| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC TV / al 2 weken storing
UPC TV / al 2 weken storing
Sinds 2 weken hebben wij geen tv meer met dank aan UPC Nederland. Ik zie daar voorlopig nog geen verandering in komen.
- Dinsdag tv op zwart, storing gemeld: helpdesk meldt dat het een wijkstoring is.
- Donderdag nog geen tv nog maar eens gebeld: helpdesk meldt dat de wijkstoring is verholpen, maar vraagt of we de buren willen vragen of ze ook nog steeds geen tv hebben.
- Buren hebben geen problemen, maar ook nooit problemen gehad.
- Helpdesk teruggebeld: helpdesk meldt dat er nooit een wijkstoring is geweest, afspraak met monteur wordt ingepland voor volgende week donderdag. Monteur komt langs tussen 14.00u en 18.00u
- Donderdag vrije dag opgenomen, geen monteur. Om 18.00u helpdesk gebeld, deze meldt dat de monteur de storing op 'solved' heeft gezet. Eerst volgende monteursafspraak kan worden ingepland op 22 september. Na enig aandringen en gesputter over dat er al een afspraak stond ingepland beloofd de helpdesk medewerker uit te zoeken wat er exact gebeurd is en ons terug te bellen. Helpdesk medewerker belt niet terug. 1,5 uur later zelf maar weer helpdesk gebeld, deze jongen beloofd het uit te zoeken en belt zowaar terug (applause). Hij meldt dat er opnieuw een monteur wordt 'aangestuurd' en dat het probleem nog voor het weekend verholpen moet zijn.
- Vrijdagavond nog maar eens gebeld. Helpdesk meldt dat er voor die dag een monteur stond ingepland (what ever that means). Maar dat is dan ook werkelijk alles wat ie kan melden.
- Zaterdag avond nog maar eens gebeld (20 minuten in de wacht). uitermate onbeschofte helpdesk medewerker meldt dat er donderdag een monteur was ingepland en als daarmee het probleem niet is verholpen we maar moeten wachten totdat er eventueel een andere monteur kan worden 'ingepland'. Enigszins ontdaan vraag ik nog voorzichtig wat dat betekent waarop hij doodleuk antwoord dat er pas een monteur wordt langsgestuurd als er een andere afspraak wordt gecanceld. Met andere woorden UPC komt haar eerste afspraak niet na en stuurt pas weer een monteur als er ergens een gaatje valt in het rooster doordat de storing van een andere klant op miraculeuse wijze wordt verholpen. De kans daarop is nihil.
- Maandag ochtend nog maar eens gebeld. Helpdesk medewerker luistert niet en begint met zijn standaard riedeltje over voorrijkosten etc etc. Na 3x herhaald te hebben dat ik al 2 weken zonder tv zit dringt het eindelijk tot hem door. Nadat ik er zelf opaandring wil hij uiteindelijk met duidelijke tegenzin in het systeem kijken: ik zie dat er vrijdag een afspraak stond 'ingepland'. (Hee dat wist ik nog niet!!!).
Hij zegt niet te kunnen zien wat er met de afspraak van vrijdag is gebeurd (vreemd eerdere helpdesk medewerkers konden dat wel zien). Hij beweerd na enig aandringen dat de status alleen maar per email kan worden opgevraagd. Hier gaat minimaal 24uur over heen. Ik vraag nog wat er in de tussentijd met mijn storing gebeurd: 'daar kan ik u geen antwoord op geven mevrouw'. Ik vraag nog of hij morgen dan terug belt met de status? 'Nee mevrouw bij UPC Nederland bellen wij geen mensen terug daar kunnen wij niet aan beginnen'. Vreemd dat zijn collega's dat wel konden nog vreemder dat zijn collega's wel instaat waren op de status direct op te vragen. Maar goed in zijn ogen moet ik niet zeuren en mag ik blij zijn als er binnen een maand een monteur wordt ingepland (lettelijke woorden).
Ik vraag me nu serieus af wat UPC een redelijke termijn acht om een storing op te lossen.
- Dinsdag tv op zwart, storing gemeld: helpdesk meldt dat het een wijkstoring is.
- Donderdag nog geen tv nog maar eens gebeld: helpdesk meldt dat de wijkstoring is verholpen, maar vraagt of we de buren willen vragen of ze ook nog steeds geen tv hebben.
- Buren hebben geen problemen, maar ook nooit problemen gehad.
