LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone Thuis levert op nieuwe woning te laat

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
NicoleE
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2014 16:04

Vodafone Thuis levert op nieuwe woning te laat

Ongelezen bericht door NicoleE »

Beste allemaal,

Ik heb samen met mijn vriend halverwege mei een alles in een pakket met glasvezel van Vodafone Thuis aangevraagd. In de bevestiging van Breedbankwinkel.nl (via waar wij zijn overgestapt) kregen wij de bevestiging dat we vanaf 5 juli levering zouden krijgen. Net een beetje laat, want we zouden een week eerder al de sleutel krijgen, maar dit is te overzien.
Eind juni nog niets gehoord van Vodafone, dus ik heb zelf gebeld. Leverdatum is onbekend, een kastje voor de glasvezel moet vervangen worden. Waarschijnlijk eind juli levering.
Mijn vriend belt een paar dagen later weer: "ja meneer, wij moeten nog een heel proces doorlopen, waarschijnlijk wordt het 10 augustus".
Wij sturen een mail dat we hier niet mee akkoord gaan en dat we het contract alsnog willen annuleren. Voor zijn moeder hebben wij hetzelfde gedaan (ook buiten de bedenktijd) en dit was geen probleem. Bij ons doen ze nu echter moeilijk. Antwoord: afkoopsom van € 390,00 of levering begin september.

Wij zitten nu een week op de woning en hebben geen TV, internet of telefonie en moeten hier nog tot september op wachten. En dit is dan nog het meest gunstige scenario.
Wij gaan hier dus absoluut niet mee akkoord, maar krijgen alleen een "sorry, we kunnen niets doen" van Vodafone. Ik stap als het moet naar de geschillencommissie, maar ik heb via de website van de consumentenbond begrepen dat je Vodafone dan eerst moet aanschrijven en als je na 4 weken nog geen antwoord hebt (of een antwoord waar je niet tevreden mee bent) pas naar hen kan stappen. Dit duurt te lang.
Wat kunnen we doen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Vodafone Thuis levert op nieuwe woning te laat

Ongelezen bericht door berndv »

De geschillencommissie werkt inderdaad alleen als u een geschil heeft waar u met de andere partij niet meer uit komt, u moet hen eerst de kans geven om met een oplossing te komen. Maar dit is de enige plek waar u wat mee kunt. Ik weet niet waar u woont, maar eventueel kunt u, als u in het Ziggo gebied woont, een Ziggo pakket nemen. Bij Ziggo kunt u namelijk maandelijks opzeggen omdat u daar geen jaarcontract hoeft te nemen.

Verder is het een wanprestatie, althans dat gaat het worden als ze niet binnen aanzienbare tijd kunnen leveren. Wel even kijken hoe dit in de voorwaarden opgenomen is natuurlijk.

Het hele glasvezelverhaal in Nederland is nog steeds zeer onlogisch, helemaal bij overstappen kan het maar zo zijn dat u weken zonder zit, omdat er niet zomaar even een kabeltje omgezet kan worden.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vodafone Thuis levert op nieuwe woning te laat

Ongelezen bericht door Har06 »

vanaf 5 juli levering is dus ook medio aug.

Breedbankwinkel.nl is de aan te spreken partij en niet Vodafone lijkt me, het contract is met/via Breedbankwinkel.nl afgesloten.

Even een tussenoplossing bedenken oa een sataliet schotel cs, tijdelijk een overeenkomst met KPN cs

Bij de geschillen com. heeft Ts geen schijn van kans

sjohie
Berichten: 11244
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vodafone Thuis levert op nieuwe woning te laat

Ongelezen bericht door sjohie »

NicoleE schreef:Beste allemaal,

Ik heb samen met mijn vriend halverwege mei een alles in een pakket met glasvezel van Vodafone Thuis aangevraagd. In de bevestiging van Breedbankwinkel.nl (via waar wij zijn overgestapt) kregen wij de bevestiging dat we vanaf 5 juli levering zouden krijgen. Net een beetje laat, want we zouden een week eerder al de sleutel krijgen, maar dit is te overzien.
Eind juni nog niets gehoord van Vodafone, dus ik heb zelf gebeld. Leverdatum is onbekend, een kastje voor de glasvezel moet vervangen worden. Waarschijnlijk eind juli levering.
Mijn vriend belt een paar dagen later weer: "ja meneer, wij moeten nog een heel proces doorlopen, waarschijnlijk wordt het 10 augustus".
Wij sturen een mail dat we hier niet mee akkoord gaan en dat we het contract alsnog willen annuleren. Voor zijn moeder hebben wij hetzelfde gedaan (ook buiten de bedenktijd) en dit was geen probleem. Bij ons doen ze nu echter moeilijk. Antwoord: afkoopsom van € 390,00 of levering begin september.

