LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vermoeden dat UPC eigen contractbreuk doet.

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
l.windig
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2011 16:11

Vermoeden dat UPC eigen contractbreuk doet.

Ongelezen bericht door l.windig »

In hun eigen opdracht (UPC schriftelijk verzoek) mijn UPC telefonie te wijzigen van analoog naar internet telefonie. Men wijzigt/verwijdert op
9 februari 2011 de oude grote modemkast aan de wand en bevestigd hun extra losstaande kleine modem! (de LAN aansluiting blijft gelijk) Tevens wijzigt men het bestaande contract vanaf deze modemwisseling naar een nieuwe contractdatum ingaande de aansluiting van 9 februari 2011 met weer een verlenging van12 maanden die wel is af te kopen. van 12 x het maandelijks vastrecht. Ik heb dit ontdekt door mij aan te melden op MIJN UPC waar de contractgegevens zijn te vinden. Ben meer dan 15 jaar Chello/UPC klant!

Tevens 2x een digitale klacht ingediend betreffende het contract en nogmaals via een medewerker van de telefonische hulplijn die het zou noteren. Tot op heden zijn wij niet door UPC benaderd.

Let dus op!

Montage van het 2e extra, reeds aangesloten modem, 9 februari 2011.

De desbetreffende monteur vroeg bij de modemwisseling ons mobiele telefoonnummer voor doorschakeling: zonder enig effect!

Na de modemwisseling 4 dagen geen telefoonverbinding. Door dit te kunnen melden hebben wij 45 minuten in gesprek moeten gaan. Daarna was het probleem opgelost. Buren hadden 5 dagen geen telefoon-aansluiting en zijn niet om hun mobiele telefoonnummer gevraagd!!!

Mijn wens met klem: Het contract te wijzigen in de oorspronkelijke vorm zodat ik op elk moment mijn contract kan annuleren! Doch zover is het nog niet! Wacht op antwoordt van Radar en UPC.

Onze UPC-Emailverbindig is nu helemaal niet optimaal/slecht en geeft dit herhaaldelijk weer:

De server heeft de verbinding onverwachts verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'pop3.upcmail.nl', Server: 'pop3.upcmail.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F

UPC Webcare
verified
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34

Re: Vermoeden dat UPC eigen contractbreuk doet.

Ongelezen bericht door UPC Webcare »

Wij nemen uw klacht aangaande het vervangen van het modem graag in behandeling. Zou u een e-mail met uw klantgegevens willen sturen naar [email protected] onder vermelding van 'Reactie Tros Radar forum'? Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Vorige week was er sprake van een storing waardoor er beperkt e-mail verkeer mogelijk was. Inmiddels is deze storing verholpen. Mocht u echter nog steeds problemen ervaren dan vernemen wij dat graag van u.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Vermoeden dat UPC eigen contractbreuk doet.

Ongelezen bericht door renegade66 »

In hun eigen opdracht (UPC schriftelijk verzoek) mijn UPC telefonie te wijzigen van analoog naar internet telefonie. Men wijzigt/verwijdert op
9 februari 2011 de oude grote modemkast aan de wand en bevestigd hun extra losstaande kleine modem! (de LAN aansluiting blijft gelijk) Tevens wijzigt men het bestaande contract vanaf deze modemwisseling naar een nieuwe contractdatum ingaande de aansluiting van 9 februari 2011 met weer een verlenging van12 maanden die wel is af te kopen. van 12 x het maandelijks vastrecht. Ik heb dit ontdekt door mij aan te melden op MIJN UPC waar de contractgegevens zijn te vinden. Ben meer dan 15 jaar Chello/UPC klant!
dit is niet toegestaan, zij zijn degene die het op de nieuwe manier willen, daarmee mogen ze jou niet opzadelen met een nieuw jaarcontract. dit is en interne handeling en u heeft hier niet om gevraagd.

ik zou dit zeker niet pikken en al helemaal niet afkopen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vermoeden dat UPC eigen contractbreuk doet.

