LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraagje over Tweak.nl
Vraagje over Tweak.nl
Onze buurvrouw heeft in Mei haar abo beëindigd bij Tweak uit Almere.
Zij moest destijds een borg van € 50.00 betalen voor de apparatuur. Ze heeft
een bevestiging gekregen dat alles in goede staat is ontvangen. Aangezien ze krap
bij kas is, heeft ze al verschillende mailtjes gestuurd om de borg terug te krijgen.
Dit zou eind juli geregeld worden.
Men betaalt gewoon niets via Google heb ik over deze kwestie genoeg klachten gelezen.
Nu wil ze aangifte doen wegens diefstal bij de politie mijn vraag is, heeft dat zin !
Zij moest destijds een borg van € 50.00 betalen voor de apparatuur. Ze heeft
een bevestiging gekregen dat alles in goede staat is ontvangen. Aangezien ze krap
bij kas is, heeft ze al verschillende mailtjes gestuurd om de borg terug te krijgen.
Dit zou eind juli geregeld worden.
Men betaalt gewoon niets via Google heb ik over deze kwestie genoeg klachten gelezen.
Nu wil ze aangifte doen wegens diefstal bij de politie mijn vraag is, heeft dat zin !
Re: Vraagje over Tweak.nl
Denk niet dat dat zin heeft. Je kan eventueel een incassoprocedure aangaan, maar voor €50.... Tja.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Vraagje over Tweak.nl
Aangifte heeft weinig zin er is niet sprake van een misdrijf. Enige oplossing is incasso procedure starten nadat je ze ingebreke hebt gesteld.
Re: Vraagje over Tweak.nl
Wat een oplichters zijn dat zo maar even op gegoogled http://www.klachtenkompas.nl/tweaknl politie heb je niets aan. Zo'n provider de vergunning intrekken wat een gangsters.hvff schreef:Onze buurvrouw heeft in Mei haar abo beëindigd bij Tweak uit Almere.
Zij moest destijds een borg van € 50.00 betalen voor de apparatuur. Ze heeft
een bevestiging gekregen dat alles in goede staat is ontvangen. Aangezien ze krap
bij kas is, heeft ze al verschillende mailtjes gestuurd om de borg terug te krijgen.
Dit zou eind juli geregeld worden.
Men betaalt gewoon niets via Google heb ik over deze kwestie genoeg klachten gelezen.
Nu wil ze aangifte doen wegens diefstal bij de politie mijn vraag is, heeft dat zin !
Klacht indienen bij https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... t/klachten
Re: Vraagje over Tweak.nl
@Harkja
Bedankt voor de moeite naar de geschillencommissie stappen kan niet omdat ze alleen zijn aangesloten bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. En zo verdienen ze dus lekker bij en betalen haast nooit een borg terug.
Niemand stapt naar de rechter voor € 50.00. Hoe zo misdaad loont niet
Vragen, klachten en geschillencommissie
Vragen en/of klachten
Als je vragen en/of klachten heeft dan kun je het beste contact opnemen met onze helpdesk. Dit kan per mail via [email protected] of telefonisch op het nummer 0900-TWEAKHD (8932543).
Geschillencommissie
Tweak is aangesloten bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. In het geval dat je een geschil met betrekking tot telefonie van Tweak heeft dan kun je jezelf in het uiterste geval richten tot de Geschillencommissie. Je dient om een geschil in te kunnen dienen allereerst een aangetekende schriftelijke klacht aan Tweak te richten, waarin je ons een redelijke termijn stelt van vier weken om tot een oplossing te komen, alvorens je naar de Geschillencommissie kunt stappen.
Stap je onterecht of zonder bericht aan Tweak naar de Geschillencommissie, of doe je dit binnen de gestelde redelijke termijn, dan zullen wij de kosten die hierdoor worden gemaakt op jou verhalen. Verder dient het geschil betrekking te hebben op de telefonische diensten van Tweak. Voor de overige diensten, zoals televisie, internet en usenet, kun je de Geschillencommissie niet inschakelen, daar Tweak alleen is aangesloten bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Bedankt voor de moeite naar de geschillencommissie stappen kan niet omdat ze alleen zijn aangesloten bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. En zo verdienen ze dus lekker bij en betalen haast nooit een borg terug.
