LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vast aan een jaarcontract, maar geen ADSl TELE2
Vast aan een jaarcontract, maar geen ADSl TELE2
Beste lezers,
Onlangs heb ik via de site van Tele2 ADSL aangevraagd en volgens hen zou dit op mijn adres kunnen. Achteraf blijkt dit niet zo te zijn en zit ik vast aan een jaarcontract. Overigens blijkt achteraf dat verschillende postcodechecks op meerdere sites aangeven dat ADSL op mijn adres niet mogelijk is.
Het verhaal
woonsituatie
Ik woon (67A) boven een winkel (67). Vroeger was dit 1 pand en deze is nu voor lange tijd gesplits in een woongedeelte en een winkelgedeelte. Zo staat het ook bekend bij de gemeente. Op nummer 67 komt de hoofdaansluiting binnen van de KPN het IS/RA punt en deze splitst zich op in 2 lijnen. Beide lijnen zijn in gebruik binnen de winkel. 1 lijn voor internet (TELE2) en 1 lijn voor pintransacties (KPN).
Ik was in de veronderstelling ook een eigen aansluiting te hebben ivm een telefoon wandcontactdoos, achteraf blijkt dit een restand te zijn van de tijd dat het nog 1 pand was. Op het moment van bestellen, wist ik dit nog niet.
Omdat ik geen signaal op de modem binnenkreeg ben ik op onderzoek uitgegaan en er dus achtergekomen dat ik geen eigen aansluiting heb. Ik heb Tele2 nog diezelfde dag op de hoogte gebracht van dit feit. Ik kreeg te horen dat ik aan een jaarcontract vast zat en dat ADSL voor 67A werd geleverd, maar men kom niet vertellen op welke lijn.
Uiteraard heb ik ook een tweede maal gebeld en hier werd mij zelfs verweten tegen de verkeerde partij aan te "blaffen", ik moest maar bij mijn onderbuurman klagen want hij had 1 lijn "gestolen". Dit terwijl beide lijnen op 67 staan en het dus het goed recht is van mijn onderbuurman om van deze lijnen gebruik te maken.
Ondertussen gaf Tele2 alleen maar aan dat 67A was aangesloten maar men kon mij niet vertellen over welke lijn.
Hier komt nog bij dat ik bij de bestelling ook heb aangegeven geen actieve analoge KPN lijn te bezitten. Dit betekende dat ik 5 euro p/m meer moest gaan betalen en dan zou Tele2 dit bij KPN alsnog aanvragen. Wanneer Tele2 ADSL nu heeft aangesloten op nummer 67, dit kan dus alleen via de KPN lijn. Zou dit "activeren"niet nodig zijn geweest. feit blijft dat TELE2 ook dit bedrag gewoon blijft innen terwijl dit in mijn ogen duidelijk zou moeten zijn als men in contact moet treden met KPN.
Op advies van mijn rechtsbijstandverzekeraar heb ik een aangetekende brief verstuurd met het verzoek deze situatie op te lossen binnen een termijn van 2 weken en het verzoek schriftelijk te reageren. Morgen is deze termijn verstreken en heb ik nog steeds niets van Tele2 vernomen. Ik heb een bericht op mijn voicemail n.a.v. een vraag mijner zijde via twitter gericht aan Tele2webcare. Men zou terugbellen. Ook hier heb ik niets meer van gehoord.
Inmiddels zijn de aansluitkosten en de eerste termijn van mijn rekening geschreven en een fatsoenlijke reactie blijft uit.
Gelaten laat ik het allemaal op mij afkomen en teleurgesteld ben ik in deze manier van zaken doen. De gemiddelde consument heeft minder middelen om hier tegen in te gaan en daar maakt men mijn inziens gretig gebruik van i.pv. zich dienstbaar op te stellen. Wij hebben als consument toch zeker meer rechten?
Herkennen mensen deze situatie of heb je een soortgelijk probleem met een provider lopen of gehad. Deel het a.u.b. wellicht kunnen wij elkaar van dienst zijn?
Wellicht zijn er mensen die mij nog een advies kunnen geven.
