LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voel me genaaid door Fiber Nederland
Voel me genaaid door Fiber Nederland
Sorry voor de lelijke woorden, maar ik moet gewoon even de frustratie kwijt.
Ik heb na twee jaar in november 2016 eindelijk mijn abonnement kunnen beëindigen. Daar was ik wel aan toe, want had mijn buik vol van Fiber Nederland. Ik heb veel gedoe gehad om mijn welkomstcadeau (een tv) te krijgen. Dat heeft meer dan een half jaar geduurd.
Affijn, ik heb dus opgezegd, en toen ik mijn nieuwe modem van Ziggo had aangesloten heb ik op de website het retouradres opgezocht voor het terugsturen van de apparatuur van Fiber. Ik heb de boel ingepakt in de doos van Ziggo, netjes de informatie erbij van wie het vandaan kwam, compleet met klantnummer, en bij het postkantoor afgegeven. In de veronderstelling dat alles okee was heb ik na verloop van tijd het bonnetje met de track&trace code weggedaan. Heel dom, want een paar weken terug kreeg ik een rekening voor de apparatuur, ruim 400 euro.
Ik heb dat pakket opgestuurd in de derde week van november en omdat ik geen klant meer was keek ik uiteraard niet meer op de klantenportal. Achteraf bleek dat op 1 december een bericht daarop is geplaatst over het terugsturen van de spullen met als toevoeging: “Zonder de track & trace code kunnen wij uw retour niet verwerken en zijn wij genoodzaakt hardware kosten in rekening te brengen.” Dat heb ik dus tot een paar weken terug nooit gezien!! Toen kreeg ik die rekening, en logde ik weer eens in. Ik heb een brief geschreven naar hun depot in Vianen om hen te vragen of ze zich die Ziggo-doos niet konden herinneren waarin ik de spullen had opgestuurd. Daarna hoorde ik niets meer, tot ik deze week een brief kreeg van een incassobureau.
Ik log weer in, en wat blijkt: allerlei aanmaningen, een ingebrekestelling, en een antwoord op die brief. Allemaal in het klantenportaal waar je als ex-klant natuurlijk nooit inlogt. Dit is zo’n slechte communicatie!!
Ik heb knarsetandend ruim 450 euro betaald, want uiteindelijk, met die kleine lettertjes, trek ik als particulier toch aan het kortste eind. Ik heb die verzendcode niet meer, dus is het juridisch gezien mijn fout.
Toch knaagt het een beetje. In dat magazijn moet ergens mijn modem liggen.. gooien ze die nu weg? Fiber NL kan nu 450 euro aan de winst toevoegen, want ze hebben er geen spullen of diensten voor geleverd.
Het zou fijn als Fiber NL toegeeft dat het geen pas geeft om aanmaningen en ingebrekestelling alleen op een klantenportaal te zetten van mensen die geen klant meer zijn. Dat hoort per post te komen, zodat ik de kans krijg erop te reageren.
Voor een bedrijf als Fiber NL is die 400 euro peanuts, voor mij is het een flink bedrag. Enige coulance had aardig geweest.
De helft van het bedrag aan mij terugstorten zou de pijn verzachten.
Ik heb na twee jaar in november 2016 eindelijk mijn abonnement kunnen beëindigen. Daar was ik wel aan toe, want had mijn buik vol van Fiber Nederland. Ik heb veel gedoe gehad om mijn welkomstcadeau (een tv) te krijgen. Dat heeft meer dan een half jaar geduurd.
Affijn, ik heb dus opgezegd, en toen ik mijn nieuwe modem van Ziggo had aangesloten heb ik op de website het retouradres opgezocht voor het terugsturen van de apparatuur van Fiber. Ik heb de boel ingepakt in de doos van Ziggo, netjes de informatie erbij van wie het vandaan kwam, compleet met klantnummer, en bij het postkantoor afgegeven. In de veronderstelling dat alles okee was heb ik na verloop van tijd het bonnetje met de track&trace code weggedaan. Heel dom, want een paar weken terug kreeg ik een rekening voor de apparatuur, ruim 400 euro.
