beweerd zeer tevreden te zijn geweest met UPC tot op het moment dat ze een wijziging doorgaven, gingen verhuizen of de situatie niet veranderde en dat upc opeens fratsen ging uithalen met de verbinding of facturen etc. Vanaf dat moment ga je vaak geheel anders denken over UPC. Je merkt dat wat je ook doet niet helpt om op een normale manier met UPC te commiceren. Vanaf dat moment besef je hoe gefrustreerd je kan raken van een onderneming als UPC en zal je vrienden, familie leden collega's etc. willen behoeden om dezelfde fout te maken.
Trap niet in de beloften van uPC en haar medewerkers!
Trap niet in de beloften van uPC en haar medewerkers!
Re: upc
Zo heb ik zelf ook lang gelopen met de gedachte "waar heeft iedereen het toch over bij UPC" totdat jezelf aan de beurt bent. Als je de helpdek een keer nodig hebt, omdat het probleem duidelijk niet bij jezelf ligt, wijzen ze naar het systeem thuis wat in orde is. Er worden continu storingen verzwegen bij UPC/Chello waar de klanten de dupe van zijn.Ik heb al vaker gezegd dat de service en administratie van UPC niet deugt. Maar ik ben kennelijk een van de weinigen die best tevreden is met de geleverde TV en internetaansluiting. Ik heb op mijn adres ook de mogelijkheid tot concurrenten via ADSL. Toch zou ik weer voor UPC kiezen als de keuze zich voordeed. Ik heb namelijk helemaal geen boodschap aan service. Die ene keer dat het voorkomt rechtvaardigt het voor mij niet per se om naar een andere provider uit te gaan zien. Ik stel geen vragen en zolang de dienst voldoet: prima.
Nagenoeg elke provider met een respectabel aantal leden heeft meerdere storingen in de week, iets waar je je gewoon niet voor hoeft te schamen. Bij veel providers staan deze storingen netjes in status-overzichten. Bij Chello komt het voor dat er gewoon een aantal weken geen storing gemeld word, word er geen storing gemeld dan is het voor alle mensen die er last van hadden ook niet mogeljik aanspraak te maken op het "UPC Garantieplan" (Ik heb dit zelf bij de hand gehad).
"Die ene keer dat er wat voorkomt rechtvaardigd .... " Het is niet 1 keer het is keer op keer op keer. Die ene keer is de druppel bij veel mensen. Het zegt denk ik al genoeg dat er op dit forum in de Categorie "Telefoon/internet" van de 4 subfora 2 volledig voor UPC zijn ingericht.
Ik zou erg blij zijn als ik van Chello af ben, scheelt mij namelijk € 65 in de maand. Van de beroerde Kabel-TV hier maak ik toch al helemaal geen gebruik.
Re: upc
Dat is een bewijs besluit. En KeesJan kan je niet wijs maken dat UPC veel en veel meer klachten heeft als een ander.Ik zou erg blij zijn als ik van Chello af ben, scheelt mij namelijk € 65 in de maand. Van de beroerde Kabel-TV hier maak ik toch al helemaal geen gebruik
Er is bij andere provider ook wel wat aan de hand maar dat is niks vergeleken bij UPC.
Ze zijn bovendien al lang niet meer de goedkoopste .
[/quote]
Re: upc
Uhm ... dat stamt uit de periode van 2\3 jaar geleden .... gezien UPC nu op 3 staat in de consumentenbond top X.Het zegt denk ik al genoeg dat er op dit forum in de Categorie "Telefoon/internet" van de 4 subfora 2 volledig voor UPC zijn ingericht.
Omdat het er nu nog bij staat werkt dat geklaag in de hand.. Let maar op als er een Nuon sub wordt aangemaakt ...
Re: upc
Ik blijf het vreemd vinden dat er slechts een handje vol klagers zijn. Met hoeveel zijn jullie nou? 0,001 % van de klanten van UPC? 99 % klaagt niet. Daarbij merk ik op dat mensen die klagen toevalligwijs wel verbinding hebben om de hele dag te klagen op fora. Ik zou verwachten dat jullie nooit verbinding hebben en dus ook niet kunnen klagen.
Re: upc
Dit is een hoekje op internet waar een aantal mensen die het heeft weten te vinden zijn/haar zegje doen en zeker geen afspiegeling van de gebruiker waar UPC/Chello op mikt. De meeste mensen hier weten wel hoe het allemaal kan en wat UPC/Chello verzuimd te doen. En natuurlijk heb je geen grote aantallen mensen nodig om misstanden aan te tonen.Ik blijf het vreemd vinden dat er slechts een handje vol klagers zijn. Met hoeveel zijn jullie nou? 0,001 % van de klanten van UPC? 99 % klaagt niet.
Iedereen klaagt ook over het niet hebben van een verbinding ........ (Meestal domme antwoorden die niet op de vraag aansluiten en dus onvolledig zijn van UPC/Chello medewerkers die zelf allemaal denken het enige juiste antwoord te geven of iets anders van administratieve aard)Daarbij merk ik op dat mensen die klagen toevalligwijs wel verbinding hebben om de hele dag te klagen op fora. Ik zou verwachten dat jullie nooit verbinding hebben en dus ook niet kunnen klagen.
Re: upc
Gisteren ben ik met een oude schoolvriend gaan lunchen. We zaten lekker te kletsen en toen begon ik over UPC, wat voor puinhoop het daar is en dat ze onterecht een incassobureau op mij af hebben gestuurd. Hij zei toen dat hij ook al bijna een jaar bezig was. Hij heeft zijn rechtsbijstand verzekering erop gezet. Moraal van het verhaal. Niet iedereen klaagt maar zodra je erover begint merk je dat er veel lotgenoten zijn. Het zelfd ervaar ik op elke afdeling van mijn werk.
Re: upc
Nee, het UPC frustreerde hem ook. Belastingdienst niet, GAK ook niet, salaris tevreden, baas ook. Het was toch echt UPC. En ook al zouden deze andere instellingen/bedrijven terecht op onze klachtenlijst staan dan moet je daar toch over kunnen klagen. Door UPC op deze manier onder druk te zetten worden ze gedwongen om er wat aan te doen. Want reken maar dat als niemand de afgelopen jaren had geklaagd dat UPC nog minder had gedaan om de puinhopen op te lossen.