Vriendelijk bedankt,
Ayk
Onlangs heb ik via de site van Tele2 ADSL aangevraagd en volgens hen zou dit op mijn adres kunnen. Achteraf blijkt dit niet zo te zijn en zit ik vast aan een jaarcontract. Overigens blijkt achteraf dat verschillende postcodechecks op meerdere sites aangeven dat ADSL op mijn adres niet mogelijk is.
Het verhaal
woonsituatie
Ik woon (67A) boven een winkel (67). Vroeger was dit 1 pand en deze is nu voor lange tijd gesplits in een woongedeelte en een winkelgedeelte. Zo staat het ook bekend bij de gemeente. Op nummer 67 komt de hoofdaansluiting binnen van de KPN het IS/RA punt en deze splitst zich op in 2 lijnen. Beide lijnen zijn in gebruik binnen de winkel. 1 lijn voor internet (TELE2) en 1 lijn voor pintransacties (KPN).
Ik was in de veronderstelling ook een eigen aansluiting te hebben ivm een telefoon wandcontactdoos, achteraf blijkt dit een restand te zijn van de tijd dat het nog 1 pand was. Op het moment van bestellen, wist ik dit nog niet.
Omdat ik geen signaal op de modem binnenkreeg ben ik op onderzoek uitgegaan en er dus achtergekomen dat ik geen eigen aansluiting heb. Ik heb Tele2 nog diezelfde dag op de hoogte gebracht van dit feit. Ik kreeg te horen dat ik aan een jaarcontract vast zat en dat ADSL voor 67A werd geleverd, maar men kom niet vertellen op welke lijn.
Uiteraard heb ik ook een tweede maal gebeld en hier werd mij zelfs verweten tegen de verkeerde partij aan te "blaffen", ik moest maar bij mijn onderbuurman klagen want hij had 1 lijn "gestolen". Dit terwijl beide lijnen op 67 staan en het dus het goed recht is van mijn onderbuurman om van deze lijnen gebruik te maken.
Ondertussen gaf Tele2 alleen maar aan dat 67A was aangesloten maar men kon mij niet vertellen over welke lijn.
Hier komt nog bij dat ik bij de bestelling ook heb aangegeven geen actieve analoge KPN lijn te bezitten. Dit betekende dat ik 5 euro p/m meer moest gaan betalen en dan zou Tele2 dit bij KPN alsnog aanvragen. Wanneer Tele2 ADSL nu heeft aangesloten op nummer 67, dit kan dus alleen via de KPN lijn. Zou dit "activeren"niet nodig zijn geweest. feit blijft dat TELE2 ook dit bedrag gewoon blijft innen terwijl dit in mijn ogen duidelijk zou moeten zijn als men in contact moet treden met KPN.
Op advies van mijn rechtsbijstandverzekeraar heb ik een aangetekende brief verstuurd met het verzoek deze situatie op te lossen binnen een termijn van 2 weken en het verzoek schriftelijk te reageren. Morgen is deze termijn verstreken en heb ik nog steeds niets van Tele2 vernomen. Ik heb een bericht op mijn voicemail n.a.v. een vraag mijner zijde via twitter gericht aan Tele2webcare. Men zou terugbellen. Ook hier heb ik niets meer van gehoord.
Inmiddels zijn de aansluitkosten en de eerste termijn van mijn rekening geschreven en een fatsoenlijke reactie blijft uit.
Gelaten laat ik het allemaal op mij afkomen en teleurgesteld ben ik in deze manier van zaken doen. De gemiddelde consument heeft minder middelen om hier tegen in te gaan en daar maakt men mijn inziens gretig gebruik van i.pv. zich dienstbaar op te stellen. Wij hebben als consument toch zeker meer rechten?
Herkennen mensen deze situatie of heb je een soortgelijk probleem met een provider lopen of gehad. Deel het a.u.b. wellicht kunnen wij elkaar van dienst zijn?
Wellicht zijn er mensen die mij nog een advies kunnen geven.
