LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] voordat ik upc bel...
voordat ik upc bel...
...mischien dat iemand dat hier weet. 2 vragen (met subvragen )
001
Als ik ga verhuizen (naar een gebied waar upc ook actief is per 1-10) moet ik me dan opnieuw laten aansluiten en belangrijker, betaal ik dan opnieuw aansluitkosten? en op wat voor termijn moet ik dit aangeven?
002
Verder heb ik het probleem dat ik vaak van het ene op het andere moment geen verbinding meer heb, dan trek ik de stekker uit de wandcontactdoos, wacht even, sluit hem weer aan en dan doet ie het weer.
Dit is de tip die ik van upc kreeg. Alleen tegenwoordig is dit vaak dagelijks aan de orde...
thanks
001
Als ik ga verhuizen (naar een gebied waar upc ook actief is per 1-10) moet ik me dan opnieuw laten aansluiten en belangrijker, betaal ik dan opnieuw aansluitkosten? en op wat voor termijn moet ik dit aangeven?
002
Verder heb ik het probleem dat ik vaak van het ene op het andere moment geen verbinding meer heb, dan trek ik de stekker uit de wandcontactdoos, wacht even, sluit hem weer aan en dan doet ie het weer.
Dit is de tip die ik van upc kreeg. Alleen tegenwoordig is dit vaak dagelijks aan de orde...
thanks
Re: voordat ik upc bel...
Hallo,
De enig echt waardevolle tip die ik je kan geven, (spreek uit ervaring)
"Blijf zo ver mogelijk weg bij upc als mogelijk". Neem voor je TV een schotel. Zelfs deze lelijke dingen zijn mooier dan upc.
groet hans
nijmegen
De enig echt waardevolle tip die ik je kan geven, (spreek uit ervaring)
"Blijf zo ver mogelijk weg bij upc als mogelijk". Neem voor je TV een schotel. Zelfs deze lelijke dingen zijn mooier dan upc.
groet hans
nijmegen
Ik sluit me helemaal aan bij de vorige spreker.
Na een hele hoop ellende bij upc heb ik nu adsl bij een zonnige provider (zonder problemen) en een schotel.
Voordeel schotel kwalitatief veel scherper, beter en helder beeld.
Na een hele hoop ellende bij upc heb ik nu adsl bij een zonnige provider (zonder problemen) en een schotel.
Voordeel schotel kwalitatief veel scherper, beter en helder beeld.
ik blijf hoe dan ook bij upc omdat ik geen vaste lijn heb en ook niet wil dus valt adsl af, schotels komen waarschijnlijk collectief op het gebouw van mijn nieuwe appartement. MAAR IK WIL MIJN CHELLO DUS BEHOUDEN!
iemand anders die al mijn vragen uit die eerste post kan/wil beantwoorden?
iemand anders die al mijn vragen uit die eerste post kan/wil beantwoorden?
001: Je wilt dus per 1-10 je bestaande UPC verhuizen naar een nieuw adres. Volgens de algemene voorwaarden moet dat twee maanden van te voren dus ben je nu al te laat.
002: Dit is een tijdelijke oplossing waarvoor UPC/Chello echt een oplossing voor moet vinden. Je moet nameljik volgens de UPC/Chello voorwaarden het modem permanent aangesloten aan de stroomvoorzieniong laten door deze te onderbreken handel je in strijd met de Algemene Voorwaarden.
Je bent nog wel op tijd UPC op te zeggen, ze hebben namelijk en opzegtermijn van 1 maand. Dan is ADSL + Schotel verreweg de beste opl;ossing.
002: Dit is een tijdelijke oplossing waarvoor UPC/Chello echt een oplossing voor moet vinden. Je moet nameljik volgens de UPC/Chello voorwaarden het modem permanent aangesloten aan de stroomvoorzieniong laten door deze te onderbreken handel je in strijd met de Algemene Voorwaarden.
Je bent nog wel op tijd UPC op te zeggen, ze hebben namelijk en opzegtermijn van 1 maand. Dan is ADSL + Schotel verreweg de beste opl;ossing.
1 Je kan online een verhuisformulier invullen. Doe dat minimaal een maand van te voren zodat het op tijd geregeld kan worden. UPC brengt daar ongeveer 35 euro voor in rekening.
2 Dat is natuurlijk geen oplossing. Als het modem verbinding verliest gaat hij automatisch opnieuw booten. Gebeurt dat niet, dan is er iets anders aan de hand. De helpdesk zou een adequate oplossing moeten bieden of een monteur moeten langssturen. Vraag ze eens om een lijnmeting.
Edit:
Het maakt qua kosten niks uit hoeveel producten UPC verhuist.
2 Dat is natuurlijk geen oplossing. Als het modem verbinding verliest gaat hij automatisch opnieuw booten. Gebeurt dat niet, dan is er iets anders aan de hand. De helpdesk zou een adequate oplossing moeten bieden of een monteur moeten langssturen. Vraag ze eens om een lijnmeting.
