LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone Thuis Conflict

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
WilcoVanMinderhout

Vodafone Thuis Conflict

Ongelezen bericht door WilcoVanMinderhout »

Afgelopen januari heb ik een verkoper aan de deur gehad van Vodafone, dit ivm glasvezel zieltjes die ze moesten halen om regefiber aan de gang te krijgen hier in Rijen. Eigenlijk hou ik helemaal niet van verkopers aan de deur, maar aangezien ik echt al heel wat jaren tevreden Vodafone mobiel gebruiker ben, deze man toch binnen gelaten en hem zijn verhaal laten doen. Eigenlijk het geheel was een super verhaal, sneller internet, gratis ontvanger en voor mij het belangrijkste de oude ziggo kastjes boven konden worden blijven gebruikt, nog voor de zekerheid een keer extra gevraagd aan die beste man, ja dat kan echt is geen probleem was zijn antwoord.. Super. uiteindelijk akkoord gegaan en kon niet wachten tot ze zo ver zouden zijn. echter naar mate de tijd verstreek en mijn schoonvader eerder aan de beurt was als ik, kreeg ik de verhalen te horen dat ze het analoge signaal niet meer konden leveren juist het gene waar ik heel blij mee was, gelijk gaan bellen met Vodafone en het gene wat mijn schoonvader vertelde bleek waar te zijn. tot mijn groot ongenoegen, aangezien ik 3 kastjes boven heb en geen mogelijkheid om UTP naar boven te brengen. Na diverse malen bellen, mailen en aangetekende post nog steeds geen goede oplossing vanuit Vodafone en willen ze mij vast houden aan het contract, terwijl hun een voor mij belangrijke afspraak niet na komen. zijn er meer mensen die dit probleem hebben ervaren? wat zijn jullie stappen geweest naar Vodafone. ze hebben mij een Porsche beloofd ze willen mij een fiat leveren.. Help!

Har06

Re: Vodafone Thuis Conflict

Ongelezen bericht door Har06 »

WilcoVanMinderhout schreef:Afgelopen januari heb ik een verkoper aan de deur gehad van Vodafone, dit ivm glasvezel zieltjes die ze moesten halen om regefiber aan de gang te krijgen hier in Rijen. Eigenlijk hou ik helemaal niet van verkopers aan de deur, maar aangezien ik echt al heel wat jaren tevreden Vodafone mobiel gebruiker ben, deze man toch binnen gelaten en hem zijn verhaal laten doen. Eigenlijk het geheel was een super verhaal, sneller internet, gratis ontvanger en voor mij het belangrijkste de oude ziggo kastjes boven konden worden blijven gebruikt, nog voor de zekerheid een keer extra gevraagd aan die beste man, ja dat kan echt is geen probleem was zijn antwoord.. Super. uiteindelijk akkoord gegaan en kon niet wachten tot ze zo ver zouden zijn. echter naar mate de tijd verstreek en mijn schoonvader eerder aan de beurt was als ik, kreeg ik de verhalen te horen dat ze het analoge signaal niet meer konden leveren juist het gene waar ik heel blij mee was, gelijk gaan bellen met Vodafone en het gene wat mijn schoonvader vertelde bleek waar te zijn. tot mijn groot ongenoegen, aangezien ik 3 kastjes boven heb en geen mogelijkheid om UTP naar boven te brengen. Na diverse malen bellen, mailen en aangetekende post nog steeds geen goede oplossing vanuit Vodafone en willen ze mij vast houden aan het contract, terwijl hun een voor mij belangrijke afspraak niet na komen. zijn er meer mensen die dit probleem hebben ervaren? wat zijn jullie stappen geweest naar Vodafone. ze hebben mij een Porsche beloofd ze willen mij een fiat leveren.. Help!

weer iemand die in wonderen gelooft, ziggo in combi met vodafone ???? hoe kan dat iemand geloven :oops:

Acoma

Ongelezen bericht door Acoma »

Wanneer in Januari was dat precies?
Sinds 28-01-2014 verkoopt Vodafone namelijk geen abonnementen met een analoog signaal.

Dus heb je een abonnement gekocht mét analoog, en is dat later omgezet, dan moeten ze je hiervan op de hoogte stellen en dan had je beperkte tijd om het alsnog te annuleren.

Ben je echter meteen ingeschreven op Vodafone zonder analoog, dan zul je moeten aantonen dat er is beloofd dat je analoog krijgt ondanks dat het contract en de bevestiging van je aanvraag daar niets over zeggen.

