LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vreemde gang van zaken........
-
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46
Vreemde gang van zaken........
Omdat ik geen 2 maanden zonder telefoon en internet wil zitten heb ik mijn provider gemaild (naam laat ik bewust weg) en gevraagd mijn adsl te migreren naar het tweede ader paar. In eerste instantie via mail en gevraagd bepaalde zaken schriftelijk (email is ook schriftelijk) te bevestigen.
Men wilde het verzoek niet honoreren om e.e.a. schriftelijk te bevestigen. Mij werd aangeraden de helpdesk te bellen.
Vreemd, maar goed: Ik heb de helpdesk gebeld en mijn wensen kenbaar gemaakt aangaande de migratie. E.e.a. zou worden geregeld en op de 20ste december zou de migratie een feit zijn: ik zou worden gebeld.
De 20ste: geen migratie, geen belletje. Omdat ik zelf ook wel snap dat zo'n migratie niet alleen en uitsluitend door 1 partij wordt afgehandeld, heb ik de helpdesk een mail gestuurd (met ontvangstbevestiging) met nogmaals mijn wensen aangaande de migratie en dat ik het wel begrip kan opbrengen dat een toegezegde datum niet altijd gehaald kan worden.
Tevens weer het verzoek gedaan e.e.a. schriftelijk vast te leggen. Dat schept immers duidelijkheid voor de provider en de klant.
21 december kreeg ik een ontvangstbevestiging van mijn mailtje met de boodschap dat dit naar een bepaalde afdeling ging en dat er dan wel kontakt met mij zou worden opgenomen.
Tot op heden: geen reactie. (Noch telefonisch, noch schriftelijk)
Nu zit ik me af te vragen in hoe verre er een wettelijke overeenkomst is (ja, een mondelinge geldt even goed als een schriftelijke)
Ik heb niets getekend en vanaf de kant van de provider zijn toezeggingen gedaan welke (nog) niet zijn nagekomen noch schriftelijk bevestigd.
Wat zou een redelijke termijn zijn welke ik de provider moet gunnen om de mondeling overeengekomen opdracht uit te voeren ?
Men wilde het verzoek niet honoreren om e.e.a. schriftelijk te bevestigen. Mij werd aangeraden de helpdesk te bellen.
Vreemd, maar goed: Ik heb de helpdesk gebeld en mijn wensen kenbaar gemaakt aangaande de migratie. E.e.a. zou worden geregeld en op de 20ste december zou de migratie een feit zijn: ik zou worden gebeld.
De 20ste: geen migratie, geen belletje. Omdat ik zelf ook wel snap dat zo'n migratie niet alleen en uitsluitend door 1 partij wordt afgehandeld, heb ik de helpdesk een mail gestuurd (met ontvangstbevestiging) met nogmaals mijn wensen aangaande de migratie en dat ik het wel begrip kan opbrengen dat een toegezegde datum niet altijd gehaald kan worden.
Tevens weer het verzoek gedaan e.e.a. schriftelijk vast te leggen. Dat schept immers duidelijkheid voor de provider en de klant.
21 december kreeg ik een ontvangstbevestiging van mijn mailtje met de boodschap dat dit naar een bepaalde afdeling ging en dat er dan wel kontakt met mij zou worden opgenomen.
Tot op heden: geen reactie. (Noch telefonisch, noch schriftelijk)
Nu zit ik me af te vragen in hoe verre er een wettelijke overeenkomst is (ja, een mondelinge geldt even goed als een schriftelijke)
Ik heb niets getekend en vanaf de kant van de provider zijn toezeggingen gedaan welke (nog) niet zijn nagekomen noch schriftelijk bevestigd.
Wat zou een redelijke termijn zijn welke ik de provider moet gunnen om de mondeling overeengekomen opdracht uit te voeren ?
Re: Vreemde gang van zaken........
misschien handig als je toch een naam van die provider neerzet dan kennen er meer een reactie geven welke goed of minder is
-
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46
Re: Vreemde gang van zaken........