Ik heb dat pakket opgestuurd in de derde week van november en omdat ik geen klant meer was keek ik uiteraard niet meer op de klantenportal. Achteraf bleek dat op 1 december een bericht daarop is geplaatst over het terugsturen van de spullen met als toevoeging: “Zonder de track & trace code kunnen wij uw retour niet verwerken en zijn wij genoodzaakt hardware kosten in rekening te brengen.” Dat heb ik dus tot een paar weken terug nooit gezien!! Toen kreeg ik die rekening, en logde ik weer eens in. Ik heb een brief geschreven naar hun depot in Vianen om hen te vragen of ze zich die Ziggo-doos niet konden herinneren waarin ik de spullen had opgestuurd. Daarna hoorde ik niets meer, tot ik deze week een brief kreeg van een incassobureau.
Ik log weer in, en wat blijkt: allerlei aanmaningen, een ingebrekestelling, en een antwoord op die brief. Allemaal in het klantenportaal waar je als ex-klant natuurlijk nooit inlogt. Dit is zo’n slechte communicatie!!
Ik heb knarsetandend ruim 450 euro betaald, want uiteindelijk, met die kleine lettertjes, trek ik als particulier toch aan het kortste eind. Ik heb die verzendcode niet meer, dus is het juridisch gezien mijn fout.
Toch knaagt het een beetje. In dat magazijn moet ergens mijn modem liggen.. gooien ze die nu weg? Fiber NL kan nu 450 euro aan de winst toevoegen, want ze hebben er geen spullen of diensten voor geleverd.
Het zou fijn als Fiber NL toegeeft dat het geen pas geeft om aanmaningen en ingebrekestelling alleen op een klantenportaal te zetten van mensen die geen klant meer zijn. Dat hoort per post te komen, zodat ik de kans krijg erop te reageren.
Voor een bedrijf als Fiber NL is die 400 euro peanuts, voor mij is het een flink bedrag. Enige coulance had aardig geweest.
De helft van het bedrag aan mij terugstorten zou de pijn verzachten.
Re: Voel me genaaid door Fiber Nederland
Ik heb al contact gehad met post.nl. Ze hebben moeite gedaan om de code terug te vinden, maar tevergeefs.
Volgens de regels heeft Fiber inderdaad het recht mij een rekening te sturen. Alleen vind ik hun communicatie echt ver beneden de maat.
Volgens de regels heeft Fiber inderdaad het recht mij een rekening te sturen. Alleen vind ik hun communicatie echt ver beneden de maat.
-
Wat verwacht je dan van een low budget provider? Duizenden klanten zeggen op dus dat ze je pakket niet kunnen herinneren snap ik wel.janvv schreef:Ik heb al contact gehad met post.nl. Ze hebben moeite gedaan om de code terug te vinden, maar tevergeefs.
-
Je hebt nog wel misschien de verzenddatum, plusminus het tijdstip van verzenden, de postcode en het postbus- of antwoordnummer. Misschien heeft het Postnl servicepunt nog de 3S verzendcode in hun terminal staan?
Verder heeft Fiber de spullen 99,9% gewoon retour gekregen dus ben je inderdaad genaaid.
Verder heeft Fiber de spullen 99,9% gewoon retour gekregen dus ben je inderdaad genaaid.
-
U stuurt een product van Fiber in een doos van Ziggo. U kijkt niets na en denkt dat het wel in orde. Als blijkt dat het niet in orde is logt u eenmalig in op het portaal. U stelt een vraag via het portaal en daarna log u langere tijd niet meer in. Smoesjes dat je als ex-klant niet meer inlogt is natuurlijk onzin. U stelt een vraag en verwacht een antwoord. Dat u er dan pas veel later achterkomt dat er weet ik hoeveel berichten zijn verstuurd, inclusief antwoord op uw vraag, is uw eigen schuld. Had u er beter bovenop gezeten was het anders afgelopen.
U als verzender bent helaas aansprakelijk voor het juist afleveren van het product. Zonde van het geld.
U als verzender bent helaas aansprakelijk voor het juist afleveren van het product. Zonde van het geld.
-
Citaatje van Student90, 1 dag geleden:
Overigens is het retourneren van apparatuur (zoals de modem) altijd kosteloos. Helaas doen veel consumenten dingen op eigen houtje en wachten ze niet de bijbehorende retoursticker/-doos af.
Student90
Overigens is het retourneren van apparatuur (zoals de modem) altijd kosteloos. Helaas doen veel consumenten dingen op eigen houtje en wachten ze niet de bijbehorende retoursticker/-doos af.
