LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Virussen op mijn Chello email adres
Virussen op mijn Chello email adres
Ik word de laatste weken bestookt met mailtjes waar een virus aan vast zit. Met als afzender o.a. life en cooking en de ANWB en zelfs van UPC. Genoemde bedrijven weten natuurlijk van niks maar een of andere eikel maakt dan een fictief e mail adres en stuurt alle chello gebruikers dan zulke mail denk ik. Herkennen de Chello gebruikers dit ? Chello doet er zelf niks aan maar ik vind het wel raar hoe zo'n eikel aan al die adressen van Chello gebruikers komt.
Re: Virussen op mijn Chello email adres
nee herken hier als chello gebruiker helemaal niets in, denk dat je zelf beetje slordig bent geweest met je email adres
Ik heb dezelfde ervaring. Nooit virusmailtjes binnen gehad via Chello en de laatste paar weken een heleboel van diverse voornamelijk hotmail adressen. Gelukkig zijn ze makkelijk te herkennen en heb ik een goede virusscanner De opmerking over het achterlaten van je mailadres op dubieuze sites is echt onzin, want dat doe ik nooit.
De laatste paar dagen is er echter helemaal geen virusmailtje meer binnengekomen. Wellicht is het verhaal over besmette servers dan toch waar en is het probleem nu verholpen?
De laatste paar dagen is er echter helemaal geen virusmailtje meer binnengekomen. Wellicht is het verhaal over besmette servers dan toch waar en is het probleem nu verholpen?
Is ook zo. Het probleem met dit soort virussen is echter dat de mailtjes niet verstuurd worden van het adres dat vermeld staat.
UPC is heel vervelend, en snapt van klanten service niets.
Maar spam komt niet van hun, als je op het internet kijkt hoe makelijk het is om via telnet naar port 25 een mail te vervalsen.
En dat doen die spamers dus, en daar kan met het huidige protocol Chello weining aan doen.
Van geen enkele e-mail die je ontvangt, kun je er altijd van uit gaan dat hij echt komt van wie er op staat.
Dus al staat er van "[email protected]", betekend dat niets.
Als je jou mail adress aan iemand geeft, op een site of aan een vriend, bestaat de kans dat het in handen komt van spammers.
helaas.
Maar spam komt niet van hun, als je op het internet kijkt hoe makelijk het is om via telnet naar port 25 een mail te vervalsen.
En dat doen die spamers dus, en daar kan met het huidige protocol Chello weining aan doen.
Van geen enkele e-mail die je ontvangt, kun je er altijd van uit gaan dat hij echt komt van wie er op staat.
Dus al staat er van "[email protected]", betekend dat niets.
Als je jou mail adress aan iemand geeft, op een site of aan een vriend, bestaat de kans dat het in handen komt van spammers.
helaas.
Je bent verantwoordelijk voor je eigen systeem, dus ook voor eventuele virussen die binnenkomen, de provider (chello) stuurt alleen maar door.
Ook ik krijg zo nu en dan e-mail van ene cHELLO met een aanhangel erbij, maar del het gelijk!
En tuurlijk Sjonnie is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen systeem, maar niet iedereen is zo bijdehand!
En tuurlijk Sjonnie is iedereen verantwoordelijk voor zijn eigen systeem, maar niet iedereen is zo bijdehand!
tja Anita jij ook niet zo bijdehand, want deze virussen komen niet van chello
Beste gast. Dat zeg ik toch ook niet! Je moet goed LEZEN! Ze komen van ene cHELLO en dat is inderdaad wat anders dan CHELLO.
Maarja, ik was ook niet zo bijdehand weet je nog wel? En blond ook nog.
Anita, maar dan die andere.
Maarja, ik was ook niet zo bijdehand weet je nog wel? En blond ook nog.
Anita, maar dan die andere.
Providers wijzen je erop dat je een virusscanner moet gebruiken, maar waarom gebruiken providers zelf geen virusscanners op mail die zij doorsturen een beter anti-virusbeleid begint bij de providers zelf !!!!
gast als ze eenmaal met dat soort dingen beginnen is de volgende stap dat ze de inhoud van mailtjes gaan beoordelen of het allemaal wel doorgestuurd kan worden
Dat komt door een virus die E-Mailadressen uit adresboeken plukt van een besmette PC.
Deze worden vervolgens weer gebruikt dat het lijkt of dat de afzender is wat uiteraard niet het geval is.
Met andere woorden als iemand mijn E-mailadres in zijn adresboek zet en hij in niet goed beveiligd ,dan denkt iedereen dat ik virussen verspreid.
Hier is dat dus ook gebeurt.
Deze worden vervolgens weer gebruikt dat het lijkt of dat de afzender is wat uiteraard niet het geval is.
Met andere woorden als iemand mijn E-mailadres in zijn adresboek zet en hij in niet goed beveiligd ,dan denkt iedereen dat ik virussen verspreid.
Hier is dat dus ook gebeurt.