| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkoop tegen wil en dank?
-
ronaldberend
Verkoop tegen wil en dank?
Is het mogelijk dat Tele2 probeert haar Tele2beveiligingspakket te verkopen, door mensen een mail te sturen waarin men zegt;
Er is een melding binnengekomen van IECC dat er vanaf uw internetverbinding SPAM verstuurd wordt. Let op: Indien u deze mail reeds 1 maal heeft ontvangen loopt u het risico om afgesloten te worden voor internet.
Wij versturen geen spam, hebben de betaalde versies van AVG, Spamfighter Pro, AAW, Spyware Doctor en Spyware Blaster op ons systeem staan. En toch ontvang ik een dergelijke mail. Onder aan de mail echter wordt gemeld;
Om van deze lijst af te komen adviseer ik u al uw PC's grondig te controleren op virussen en spyware en te beveiligen met een firewall. Hiervoor adviseer ik u met klem om het Tele2 veiligheidspakket te bestellen via mijn Tele2.
Dit geeft mij een beetje naar gevoel. Vooral als ik op internet op fora kijk en dit zelfde gevoel bij meerdere mensen terug vind. Zie b.v. http://forum.fok.nl/topic/1282668
Er is een melding binnengekomen van IECC dat er vanaf uw internetverbinding SPAM verstuurd wordt. Let op: Indien u deze mail reeds 1 maal heeft ontvangen loopt u het risico om afgesloten te worden voor internet.
Wij versturen geen spam, hebben de betaalde versies van AVG, Spamfighter Pro, AAW, Spyware Doctor en Spyware Blaster op ons systeem staan. En toch ontvang ik een dergelijke mail. Onder aan de mail echter wordt gemeld;
Om van deze lijst af te komen adviseer ik u al uw PC's grondig te controleren op virussen en spyware en te beveiligen met een firewall. Hiervoor adviseer ik u met klem om het Tele2 veiligheidspakket te bestellen via mijn Tele2.
Dit geeft mij een beetje naar gevoel. Vooral als ik op internet op fora kijk en dit zelfde gevoel bij meerdere mensen terug vind. Zie b.v. http://forum.fok.nl/topic/1282668
-
stofzuigertje
Re: Verkoop tegen wil en dank?
Vanaf Uw IP nummer iets versturen kan ook nog.
Dus geen enkele PC besmet en optimaal beveiligd maar als de Wifi niet een goede code heeft of ergens bekend is moet U deze eens aanpassen.
Vele Hackers sturen spam van open verbindingen of die matig beveiligd zijn.
Als ze de tijden melden van sturen is het vermoedelijk toen U weg was of sliep.
Dus is Uw draadloze modem wel goed beveiligd en neemt U regelmatig een nieuwe code?
Dus geen enkele PC besmet en optimaal beveiligd maar als de Wifi niet een goede code heeft of ergens bekend is moet U deze eens aanpassen.
Vele Hackers sturen spam van open verbindingen of die matig beveiligd zijn.
Als ze de tijden melden van sturen is het vermoedelijk toen U weg was of sliep.
Dus is Uw draadloze modem wel goed beveiligd en neemt U regelmatig een nieuwe code?
-
ronaldberend
Dat is een goede suggestie. Ga ik direct proberen.
Het vervelende is dat Tele2 geen enkele informatie wil verstrekken over om wat voor spam mail het gaat. Tele2 legt de volledige verantwoordelijkheid bij de klant. De mail die je ontvangt is ook een no-replie adres. Dus moet je bellen met de helpdesk en je kunt niet de persoon te spreken krijgen die je de mail heeft gestuurd. M.a.w. ze maken het je ook niet makkelijk er iets aan te doen.
Maar ik ga je tip in iedergeval uitproberen. Dank je wel stofzuigertje
Het vervelende is dat Tele2 geen enkele informatie wil verstrekken over om wat voor spam mail het gaat. Tele2 legt de volledige verantwoordelijkheid bij de klant. De mail die je ontvangt is ook een no-replie adres. Dus moet je bellen met de helpdesk en je kunt niet de persoon te spreken krijgen die je de mail heeft gestuurd. M.a.w. ze maken het je ook niet makkelijk er iets aan te doen.
Maar ik ga je tip in iedergeval uitproberen. Dank je wel stofzuigertje
Dat mailtje is geautomatiseerd net als de spam die jou pc waarschijnlijk verzend. Een virusscanner zegt namelijk helemaal niets.De mail die je ontvangt is ook een no-replie adres. Dus moet je bellen met de helpdesk en je kunt niet de persoon te spreken krijgen die je de mail heeft gestuurd.
Om te controleren of er rommel draait
-Schakel alle programmas uit
-ga naar start > uitvoeren
-type cmd druk vervolgens enter
-in het zwarte scherm type netstat en vervolgens enter.
Als je hier verbindingen krijgt terwijl niets draait dan ben je besmet.
type in het zwarte scherm netstat -b om te checken welke processen de verbindingen maken.
-
ronaldberend
Dank je wel.
Maar het enige proces dat dan nog draait is jqs.exe en dat is van de java console. Die kan ik wel uit zetten, maar ik kan mij niet voorstellen dat dat proces voor spam mails zorgt.