Vriendelijk bedankt,
Ayk
-
Re: Vast aan een jaarcontract, maar geen ADSl TELE2
** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Er zijn twee mogelijke situaties:
-Tele2 heeft geleverd op 67, jij bent verantwoordelijk voor het doorlussen naar je eigen woning.
-Tele2 heeft niet geleverd of kunnen leveren op 67, dan kun jij het abonnement niet afnemen omdat er geen dienst is. Ontbinding lijkt me dan logisch.
Als ik zo de reactie van Tele2 bekijk uit jouw informatie dan zal er wel geleverd zijn op 67. De winkelier heeft een analoge KPN lijn met daarbij ook een ADSL signaal (dit zit beide op 1 aderpaar) en dan zal jouw lijn zijn geleverd op het zogenaamde tweede aderpaar. Het is aan jou om dit samen met de onderbuurman op te lossen en de boel aan te sluiten. Dan de situatie bij jou lastig is kan Tele2 weinig aan doen. Achteraf was kabelinternet misschien een betere optie geweest, had je wat meer moeten verdiepen in de situatie. Hier heb je weinig aan nu, misschien heb je iets aan mijn overige uitleg. Succes.
Toevoeging: Ik weet niet of Tele2 werkt met een apart post en leveradres. Misschien dat de klantenservice je daarom vertelt dat er op 67A geleverd is omdat ze geen inzage hebben in het technische leveradres. Dat kunnen ze via hun technische afdeling vast wel achterhalen: leveradres (met toevoeging?) en op welk aderpaar het betreffende Tele2 signaal zit.
-Tele2 heeft geleverd op 67, jij bent verantwoordelijk voor het doorlussen naar je eigen woning.
-Tele2 heeft niet geleverd of kunnen leveren op 67, dan kun jij het abonnement niet afnemen omdat er geen dienst is. Ontbinding lijkt me dan logisch.
Als ik zo de reactie van Tele2 bekijk uit jouw informatie dan zal er wel geleverd zijn op 67. De winkelier heeft een analoge KPN lijn met daarbij ook een ADSL signaal (dit zit beide op 1 aderpaar) en dan zal jouw lijn zijn geleverd op het zogenaamde tweede aderpaar. Het is aan jou om dit samen met de onderbuurman op te lossen en de boel aan te sluiten. Dan de situatie bij jou lastig is kan Tele2 weinig aan doen. Achteraf was kabelinternet misschien een betere optie geweest, had je wat meer moeten verdiepen in de situatie. Hier heb je weinig aan nu, misschien heb je iets aan mijn overige uitleg. Succes.
Toevoeging: Ik weet niet of Tele2 werkt met een apart post en leveradres. Misschien dat de klantenservice je daarom vertelt dat er op 67A geleverd is omdat ze geen inzage hebben in het technische leveradres. Dat kunnen ze via hun technische afdeling vast wel achterhalen: leveradres (met toevoeging?) en op welk aderpaar het betreffende Tele2 signaal zit.
gekke is wel dat je bij tele2 wel moet aanvinken bij de aanvraag dat je zelf verantwoordelijk bent voor het hebben van een isra punt, en dat als je dit niet hebt, dit zelf met de kpn dient te laten aanleggen. Eigen verantwoordelijkheid en voorwaarden doorlezen voordat je er akkoord mee gaat.
-
Tele2 heeft geleverd op 67, jij bent verantwoordelijk voor het doorlussen naar je eigen woning.
hier is duidelijk dat tele2 verkeerd bezig is, zij hebben een gemeentelijk bekend adres doorgekregen en hebben bij KPN een analoge lijn laten activeren. hierbij had al duidelijk moeten worden dat TS geen analoge lijn (isra punt) in huis had. nr67 heeft dit wel maar valt niet samen met 67a. het zijn tenslotte 2 verschillende adressen.Hier komt nog bij dat ik bij de bestelling ook heb aangegeven geen actieve analoge KPN lijn te bezitten. Dit betekende dat ik 5 euro p/m meer moest gaan betalen en dan zou Tele2 dit bij KPN alsnog aanvragen
slotsom is dat TS dus niet verantwoordelijk is voor doorlussen van. en TS heeft netjes doorgegeven geen actieve lijn te bezitten. dit contract is dus nietig aangezien TS er geen gebruik van kan maken aangezien hij geen ISRA heeft. Tele2 had dus aan TS geen abbonement mogen verkopen en hadden beter hun werk moeten doen. wat in de voorwaarden staat wil nog niet zeggen dat het rechtsgeldig is. ik kan nu al zeggen dat het hoogstwaarschijnlijk nietig wordt verklaart. en dat denkt zijn rechtsbijstandverzekering ook waarschijnlijk.
