Versatel heeft zonder toestemming mijn toegezegde domeinnaam vrijgegeven waardoor deze nu in bezit is van een ander bedrijf.
De voormalige eigenaar van de domeinnaam heeft een verhuisverzoek ingedient bij Versatel, zodat de domeinnaam op mijn naam gezet werd. Dit verzoek is naast telefonisch ook schriftelijk ingedient. Versatel heeft zowel telefonisch als schriftelijk laten weten dat de verhuizing (van zijn naam naar mijn naam) in orde gemaakt zou worden en enkele werkdagen in beslag nam. Na een week kwam ik erachter dat het domein inmiddels op naam stond van een Amerikaans bedrijf. Toen ik Versatel belde om uitleg, gaven ze aan dat ze per ongeluk de domeinnaam hebben vrijgegeven in plaats van een naamsverandering. In het telefoongesprek kreeg ik alleen de reactie "oeps foutje, helaas". Vervolgens heb ik een klachtenbrief geschreven naar Versatel. Hierin het gehele verhaal opgenomen en alle schriftelijke bewijzen. De inhoud van de schriftelijke reactie van Versatel was verbazingwekkend... ze ontkennen dat het om een verhuizing gaat (ondanks het schriftelijke bewijsmateriaal van mijn kant, de kant van de oude eigenaar en hun eigen kant) en geven daarbij aan dat ze gerechtigd zijn tot vrijgeven van de domeinnaam.
Wat moet ik nu doen??? Het is toch te gek voor woorden dat ze hun diensten geeneens fatsoenlijk kunnen uitvoeren en ik daardoor mijn website (en bedrijfsnaam) verlies...
Hopelijk hebben jullie een goed advies voor me.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Versatel geeft mijn domeinnaam weg
Re: Versatel geeft mijn domeinnaam weg
Ontkennen en niet meer reageren is inderdaad wat ze nu doen. Echt schandalig! Ik sta in mijn recht, maar de vraag is hoe krijg ik die ook... Heb ook een post op Tweakers geplaatst. Daar kwamen ze met de tip om SIDN te mailen. Dit heb ik nu gedaan, hopelijk komt daar meer uit.
(zie andere Versatel topic)
(zie andere Versatel topic)
-
ikbenik
Klinkt vervelend, maar als de domeinnaam niet op jouw naam staat maar op naam van Versatel staat, heb jij geen poot om op te staan.
Zij mogen met de naam doen wat ze willen.
Ik heb zelf ook een domeinnaam, en ik heb er wel voor gezorgd dat die op mijn naam staat. Dus nu kan niemand die van mij afpakken.
Het belangrijkste in dit is, of de domeinnaam op naam van jouw stond of op naam van Versatel.
Stond de domeinnaam op naam van Versatel, dan kun je niks doen.
Zij mogen met de naam doen wat ze willen.
Ik heb zelf ook een domeinnaam, en ik heb er wel voor gezorgd dat die op mijn naam staat. Dus nu kan niemand die van mij afpakken.
Het belangrijkste in dit is, of de domeinnaam op naam van jouw stond of op naam van Versatel.
Stond de domeinnaam op naam van Versatel, dan kun je niks doen.
-
Moppentappers
schriftelijk is overeen gekomen dat de domein naam verhuisd zou worden
versatel zal dus de domein naam moeten geven aan de rechtmatige eigenaar, de man die de domein naam zou krijgen
versatel heeft juist geen poot om op te staan omdat zij (misschien) wel kunnen doen en laten wat ze willen met domein namen, onder toezeggingen kun je nu eenmaal niet uit
versatel zal dus de domein naam moeten geven aan de rechtmatige eigenaar, de man die de domein naam zou krijgen
versatel heeft juist geen poot om op te staan omdat zij (misschien) wel kunnen doen en laten wat ze willen met domein namen, onder toezeggingen kun je nu eenmaal niet uit
Bij verhuizing loop je risico, namelijk dat deze bij Versatel eerst vrijgemaakt moet worden en dan naar jou moet, en als iemand er toevallig op wachtlijst tussen zit...
Wel kun je een schade claim bij Versatel indienen.
Maar de koper van jou naam is ter goedertrouw, vragen kan wel, want deze zal al jou klanten krijgen en heeft hier niets aan.
Als ze weigeren kun je naast een .nl ook .eu of .net nemen,
.com namen zijn erg duur.
Door via Versatel een naam te nemen loop je dus risico, maar of een Amerikaan jou naam wilde?
Vermoedelijk word deze te koop aangeboden, want Amerikanen ruiken vaak geld.
Zelf koop ik wel eens failliete webside namen, die goede service hadden, want je krijgt naast de garantie ook hun klanten voor weinig!
Bij een herstart door de oorspronkelijke eigenaar is deze dan veel duurder, dus deze personen komen dan meestal bij mij in dienst, grote inkoop en betere ondersteuning dan het eenmans zaakje, zo werk dat.
Dus als ze dezelfde produkten verkopen, bekijk eens wat er met de site gebeurd, en je weet of het een opkoper voor extra klanten is of een speculant.
Speculanten zou ik nooit geld geven, vaak gaan ze na een jaar stoppen en is deze gratis en vrij....
Door alle bestaande klanten een bericht te sturen dat U geen NL maar EU naam heeft, behoud U de klanten en krijgen ze niets!
Als ze onder Uw naam gelijkwaardige produkten gaan verhandelen terwijl Uw firma nog bestaat kunt U Hackers inschakelen, wedden dat ze dan er graag vanaf willen!
Wel kun je een schade claim bij Versatel indienen.
Maar de koper van jou naam is ter goedertrouw, vragen kan wel, want deze zal al jou klanten krijgen en heeft hier niets aan.
Als ze weigeren kun je naast een .nl ook .eu of .net nemen,
.com namen zijn erg duur.
Door via Versatel een naam te nemen loop je dus risico, maar of een Amerikaan jou naam wilde?
Vermoedelijk word deze te koop aangeboden, want Amerikanen ruiken vaak geld.
Zelf koop ik wel eens failliete webside namen, die goede service hadden, want je krijgt naast de garantie ook hun klanten voor weinig!
Bij een herstart door de oorspronkelijke eigenaar is deze dan veel duurder, dus deze personen komen dan meestal bij mij in dienst, grote inkoop en betere ondersteuning dan het eenmans zaakje, zo werk dat.
Dus als ze dezelfde produkten verkopen, bekijk eens wat er met de site gebeurd, en je weet of het een opkoper voor extra klanten is of een speculant.
Speculanten zou ik nooit geld geven, vaak gaan ze na een jaar stoppen en is deze gratis en vrij....
Door alle bestaande klanten een bericht te sturen dat U geen NL maar EU naam heeft, behoud U de klanten en krijgen ze niets!
Als ze onder Uw naam gelijkwaardige produkten gaan verhandelen terwijl Uw firma nog bestaat kunt U Hackers inschakelen, wedden dat ze dan er graag vanaf willen!