Edit:
Het maakt qua kosten niks uit hoeveel producten UPC verhuist.
Keesjan:
Zo krijg je verwarring in de Algemene Voorwaarden staat duidelijk 2 maanden, als iedere medewerker gaat afwijken van de voorwaarden word het voor de eindgebruiker niet duidelijker. Dat het in de praktijk anders is een ander verhaal maar AV is twee maanden en dat is waarvan uitgegaan moet worden.1 Je kan online een verhuisformulier invullen. Doe dat minimaal een maand van te voren zodat het op tijd geregeld kan worden.
wil je chello dadelijk ook in je nieuwe appartement dan zal je ook je gewone kabelaansluiting(tv-signaal) moeten aanvragen want anders ook geen chello
Dat is inderdaad niet netjes. Ik ben geen medewerker, maar de door mij gegeven informatie is terug te vinden op de website van UPC. De algemene voorwaarden zijn bindend, maar ik vermoed dat ze "liever" 2 maanden zien, maar in de praktijk 1 maand ook niet erg vinden.Zo krijg je verwarring in de Algemene Voorwaarden staat duidelijk 2 maanden
de grap is dat ik pas 17-8 definitief hoor of ik per 1-10 dat huis in kan... dus 2 maanden zijn er gewoon niet.
Flierp,
Gewoon even bellen als je de datum weet.
Over het algemeen kan het wel tot een maand van te voren.
Gewoon even bellen als je de datum weet.
Over het algemeen kan het wel tot een maand van te voren.
Flierp, vaak gaat het toch fout in de administratie van upc of je het nou 1 maand van te voren of 2 maanden van te voren aan geeft. Veel succes!
Als je het de 17e doorgeeft, dan is het echt wel in oktober geregeld. Zelfs opzeggen kan binnen die termijn. Bij een verhuizing is het een kwestie van een aantal getallen en het adres omzetten in de computer. Je blijft gebruik maken van het modem wat je nu hebt. Geef het bericht door, neem het modem mee, sluit het ding aan en contacteer UPC voor de omzetting.
Toegegeven Keesjan, het KAN goedgaan. We horen het nog wel Flierp!
Keesjan, je uit in een ander topic heftige kritiek op mensen omdat ze de Algemene voorwaarden niet goed lezen en dat ze dom zijn. Terwijl je nu een advies geeft geheel tegen deze Algemene voorwaarden in.Als je het de 17e doorgeeft, dan is het echt wel in oktober geregeld. Zelfs opzeggen kan binnen die termijn. Bij een verhuizing is het een kwestie van een aantal getallen en het adres omzetten in de computer. Je blijft gebruik maken van het modem wat je nu hebt. Geef het bericht door, neem het modem mee, sluit het ding aan en contacteer UPC voor de omzetting.
Opzeggen kan binnen 1 maand dus het enige dat zeker op tijd kan is opzeggen en een abo elders aanvragen. (Digitenne / Schotel / ADSL)
Inderdaad Reink.
Denk echter dat hij ABSLOUUT GEEN UPC/CHELLO MOET NEMEN
en dat hij beter een schotel kan kopen immers met die aansluitkosten van de UPC kabel alsmede de snel stijgende tarieven heeft hij de AANSCHAFWAARE VAN ZIJN SCHOTELSET NOG SNELLER "TERUGVERDIENT""
MAAR JA HOPELOOS BETOOG WANT MENEER WIL GRAAG CHELLO BEHOUDEN.
vraagje als jij beweert:
Hoedanook een eigen schotelset (niet "collectief" vanwege prijs apparatuur/verdelers) en een vaste telefoonverbinding zullen het meeste rendament bieden.
2/ Die modem gewoon s-avonds uitzetten mocht Chello gaan
Z E I K E N over de AV kan je altijd zeggen:
- Dat je al heel lang storing hebt maar UPC kan dit niet oplossen
- Dat het probleem bij jouw computer ligt (zeggen de meeste Helpdeskers)
- Dat je een NOOB bent op het gebied van computers
- Dat jij anders het netwerk negatief beinvloed conform hun art 3 van de AUP (minder modems op de HUB dus minder belasting van het Chello netwerk)[/quote]
Denk echter dat hij ABSLOUUT GEEN UPC/CHELLO MOET NEMEN
en dat hij beter een schotel kan kopen immers met die aansluitkosten van de UPC kabel alsmede de snel stijgende tarieven heeft hij de AANSCHAFWAARE VAN ZIJN SCHOTELSET NOG SNELLER "TERUGVERDIENT""
MAAR JA HOPELOOS BETOOG WANT MENEER WIL GRAAG CHELLO BEHOUDEN.
vraagje als jij beweert:
wat let je dan om CHELLO collectief te nemen prijs/datallimiet afstellen op grootte van het "collectief"schotels komen waarschijnlijk collectief op het gebouw van mijn nieuwe appartement
Hoedanook een eigen schotelset (niet "collectief" vanwege prijs apparatuur/verdelers) en een vaste telefoonverbinding zullen het meeste rendament bieden.