Student90
Wat heeft dit te maken met het feit dat het pakket zoek is geraakt? Oftewel wat heeft TS aan dit bericht?Geip Suusje schreef:Citaatje van Student90, 1 dag geleden:
Student90
Ik ben heel benieuwd hoe die prijs van 400 euro is opgebouwd. Standaard apparatuur komt normaal gesproken niet boven de 100 euro uit, en zeker wanneer het apparaat een tijdje is gebruikt is de "dagwaarde" nagenoeg nihil.janvv schreef: Affijn, ik heb dus opgezegd, en toen ik mijn nieuwe modem van Ziggo had aangesloten heb ik op de website het retouradres opgezocht voor het terugsturen van de apparatuur van Fiber. Ik heb de boel ingepakt in de doos van Ziggo, netjes de informatie erbij van wie het vandaan kwam, compleet met klantnummer, en bij het postkantoor afgegeven. In de veronderstelling dat alles okee was heb ik na verloop van tijd het bonnetje met de track&trace code weggedaan. Heel dom, want een paar weken terug kreeg ik een rekening voor de apparatuur, ruim 400 euro.
Tip voor de volgende keer : maak bij het postkantoor direct een foto van het verzendbewijs.
http://www.fiber.nl/overige-tarieven/crazyme schreef:Ik ben heel benieuwd hoe die prijs van 400 euro is opgebouwd. Standaard apparatuur komt normaal gesproken niet boven de 100 euro uit, en zeker wanneer het apparaat een tijdje is gebruikt is de "dagwaarde" nagenoeg nihil.janvv schreef: Affijn, ik heb dus opgezegd, en toen ik mijn nieuwe modem van Ziggo had aangesloten heb ik op de website het retouradres opgezocht voor het terugsturen van de apparatuur van Fiber. Ik heb de boel ingepakt in de doos van Ziggo, netjes de informatie erbij van wie het vandaan kwam, compleet met klantnummer, en bij het postkantoor afgegeven. In de veronderstelling dat alles okee was heb ik na verloop van tijd het bonnetje met de track&trace code weggedaan. Heel dom, want een paar weken terug kreeg ik een rekening voor de apparatuur, ruim 400 euro.
Tip voor de volgende keer : maak bij het postkantoor direct een foto van het verzendbewijs.
Ik ben ook benieuwd. Maar er kloppen meer dingen niet bij Fiber, zoals de opzegtermijn.
-
"U heeft bij opzeggingen altijd een opzegtermijn van 1 maand. Het abonnement loopt altijd door tot en met de laatste dag van de maand. Dit is onafhankelijk van de minimale contractperiode (12 of 24 maanden) die is overeengekomen."Student90 schreef:http://www.fiber.nl/overige-tarieven/crazyme schreef:Ik ben heel benieuwd hoe die prijs van 400 euro is opgebouwd. Standaard apparatuur komt normaal gesproken niet boven de 100 euro uit, en zeker wanneer het apparaat een tijdje is gebruikt is de "dagwaarde" nagenoeg nihil.janvv schreef: Affijn, ik heb dus opgezegd, en toen ik mijn nieuwe modem van Ziggo had aangesloten heb ik op de website het retouradres opgezocht voor het terugsturen van de apparatuur van Fiber. Ik heb de boel ingepakt in de doos van Ziggo, netjes de informatie erbij van wie het vandaan kwam, compleet met klantnummer, en bij het postkantoor afgegeven. In de veronderstelling dat alles okee was heb ik na verloop van tijd het bonnetje met de track&trace code weggedaan. Heel dom, want een paar weken terug kreeg ik een rekening voor de apparatuur, ruim 400 euro.
Ik ben ook benieuwd. Maar er kloppen meer dingen niet bij Fiber, zoals de opzegtermijn.
Wat klopt hier dan niet aan?
Een Fritzbox 7360 kost nieuw € 159,00 dus een bedrag van € 149,00 klopt nog wel redelijk, ondanks dat het 2de hands apparatuur is en Fiber dit vast niet aan inkoop betaald.
Fiber is een typische voorbeeld waarbij goedkoop achteraf duurkoop wordt. Er zijn al meerdere uitspraken van de reclame code commissie dat ze de boel misleiden en hun advertenties hebben moeten aanpassen.
