LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waarschuwing voor KPN mail klanten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
GJvdZ

Re: Waarschuwing voor KPN mail klanten

Ongelezen bericht door GJvdZ »

ciske schreef:
Schadevergoeding? Waarom? Omdat je 1 dag niet hebt kunnen mailen?

Voor mensen met een bedrijf vind ik het wel terecht.
En dan nog? Wat is de werkelijke schade als e-mail tijdelijk niet beschikbaar is?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

MAXIEM schreef:Har06

Zoals wel vaker, span je het paard weer achter de wagen. Alle bedrijven dienen er gewoon voor te zorgen dat cybercriminelen bestanden niet kunnen hacken.

Maxiem.
In een ideale wereld zou dat misschien kunnen. Maar zolang automatisering mensenwerk is is het een illusie om te denken dat het ooit 100% veilig en foutloos zal zijn. De enige echt veilige oplossing is om de data volledig af te sluiten van de buitenwereld, maar dan heb je er niets aan.

MartinNL123

Ongelezen bericht door MartinNL123 »

Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) is van mening dat internetbedrijven beboet moeten gaan worden wanneer de beveiliging van klantgegevens niet op orde is. Het CBP ziet deze maatregel dan ook liever vandaag dan morgen. Het wordt volgens het CBP hoog tijd dat er in wordt gegrepen. Naar aanleiding van lekken bij verschillende internetbedrijven is het volgens het College nodig dat er sancties komen wanneer deze bedrijven hun beveiliging niet op orde hebben. Volgens het CBP zijn deze bedrijven verplicht om zorgvuldig om te gaan met deze gegevens en dit laat nogal eens te wensen over. Vooralsnog kan het CBP alleen een dwangsom uitschrijven wanneer de beveiliging niet op orde is. Het College vraagt echter al langer om een grotere bevoegdheid om zo ook boetes uit te kunnen gaan delen. Afgelopen tijd was het namelijk weer goed raak en lekten er meerdere malen gegevens van klanten uit na een lek of hack. Volgens het College Bescherming Persoonsgegevens is dit ontoelaatbaar en moeten er duidelijke maatregelen komen wanneer bedrijven de beveiliging niet voor elkaar hebben.

Yes, beboeten die hap. Misschien dat ze dan eindelijk leren om fatsoenlijk met hun klant gegevens om te gaan.

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

ciske schreef:post is trouwens heel betrouwbaar.
Wat een geweldig inzicht heb jij toch.

http://www.google.nl/search?q=Zwartboek ... &source=hp

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Winterman schreef:
ciske schreef:post is trouwens heel betrouwbaar.
Wat een geweldig inzicht heb jij toch.

http://www.google.nl/search?q=Zwartboek ... &source=hp

ach gut, het kind weet weer alles beter, mijn vertrouwen in de post is okee, dat jullie nou alles wantrouwen , word wakker :mrgreen:

ciske

bigfive schreef:
Dan staan er ook nog geen belangrijke gegevens in je mailbox, en moet je je account nog activeren :roll:

Nog effe voor bigfive....op het moment dat je al vanaf het begin je ww verandert krijg je ook dan je nieuwe ww via de post.

Winterman

ciske schreef: ach gut, het kind weet weer alles beter
Kan niet zeggen dat, dat bij jou nou erg moeilijk is. Een kind zou dat inderdaad kunnen.

ciske

Winterman schreef:
ciske schreef: ach gut, het kind weet weer alles beter
Kan niet zeggen dat, dat bij jou nou erg moeilijk is. Een kind zou dat inderdaad kunnen.
:mrgreen: vandaar (seconds out)
Laatst gewijzigd door ciske op 15 feb 2012 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

