LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verhoging maandbedrag met bijna 25% van provider
-
verhoging maandbedrag met bijna 25% van provider
Geacht panel,
Online deed een aankondiging dat we per 1 juni ons maandelijks bedrag zien stijgen van 22€ naar 27€.
Dit was omdat men de klantvriendelijkheid had opgeschroefd en de internetverbinding sneller hadden gemaakt.
Als u nu weet dat wij op een ongunstige locatie liggen waar de internetsnelheid nauwelijks boven de 5Mb/s ligt en waar op termijn nog steeds geen verbetering in zicht is vragen wij ons af of een dergelijke verhoging wel toelaatbaar is.
We moeten nu betalen voor iets wat we niet krijgen, sterker nog, waarvan de provider zelf nog niet eens weet wanneer die snellere verbinding eraan zit te komen voor ons.
Men gaat er bij Online vanuit dat iedereen aan het glas ligt dus: allemaal de verhoging betalen! Zoiets noemt men : "kwaliteit op maat"!
Kunt u ons aangeven hoe wij hier het beste kunnen handelen zonder dat we op 1 juni a.s. af worden gesneden van onze communicatielijnen?
Alvast met dank en groet,
fam. van Schuppen
Dodewaard.
Online deed een aankondiging dat we per 1 juni ons maandelijks bedrag zien stijgen van 22€ naar 27€.
Dit was omdat men de klantvriendelijkheid had opgeschroefd en de internetverbinding sneller hadden gemaakt.
Als u nu weet dat wij op een ongunstige locatie liggen waar de internetsnelheid nauwelijks boven de 5Mb/s ligt en waar op termijn nog steeds geen verbetering in zicht is vragen wij ons af of een dergelijke verhoging wel toelaatbaar is.
We moeten nu betalen voor iets wat we niet krijgen, sterker nog, waarvan de provider zelf nog niet eens weet wanneer die snellere verbinding eraan zit te komen voor ons.
Men gaat er bij Online vanuit dat iedereen aan het glas ligt dus: allemaal de verhoging betalen! Zoiets noemt men : "kwaliteit op maat"!
Kunt u ons aangeven hoe wij hier het beste kunnen handelen zonder dat we op 1 juni a.s. af worden gesneden van onze communicatielijnen?
fam. van Schuppen
Dodewaard.
Re: verhoging maandbedrag met bijna 25% van provider
Opzeggen en een andere provider zoeken.
Opzeggen en TMob Unlimited nemen. 4G modem erbij, simkaartje erin en gaan. En dat voor maar €35,- per maand. Iets duurder, idd..maar VEEL sneller.
-
Ik zit ook bij deze firma en ben al overgestapt vanwege de prijsstijging en de aanhoudende technische en administratieve problemen bij Online.nl
De prijsstijging geeft u het recht kosteloos weg te gaan bij Online.nl per 1 juni 2017 conform artikel 7.2 van de Telecomwet.
Let er op dat u niet bij Online opzegt maar gebruik maakt van de gratis overstapservice van uw nieuwe provider. Zo komt u niet een maand zonder internet te zitten. De overstapservice is een protocol tussen providers om een gat in de levering te voorkomen.
De prijsstijging geeft u het recht kosteloos weg te gaan bij Online.nl per 1 juni 2017 conform artikel 7.2 van de Telecomwet.
Let er op dat u niet bij Online opzegt maar gebruik maakt van de gratis overstapservice van uw nieuwe provider. Zo komt u niet een maand zonder internet te zitten. De overstapservice is een protocol tussen providers om een gat in de levering te voorkomen.
Als u in een gebied woont waar 5Mb/s de max is dan zou ik overstappen op mobiel internet via 4G.
-
Online is een low budget provider die de afgelopen jaren klanten heeft binnengehaald met erg lage tarieven. Geen enkele ander provider levert DSL signaal of glasvezel voor € 22,00 of € 27,00.pietvanschuppen schreef:Geacht panel,
fam. van Schuppen
Dodewaard.
Mag Online haar prijzen verhogen zonder dat hier iets tegenover staat, ja dat mogen ze. Dat op uw adres maar een snelheid van 5Mbit/s beschikbaar is voor Online niet van belang.
Voor je idee Online betaal voor een 100Mbit/s verbinding hetzelfde als een 5Mbit/s verbinding bij KPN Wholesale, zij zijn dus voor jouw verbinding niet minder kwijt dan voor een verbinding die wel de maximale snelheid haalt.