Niemand stapt naar de rechter voor € 50.00. Hoe zo misdaad loont niet
Vragen, klachten en geschillencommissie
Vragen en/of klachten
Als je vragen en/of klachten heeft dan kun je het beste contact opnemen met onze helpdesk. Dit kan per mail via [email protected] of telefonisch op het nummer 0900-TWEAKHD (8932543).
Geschillencommissie
Tweak is aangesloten bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. In het geval dat je een geschil met betrekking tot telefonie van Tweak heeft dan kun je jezelf in het uiterste geval richten tot de Geschillencommissie. Je dient om een geschil in te kunnen dienen allereerst een aangetekende schriftelijke klacht aan Tweak te richten, waarin je ons een redelijke termijn stelt van vier weken om tot een oplossing te komen, alvorens je naar de Geschillencommissie kunt stappen.
Stap je onterecht of zonder bericht aan Tweak naar de Geschillencommissie, of doe je dit binnen de gestelde redelijke termijn, dan zullen wij de kosten die hierdoor worden gemaakt op jou verhalen. Verder dient het geschil betrekking te hebben op de telefonische diensten van Tweak. Voor de overige diensten, zoals televisie, internet en usenet, kun je de Geschillencommissie niet inschakelen, daar Tweak alleen is aangesloten bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.
Re: Vraagje over Tweak.nl
Haar zoon heeft een klacht ingediend bij de 'consuwijzer' en een in gebreke brief verstuurd naar deze cowboys
en vandaag hebben ze de borg overgemaakt. Waarom moet het op deze manier ? Rare firma
en vandaag hebben ze de borg overgemaakt. Waarom moet het op deze manier ? Rare firma
Re: Vraagje over Tweak.nl
die brief zal nog niet behandeld zijn, dus op basis van die brief zal dit niet gebeurd zijn. Ook niet voor de klacht via consuwijzer. Er zijn maar weinig bedrijven die een brief binnen 1 dag behandelen en dan ook nog zo snel kunnen schakelen met hun financiele afdeling dat het bedrag nu al op de rekening staat.hvff schreef:Haar zoon heeft een klacht ingediend bij de 'consuwijzer' en een in gebreke brief verstuurd naar deze cowboys
en vandaag hebben ze de borg overgemaakt. Waarom moet het op deze manier ? Rare firma
Re: Vraagje over Tweak.nl
09-09-2016berndv schreef:die brief zal nog niet behandeld zijn, dus op basis van die brief zal dit niet gebeurd zijn. Ook niet voor de klacht via consuwijzer. Er zijn maar weinig bedrijven die een brief binnen 1 dag behandelen en dan ook nog zo snel kunnen schakelen met hun financiele afdeling dat het bedrag nu al op de rekening staat.hvff schreef:Haar zoon heeft een klacht ingediend bij de 'consuwijzer' en een in gebreke brief verstuurd naar deze cowboys
en vandaag hebben ze de borg overgemaakt. Waarom moet het op deze manier ? Rare firma
Naam: TWEAK
Omschrijving: Credit 6843327 (borg
OV 49,18
Alstublieft
Re: Vraagje over Tweak.nl
Nee. Dit is een civiel geschil. Ze moet eerst een ingebrekestelling versturen en daarin een redelijke termijn (b.v. 3 dagen) geven om de feitelijke betaling te verrichten en daarna kan ze een bodemprocedure opstarten bij de kantonrechter.hvff schreef:Nu wil ze aangifte doen wegens diefstal bij de politie mijn vraag is, heeft dat zin !
Re: Vraagje over Tweak.nl
Maar een aangifte wegens oplichting is wel mogelijk, indien daar sprake van is.alfatrion schreef:Nee. Dit is een civiel geschil. Ze moet eerst een ingebrekestelling versturen en daarin een redelijke termijn (b.v. 3 dagen) geven om de feitelijke betaling te verrichten en daarna kan ze een bodemprocedure opstarten bij de kantonrechter.hvff schreef:Nu wil ze aangifte doen wegens diefstal bij de politie mijn vraag is, heeft dat zin !
Re: Vraagje over Tweak.nl
Aangifte van ieder misdrijf is mogelijk, als dat gepleegd is.