Wij zitten nu een week op de woning en hebben geen TV, internet of telefonie en moeten hier nog tot september op wachten. En dit is dan nog het meest gunstige scenario.
Wij gaan hier dus absoluut niet mee akkoord, maar krijgen alleen een "sorry, we kunnen niets doen" van Vodafone. Ik stap als het moet naar de geschillencommissie, maar ik heb via de website van de consumentenbond begrepen dat je Vodafone dan eerst moet aanschrijven en als je na 4 weken nog geen antwoord hebt (of een antwoord waar je niet tevreden mee bent) pas naar hen kan stappen. Dit duurt te lang.
Wat kunnen we doen?
Is het een voor jullie nieuwe woning, of een nieuwbouwwoning? Dat scheelt nog wel wat. Als de infrastructuur zo te lezen nog niet in orde is, had breedbandwinkel jullie natuurlijk nooit die datum van 5 juli mogen geven.

Maar als Vodafone kan onderbouwen waarom ze dat kastje niet eerder kunnen krijgen, of komen monteren bij jullie, denk bijvoorbeeld aan de gevolgen van de bouwvak die er aan komt, dan is dat niet echt onredelijk te noemen.

Acoma
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 feb 2014 22:14

Re: Vodafone Thuis levert op nieuwe woning te laat

Ongelezen bericht door Acoma »

Bij een aanvraag stuurt Vodafone Thuis zelf ook een brief met de verwachte aansluitdatum.

Als er wordt aangegeven dat "een kastje voor de glasvezel moet vervangen worden" dan gaat dit waarschijnlijk over de FTU. Zie: http://www.glasvezel.nu/files/images/Genexis_FTU_0.jpg
Hier heb jij dus mogelijk een 'fout' model van ophangen en die moet door Reggefiber worden vervangen.
In dat geval zal in de mail van Vodafone enkel de melding staan dat ze het zo snel mogelijk leveren, zonder dat er een wensdatum wordt vernoemd.

Heeft Breedbandwinkel of Vodafone de datum van 5 Juli genoemd?
Ik ga uit van de breedbandwinkel en de klacht kan dan het beste aan hen gericht worden omdat zij foutieve informatie hebben geleverd.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vodafone Thuis levert op nieuwe woning te laat

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

http://www.consuwijzer.nl/nieuws/lezers ... etprovider

Brief aangetekend versturen en het verzendbewijs goed bewaren. Uiteraard geen afkoopsom betalen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Vodafone Thuis levert op nieuwe woning te laat

Ongelezen bericht door Har06 »

Bob Schurkjens schreef:http://www.consuwijzer.nl/nieuws/lezers ... etprovider

Brief aangetekend versturen en het verzendbewijs goed bewaren. Uiteraard geen afkoopsom betalen.
aan wie de aangetekende brief verzenden, niet naar Vodafone maar naar de verkopende partij Breedbandwinkel.

Staat de 05 juli zwart wit op papier zonder uitloop mogelijkheden ??? :oops:

Zita1
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 apr 2013 17:05

Re: Vodafone Thuis levert op nieuwe woning te laat

Ongelezen bericht door Zita1 »

Hier ook hetzelfde liedje!!!

Dreigen ze me met een rekening van 390,00

Acoma
Berichten: 50
Lid geworden op: 17 feb 2014 22:14

Re: Vodafone Thuis levert op nieuwe woning te laat

Ongelezen bericht door Acoma »

Heb je soms een brief gekregen?

Een brief over een afkoopsom wordt verstuurd als je weigert om de monteur te ontvangen.
Natuurlijk kan dat ook zijn omdat de monteur je vaak heeft gebeld, maar geen gehoor heeft gekregen.

Als ik jou was zou ik maandag even opbellen en vragen wat er precies aan de hand is.

Gesloten