LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC verlaagt snelheid op drukke uren

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
4 jaar chello Gebruiker

Re: UPC verlaagt snelheid op drukke uren

Ongelezen bericht door 4 jaar chello Gebruiker »

Ik woon in haarlem 2034.

en ip begint met 62.xx .

En heb nogsteed nergens last van.

Ongelezen bericht door »

Nou G_A, mijn IP begint met 213, op de veluwe, geen enkel probleem!

Plofkotje

Ongelezen bericht door Plofkotje »

Het ligt ook aan je wijkhub of aan het modemtype of je nu wel of niet geknepen wordt.

den Draayer

Ongelezen bericht door den Draayer »

In Arnhem staat de hoofdcentrale van UPC/chello/priority van heel gelderland komt het UPC dataverkeer daar uit, regio Nijmegen is altijd al een probleem geweest vanwege de vele KUN klanten (Universiteit)
Die studenten hoogleraren personeel van die universiteiten kapen onzettend veel breedband weg met hun snelle gegarandeerde verbindingen.
De Chello klanten zijn daar de dupe van, als je de pech hebt dat je wijk veel van die snelle jongens en meiden zitten en het is al druk, dan wordt het af en toe of veel geduld hebben of niet internetten of verhuizen naar de Veluwe.

Klaasvaak

Ongelezen bericht door Klaasvaak »

Ik vraag me af of al die mensen die zeggen dat ze nergens last van hebben wel hebben gelezen dat het alleen om de niet well-known poorten gaat. Op http (80) of standaard ftp (21/22) heb je nergens last van nee, maar zodra je op niet well-known poorten zit dan merk je heel duidelijk het verschil.

Ik ben nu ook 4 jaar klant van chello, en heb 3,5 jaar lang niks te klagen gehad (heel af en toe es een storing, maar dat hoort er bij). Nu merk je iedere keer als er weer zo'n worm of virus actief is dat (vooral in het weekend) het chello netwerk het niet trekt. Met het blaster virus heb ik het hele weekend lang een brakke verbinding gehad (1-10 min internet, dan weer 5 - 500 seconden eruit). Heb chello hierover gebeld en dan krijg je leuk als antwoord dat het aan je pc ligt en dat je die maar opnieuw moet formatteren (dat er 's nachts niks aan de hand is negeren ze dan maar ff voor het gemakt). Ditzelfde gedoe ging ook weer aan de gang bij het sophos virus en ga zo maar door.

Maar wat werkelijk smerig is van chello is dat ze de nu met QoS de niet well-known poorten knijpen, en net doen alsof er niks aan de hand is. Nu snap ik wel dat die mensen die daar zitten ook van niks weten (heb er zelf 2,5 jaar gewerkt) dus die kunnen er ook niks aan doen. Maar dit kan zo niet doorgaan. Ik persoonlijk ben alweer aan het kijken voor ADSL en ik geloof dat ik zeker niet de enige ben.

amrulez

Ongelezen bericht door amrulez »

chello knijpt zkerz wel!! kan van ftp niet sneller meer dan 20 kb/s downloaden!! (in passive) En dit is zeker al de laatste 2 week zo...

en dan heb ik het nog niet eens over de drukke tijden... Want dan zijn de snelheden echt bedroevend :( 5 - 10 kb/s :(

regio Amersfoort...

Sockolsky

Ongelezen bericht door Sockolsky »

:twisted:

Ongelovelijk gemakkelijk om de hand weer niet in eigen boezem te steken, ik gebruik chello ook al 4 jaar en heb bijna nergens last van. Kijk eerst eens ff je eigen pc('s) na. Welk kommersjieel voordeel is er te halen voor UPC om kl af te knijpen?
Ekssakt, niet dus.
Ga ff ergens anders l*llen, trosradar slaaf.

gr vd enige echte Sockolsky, die UPC-er

Robbedoes

Ongelezen bericht door Robbedoes »

Sockolsky, de reden waarom UPC wel QoS nu heeft draaien: COMcontrollers. Daar zijn er te weinig van en die zijn ze nu aan het verspreiden over hun eigen netwerk. Met QoS zorgen ze er gewoon voor dat klanten die standaard internet gedrag vertonen geen gezeik hebben.

Als je goed had gelezen dan had je ook gezien dat niet iedereen er last van heeft. Daar ben jij er dus 1 van. Trust us...QoS wordt WEL gebruikt door UPC.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben al sinds tijden een a2000/chello (zaandam) gebruiker, en grafiekmatig is duidelijk te zien dat er een golfbeweging is. Overdag (in het weekend) is het gewoon 50-70Kb/s van mijn eigen pc op de uni. terwijl snachts (en vroeger) de snelheden tot 180 à 190 klimmen. Dit gaat over een niet std poort als 21 80 1080 enz.
Doe je de chello speedtest dan laat deze uiteraard snelheden zien die daar duidelijk boven liggen. Andere poorten (en binnen het chello netwerk).