- Helpdesk teruggebeld: helpdesk meldt dat er nooit een wijkstoring is geweest, afspraak met monteur wordt ingepland voor volgende week donderdag. Monteur komt langs tussen 14.00u en 18.00u
- Donderdag vrije dag opgenomen, geen monteur. Om 18.00u helpdesk gebeld, deze meldt dat de monteur de storing op 'solved' heeft gezet. Eerst volgende monteursafspraak kan worden ingepland op 22 september. Na enig aandringen en gesputter over dat er al een afspraak stond ingepland beloofd de helpdesk medewerker uit te zoeken wat er exact gebeurd is en ons terug te bellen. Helpdesk medewerker belt niet terug. 1,5 uur later zelf maar weer helpdesk gebeld, deze jongen beloofd het uit te zoeken en belt zowaar terug (applause). Hij meldt dat er opnieuw een monteur wordt 'aangestuurd' en dat het probleem nog voor het weekend verholpen moet zijn.
- Vrijdagavond nog maar eens gebeld. Helpdesk meldt dat er voor die dag een monteur stond ingepland (what ever that means). Maar dat is dan ook werkelijk alles wat ie kan melden.
- Zaterdag avond nog maar eens gebeld (20 minuten in de wacht). uitermate onbeschofte helpdesk medewerker meldt dat er donderdag een monteur was ingepland en als daarmee het probleem niet is verholpen we maar moeten wachten totdat er eventueel een andere monteur kan worden 'ingepland'. Enigszins ontdaan vraag ik nog voorzichtig wat dat betekent waarop hij doodleuk antwoord dat er pas een monteur wordt langsgestuurd als er een andere afspraak wordt gecanceld. Met andere woorden UPC komt haar eerste afspraak niet na en stuurt pas weer een monteur als er ergens een gaatje valt in het rooster doordat de storing van een andere klant op miraculeuse wijze wordt verholpen. De kans daarop is nihil.
- Maandag ochtend nog maar eens gebeld. Helpdesk medewerker luistert niet en begint met zijn standaard riedeltje over voorrijkosten etc etc. Na 3x herhaald te hebben dat ik al 2 weken zonder tv zit dringt het eindelijk tot hem door. Nadat ik er zelf opaandring wil hij uiteindelijk met duidelijke tegenzin in het systeem kijken: ik zie dat er vrijdag een afspraak stond 'ingepland'. (Hee dat wist ik nog niet!!!).
Hij zegt niet te kunnen zien wat er met de afspraak van vrijdag is gebeurd (vreemd eerdere helpdesk medewerkers konden dat wel zien). Hij beweerd na enig aandringen dat de status alleen maar per email kan worden opgevraagd. Hier gaat minimaal 24uur over heen. Ik vraag nog wat er in de tussentijd met mijn storing gebeurd: 'daar kan ik u geen antwoord op geven mevrouw'. Ik vraag nog of hij morgen dan terug belt met de status? 'Nee mevrouw bij UPC Nederland bellen wij geen mensen terug daar kunnen wij niet aan beginnen'. Vreemd dat zijn collega's dat wel konden nog vreemder dat zijn collega's wel instaat waren op de status direct op te vragen. Maar goed in zijn ogen moet ik niet zeuren en mag ik blij zijn als er binnen een maand een monteur wordt ingepland (lettelijke woorden).
Ik vraag me nu serieus af wat UPC een redelijke termijn acht om een storing op te lossen.
-
FritzTheCat
- Berichten: 236
- Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: UPC TV / al 2 weken storing
Eigen schuld..................moet je maar bij de oplichters blijven.
Re: UPC TV / al 2 weken storing
zou me niks verbazen als u bent afgesloten omdat iemand anders zijn rekening niet heeft betaald 
Re: UPC TV / al 2 weken storing
Bron : Telegraaf 13 september 2005
UPC brengt hele dag sneeuwstorm
door Dennis Naaktgeboren
ROTTERDAM, dinsdag
Al bijna een maand is Tiny van der Jagt-Boogaards verstoken van radio en televisie. De kabel geeft alleen nog maar een sneeuwstorm. Tot drie keer toe maakte de 72-jarige een afspraak met kabelmaatschappij UPC, maar iedere keer was het wachten tevergeefs en kwam er niemand opdagen. „Ik word er hopeloos van”, zegt ze.
Sinds haar televisiesignaal het op 19 augustus plotseling begaf, heeft de Rotterdamse al uren aan de telefoon gezeten, in de hoop dat het probleem verholpen werd. „Het duurt iedere keer ontzettend lang voor je iemand aan de lijn krijgt en dat kost ook nog eens behoorlijk wat geld. Dan beloven ze iedere keer dat het goed komt en dat er iemand langskomt, maar uiteindelijk zit ik telkens voor niets te wachten.”