MartinNL123 schreef:Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) is van mening dat internetbedrijven beboet moeten gaan worden wanneer de beveiliging van klantgegevens niet op orde is. Het CBP ziet deze maatregel dan ook liever vandaag dan morgen. Het wordt volgens het CBP hoog tijd dat er in wordt gegrepen. Naar aanleiding van lekken bij verschillende internetbedrijven is het volgens het College nodig dat er sancties komen wanneer deze bedrijven hun beveiliging niet op orde hebben. Volgens het CBP zijn deze bedrijven verplicht om zorgvuldig om te gaan met deze gegevens en dit laat nogal eens te wensen over. Vooralsnog kan het CBP alleen een dwangsom uitschrijven wanneer de beveiliging niet op orde is. Het College vraagt echter al langer om een grotere bevoegdheid om zo ook boetes uit te kunnen gaan delen. Afgelopen tijd was het namelijk weer goed raak en lekten er meerdere malen gegevens van klanten uit na een lek of hack. Volgens het College Bescherming Persoonsgegevens is dit ontoelaatbaar en moeten er duidelijke maatregelen komen wanneer bedrijven de beveiliging niet voor elkaar hebben.

Yes, beboeten die hap. Misschien dat ze dan eindelijk leren om fatsoenlijk met hun klant gegevens om te gaan.
Ik zou zeggen overheid begin bij jezelf en ga dan pas anderen beboeten. Hackers blijken de gemalen om ons land droog te houden via internet te kunnen bedienen. Weer zo'n belangrijke infrstructuur die totaal niet beveiligd is. Het wachtwoord van de gemeente Veere was...ja haast niet te geloven. Veere.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

Gelieve te allen tijde dicht bij het onderwerp te blijven tijdens het reageren. Te lang en te ver off-topic gaan kan uitlopen op een forum-ban, vanwege het overtreden van onze gedragsregels.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 feb 2012 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.

berend12

Ongelezen bericht door berend12 »

In de brief bevestigt het kabinet dat de hackers van KPN toegang hadden tot een systeem dat werd gebruikt voor de 'routering van internetgebaseerde diensten' en dat de routering van internetverkeer gemanipuleerd had kunnen worden.

tweakers.net

TazMania

Ongelezen bericht door TazMania »

Dames en heren wat een opwinding hier over ALLEEN KPN...

Als er al zoveel email gebruikers namen en wachtwoorden van hun vrij zijn gegeven lijkt het dan ook niet verstandig op de andere ISP's te waarschuwen.

Want ga me nou niet vertellen dat die jan doedel alleen maar die van KPN heeft, maar ook van Ziggo, Tele2, Telfort, UPC, enz enz enz

Wel raar dat je daar niks van hoort "IK HEB WEL AL MIJN GEGEVENS VERANDERT" en nee ik heb GEEN KPN!!!

Je weet maar nooit wat die gast er mee doet. :?

Iemand die bezorgt is...............................

Winterman

TazMania schreef: Als er al zoveel email gebruikers namen en wachtwoorden van hun vrij zijn gegeven lijkt het dan ook niet verstandig op de andere ISP's te waarschuwen.
Ik denk dat die het wel weten.
TazMania schreef:"IK HEB WEL AL MIJN GEGEVENS VERANDERT" en nee ik heb GEEN KPN!!!

Je weet maar nooit wat die gast er mee doet. :?

Iemand die bezorgt is...............................
Dan zal je dus je gegevens iedere minuut moeten veranderen en zelfs dan ben je misschien nog te laat. Je weet nooit wanneer die hack plaatsvind.

beschuitje

Ongelezen bericht door beschuitje »

Dan zal je dus je gegevens iedere minuut moeten veranderen en zelfs dan ben je misschien nog te laat. Je weet nooit wanneer die hack plaatsvind.
Het moet nog gebeuren dus is het...plaatsvindt :lol:

Winterman

beschuitje schreef:
Het moet nog gebeuren dus is het...plaatsvindt :lol:
Je hebt volkomen gelijk, maar jij bent steeds veels te laat wakker.

beschuitje

Ongelezen bericht door beschuitje »

Nee hoor ik probeer jou te helpen :D

Winterman

Dan bij deze mijn dank ;)

Gesloten