Ik heb al een tijd upc , een jaar of 4.
Nooit geen problemen gehad , en op 16-2-2006 zelfs geupgrade naar
extreme met telefonie en digitale tv.(jaarabbo)
Maar omdat er nu goedkopere providers zijn overweeg ik om over te stappen.
Het probleem ,
Ik kan nu niet opzeggen omdat het contract op 16 Jan stilzwijgend verlengd is met 1 jaar.
Toen ik de upgrade deed op 16-2-2006 heb ik er een voorwaarden boekje bij gekregen waar in letterlijk staat :
Algemene Voorwaarden December 2002
De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd , met een minimumtermijn van 12 maanden tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
Daarna kan de Overeenkomst tussentijds tegen het einde van een kalendermaand worden beeindigd door een schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste (1) maand.
Dit staat in mijn voorwaarden , maar nu zegt UPC nieuwe voorwaarden te hebben.
Waarin dus staat dat elk contract stilzwijgend wordt verlengd met 1 jaar.
Dit is voor mij dus nieuw , en ik heb daar geen bericht van gekregen.
Mogen zij de voorwaarden zomaar veranderen , en zoja daar moet ik dan toch voor tekenen ?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC veranderd voorwaarden ?????
Re: UPC veranderd voorwaarden ?????
De opzegtermijn bedraagt exact 3 maanden bij UPC, dit staat in mijn voorwaarden en vlg het gratis 0800 nummer medewerkster.
Dit staat op de website van chello/upc
Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, wordt een Overeenkomst aangegaan voor de duur van twaalf (12) maanden (de “Initiële Contractsperiode”), met stilzwijgende verlenging van (telkens) twaalf (12) maanden (de “Verlengingsperiode(n)”). De Verlengingsperiode vangt (steeds) aan op de dag volgend op de dag waarop de voorgaande contractsperiode is verstreken. Na de Initiële Contractsperiode kan de Overeenkomst, onverminderd het bepaalde in artikel 20.2, tussentijds, tot uiterlijk één (1) maand voorafgaand aan het aflopen van de betreffende Verlengingsperiode worden beëindigd, door schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste één (1) maand.
Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, wordt een Overeenkomst aangegaan voor de duur van twaalf (12) maanden (de “Initiële Contractsperiode”), met stilzwijgende verlenging van (telkens) twaalf (12) maanden (de “Verlengingsperiode(n)”). De Verlengingsperiode vangt (steeds) aan op de dag volgend op de dag waarop de voorgaande contractsperiode is verstreken. Na de Initiële Contractsperiode kan de Overeenkomst, onverminderd het bepaalde in artikel 20.2, tussentijds, tot uiterlijk één (1) maand voorafgaand aan het aflopen van de betreffende Verlengingsperiode worden beëindigd, door schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste één (1) maand.
Ja, dat mag. Maar ze moeten de nieuwe voorwaarden wel openbaar maken. Het plaatsen van de nieuwe voorwaarden op de website is al voldoende. Het is overigens niet netjes dat er geen e-mail naar de klanten is gestuurd. Het is vrij makkelijk om dit in een nieuwsbrief op te nemen.Mogen zij de voorwaarden zomaar veranderen , en zoja daar moet ik dan toch voor tekenen ?
Nee, u hoeft hier niet voor te tekenen. U mag wel (indien de voorwaarden negatief veranderen) opzeggen, maar dat moet u binnen een bepaalde termijn doen.
pvd18.2 UPC kan iedere Overeenkomst, deze Algemene voorwaarden, de tarievenlijst en/of aanvullende voorwaarden
wijzigen. Een wijziging geldt ook ten aanzien van de Overeenkomst(en) aangegaan vóór het tijdstip
van de wijziging. Een wijziging van een Overeenkomst of deze Algemene voorwaarden treedt niet eerder
in werking dan vier (4) weken na kennisgeving. Indien de Klant niet instemt met een voor hem of haar
relevante nadelige wijziging van de Overeenkomst, deze Algemene voorwaarden of tariefswijziging, heeft
de Klant het recht de desbetreffende Overeenkomst(en) kosteloos op te zeggen vóór en tegen de datum
waarop een dergelijke wijziging van kracht wordt.