Misschien niet het antwoord dat je wilt, maar ik denk dat dit je beste opties zijn:
1) Drie extra kastjes afnemen voor €15 per maand (volgens hun website).
2) Voor €17,75 alleen TV afnemen bij Ziggo voor de drie televisies boven.

In ieder geval zou ik sowieso opbellen om te kijken welke vergoeding je kunt krijgen voor de 'volgens jou' verkeerde voorlichting.
Har06 schreef:Weer iemand die in wonderen gelooft, ziggo in combi met vodafone ???? hoe kan dat iemand geloven :oops:
Dat is best mogelijk.
Vodafone had vroeger CATV met DVB-C, dan kun je een Ziggo-decoder gewoon gebruiken om D-TV te kijken.

Har06

snuffel1 schreef:Wat de verkoper zei kan prima maar dan moet u het analoge kabel abonnement van om en nabij de 20 euro per maand van Ziggo wel in stand houden. Glasvezel wordt zo opgehemeld terwijl u bij Ziggo een veel betere stabiele aansluiting had kunnen hebben. Als ik u was zou ik Ziggo uw voormalige kabelaar eens bellen en de zaak helder uitleggen, wellicht kunnen zij nog iets voor u betekenen dat heeft wel tot gevolg dat u weer diensten van Ziggo af moet gaan nemen met een nieuw jaarcontract. In mijn optiek heeft u verkeerde informatie van de verkoper gekregen.

In mijn optiek heeft een klant in de winkel weer eens niet goed geluisterd :oops:

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Har06 schreef:In mijn optiek heeft een klant in de winkel weer eens niet goed geluisterd :oops:
In mijn optiek heeft har niet goed gelezen.
WilcoVanMinderhout schreef:Afgelopen januari heb ik een verkoper aan de deur gehad van Vodafone,

berndv

Acoma schreef:Ben je echter meteen ingeschreven op Vodafone zonder analoog, dan zul je moeten aantonen dat er is beloofd dat je analoog krijgt ondanks dat het contract en de bevestiging van je aanvraag daar niets over zeggen.
Succes, zie dat maar aan te tonen.

Vrees dat u toch Ziggo basis er bij zult blijven houden voor de kastjes boven. Wist niet dat extra ontvangers zo duur waren, 15 euro per kastje? :(

Dan zou Ziggo inderdaad goedkoper blijven met ongeveer 18 euro per maand, plus behoud van je huidige installatie.

Of hopen op enige vorm van coulance, maar zoals ik lees heeft u vodafone reeds gecontacteerd en heeft u daar weinig gedaan gekregen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

snuffel1 schreef:Met name Ziggo kan wel iets voor TS betekenen want ze hebben klantjes terugwinnen hoog in het vaandel staan.
En bieden in dit geval ook nog eens meer waar voor het geld. 15 euro per extra kastje (tv) bij Vodafone, tegen 18 euro voor 3 tv's bij Ziggo, dan wist ik het wel. :shock:

Acoma

berndv schreef:Vrees dat u toch Ziggo basis er bij zult blijven houden voor de kastjes boven. Wist niet dat extra ontvangers zo duur waren, 15 euro per kastje? :(
5 euro per stuk, dus 15 euro in totaal omdat de TS drie tv's gebruikt ;)
Of hopen op enige vorm van coulance, maar zoals ik lees heeft u vodafone reeds gecontacteerd en heeft u daar weinig gedaan gekregen.
De meeste providers geven wel coulance, maar kosteloos de overeenkomst ontbinden is daar meestal geen van.
"Mij is verteld dat.." zou anders een té makkelijke reden zijn om onder een contract uit te komen.
Natuurlijk geloof ik de TS hier wel in, maar stel je voor dat dit wettelijk werd vastgelegd. Dat zou een puinhoop worden!

Har06

Acoma schreef:
berndv schreef:Vrees dat u toch Ziggo basis er bij zult blijven houden voor de kastjes boven. Wist niet dat extra ontvangers zo duur waren, 15 euro per kastje? :(
5 euro per stuk, dus 15 euro in totaal omdat de TS drie tv's gebruikt ;)
De meeste providers geven wel coulance, maar kosteloos de overeenkomst ontbinden is daar meestal geen van.
"Mij is verteld dat.." zou anders een té makkelijke reden zijn om onder een contract uit te komen.
Natuurlijk geloof ik de TS hier wel in, maar stel je voor dat dit wettelijk werd vastgelegd. Dat zou een puinhoop worden!