Het enige wat je kunt doen is opzeggen, deze keuze biedt Online je ook. Echter is er geen goedkoper alternatief zo beschikbaar. 4G kan een alternatief zijn maar zoals hier aangegeven zijn de kosten € 35,00 per maand en dan moet je nog zelf hardware aanschaffen.
-
L.S,
Heb toch maar voor de kortste weg gekozen n.l. overstappen.
De nieuwe provider gaat KPN worden met ingang van 1 juni a.s.
Nog bedankt voor jullie op-, aanmerkingen en groet.
Heb toch maar voor de kortste weg gekozen n.l. overstappen.
De nieuwe provider gaat KPN worden met ingang van 1 juni a.s.
Nog bedankt voor jullie op-, aanmerkingen en groet.
-
O je bent goed op de hoogte! Publiceer je hier inside informatie?sylvesterb schreef: Voor je idee Online betaal voor een 100Mbit/s verbinding hetzelfde als een 5Mbit/s verbinding bij KPN Wholesale, zij zijn dus voor jouw verbinding niet minder kwijt dan voor een verbinding die wel de maximale snelheid haalt.
Vertel eens hoe dat zit met Tele2, die zitten toch feitelijk op hetzelfde netwerk?
Tele2 kan wel veel goedkoper 20Mb/s leveren. Hebben zij ook dezelfde inkooppprijs voor alle snelheden?
Of hebben zij juist die 20Mb/s lijnen voor een zacht prijsje overgenomen?
Praat ons bij...
-
sylvesterb schreef: Voor je idee Online betaal voor een 100Mbit/s verbinding hetzelfde als een 5Mbit/s verbinding bij KPN Wholesale, zij zijn dus voor jouw verbinding niet minder kwijt dan voor een verbinding die wel de maximale snelheid haalt.
Tarieven staan gewoon Online. Zie https://www.kpn-wholesale.com/media/853 ... 4-2017.pdfGeip Suusje schreef: O je bent goed op de hoogte! Publiceer je hier inside informatie?
Tele2 maakt gebruik van de diensten van KPN Wholesale, dit is de verbinding tussen jouw woning en het datacentrum, wat Tele2 waarschijnlijk zal uitbesteden. Waar wel kosten aan zitten is de verbinding vanuit het datacentrum naar het internet, een KPN zal een andere overboeking aanhouden dan een Tele2. Dit betekend als iedereen tegelijk gaat downloaden Tele2 eerder een storing zou hebben. Dit soort 20 Terabyte lijnen zijn wel weer kostbaar en hoe hoger je snelheid is die je aanbiedt hoe meer je van dit soort lijnen nodig hebt.Geip Suusje schreef: Vertel eens hoe dat zit met Tele2, die zitten toch feitelijk op hetzelfde netwerk?
De inkoopprijs is afhankelijk van het aantal verbindingen wat je afneemt, maar de grootste kostenpost voor een provider is service. KPN Wholesale mag geen onderscheid maken tussen de verschillende aanbieders. Dochter XS4ALL betaald hetzelfde als Tele2 indien het klanten aantal gelijk is.Geip Suusje schreef: Tele2 kan wel veel goedkoper 20Mb/s leveren. Hebben zij ook dezelfde inkooppprijs voor alle snelheden?
Een helpdesk medewerker bij Tele2 verdient het +/- het minimum loon en zit in een extern callcenter waarbij deze partij wordt betaald op basis van het aantal telefoongesprekken op een dag. Medewerkers die langer dan een bepaalde gemiddelde (geloof iets van 6 minuten) bezig zijn worden ontslagen.
Een KPN helpdesk medewerker zit inhouse bij KPN (dit is ooit anders geweest) en verdient iets meer dan het minimum loon en wordt ook wel beoordeeld op de gemiddelde gesprekstijd maar deze ligt hoger dan bij een low budget aanbieder.
Salaris en hoe je klachten oplost zijn bij low budget aanbieders gewoon slechter. Gaat er wat mis bij de aanleg dan zal Tele2 dit minder goed en snel aanpakken dan een provider als KPN of een premium provider zoals XS4ALL. Los dat je bij Tele2 bijvoorbeeld nog een pop mailbox krijgt die 20MB is en dus zo vol zit. Er is niets mis met een low budget aanbieder maar het probleem is dat mensen premium service verwachten.
Los dat Tele2 graag klanten wilt binden en daarom best tegen kostprijs internet leveren. Het echte geld wordt verdient op Televisie en Bellen en niet direct op de internet verbinding zelf.