Ik begin er flink van te balen.

Ik kan dus verzekeren dat er idd her en der flink wat mis is.

Steve

Ongelezen bericht door Steve »

Chello knijpt wel zeker onze lijn af, wat ook al in een andere post werd vermeld.. Alleen bij FTP's is dit het geval!
Ik heb het trouwens bij allebei, dus bij standaard porten en bij niet standaard porten.
Ik heb het Plus abbonement, in het begin was het perfect maar na een week of 4 ging de snelheid opeens met 90% naar beneden tijdens de drukke internet uren.
Pas rond een uur of 1 s'nachts is de snelheid weer normaal.
Dit ligt niet aan een slechte modem of iets dergelijks, heb alles nagekeken hiero en klopt allemaal.
Er is zelfs een monteur langs geweest en die zei dat alles perfect was.
Maar natuurlijk trekt die zijn mond niet open dat UPC mijn lijn afknijpt als ik download van een ftp.
Ik zit trouwens in de regio Gelderland.
Dus als er nog meer mensen zijn die hier last van hebben, zet dan even je regio erbij en je abbo.

Steve

Ongelezen bericht door Steve »

Hier nog wat aanvullend info:

hier een download test van ftp.surfnet.nl:
[00:34:02] Transferred 1 file totaling 3.38 MB in 28.28 (123.29 KBps)
En hier een http download test:
1.23MB in 4sec - 316kB/sec

Je ziet het verschil, en nu geen gezeik over misschien is die ftp wel langzaam..
Beste mensen, dat is een ftp van surfnet, 1 van de snelste in Nederland.

Gast

Allemaal wel leuk die snelheidtesten, maar voorlopig zat ik met een trage verbinding bij Chello inklusief de buren die ook chello hebben.
Ik ben overgestapt naar ADSL en mijn buren hebben nog steeds Chello.
Pas na maanden hebben ze de probleem bij hen opgelost en de oorzaak was een misaanpassing in de retour of wat dat ook mocht zijn, volgens die monteur van upc, en nou is het bij hen ok, snelheid is vaak hoger als bij mijn adsl verbinding, maar niet constant, tijdens de spitsuren dan is hun Chello niet vooruit te branden, vergeleken met mijn basic ADSL verbinding die wat dit betreft stukken stabieler is.

Gast

Ook dit is Planet.

Gouranga

Ongelezen bericht door Gouranga »

Heej hoi,
Ik heb hetzelfde probleem, zoals vele anderen, en ik heb een aantal tests gedaan de afgelopen week met verschillende FTP servers...Hier is een van de tests:
Met PASV Uit:
------------------------------------------------------------------------------
PORT 192,168,0,103,7,243
200 PORT command successful.
RETR B51240e5.zip
150 Opening BINARY mode data connection for B51240e5.zip (1096693 bytes).
226 Transfer completed.
Transferred: B51240e5.zip 1,05 MB in 6,92 (154,72 KBps)
Transfer queue completed
Transferred 1 file totaling 1,05 MB in 7,30 (154,72 KBps)

Met PASV aan:
227 Entering Passive Mode (195,34,133,71,134,10)
RETR B51240e5.zip
150 Data connection accepted from 213.93.75.253:2038; transfer starting for B51240e5.zip (1096693 bytes).
226 Transfer completed.
Transferred: B51240e5.zip 1,05 MB in 51,78 (20,68 KBps)
Transfer queue completed
Transferred 1 file totaling 1,05 MB in 52,25 (20,68 KBps)
Deze downloads zijn gedaan vanaf ftp://ftp.chello.nl met het programma FlashFxP.
De snelheid is in de afgelopen 2 a 3 weken verschrikkelijk afgenomen, zoals in het voorbeeld hierboven te zien is...:(

Met vriendelijke groet!

NetWerkServices_UPC

Ongelezen bericht door NetWerkServices_UPC »

Stelletje mongolen, de redenen van al dat geouwehoer is al uitgelegt, maar jullie kunnen niet lezen, snappen er totaal de ballen niet van,
Al dat domme gezwets over snelheidstesten ftp's en nog meer van dat interessant overkomende maar super domme gezwets, typies debielen geluul.

Gast

Zeg chello op dan ben je van het gezeik af.

TsjelloSoks

Ongelezen bericht door TsjelloSoks »

Mooi dat ik dit artikel gevonden heb!.. Sinds een maand kan ik snachts niks meer via overnet download en overdag is het gelimiteerd tot 10 kb/sec...(woonplaats rotterdam)

In het begin dacht ik dat het toeval was.. maar tegen middernacht is het einde overnet... overdag... haal ik 10kb/sec...

(ja, ook op andere poorten)

Dit is allemaal sinds een maand!...
Ik zit te denken om over te stappen naar adsl...

Ik ben genoeg afgekepen/uitgeknepen door Chello.

Gesloten