Dat doe ik nou juist niet ! Dan krijg ik antwoorden welke niet objectief zijn.
In principe kan mijn vraag voor bijna elke provider gelden...... (Kabelaars en glasvezel uitgezonderd)
In principe kan mijn vraag voor bijna elke provider gelden...... (Kabelaars en glasvezel uitgezonderd)
Re: Vreemde gang van zaken........
okee succes verder ik zit er niet mee.
Re: Vreemde gang van zaken........
waarom zou tiptoe ermee zitten ???tiptoo schreef:okee succes verder ik zit er niet mee.
adsl:::: !!!!!!!!!!!!!!!! kan in elk geval niet UPC zijn
Re: Vreemde gang van zaken........
Henri42 schreef:
adsl:::: !!!!!!!!!!!!!!!! kan in elk geval niet UPC zijn
henrie je bent lastig
-
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46
Re: Vreemde gang van zaken........
STOP !! Ik heb netjes wat gevraagd maar niet om een discussie die nergens op slaat. Als je geen zinnig antwoord kunt of wilt geven, laat het dan gewoon.
Mijn vraag is gewoon een algemene, welke van toepassing zou kunnen zijn op elk willekeurige adsl provider. Het gaat in dit specifieke geval meer om bepaalde juridische aspecten en als er een reactie geplaatst wordt mag ik toch verwachten dat dat antwoord ook gebaseerd is op de wet of regels voortvloeiend uit een wet.
Mijn vraag is gewoon een algemene, welke van toepassing zou kunnen zijn op elk willekeurige adsl provider. Het gaat in dit specifieke geval meer om bepaalde juridische aspecten en als er een reactie geplaatst wordt mag ik toch verwachten dat dat antwoord ook gebaseerd is op de wet of regels voortvloeiend uit een wet.
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: Vreemde gang van zaken........
normaal gesproken wordt een nieuwe aansluiting binnen een 4 weken gerealiseerd.Wat zou een redelijke termijn zijn welke ik de provider moet gunnen om de mondeling overeengekomen opdracht uit te voeren ?
dit is dus ook een termijn die je zou kunnen aanhouden.
echter bijna bij alle providers gaat het wel eens mis.
wat ik echter niet helemaal snap is, waarom wil je je huidige abbo naar het 2e aderpaar migreren?
heb je een nieuw abbo aangevraagd bij en andere provider?
die kan jou abbo ook op het 2e aderpaar zetten als je de huidige nog wilt behouden. gaat waarschijnlijk nog sneller ook.
het is niet helemaal duidelijk wat nu precies je bedoeling is. waarom de naam van je provider niet neerzetten? als je wilt dat de mensen objectief antwoorden kunnen we aan de hand van de naam zeggen wat je te wachten kan staan, temeer omdat hier mensen met ruime ervaring zitten. en ja er zijn wel eens mensen die je niet serieus moet nemen maar dat merk je snel genoeg aan de antwoorden die wij weer geven daarop.
wil je echt alleen maar weten wat je rechten zijn ga dan naar het juridisch loket, die hebben er meer verstand van.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Vreemde gang van zaken........
Gaat het hier om overstap naar een andere provider?
Re: Vreemde gang van zaken........
Bob Schurkjens schreef:Gaat het hier om overstap naar een andere provider?
als je goed leest zie je dat ja.
Re: Vreemde gang van zaken........
geen naam van provider kunnen ontdekkentiptoo schreef:als je goed leest zie je dat ja.Bob Schurkjens schreef:Gaat het hier om overstap naar een andere provider?
Re: Vreemde gang van zaken........
Henri42 schreef:
geen naam van provider kunnen ontdekken
ben jij je aan het vervelen Henri dit was al opgelost de rest is verdwenen
-
- Berichten: 32626
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Vreemde gang van zaken........
Ach, zie het zo, met het verdwijnen van heel veel topics en berichten zijn veel onoplosbare en lastige zaken 'opgelost'. Op een iets andere manier dan de topicstarters in gedachten hadden, maar och...
Re: Vreemde gang van zaken........