Wellicht interpreteer ik de zin verkeerd, maar indien het abonnement altijd doorloopt tot aan het einde van de maand, kun je dus niet halverwege de maand opzeggen, dan zit je aan een opzegtermijn van bijv. anderhalve maand. Dat beperkt de consument dus en is daarom m.i. in strijd met de wettelijke regels. De opzegtermijn is niet korter dan 1 maand. Als dat wel zo is, dan is er niks aan de hand en neem ik mijn woorden t.a.v. dit standpunt terug. Maar ook gelet op onderstaande passage vermoed ik dat de opzegtermijn (in veel gevallen) langer is dan een maand.sylvesterb schreef: "U heeft bij opzeggingen altijd een opzegtermijn van 1 maand. Het abonnement loopt altijd door tot en met de laatste dag van de maand. Dit is onafhankelijk van de minimale contractperiode (12 of 24 maanden) die is overeengekomen."
"Houdt u bij het opzeggen rekening met de minimale contractperiode en een maand opzegtermijn. Het abonnement loopt altijd door tot en met de laatste dag van de maand."
Ander voorbeeld waaruit blijkt dat het bij Fiber niet helemaal in orde zit:
Uit hun Algemene Voorwaarden
11.4 Fiber Nederland is gerechtigd de voor de Fiber Nederland Dienst of het Abonnement gehanteerde tarieven te wijzigen, onder meer indien de kosten die Fiber Nederland moet maken in het kader van zijn dienstverlening stijgen. Fiber Nederland zal doormiddel van publicatie op zijn website de Klant zo mogelijk ten minste 15 dagen van tevoren op de hoogte stellen van een tariefswijziging.
Dit zou ten minste een maand moeten zijn.
Het tarievenlijst vind ik niet vreemd, de € 149,00 zal wel kloppen. Het vreemde is dat TS € 400,- heeft moeten betalen. Tenzij TS een combi van de appatuur à € 149,00 en à € 249,00 in bezit had en heeft retour moeten zenden (en TS voor het gemak afrond), dan is het bedrag wel te verklaren.sylvesterb schreef:Een Fritzbox 7360 kost nieuw € 159,00 dus een bedrag van € 149,00 klopt nog wel redelijk, ondanks dat het 2de hands apparatuur is en Fiber dit vast niet aan inkoop betaald.Student90 schreef: http://www.fiber.nl/overige-tarieven/
Fiber is een typische voorbeeld waarbij goedkoop achteraf duurkoop wordt. Er zijn al meerdere uitspraken van de reclame code commissie dat ze de boel misleiden en hun advertenties hebben moeten aanpassen.
-
Dit mag als ze per maand factureren. Stel je neemt de dienst af vanaf 12 mei 2017, dan krijg je een factuur van 12 mei tot 31 mei. Daarna krijg je een factuur van 1 juni tot 30 juni etc etc. Dan is er niets mee met deze termijn, immers neem je de dienst per maand af.Student90 schreef:Wellicht interpreteer ik de zin verkeerd, maar indien het abonnement altijd doorloopt tot aan het einde van de maand, kun je dus niet halverwege de maand opzeggen, dan zit je aan een opzegtermijn van bijv. anderhalve maand. Dat beperkt de consument dus en is daarom m.i. in strijd met de wettelijke regels. De opzegtermijn is niet korter dan 1 maand. Als dat wel zo is, dan is er niks aan de hand en neem ik mijn woorden t.a.v. dit standpunt terug. Maar ook gelet op onderstaande passage vermoed ik dat de opzegtermijn (in veel gevallen) langer is dan een maand.sylvesterb schreef: "U heeft bij opzeggingen altijd een opzegtermijn van 1 maand. Het abonnement loopt altijd door tot en met de laatste dag van de maand. Dit is onafhankelijk van de minimale contractperiode (12 of 24 maanden) die is overeengekomen."
"Houdt u bij het opzeggen rekening met de minimale contractperiode en een maand opzegtermijn. Het abonnement loopt altijd door tot en met de laatste dag van de maand."
Dit is tegen het beleid rond tariefwijzigingen in, deze moeten schriftelijk kenbaar gemaakt worden.Student90 schreef:sylvesterb schreef: Ander voorbeeld waaruit blijkt dat het bij Fiber niet helemaal in orde zit:
Uit hun Algemene Voorwaarden
11.4 Fiber Nederland is gerechtigd de voor de Fiber Nederland Dienst of het Abonnement gehanteerde tarieven te wijzigen, onder meer indien de kosten die Fiber Nederland moet maken in het kader van zijn dienstverlening stijgen. Fiber Nederland zal doormiddel van publicatie op zijn website de Klant zo mogelijk ten minste 15 dagen van tevoren op de hoogte stellen van een tariefswijziging.