Haar schoonzoon is woedend. „Al tot drie keer toe is er niemand op komen dagen”, aldus Rein Aantjes. „De laatste keer belde mijn schoonmoeder ons zelfs huilend op.”
Kwaadheid is er vooral om de klantenservice van UPC. „Er wordt wel iedere keer naar de website verwezen, maar daar schieten oudere mensen niets mee op. Mijn schoonmoeder heeft niet eens een computer. Kabelmaatschappijen moeten ook naar deze mensen toe hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen.”
UPC was gisteren niet bereikbaar voor commentaar.
Was er niet iemand die beweerde dat upc zo geweldig was?
Het wordt tijd dat deze criminele organisatie eens wordt aangepakt.
Een schrale troost dat je niet de enige bent.
En niemand die dan ook maar enige verantwoording neemt, nee ze zijn dan niet bereikbaar, Waar heb ik dat toch eerder gehoord?
UPC brengt hele dag sneeuwstorm
door Dennis Naaktgeboren
ROTTERDAM, dinsdag
Al bijna een maand is Tiny van der Jagt-Boogaards verstoken van radio en televisie. De kabel geeft alleen nog maar een sneeuwstorm. Tot drie keer toe maakte de 72-jarige een afspraak met kabelmaatschappij UPC, maar iedere keer was het wachten tevergeefs en kwam er niemand opdagen. „Ik word er hopeloos van”, zegt ze.
Sinds haar televisiesignaal het op 19 augustus plotseling begaf, heeft de Rotterdamse al uren aan de telefoon gezeten, in de hoop dat het probleem verholpen werd. „Het duurt iedere keer ontzettend lang voor je iemand aan de lijn krijgt en dat kost ook nog eens behoorlijk wat geld. Dan beloven ze iedere keer dat het goed komt en dat er iemand langskomt, maar uiteindelijk zit ik telkens voor niets te wachten.”
Haar schoonzoon is woedend. „Al tot drie keer toe is er niemand op komen dagen”, aldus Rein Aantjes. „De laatste keer belde mijn schoonmoeder ons zelfs huilend op.”
Kwaadheid is er vooral om de klantenservice van UPC. „Er wordt wel iedere keer naar de website verwezen, maar daar schieten oudere mensen niets mee op. Mijn schoonmoeder heeft niet eens een computer. Kabelmaatschappijen moeten ook naar deze mensen toe hun maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen.”
UPC was gisteren niet bereikbaar voor commentaar.
Was er niet iemand die beweerde dat upc zo geweldig was?
Het wordt tijd dat deze criminele organisatie eens wordt aangepakt.
Een schrale troost dat je niet de enige bent.
En niemand die dan ook maar enige verantwoording neemt, nee ze zijn dan niet bereikbaar, Waar heb ik dat toch eerder gehoord?
Laatst gewijzigd door agro op 13 sep 2005 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Har
Re: UPC TV / al 2 weken storing
Hoffie schreef :zou me niks verbazen als u bent afgesloten omdat iemand anders zijn rekening niet heeft betaald .
Dit is echt positief denken, natuurlijk is UPC niet zonder fouten en maken zij fouten, bij welk nutsbedrijf gebeurt dat niet ?.
Voor Muriel is het knap vervelend, als ik de postcode weet, kan ik eens informeren bij de helpdesk.
Greetings na een mooie kampeerweek langs de Waal
Har
Dit is echt positief denken, natuurlijk is UPC niet zonder fouten en maken zij fouten, bij welk nutsbedrijf gebeurt dat niet ?.
Voor Muriel is het knap vervelend, als ik de postcode weet, kan ik eens informeren bij de helpdesk.
Greetings na een mooie kampeerweek langs de Waal
Har
Re: UPC TV / al 2 weken storing
Natuurlijk worden er overal fouten gemaakt, maar zoveel als bij UPC worden er nergens gemaaktDit is echt positief denken, natuurlijk is UPC niet zonder fouten en maken zij fouten, bij welk nutsbedrijf gebeurt dat niet ?.
Waarom is UPC ineens zo stil over al die rechtszaken van al hun wanbetalers?????? Omdat ze er zelf een puinhoop van hebben gemaakt
En als je dat verhaal uit de Telegraaf dan leest, dat is helemaal schandalig, dat je ouderen, wiens leven vaak behoorlijk om dat kastje draait, zo in de steek laat
Van mij mogen ze die hele helpdesk onder een ijskoude douche zetten
Re: UPC TV / al 2 weken storing
Update:
Gisteren nog maar eens gebeld immers maandag was gezegd door de helpdesk medewerker dat ze na 24 uur een terugkoppeling zouden hebben van de monteursafdeling (dus een antwoord op zijn emailtje).