Hallo,
Eerlijk is eerlijk. Ik heb mijn beklag gedaan en dus vermeld ik ook dat er een oplossing is.
Na het versturen van een brief, het posten op diverse fora blijkt twitter de ingang naar Tele2 te zijn. @tele2webcare.
Via hen telefonisch contact gekregen waarna Tele2 een monteur stuurde om binnen 2 minuten te constateren dat ik geen aannsluiting heb. Vandaag telefoon gehad dat het contract kosteloos wordt ontbonden na betaling van de aansluitkosten en de eerste termijn. Dit was al afgeschreven dus voor mij verder prima. Situatie opgelost. Conclusie: blijven pushen, doorzetten en volharden, dan blijkt ook tele2 klantvriendelijk te zijn.
Met dank aan Danielle van Tele2
Eerlijk is eerlijk. Ik heb mijn beklag gedaan en dus vermeld ik ook dat er een oplossing is.
Na het versturen van een brief, het posten op diverse fora blijkt twitter de ingang naar Tele2 te zijn. @tele2webcare.
Via hen telefonisch contact gekregen waarna Tele2 een monteur stuurde om binnen 2 minuten te constateren dat ik geen aannsluiting heb. Vandaag telefoon gehad dat het contract kosteloos wordt ontbonden na betaling van de aansluitkosten en de eerste termijn. Dit was al afgeschreven dus voor mij verder prima. Situatie opgelost. Conclusie: blijven pushen, doorzetten en volharden, dan blijkt ook tele2 klantvriendelijk te zijn.
Met dank aan Danielle van Tele2
-
fijn dat je nu van het contract af bent, vrrag me alleen af waarom jij aansluitkosten moet betalen? je bent namelijk nooit aangesloten geweest !!!
waarom moet jij eerste termijn betalen? jij hebt er immers nooit gebruik van kunnen maken !!!!
dit lijkt mij dus niet rechtvaardig en ik zou dit bedrag terugvorderen als ik jou zou zijn.
als ze dit bij iedereen zouden doen dan loopt het geld behoorlijk binnen zonder dat je er iets voor hoeft te doen. is lekker makkelijk verdienen.
en dan durven sommige mensen te beweren dat UPC erg aso is ?
waarom moet jij eerste termijn betalen? jij hebt er immers nooit gebruik van kunnen maken !!!!
dit lijkt mij dus niet rechtvaardig en ik zou dit bedrag terugvorderen als ik jou zou zijn.
als ze dit bij iedereen zouden doen dan loopt het geld behoorlijk binnen zonder dat je er iets voor hoeft te doen. is lekker makkelijk verdienen.
en dan durven sommige mensen te beweren dat UPC erg aso is ?
UPC is behoorlijk aso ja!renegade66 schreef:en dan durven sommige mensen te beweren dat UPC erg aso is ?
Als afdeling Special Care al niet een simpele afspraak als een email sturen of bellen niet na komen! Kan je je wel afvragen wat de normale service van UPC is.
Iets vergoeden, doet UPC meer dan moeilijk over.
Na heeeeeeeeel veel aandringen hebben ze uiteindelijk 2 maanden vergoed (€129,-)
En voor alle storingen kregen we 3 mnd. Film1. (dat kost hun natuurlijk niets)
Tele2 heb ik als zeer klantvriendelijk ervaren.Aykster schreef:Herkennen mensen deze situatie
Toen na 3 weken bleek dat mijn signaal van Tele2 niet beter zou worden kon ik gelijk opzeggen, kost me niks, ja alleen mijn belverbruik maar dat vind ik logisch.