Dit zou ten minste een maand moeten zijn.
Al zou ik al afhaken als een bedrijf dit soort algemene voorwaarden moet opschrijven:
"17.7 Wanneer de Klant niet een minimum van respect toont ten opzichte van de medewerkers van
de Fiber Nederland klantenservice, administratie of de door hen ingeschakelde toeleveranciers van
o.a. technische ondersteuning, is Fiber Nederland gerechtigd Klant van ondersteuning uit te sluiten.
Genoemde uitsluiting van ondersteuning komt geheel voor rekening en risico van de Klant."
Als je een dergelijk punt al in je Algemene Voorwaarden moet opnemen dan is er echt wat mis met je dienstverlening. Immers dekken de andere artikelen al dit soort situaties in. Wanneer een klant geen respecttoon zou het me verbazen dan ze wel meewerken aan de punten die de helpdesk geeft om het probleem te verhelpen, dit is netjes afgedekt in de andere punten onder Artikel 17.
Los dat Fiber werkt met een Fair Use policy die niet is toegelicht en hun misleidende (zie uitspraken reclame code commissie) reclames verbaast me het dat mensen nog een abonnement afnemen bij een dergelijke aanbieder.
Nou nee, stel je heb een 1-jaarcontract. De startdatum is 12 mei 2017. De einddatum is dan 12 mei 2018. Laten we zeggen dat je op 13 mei 2018 het abonnement beeïndigt, volgens Fiber loopt het contract dan per 30 juni 2018 af. Dat is in strijd met de regel dat de opzegtermijn maximaal 1 maand mag bedragen. Als het volgens de regels zou gaan eindigt het abonnement op 14 juni 2018. Dat zijn toch 2 weken extra kosten die Fiber dan rekent.sylvesterb schreef:Dit mag als ze per maand factureren. Stel je neemt de dienst af vanaf 12 mei 2017, dan krijg je een factuur van 12 mei tot 31 mei. Daarna krijg je een factuur van 1 juni tot 30 juni etc etc. Dan is er niets mee met deze termijn, immers neem je de dienst per maand af.Student90 schreef:Wellicht interpreteer ik de zin verkeerd, maar indien het abonnement altijd doorloopt tot aan het einde van de maand, kun je dus niet halverwege de maand opzeggen, dan zit je aan een opzegtermijn van bijv. anderhalve maand. Dat beperkt de consument dus en is daarom m.i. in strijd met de wettelijke regels. De opzegtermijn is niet korter dan 1 maand. Als dat wel zo is, dan is er niks aan de hand en neem ik mijn woorden t.a.v. dit standpunt terug. Maar ook gelet op onderstaande passage vermoed ik dat de opzegtermijn (in veel gevallen) langer is dan een maand.sylvesterb schreef: "U heeft bij opzeggingen altijd een opzegtermijn van 1 maand. Het abonnement loopt altijd door tot en met de laatste dag van de maand. Dit is onafhankelijk van de minimale contractperiode (12 of 24 maanden) die is overeengekomen."
Publicatie op de site is overigens m.i. wel schriftelijk, het is echter niet individueel.
Het is ook in strijd met dat de regel dat de duur van een overeenkomst van bepaalde duur maximaal een jaar mag zijn.Student90 schreef:Nou nee, stel je heb een 1-jaarcontract. De startdatum is 12 mei 2017. De einddatum is dan 12 mei 2018. Laten we zeggen dat je op 13 mei 2018 het abonnement beeïndigt, volgens Fiber loopt het contract dan per 30 juni 2018 af. Dat is in strijd met de regel dat de opzegtermijn maximaal 1 maand mag bedragen. Als het volgens de regels zou gaan eindigt het abonnement op 14 juni 2018. Dat zijn toch 2 weken extra kosten die Fiber dan rekent.
Aan die publicatie komt geen werking toe, omdat het de klant niet bereikt.Student90 schreef:Publicatie op de site is overigens m.i. wel schriftelijk, het is echter niet individueel.
Wat ik wel vreemd vind dat er geen afschrijving wordt gehanteerd. Wanneer een product niet aankomt, of Fiber zegt dat deze niet is aangekomen, dan verkrijgt Fiber een gloed nieuw apparaat op kosten van de klant. Fiber heeft slechts recht op de dagwaarde van het product (art. 6.3b AV).Student90 schreef:Het tarievenlijst vind ik niet vreemd, de € 149,00 zal wel kloppen. Het vreemde is dat TS € 400,- heeft moeten betalen. Tenzij TS een combi van de appatuur à € 149,00 en à € 249,00 in bezit had en heeft retour moeten zenden (en TS voor het gemak afrond), dan is het bedrag wel te verklaren.