Ongelezen bericht door Henri42 »

renegade66 schreef:
In hun eigen opdracht (UPC schriftelijk verzoek) mijn UPC telefonie te wijzigen van analoog naar internet telefonie. Men wijzigt/verwijdert op
9 februari 2011 de oude grote modemkast aan de wand en bevestigd hun extra losstaande kleine modem! (de LAN aansluiting blijft gelijk) Tevens wijzigt men het bestaande contract vanaf deze modemwisseling naar een nieuwe contractdatum ingaande de aansluiting van 9 februari 2011 met weer een verlenging van12 maanden die wel is af te kopen. van 12 x het maandelijks vastrecht. Ik heb dit ontdekt door mij aan te melden op MIJN UPC waar de contractgegevens zijn te vinden. Ben meer dan 15 jaar Chello/UPC klant!
dit is niet toegestaan, zij zijn degene die het op de nieuwe manier willen, daarmee mogen ze jou niet opzadelen met een nieuw jaarcontract. dit is en interne handeling en u heeft hier niet om gevraagd.

ik zou dit zeker niet pikken en al helemaal niet afkopen
.

Bij mij is de telefonie ook gewijzigd van analoog naar digitaal, er is toen uitdrukkelijk bij vermeld dat er een nieuw contractperiode van toepassing was, het lijkt me ook logisch gezien de gedane inverstering van UPC :wink:

l.windig
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2011 16:11

Re: Vermoeden dat UPC eigen contractbreuk doet.

Ongelezen bericht door l.windig »

Aan ons is niets vermeld anders hadden wij geen toestemming gegeven.
Wie heeft u dat verteld? Of staat het in brief toen het werd aangekondigd?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Vermoeden dat UPC eigen contractbreuk doet.

Ongelezen bericht door tiptoo »

l.windig schreef:Aan ons is niets vermeld anders hadden wij geen toestemming gegeven.
Wie heeft u dat verteld? Of staat het in brief toen het werd aangekondigd?

henri krijgt altijd bericht ( ook als die het niet heeft) :mrgreen:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Vermoeden dat UPC eigen contractbreuk doet.

Ongelezen bericht door renegade66 »

het lijkt me ook logisch gezien de gedane inverstering van UPC
dit is in zijn geheel niet logisch, elk bedrijf doet investeringen in de toekomst, maar dat wil niet zeggen dat je een nieuw jaarcontract door de strot geduwd kan worden.

stel nu dat TS volgende maand zijn contract was afgelopen?
en naar een ander wilde overstappen?
dan heeft hij nu een groot probleem.

het is dus wettelijk niet correct wat nu gebeurd en indien TS van UPC af zou willen een brief schrijven dat hij aan het eind van zijn oude contract opzegt.
de rest moeten ze maar via de rechter opeisen dan.

wedden dat UPC dit niet aandurft. :lol:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vermoeden dat UPC eigen contractbreuk doet.

Ongelezen bericht door Henri42 »

tiptoo schreef:
l.windig schreef:Aan ons is niets vermeld anders hadden wij geen toestemming gegeven.
Wie heeft u dat verteld? Of staat het in brief toen het werd aangekondigd?

henri krijgt altijd bericht ( ook als die het niet heeft) :mrgreen:

Tiptoo vervalt weer in z,n oude gewoonte en beweert dat ik lieg, tja het zei zo: de waard vertrouwt de passie prekende vos onder de boom :)

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Vermoeden dat UPC eigen contractbreuk doet.

Ongelezen bericht door tiptoo »

renegade66 schreef:
het is dus wettelijk niet correct wat nu gebeurd en indien TS van UPC af zou willen een brief schrijven dat hij aan het eind van zijn oude contract opzegt.
de rest moeten ze maar via de rechter opeisen dan.

:lol:
mee eens ,
wedden dat UPC dit niet aandurft.
das wel zeker :mrgreen:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vermoeden dat UPC eigen contractbreuk doet.

Ongelezen bericht door Henri42 »

tiptoo schreef: :lol:
mee eens ,
wedden dat UPC dit niet aandurft.

das wel zeker :mrgreen:
waarom zou een provider druk over futiliteiten maken , daar verdien UPC :mrgreen: niets mee

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Vermoeden dat UPC eigen contractbreuk doet.

Ongelezen bericht door tiptoo »

Henri42 schreef:
waarom zou een provider druk over futiliteiten maken , daar verdien UPC :mrgreen: niets mee

volgens mij zeg jij in de ochtend geen goeiemorgen maar upc :lol:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vermoeden dat UPC eigen contractbreuk doet.