Droom rustig verder, de coulance vergoedingen zijn er in beperkte mate om van gezeur af te komen. Contract=Contract

Acoma

Dat zeg ik toch? Misschien even beter lezen en dan pas reageren.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Har06 schreef:weer iemand die in wonderen gelooft, ziggo in combi met vodafone ???? hoe kan dat iemand geloven :oops:
Zo gek is dat niet. Ik weet niet wat voor kastje het betreft, ik vermoed de digitale decoder. Zo gek is dat dan niet. In principe zou andere chipkaart erin moeten werken als de hardware geschikt is voor het specifieke netwerk. Hardware zou nieuwe chipkaart moeten herkennen en direct de firmware downloaden van het nieuwe netwerk.
Maar ik weet niet wat TS precies bedoelt met ziggo kastjes. Er zijn namelijk nogal wat kastjes die met ziggo te maken hebben... :)

olaf79

Har06 schreef:Droom rustig verder, de coulance vergoedingen zijn er in beperkte mate om van gezeur af te komen. Contract=Contract
Ja en mondelingen overeenkomsten / afspraken horen ook bij het contract. Maar het probleem zit in de bewijslast natuurlijk.

Ben nog steeds benieuwd om wat voor kastjes het gaat.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

olaf79 schreef: Zo gek is dat niet. Ik weet niet wat voor kastje het betreft, ik vermoed de digitale decoder. Zo gek is dat dan niet. In principe zou andere chipkaart erin moeten werken als de hardware geschikt is voor het specifieke netwerk.
Probleem is volgens mij dat bestaande kastje coax antenne kabel als input heeft, nieuw glasvezel spul zal met Ethernet werken (UTP kabel).

olaf79

16again schreef:
olaf79 schreef: Zo gek is dat niet. Ik weet niet wat voor kastje het betreft, ik vermoed de digitale decoder. Zo gek is dat dan niet. In principe zou andere chipkaart erin moeten werken als de hardware geschikt is voor het specifieke netwerk.
Probleem is volgens mij dat bestaande kastje coax antenne kabel als input heeft, nieuw glasvezel spul zal met Ethernet werken (UTP kabel).
Dat snap ik niet zo goed. De tvbox die vodafone levert zal toch gewoon coax uit hebben, anders kun je bestaande tv gelijk weggooien.
Je kunt dat coax signaal toch gewoon aansluiten op je verdeeldoos die naar boven gaat?

berndv

Acoma schreef:Wanneer in Januari was dat precies?
Sinds 28-01-2014 verkoopt Vodafone namelijk geen abonnementen met een analoog signaal.

Vodafone had vroeger CATV met DVB-C, dan kun je een Ziggo-decoder gewoon gebruiken om D-TV te kijken.
olaf79 schreef:Dat snap ik niet zo goed. De tvbox die vodafone levert zal toch gewoon coax uit hebben, anders kun je bestaande tv gelijk weggooien.
Je kunt dat coax signaal toch gewoon aansluiten op je verdeeldoos die naar boven gaat?
Nee, met een aantal glas aanbieders gaat het tv signaal niet over coax maar over ethernet, dus krijg je een kastje met ethernet bij je tv welke vervolgens via HDMI aan je tv hangt. Dus de Ziggo dvb-c ontvangers zijn dan niet meer te gebruiken.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat snap ik niet zo goed. De tvbox die vodafone levert zal toch gewoon coax uit hebben, anders kun je bestaande tv gelijk weggooien.
En dan naar de meterkast lopen om een zender te verzetten :wink: ?

Ik zou er een paar Hirschmann Moca's op zetten.

Acoma

@berndv: Tegenwoordig heb je gelijk.
Bij het oude modem zat gewoon een coaxiale aansluiting: http://xmsnet.nl/service/service/hoe-he ... iting/3706 (Die gebruikte Vodafone ook). Deze aansluiting was vroeger te gebruiken.
Bestellingen ná 28-01-2014 kregen een nieuw type geleverd waardoor je geen coax meer had, de glasvezel kabel voor het CATV-signaal wordt ook niet meer aangesloten in de PoP.

Har06

Acoma schreef:@berndv: Tegenwoordig heb je gelijk.
Bij het oude modem zat gewoon een coaxiale aansluiting: http://xmsnet.nl/service/service/hoe-he ... iting/3706 (Die gebruikte Vodafone ook). Deze aansluiting was vroeger te gebruiken.
Bestellingen ná 28-01-2014 kregen een nieuw type geleverd waardoor je geen coax meer had, de glasvezel kabel voor het CATV-signaal wordt ook niet meer aangesloten in de PoP.
Tha de zaakjes worden door elkaar gehaspeld :mrgreen:

Gesloten