De helpdeskmedewerker die ik aan de lijn krijg is totaal onbekend met deze procedure. Erger nog hij kan er niets over terug vinden. Na enig speur werk blijkt dat hij niet een vraag heeft uitgezet naar de monteursafdeling maar de heleboel gecanceld. 'Ik zie hier staan dat u geen prijs meer steld op een monteur, dus mijn collega heeft de opdracht gecanceld'
'Het enige wat ik voor u kan doen is een nieuwe afspraak inplannen'.
Deze afspraak staat ingepland op 11 oktober!!!. Het signaal is weggevallen op 30 augustus. I rest my case.. Ik heb nog wel even voorzichtig gevraagd wat er gebeurd als op 11 oktober de monteur wederom niet komt opdagen 'dan proberen wij dezelfde dag nog een monteur in te plannen'. Jaja inmiddels weet ik wat dat betekent.
Ik begin te vermoeden dat dit werkelijk nog maanden en maanden gaat duren. Het meest frustrerende is nog wel dat je er helemaal niets tegen kan doen. UPC maakt fout op fout en ipv dit te corrigeren wordt je botweg afgewimpeld met zogenaamde duidelijk niet bestaande procedures die alleen maar dienen om zo snel mogelijk van een klant af te komen. 'Belt u morgen maar terug (want de kans is uitermate klein dat u mij weer aan de telefoon krijgt)'.
Oh ja, postcode 1052 huisnr 59-3
Gisteren nog maar eens gebeld immers maandag was gezegd door de helpdesk medewerker dat ze na 24 uur een terugkoppeling zouden hebben van de monteursafdeling (dus een antwoord op zijn emailtje).
De helpdeskmedewerker die ik aan de lijn krijg is totaal onbekend met deze procedure. Erger nog hij kan er niets over terug vinden. Na enig speur werk blijkt dat hij niet een vraag heeft uitgezet naar de monteursafdeling maar de heleboel gecanceld. 'Ik zie hier staan dat u geen prijs meer steld op een monteur, dus mijn collega heeft de opdracht gecanceld'
Deze afspraak staat ingepland op 11 oktober!!!. Het signaal is weggevallen op 30 augustus. I rest my case.. Ik heb nog wel even voorzichtig gevraagd wat er gebeurd als op 11 oktober de monteur wederom niet komt opdagen 'dan proberen wij dezelfde dag nog een monteur in te plannen'. Jaja inmiddels weet ik wat dat betekent.
Ik begin te vermoeden dat dit werkelijk nog maanden en maanden gaat duren. Het meest frustrerende is nog wel dat je er helemaal niets tegen kan doen. UPC maakt fout op fout en ipv dit te corrigeren wordt je botweg afgewimpeld met zogenaamde duidelijk niet bestaande procedures die alleen maar dienen om zo snel mogelijk van een klant af te komen. 'Belt u morgen maar terug (want de kans is uitermate klein dat u mij weer aan de telefoon krijgt)'.
Oh ja, postcode 1052 huisnr 59-3
-
IkBenJan
Re: UPC TV / al 2 weken storing
Muriel, een tip die ik jou, en iedereen trouwens, kan geven is bij elk telefoontje de datum en duur van het gesprek op te meten en te vragen naar het transactie nummer en te vragen wat de medewerker als afspraak in hun systeem heeft ingeklopt. Zo'n transactienummer wordt aan elk telefoontje, brief, fax, en dergelijke toegekend door UPC en kan via dat nummer worden teruggevonden. Zo ook de betreffende medewerker. Op die manier bouw je zelf ook aan een met feiten te ondersteunen dossier, en kan je aan UPC voorleggen hoeveel tijd het je heeft gekost, welke schade je hebt geleden, en welke afspraken er zijn gemaakt. En vormt dus ook de basis om over een vergoeding te gaan praten of een gefundeerde klacht in te dienen.
En ook heb ik nog een vraag: aan je postcode te zien kan je toch ook gewoon digitale televisie nemen? Goedkoper dan UPC, en je bent gelijk van alle ergernis af. Hoeveel mensen denk je dat je al voorgegaan zijn?
En ook heb ik nog een vraag: aan je postcode te zien kan je toch ook gewoon digitale televisie nemen? Goedkoper dan UPC, en je bent gelijk van alle ergernis af. Hoeveel mensen denk je dat je al voorgegaan zijn?
Re: UPC TV / al 2 weken storing
Yep, hiero iemand met digitale televisie van UPC en daar ook uiteraard uitermate tevreden over. 