Ongelezen bericht door Henri42 »

tiptoo schreef:
Henri42 schreef:
waarom zou een provider druk over futiliteiten maken , daar verdien UPC :mrgreen: niets mee

volgens mij zeg jij in de ochtend geen goeiemorgen maar upc :lol:
Tiptoo houdt zichzelf bezig met one liners en nietszeggende berichten.
Voor de duidelijkheid ik praat s,morgens met m,n omgeving over van alles en nogwat, UPC stoort ons niet in de relatiesferen, waarom ook UPC functioneert prima :lol: o

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Vermoeden dat UPC eigen contractbreuk doet.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Henri42 schreef:
In hun eigen opdracht (UPC schriftelijk verzoek) mijn UPC telefonie te wijzigen van analoog naar internet telefonie.
Bij mij is de telefonie ook gewijzigd van analoog naar digitaal, er is toen uitdrukkelijk bij vermeld dat er een nieuw contractperiode van toepassing was, het lijkt me ook logisch gezien de gedane inverstering van UPC :wink:
Dus als ik op mijn verzoek bij jou een nieuwe voortuin zou aanleggen, is het alsnog redelijk om van jou te verlangen dat je betaald daarvoor? Terwijl het op mijn verzoek is gegaan?

Want op deze manier verteld TS het - dat het geen actie van hem is, maar van UPC. Dan zou kosten of nieuw contract totaal onredelijk zijn.
En zo niet - waarom dan niet?

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Vermoeden dat UPC eigen contractbreuk doet.

Ongelezen bericht door renegade66 »

valt me op dat webcare op dit topic geen antwoord meer geeft.

zou misschien handig zijn om dit probleem eens duidelijk te maken?

dus webcare, geef eens wat duidelijkheid? hoe kunnen jullie bij een verplichte modemswap een nieuw jaarcontract aansmeren?

l.windig
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2011 16:11

Re: Vermoeden dat UPC eigen contractbreuk doet.

Ongelezen bericht door l.windig »

Wij hebben nog steeds geen enkele reactie gekregen van UPC ondanks dat ik ben ingegaan op hun verzoek nadere persoonlijke gegevens te verstrekken: tevens een vragenlijst ingevuld via hun wizard: voor de zoveelste keer :o))

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vermoeden dat UPC eigen contractbreuk doet.

Ongelezen bericht door Henri42 »

l.windig schreef:Wij hebben nog steeds geen enkele reactie gekregen van UPC ondanks dat ik ben ingegaan op hun verzoek nadere persoonlijke gegevens te verstrekken: tevens een vragenlijst ingevuld via hun wizard: voor de zoveelste keer :o))
[email protected] ipv het contactformulier invullen.

l.windig
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 feb 2011 16:11

Re: Vermoeden dat UPC eigen contractbreuk doet.

Ongelezen bericht door l.windig »

Heb al 3 keer een contactformulier ingevuld :o)

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Vermoeden dat UPC eigen contractbreuk doet.

Ongelezen bericht door tiptoo »

l.windig schreef:Wij hebben nog steeds geen enkele reactie gekregen van UPC ondanks dat ik ben ingegaan op hun verzoek nadere persoonlijke gegevens te verstrekken: tevens een vragenlijst ingevuld via hun wizard: voor de zoveelste keer :o))
schofterig van upc
valt me op dat webcare op dit topic geen antwoord meer geeft.
die geven alleen antwoord op wat in hun straatje past :mrgreen:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Vermoeden dat UPC eigen contractbreuk doet.

Ongelezen bericht door Henri42 »

l.windig schreef:Heb al 3 keer een contactformulier ingevuld :o)


deze formulieren komen bij alle providers op de grote hoop te liggen, probeer [email protected]

Tiptoo jij vindt heel veel, misschien wel teveel met one liners zonder motivaties en richtlijnen :lol: :D

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: Vermoeden dat UPC eigen contractbreuk doet.

Ongelezen bericht door tiptoo »

Henri42 schreef:
Tiptoo jij vindt heel veel, misschien wel teveel met one liners zonder motivaties en richtlijnen :lol: :D

ik heb al vaker gezegd Henri.....bij mij is een provider of goed of minder maar nog steeds geen afgod :mrgreen:

Gesloten