Maar vele zijn nu op topics aan regeren, zonder te kijken en lezen, ofwel het bekend is, dat berichten vanaf 23 december weg zijn.witte angora schreef:Ach, zie het zo, met het verdwijnen van heel veel topics en berichten zijn veel onoplosbare en lastige zaken 'opgelost'. Op een iets andere manier dan de topicstarters in gedachten hadden, maar och...
Tros kan beter alle berichten wissen, om met een schone lei te beginnen!
-
- Berichten: 32626
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Vreemde gang van zaken........
Dat is langzaam aan ook mijn gedachte. Maar dan wel met een serieuze moderator, die in staat is trollen en hackers buiten boord te houden, eentje die dagelijks een back-up maakt, eentje die desnoods in het weekend midden in de nacht aan het werk is om onwelvoeglijke berichten een vriendelijk halt toe te roepen.Tros kan beter alle berichten wissen, om met een schone lei te beginnen!
Maar ja, dat zal wel voor altijd een droom blijven.
Re: Vreemde gang van zaken........
witte angora schreef:Maar ja, dat zal wel voor altijd een droom blijven.
Je weet, wat Marco Borsato zingt:
Dromen zijn bedrog.......
Re: Vreemde gang van zaken........
tennis schreef:witte angora schreef:Maar ja, dat zal wel voor altijd een droom blijven.
Je weet, wat Marco Borsato zingt:
Dromen zijn bedrog.......
Dromen zijn bedrog gaat dit ook voor sommige providers op , het valt me op dat de KPN regelmatig naast het potje plast
Re: Vreemde gang van zaken........
Henri42 schreef:
Dromen zijn bedrog gaat dit ook voor sommige providers op , het valt me op dat de KPN regelmatig naast het potje plast
tiptoo schreef:Henri42 schreef:
geen naam van provider kunnen ontdekken
ben jij je aan het vervelen Henri dit was al opgelost de rest is verdwenen
Re: Vreemde gang van zaken........
Wat een offtopic geleuter.
@TS: Je hebt het over een ADSL aanbieder. Je zegt niet 2 maanden zonder verbinding te willen zitten. Het is niet duidelijk of je een overstap hebt gemaakt of gaat maken of je huidige verbinding wordt omgezet.
Doorgaans :een verbinding wordt nieuw geleverd. Is een aderpaar in gebruik dan na afsluiting van dat signaal op hetzelfde aderpaar of eventueel op ander vrij aderpaar. Migreren gebeurt wanneer een bestaande verbinding wordt omgezet naar ander lijntype of abbo of wanneer een ADSL signaal migreert van aanbieder A naar aanbieder B. Dit gaat over hetzelfde aderpaar dus. Migreren naar een ander aderpaar is dan ook een rare formulering.
Kortom nog al wat onduidelijkheden. Hoe dit juridisch zit lijkt me niet van belang. Dan heb je het eerder over wel of niet leveren van diensten en het eventueel oplossen van een probleem binnen redelijke termijn.
@TS: Je hebt het over een ADSL aanbieder. Je zegt niet 2 maanden zonder verbinding te willen zitten. Het is niet duidelijk of je een overstap hebt gemaakt of gaat maken of je huidige verbinding wordt omgezet.
Doorgaans :een verbinding wordt nieuw geleverd. Is een aderpaar in gebruik dan na afsluiting van dat signaal op hetzelfde aderpaar of eventueel op ander vrij aderpaar. Migreren gebeurt wanneer een bestaande verbinding wordt omgezet naar ander lijntype of abbo of wanneer een ADSL signaal migreert van aanbieder A naar aanbieder B. Dit gaat over hetzelfde aderpaar dus. Migreren naar een ander aderpaar is dan ook een rare formulering.
Kortom nog al wat onduidelijkheden. Hoe dit juridisch zit lijkt me niet van belang. Dan heb je het eerder over wel of niet leveren van diensten en het eventueel oplossen van een probleem binnen redelijke termijn.
Re: Vreemde gang van zaken........
oppie 11 dit topic was al klaar opgelost