Re: Vraagje over Tweak.nl
dank u wel, al heb ik geen idee wat ik daar mee moet. Ik stel nergens dat ik niet geloof dat het geld terug is. Ik stel dat het feit dat het geld terug is, niet zo snel te maken zal hebben met de uitgezette acties, zoals de klacht bij consuwijzer en de in gebreke brief.hvff schreef:09-09-2016berndv schreef:die brief zal nog niet behandeld zijn, dus op basis van die brief zal dit niet gebeurd zijn. Ook niet voor de klacht via consuwijzer. Er zijn maar weinig bedrijven die een brief binnen 1 dag behandelen en dan ook nog zo snel kunnen schakelen met hun financiele afdeling dat het bedrag nu al op de rekening staat.hvff schreef:Haar zoon heeft een klacht ingediend bij de 'consuwijzer' en een in gebreke brief verstuurd naar deze cowboys
en vandaag hebben ze de borg overgemaakt. Waarom moet het op deze manier ? Rare firma
Naam: TWEAK
Omschrijving: Credit 6843327 (borg
OV 49,18
Alstublieft
Re: Vraagje over Tweak.nl
@hvff
Mooi dat het opgelost is voor uw buurvrouw !
Mooi dat het opgelost is voor uw buurvrouw !
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Vraagje over Tweak.nl
3 dagen is geen redelijke termijn, geloof dat redelijk minimaal 8 dagen is.olaf79 schreef:Maar een aangifte wegens oplichting is wel mogelijk, indien daar sprake van is.alfatrion schreef:Nee. Dit is een civiel geschil. Ze moet eerst een ingebrekestelling versturen en daarin een redelijke termijn (b.v. 3 dagen) geven om de feitelijke betaling te verrichten en daarna kan ze een bodemprocedure opstarten bij de kantonrechter.hvff schreef:Nu wil ze aangifte doen wegens diefstal bij de politie mijn vraag is, heeft dat zin !
Re: Vraagje over Tweak.nl
Betaling is in een dag te regelen. Drie dagen is zeker redelijk.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Vraagje over Tweak.nl
Bij een grotere organisatie is een betaling veelal niet in 1 dag te regelen. Los dat de brief ontvangen, verwerkt en behandeld moet worden, dit kost al meer dan 1 dag.alfatrion schreef:Betaling is in een dag te regelen. Drie dagen is zeker redelijk.
Een termijn van 3 dagen en dan ter incasso gegeven gaat niet werken. Advies van een dergelijke termijn is dus zinloos en wat maakt het uit als je al weken aan het wachten bent om een redelijke termijn van 8 dagen te geven, weet je tenminste zeker dat je hier niet de procedure op verliest.
Re: Vraagje over Tweak.nl
Betaling binnen drie dagen is realistisch gezien goed mogelijk. Natuurlijk is een organisatie zo op te zetten met regeltjes dat dit niet mogelijk is, maar dat is dan probleem van de organisatie die het haarzelf onmogelijk heeft gemaakt.sylvesterb schreef:Bij een grotere organisatie is een betaling veelal niet in 1 dag te regelen.
Tweak.nl heeft de borg moeten terug betalen nadat ze het uitgeleende product terug had ontvangen. Daarna zijn er hier nog uitvoerig over gemaild zonder succes. Gelet op het voorgaande is drie dagen een passende termijn. Als de geschiedenis iets laat zien dan is het wel dat Tweak.nl waarschijnlijk niet gaat betalen. Doel van de ingebrekestelling is dan ook niet om de betaling rond te krijgen, maar om verzuim te doen laten ingaan. Een redelijke termijn van drie dagen is gebruikelijker in deze fase om de druk er op te houden.sylvesterb schreef:Een termijn van 3 dagen en dan ter incasso gegeven gaat niet werken. Advies van een dergelijke termijn is dus zinloos (...)
Re: Vraagje over Tweak.nl
Ik ben het met sylvester eens. Geen enkel groot bedrijf gaat binnen 3 dagen terugbetalen, omdat die brief dan überhaupt nog niet geprocessed is. Niets mis met iets langer geven. Ze gaan betalen of ze doen het niet. Een paar dagen meer of minder zal niet zo'n probleem zijn als TS toch al een tijd wacht.