M.a.w. ik vind de oplossingen erg prettig omdat ik daarmee alles zoveel mogelijk kan uitsluiten, maar het heeft mijn mening enkel gesterkt. Ik heb het nare gevoel dat Tele2 op deze manier het beveiligings gebeuren wil verkopen.
Maar het enige proces dat dan nog draait is jqs.exe en dat is van de java console. Die kan ik wel uit zetten, maar ik kan mij niet voorstellen dat dat proces voor spam mails zorgt.
M.a.w. ik vind de oplossingen erg prettig omdat ik daarmee alles zoveel mogelijk kan uitsluiten, maar het heeft mijn mening enkel gesterkt. Ik heb het nare gevoel dat Tele2 op deze manier het beveiligings gebeuren wil verkopen.
-
Guardian72
- Contacteer:
Het kan aan mij liggen maar als Tele2 een bewering doet - moet zij die bewering ook hard kunnen maken.
Mijn PC is helaas ook even besmet geweest - en van XS4all kreeg ik een mail, met daarin al direct WAT er geconstateerd was.
Het kan dus wel.
Domweg zo`n melding is gewoon onacceptabel.
In principe zou je Tele2 kunnen berichten dat jouw systeem aantoonbaar schoon is, en dat je graag bewijs wil ontvangen van wat voor spam wanneer is verzonden, en hoe zij kunnen garanderen dat het van jouw systeem is, en niet via een IP spoof is gebeurt.
Ook een MAC adres kan je aanpassen/spoofen - dus dat is ook geen keiharde garantie.
Als Tele2 dit zo bot stelt, dient zij gewoon bewijs te leveren.
Mijn PC is helaas ook even besmet geweest - en van XS4all kreeg ik een mail, met daarin al direct WAT er geconstateerd was.
Het kan dus wel.
Domweg zo`n melding is gewoon onacceptabel.
In principe zou je Tele2 kunnen berichten dat jouw systeem aantoonbaar schoon is, en dat je graag bewijs wil ontvangen van wat voor spam wanneer is verzonden, en hoe zij kunnen garanderen dat het van jouw systeem is, en niet via een IP spoof is gebeurt.
Ook een MAC adres kan je aanpassen/spoofen - dus dat is ook geen keiharde garantie.
Als Tele2 dit zo bot stelt, dient zij gewoon bewijs te leveren.
En als je zelf spam mail ontvangt, kun je Tele-2 dan ook aansprakelijk stellen.
Of krijg je geen spam mail in je inbox??
Of krijg je geen spam mail in je inbox??
-
ronaldberend
Tja.. en dat kan enkel telefonisch (uitraard tegen betaling) Ik kreeg van Tele2 het volgende bericht;
"Helaas is dit e-mailadres niet bedoeld voor reacties op SPAM e-mails.
Dit adres is alleen voor SPAM bedrijven die een melding maken zodat wij onze klanten hierover kunnen informeren.
Voor al uw vragen kunt u telefonisch contact openemen met onze klantenservice. U vindt het telefoonnummer en de openingstijden onderaan deze e-mail. Ook kunt u een e-mail sturen via het contactformulier op de website van Tele2.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
-----------
Tele2 Abusedesk"
Even voor de duidelijkheid, ik had mijn mail gestuurd naar [email protected] Daar had ik namelijk ook het bericht van ontvangen. Maar goed, ik zal ze eens bellen.
"Helaas is dit e-mailadres niet bedoeld voor reacties op SPAM e-mails.
Dit adres is alleen voor SPAM bedrijven die een melding maken zodat wij onze klanten hierover kunnen informeren.
Voor al uw vragen kunt u telefonisch contact openemen met onze klantenservice. U vindt het telefoonnummer en de openingstijden onderaan deze e-mail. Ook kunt u een e-mail sturen via het contactformulier op de website van Tele2.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
-----------
Tele2 Abusedesk"
Even voor de duidelijkheid, ik had mijn mail gestuurd naar [email protected] Daar had ik namelijk ook het bericht van ontvangen. Maar goed, ik zal ze eens bellen.
-
ronaldberend
Je wilt niet weten hoeveel spam er nog binnen komt. Ik heb Tele2 ook gezegd dat Tele2 ook de eigen verantwoordelijkheid moet nemen. Wanneer er zaken op mijn pc zouden komen waar ik niet om heb gevraagd, dan moet Tele2 wellicht beter filteren. Ik heb met al mijn anti spy, ad en virus programma's mijn verantwoordelijkheid tenslotte ook genomen.
Als hun de spam laten lopen naar jouw mailbox, kunnen ze toch van jou niet verlangen dat je je pc beveiligd, tegen zogenaamd spam versturing vanuit jouw mailbox.
Dat is natuurlijk absurd dat zij dat zo maar gaan eisen, dan kan jij ook wel gaan eisen dat zij geen spam mail meer naar jouw email door laten.
Dat is natuurlijk absurd dat zij dat zo maar gaan eisen, dan kan jij ook wel gaan eisen dat zij geen spam mail meer naar jouw email door laten.