Online heeft dit ook jaren lang gedaan, klanten tegen zeer lage tarieven binnen harken, de klachten over de service waren overal te lezen. En nu hebben ze een grote aantallen klanten en dan verhogen ze de prijs met 25%. Een klein deel zal hierdoor overstappen maar al bij al hou je geld over. Tele2 gaat nu hetzelfde truckje doen.
Providers zoals KPN en Ziggo zullen hun prijzen niet met 25% verhogen omdat de marges veel kleiner zijn door de vele extra's.
-
@sylvesterb
Bedankt! Heel leuke info.
Maar je bent een beetje gekleurd over het aspect service denk ik. Ik was jarenlang online.nl klant met enkel internet. En daar was ik eerlijk gezegd dik tevreden over.
Het enige punt was dat je ze niet per email kan benaderen. Volgens ACM moet ieder bedrijf dat vermelden, bv bij "Contact".
Ze hebben wel een heel goed contactformulier waarin je kan omschrijven hoe en wat, en je krijgt keurig een emailtje van de complete inhoud terug, met een reply-emailadres.
De stommelingen wilden gewoon persé alles-in-een klanten en hebben de alleen-internet gasten de deur uitgeschopt met hun idiote prijzen.
Als service zoveel kost, dan hebben ze dat aan zichzelf te wijten. Ik had enkel internet van ze en dat heeft altijd voorbeeldig gewerkt. Ik had nooit een klantenservice nodig.
Maar... als je gaat stunten met allerlei aangeplakte verkopen zoals telefoon, tv, en daarbij een wirwar aan combinaties, tarieven en kortingen... dan zul je wel veel klantcontact moeten hebben, om te werven, te verklaren, te corrigeren, etcetera.
Klanten'service' wordt dan tevens een verkoop'service'.
Binnenkort ga ik over naar Tele2. Ik heb er lang over gedaan, want als je daar informatie van de website wilt hebben loop je alleen maar tegen een muur op van "Bestel nu". Heb dus veel met meerdere medewerkers langer dan 6 minuten moeten bellen. Jammer dat die nu worden ontslagen.
Maar het is bijna achter de rug. En dan heb ik jaren internet waar Tele2 niks aan te servicen heeft. Alleen-internet-abo's kunnen een goudmijn voor ze worden, als ze er niet aan morrelen.
Service hoeft niet zo veel te kosten, als je de informatie maar numero 1 zet op de website, ipv overal te schreeuwen "Bestel nu".
Dan hoeft de (aspirant-)klant namelijk helemaal niet te bellen.
Bedankt! Heel leuke info.
Maar je bent een beetje gekleurd over het aspect service denk ik. Ik was jarenlang online.nl klant met enkel internet. En daar was ik eerlijk gezegd dik tevreden over.
Het enige punt was dat je ze niet per email kan benaderen. Volgens ACM moet ieder bedrijf dat vermelden, bv bij "Contact".
Ze hebben wel een heel goed contactformulier waarin je kan omschrijven hoe en wat, en je krijgt keurig een emailtje van de complete inhoud terug, met een reply-emailadres.
De stommelingen wilden gewoon persé alles-in-een klanten en hebben de alleen-internet gasten de deur uitgeschopt met hun idiote prijzen.
Als service zoveel kost, dan hebben ze dat aan zichzelf te wijten. Ik had enkel internet van ze en dat heeft altijd voorbeeldig gewerkt. Ik had nooit een klantenservice nodig.
Maar... als je gaat stunten met allerlei aangeplakte verkopen zoals telefoon, tv, en daarbij een wirwar aan combinaties, tarieven en kortingen... dan zul je wel veel klantcontact moeten hebben, om te werven, te verklaren, te corrigeren, etcetera.
Klanten'service' wordt dan tevens een verkoop'service'.
Binnenkort ga ik over naar Tele2. Ik heb er lang over gedaan, want als je daar informatie van de website wilt hebben loop je alleen maar tegen een muur op van "Bestel nu". Heb dus veel met meerdere medewerkers langer dan 6 minuten moeten bellen. Jammer dat die nu worden ontslagen.
Maar het is bijna achter de rug. En dan heb ik jaren internet waar Tele2 niks aan te servicen heeft. Alleen-internet-abo's kunnen een goudmijn voor ze worden, als ze er niet aan morrelen.
Service hoeft niet zo veel te kosten, als je de informatie maar numero 1 zet op de website, ipv overal te schreeuwen "Bestel nu".
Dan hoeft de (aspirant-)klant namelijk helemaal niet te bellen.