Re: UPC TV / al 2 weken storing
Even voor de duidelijkheid ik heb geen digitale televisie.Yep, hiero iemand met digitale televisie van UPC
Bedankt voor de Tip! Ik dacht altijd dat dat nog ontzettend duur was, maar je hebt gelijk. Goedkoper en bovendien binnen 5 dagen in huis. KPN here we comeEn ook heb ik nog een vraag: aan je postcode te zien kan je toch ook gewoon digitale televisie nemen? Goedkoper dan UPC, en je bent gelijk van alle ergernis af. Hoeveel mensen denk je dat je al voorgegaan zijn?
Ik heb niet om het transactienummer gevraagd maar ik heb wel degelijk gevraagd of ze de gemaakte afspraken wilde herhalen. Alleen dat heeft natuurlijk weinig zin als datgene wat ze zeggen niet overeenkomt met datgene wat ze na afloop in het systeem kloppen.Muriel, een tip die ik jou, en iedereen trouwens, kan geven is bij elk telefoontje de datum en duur van het gesprek op te meten en te vragen naar het transactie nummer en te vragen wat de medewerker als afspraak in hun systeem heeft ingeklopt.
Maar goed wat mij betreft is UPC bij deze afgeschreven ik ben niet van plan om nog een maand te gaan wachten op een monteur waarvan het niet eens zeker is dat ie de 2e of eigenlijk al 3e keer wel komt opdagen. Het enige wat ik nog met UPC ga doen is een officiele klacht indienen (typisch dat een bedrijf als UPC geen aparte klachten afdeling heeft).
Re: UPC TV / al 2 weken storing
is helemaal niet vreemd, kijk maar naar onze nieuwe UPC medewerker VOiP die net als alle andere UPC medewerkers helemaal geen problemen hebben(typisch dat een bedrijf als UPC geen aparte klachten afdeling heeft).
UPC is volgens al deze mensen zonder fouten, dus wat moet je dan met een klachten afdeling??????
-
Gast
Re: UPC TV / al 2 weken storing
Ik verbaas mij elke keer weer dat er zoveel mensen zijn die met UPC inzee gaan, terwijl het toch algemeen bekend is dat die internet en telefoon van UPC waardeloos is.
Ik vraag mij dan af, waarom gaan die mensen inzee met UPC.? Vinden ze het soms leuk om in het ootje genomen te worden of....... .?
Begrijpen doe ik het echt niet.
Ik vraag mij dan af, waarom gaan die mensen inzee met UPC.? Vinden ze het soms leuk om in het ootje genomen te worden of....... .?
Begrijpen doe ik het echt niet.
-
Har
Re: UPC TV / al 2 weken storing
Monument Valley,
Je hoeft ook niet alles te snappen, wanneer zit je weer in de VS ??, de thuisbasis van UPC
Je hoeft ook niet alles te snappen, wanneer zit je weer in de VS ??, de thuisbasis van UPC
Re: UPC TV / al 2 weken storing
ach har weet je wat verrassend is???? alles wat UPC hier in Nederland flikt met Chello wordt even later doorgevoerd bij Rogers....
en als je niet weet wat Rogers is moet je ff je baas vragen
en als je niet weet wat Rogers is moet je ff je baas vragen
Re: UPC TV / al 2 weken storing
service lijn???????????????????????????????????09001580
De service lijn
nee dat kan niet want UPC weet niet wat service is
-
Gast
Re: UPC TV / al 2 weken storing
Geplaatst op 16 Sep 2005 19:58 door Har
--------------------------------------------------------------------------------
Monument Valley,
Je hoeft ook niet alles te snappen, wanneer zit je weer in de VS ??,
-
Har
Re: UPC TV / al 2 weken storing
Monument Valley
Lachen is gezond
Monument Valley in de VS is prachtig, ik heb er in 2002 van genoten, woon jij daar soms ?
Lachen is gezond
Monument Valley in de VS is prachtig, ik heb er in 2002 van genoten, woon jij daar soms ?
-
Gast
Re: UPC TV / al 2 weken storing
Geplaatst op 17 Sep 2005 09:30 door Har
--------------------------------------------------------------------------------
Monument Valley
Lachen is gezond
Monument Valley in de VS is prachtig, ik heb er in 2002 van genoten, woon jij daar soms ?
ik woon er nog niet, maar heb wel de intentie om volgend jaar daar naar toe te gaan, dat Amerika een prachtig land is weet ik, ben er vele male daar geweest.
ik voel mij dus meer amerikaans dan nederlander.