6 Dec. heeft Tele2 mij zoals beloofd netjes terug gebeld om na te gaan of er niets was afgeschreven.
HEEEEEEL herkenbaar! (Niet bij Tele2 dan, maar bij UPC)Aykster schreef:Situatie opgelost. Conclusie: blijven pushen, doorzetten en volharden, dan blijkt ook tele2 klantvriendelijk te zijn.
@renegade66:
Jij bent van UPC toch?
Waarom vraag je naar mijn problemen met mijn mediabox en reageer je vervolgens niet meer??
-
hoe kom je erbij dat niets kost? geloof je dat nu zelf?En voor alle storingen kregen we 3 mnd. Film1. (dat kost hun natuurlijk niets)
natuurlijk moet daarvoor betaald worden. Film1 geeft het signaal echt niet voor niets door.
even over je mediabox.
sorry dat ik wat laat reageer maar was in de veronderstelling dat alles geregeld was en ik heb me meer beziggehouden met iets anders. jou verhaal gelezen te hebben lijkt het mij overduidelijk dat die mediabox niet goed werkt. ik zou een andere plaatsen als monteur zijnde en alles eerst goed controleren. wat het probleem met de AB betreft lijkt het er op dat het signaal naar de box verstoord wordt door bijv. een glasplaat of een ander apparaat.
ik kan daar verder niets bijz. meer over zeggen aangezien ik je verdere situatie niet ken. ( kabels, wcd, aop, signaal enz. enz.)
Bijna niets dan, UPC betaald waarschijnlijk een vast bedrag aan Film1.renegade66 schreef:hoe kom je erbij dat niets kost? geloof je dat nu zelf?
natuurlijk moet daarvoor betaald worden. Film1 geeft het signaal echt niet voor niets door.
Wat denk je nou dat het voor UPC kost om mij 3 maanden Film1 te geven?
Zeeeeer waarschijnlijk kost het ze geen drol.
Heb UPC opgezegd ja, dus mijn problemen met mijn mediabox heb ik niet meer.renegade66 schreef:was in de veronderstelling dat alles geregeld was
Maar met UPC zijn we nog niet klaar, krijg nog borg terug
Vandaar dat ik er 5 gehad heb ik 2 jaar. En maar nieuwe sturen...renegade66 schreef: jou verhaal gelezen te hebben lijkt het mij overduidelijk dat die mediabox niet goed werkt
Een andere neerzetten heeft hij wel gedaan maar verder niets nagekeken, daar neem je dan vrij voor, ze hadden er net zo goed 1 op kunnen sturen.renegade66 schreef:ik zou een andere plaatsen als monteur zijnde en alles eerst goed controleren
De tweede monteur (niet van UPC zelf, maar volgens UPC veel beter) durfde niet naar binnen omdat ik twee honden heb waar hij allergisch voor was.
Of ik ze maar ff in de regen buiten wilde zetten. Uhhh, Nee dus!
Hij zou eerst naar een volgende klant gaan in de hoop dat het erna droog was (was het ook) dan konden mijn honden alsnog naar buiten.
Meneer is helemaal niet meer geweest en gaf door aan UPC dat ik niet thuis was, €30 monteurskosten aub...
Er zit geen glasplaat voor, ik zit maar 3 meter bij mn mediabox vandaan en ik zit ook recht voor de mediabox.renegade66 schreef:wat het probleem met de AB betreft lijkt het er op dat het signaal naar de box verstoord wordt door bijv. een glasplaat of een ander apparaat.
Verder staat alleen mijn TV in de buurt, toch vreemd als daarom de AB stoort??
-
hhmmm, ja, kan me voorstellen dat je je nogal geërgerd hebt. die 2e monteur was er zeker 1 van guidion?
dit is absoluut niet goed te praten, dit had gewoon goed opgepakt moeten worden. ik weet zeker dat dit probleem opgelost had kunnen worden, althans ik had het wel opgelost. maar ja daar heb je nu niets meer aan. sorry dat het zo gelopen is.
dit is absoluut niet goed te praten, dit had gewoon goed opgepakt moeten worden. ik weet zeker dat dit probleem opgelost had kunnen worden, althans ik had het wel opgelost. maar ja daar heb je nu niets meer aan. sorry dat het zo gelopen is.