2/ Die modem gewoon s-avonds uitzetten mocht Chello gaan
Z E I K E N over de AV kan je altijd zeggen:
- Dat je al heel lang storing hebt maar UPC kan dit niet oplossen
- Dat het probleem bij jouw computer ligt (zeggen de meeste Helpdeskers)
- Dat je een NOOB bent op het gebied van computers
- Dat jij anders het netwerk negatief beinvloed conform hun art 3 van de AUP (minder modems op de HUB dus minder belasting van het Chello netwerk)[/quote]
Flierp,
Gewoon bellen is echt genoeg. Je neemt zelf het modem mee van het oude adres en als je een oud modem hebt, zal de installateur deze meenemen en een Eurodocsis modem plaatsen.
Reink,
Kijk eens wat flierp al meldde:
Keesjan,
In de regio Rotterdam is dit inderdaad het geval. Ik kan niet zien, dat Flierp daarheen gaat verhuizen.
In de andere regio's is het namelijk zo, dat er een installateur heen moet om het modem aan te sluiten.
Gr.
CSR UPC ([email protected])
Gewoon bellen is echt genoeg. Je neemt zelf het modem mee van het oude adres en als je een oud modem hebt, zal de installateur deze meenemen en een Eurodocsis modem plaatsen.
Reink,
Nou luister jij dus eigenlijk ook niet naar wat de klant wil, waar jullie mij en mijn collegae steeds van beschuldigd.Opzeggen kan binnen 1 maand dus het enige dat zeker op tijd kan is opzeggen en een abo elders aanvragen. (Digitenne / Schotel / ADSL)
Kijk eens wat flierp al meldde:
Dus ADSL is al geen optie.MAAR IK WIL MIJN CHELLO DUS BEHOUDEN!
Keesjan,
Dit is niet helemaal het geval bij Internet.Bij een verhuizing is het een kwestie van een aantal getallen en het adres omzetten in de computer.
In de regio Rotterdam is dit inderdaad het geval. Ik kan niet zien, dat Flierp daarheen gaat verhuizen.
In de andere regio's is het namelijk zo, dat er een installateur heen moet om het modem aan te sluiten.
Gr.
Flierp, in tegenstelling tot wat CRS upc zegt : Niet bellen. Doe alles met upc schriftelijk. Als iets fout gaat verwijzen ze altijd naar wat in hun systeem staat. Als de medewerker in het gesprek iets fout intikt, en die kans is zeer groot, dan staat dat in het systeem en is dat de afspraak. Als je een brief schrijft kan je altijd nog een kopie van de brief erbij pakken als bewijs. Het nadeel van brieven is alleen dat ze vaak niet bij upc aankomen.
Maar je hebt wel bewijs!
Maar je hebt wel bewijs!
De Algemene Voorwaarden, die bij UPC/Chello zo heilig blijken, strict genomen is het nu al ruim te laat om op tijd te kunnen verhuizen. Hierdoro zal UPC in geval van twijfel meteen aan refereren.Nou luister jij dus eigenlijk ook niet naar wat de klant wil, waar jullie mij en mijn collegae steeds van beschuldigd.Opzeggen kan binnen 1 maand dus het enige dat zeker op tijd kan is opzeggen en een abo elders aanvragen. (Digitenne / Schotel / ADSL)
Wil de persoon in kwestie dus wel op tijd TV en Internet is UPC geen optie, gezien de Algemene Voorwaarden waar ie al mee accoord gegaan is.
Toch raar dat je in het ene topic de AV fel verdedigt en in het andere topic erop wijst dat je je er niet aan hoeft te houden.
Reink,
Wel apart, dat je me maar half citeert. Beetje jammer.
Ik ben inderdaad een fel voorstander van de AV, maar waar mogelijk komen wij de klanten graag tegemoet.
Een verhuizing wordt geacht 2 maanden van te voren doorgegeven te worden, zodat we evt problemen op het nieuwe adres tijdig kunnen signaleren en oplossen.
Een kortere periode kan natuurlijk altijd wel, maar dan garanderen wij niet, dat het goed komt.
Wij kunnen ongeveer een week van vandaag een afspraak maken, maar willen het gewoon graag eerder weten.
Gr.
Wel apart, dat je me maar half citeert. Beetje jammer.
Ik ben inderdaad een fel voorstander van de AV, maar waar mogelijk komen wij de klanten graag tegemoet.
Een verhuizing wordt geacht 2 maanden van te voren doorgegeven te worden, zodat we evt problemen op het nieuwe adres tijdig kunnen signaleren en oplossen.
Een kortere periode kan natuurlijk altijd wel, maar dan garanderen wij niet, dat het goed komt.
Wij kunnen ongeveer een week van vandaag een afspraak maken, maar willen het gewoon graag eerder weten.
Gr.