Ik vind die voorwaarden van hun ook een beetje raar. Na bijna een jaar bij Fiber te zitten ook maar besloten om op te zeggen. Contract loopt af op 5 augustus 2017. Op 22 mei, ruim voor de einddatum van het contract, een ticket aangemaakt in MyFiber om op te zeggen per de einddatum 5 augustus. Op dezelfde dag antwoord gekregen en bevestiging dat het opgezegd gaat worden. Maar dus niet per wanneer. Nu mijn abonnement bijna afgelopen is krijg ik doodleuk een factuur waarin de abonnementskosten tot en met het einde van de maand augustus worden gerekend. Dit terwijl ik ruim van tevoren heb opgezegd per 5 augustus.
Bij navraag te hebben gedaan bij hun klantenservice blijven ze doodleuk zeggen dat ze diensten tot en met het einde van de maand leveren en dus ook factureren... Dit is werkelijk waar het enigste telecom bedrijf die zo een opzegtermijn hanteert. Als ik per 5 augustus opzeg, waarom zou ik dan tot het einde van de maand moeten betalen?
Staat wel leuk in hun voorwaarden, maar mag dat wel? En kan ik hier iets tegen doen?
Bij navraag te hebben gedaan bij hun klantenservice blijven ze doodleuk zeggen dat ze diensten tot en met het einde van de maand leveren en dus ook factureren... Dit is werkelijk waar het enigste telecom bedrijf die zo een opzegtermijn hanteert. Als ik per 5 augustus opzeg, waarom zou ik dan tot het einde van de maand moeten betalen?
Staat wel leuk in hun voorwaarden, maar mag dat wel? En kan ik hier iets tegen doen?
Na meerdere malen erop aandringen kreeg ik het volgende antwoord:
Fiber Nederland
Geachte,
excuses voor het ongemak wij hanteren altijd tot eind van de maand dit om te klant te ondersteunen wanneer deze overgaat naar een andere provider om ervoor te zorgen dat de klant niet zonder internet komt te zitten mocht er problemen ontstaan bij de overgang.
Wij kunnen ook dit negeren en u 5 augustus ook te laten stoppen, wilt u dit?
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Fiber Nederland
Eind goed al goed dus. Wel heel toevallig dat ze dit pas doen nadat ik hier mijn verhaal kwijt ben. Staat gewoon in hun voorwaarden dat ze tot einde van de maand factureren bij opzegging.
Fiber Nederland
Geachte,
excuses voor het ongemak wij hanteren altijd tot eind van de maand dit om te klant te ondersteunen wanneer deze overgaat naar een andere provider om ervoor te zorgen dat de klant niet zonder internet komt te zitten mocht er problemen ontstaan bij de overgang.
Wij kunnen ook dit negeren en u 5 augustus ook te laten stoppen, wilt u dit?
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Fiber Nederland
Eind goed al goed dus. Wel heel toevallig dat ze dit pas doen nadat ik hier mijn verhaal kwijt ben. Staat gewoon in hun voorwaarden dat ze tot einde van de maand factureren bij opzegging.
-
Normaal gesproken (ieder geval bij KPN, Telfort en XS4ALL) krijg je een factuur voor 1 maand en na opzeggen wordt de teveel berekende dagen gecrediteerd. De provider kan immers niet bepalen wat de ingangsdatum is van de nieuwe aanbieder, dit kan 4 augustus zijn of 6 augustus.Ismail94 schreef:Ik vind die voorwaarden van hun ook een beetje raar. Na bijna een jaar bij Fiber te zitten ook maar besloten om op te zeggen. Contract loopt af op 5 augustus 2017. Op 22 mei, ruim voor de einddatum van het contract, een ticket aangemaakt in MyFiber om op te zeggen per de einddatum 5 augustus. Op dezelfde dag antwoord gekregen en bevestiging dat het opgezegd gaat worden. Maar dus niet per wanneer. Nu mijn abonnement bijna afgelopen is krijg ik doodleuk een factuur waarin de abonnementskosten tot en met het einde van de maand augustus worden gerekend. Dit terwijl ik ruim van tevoren heb opgezegd per 5 augustus.