Ik zou het niet weten, ze belde met een 030 nummer..renegade66 schreef:die 2e monteur was er zeker 1 van guidion?
NIEMAND bij UPC snapt hoe mijn problemen zich voor hebben kunnen doen.renegade66 schreef:ik weet zeker dat dit probleem opgelost had kunnen worden, althans ik had het wel opgelost.
Zelfs Hendrik Jan DE technische man snapte het niet.
En volgens UPC is hij DE tecnische man die alles zou moeten weten.
-
dan is het waarschijnlijk centric geweest uit utrecht.Ik zou het niet weten, ze belde met een 030 nummer..
is die brave hendrik dan bij u thuis geweest?Zelfs Hendrik Jan DE technische man snapte het niet.
En volgens UPC is hij DE tecnische man die alles zou moeten weten.
voor de duidelijkheid, zodra een klant aangeeft dat het de laatste kans is, of dat ze het zat zijn, gaat upc altijd hun beste monteur sturen, (zeggen ze)
geloof me met dit, dat is echt niet hun beste monteur, maar het wordt gezegd om de klant proberen te houden. je wordt belazerd waar je bij staat. ja het is een monteur die iets meer ervaring heeft. maar ook die heeft maar een beperkte mogelijkheid. je hebt of een binnen of een buitenmonteur. de bewoording zegt het eigenlijk al.
het bedrijf waar ik voor werk "ik wordt uitgeleend aan upc via dat bedrijf"
is zo slim geweest om er voor te zorgen dat wij als monteur beide zijn. alleen dat is sinds kort zo. wij opereren voornamelijk in noord-holland, flevo-polder en friesland.
en wij lossen meer problemen op dan de huis tuin en keuken monteur omdat wij simpelweg veel meer mogelijkheden hebben met onze apparatuur en toegang tot technische ruimtes.
dus kort gezegd, JA wij hadden het opgelost.
Zo braaf is Hendrik Jan niet hoor.renegade66 schreef:is die brave hendrik dan bij u thuis geweest?
Als een klant hem de waarheid zegt (dat hij niet naar de klant luisterd) hangt hij gewoon op!
Maar Hendrik Jan zit dus achter een telefoon en is niet bij mij thuis geweest..
Ze zeggen van alles om een klant te houden, komen alleen niets na...!renegade66 schreef:geloof me met dit, dat is echt niet hun beste monteur, maar het wordt gezegd om de klant proberen te houden. je wordt belazerd waar je bij staat.
Hij komt niet eens naar binnen omdat hij allergisch is voor mijn honden. Dat is toch een lachertjerenegade66 schreef:ja het is een monteur die iets meer ervaring heeft. maar ook die heeft maar een beperkte mogelijkheid.
renegade66 schreef:wij opereren voornamelijk in noord-holland, flevo-polder en friesland.
Ik woon in Zuid-Holland..
Niet allergisch voor honden???renegade66 schreef:dus kort gezegd, JA wij hadden het opgelost.
-
ik heb zelf een hond, dus, nee en ben er ook niet bang voor
maar sorry, te ver weg voor mij.
das toch makkelijk te doen vanuit A.dam RRrenegade66 schreef:ik heb zelf een hond, dus, nee en ben er ook niet bang voor
Heb geen UPC meer... Gelukkig...renegade66 schreef:maar sorry, te ver weg voor mij.
-
femmiej, ik heb in het andere topic nog ff wat voor je geplaatst. misschien dat je daar iets aan hebt? (welke provider is het best).
tiptoo,
ook ik woon niet meer in amsterdam, ben geëmigreerd naar het noorden
tiptoo,
gaaf maar vind wel dat je een goed antwoord in het andere topic hebt gezetrenegade66 schreef:
tiptoo,