ciske schreef:
wat een vergelijking, doe effe normaal zeg.
Hij doet normaal.
Hij geeft aan hoe ernstig dit is op IT gebied.
Misschien moet je niet altijd overal op willen reageren.
Nogmaals, de hackers zaten 2 minuten van het totaal plat leggen van alle telefoonverkeer in nederland vandaan. Dat is wat ik vergelijk. Ik bedoel natuurlijk niet letterlijk als in iemand doodschieten. Ik bedoel: het is een doodzonde.
Overigens als je er (wat) langer over nadenkt, wat een enorm risico lopen we kennelijk met zijn allen door de incompetentie van kpn. Kun je je voorstellen geen telefonie meer? Dat leidt tot enorme chaos. Niet alleen economisch, maar er kunnen letterlijk doden door vallen. Ga er maar van uit dat terroristen van dit soort verhaaltjes smullen. En zeker van de eenvoud waarmee het gebeurd is. De volgende terreur aanslag is digitaal.
ciske schreef:
met moord vergelijken dan spoor je niet.
Ach, hij weet tenminste waar hij over praat en dat is dan wel weer verfrissend t.o.v mensen, die niet geremd door enige kennis van zaken, maar overal doorheen zitten te blaten.
Dat kan Tennis in z,n zak steken.
Waarom benoemen jullie die hackers niet als zware cyber criminelen,hopelijk zijn die lui op te sporen door de justitie als veroorzakers van het tilt slaan van het KPN Internet
Misschien moeten we blij zijn met dit soort hackers. Zij leggen pijnlijk bloot hoe kwetsbaar belangrijke systemen in onze samenleving zijn. Misschien moeten we het als een soort klokkenluiders zien. In ieder geval staat buiten kijf dat een hack zo diep in het systeem via een simpele webmail niet had mogen kunnen. Als hier sprake was geweest van echte criminele hadden de gevolgen desastreus kunnen zijn voor nederland, en mogelijk zelfs voor de hele wereld.
Misschien moeten we blij zijn met dit soort hackers. Zij leggen pijnlijk bloot hoe kwetsbaar belangrijke systemen in onze samenleving zijn. Misschien moeten we het als een soort klokkenluiders zien
Misschien zie jij het zo, ik dus niet ben er voor geen meter blij mee.
Vind het net als Ciske een bijzonder onprettig idee. Zat eraan te denken om de KPN mail te gebruiken voor internetbankieren (wat ik nog niet heb) maar zie nu dat ik daar beter mee kan wachten.
Bovendien weet je niet waar je gegevens nu liggen, voor hetzelfde geval bij een mafkees in een ver land of is het al doorverkocht.
berend12 schreef:Vind het net als Ciske een bijzonder onprettig idee. Zat eraan te denken om de KPN mail te gebruiken voor internetbankieren (wat ik nog niet heb) maar zie nu dat ik daar beter mee kan wachten.
Bovendien weet je niet waar je gegevens nu liggen, voor hetzelfde geval bij een mafkees in een ver land of is het al doorverkocht.
Misschien moeten we blij zijn met dit soort hackers. Zij leggen pijnlijk bloot hoe kwetsbaar belangrijke systemen in onze samenleving zijn. Misschien moeten we het als een soort klokkenluiders zien
Misschien zie jij het zo, ik dus niet ben er voor geen meter blij mee.
Zonder die hackers blijft de wond in de kpn systemen bloot liggen, nu wordt er tenminste een pleister geplakt. Neemt niet weg dat de wond uberhaupt nooit had mogen ontstaan.
De hackers hebben geen kwaad gedaan, en dus zijn het wat mij betreft klokkenluiders die laten zien hoe slecht kpn zijn zooi in orde heeft.
olaf79 schreef:
Zonder die hackers blijft de wond in de kpn systemen bloot liggen, nu wordt er tenminste een pleister geplakt. Neemt niet weg dat de wond uberhaupt nooit had mogen ontstaan.
De hackers hebben geen kwaad gedaan, en dus zijn het wat mij betreft klokkenluiders die laten zien hoe slecht kpn zijn zooi in orde heeft.
Ware woorden, maar ciske heeft even, of effe, niet kunnen mailen. Je moet natuurlijk wel het belang daarvan inzien.
Zonder die hackers blijft de wond in de kpn systemen bloot liggen, nu wordt er tenminste een pleister geplakt. Neemt niet weg dat de wond uberhaupt nooit had mogen ontstaan.
De hackers hebben geen kwaad gedaan, en dus zijn het wat mij betreft klokkenluiders die laten zien hoe slecht kpn zijn zooi in orde heeft
Dat kpn de zaak niet op orde heeft hoeft geen ene hacker te laten zien want een beetje klant wist/weet dat al.
De ethische hackers die dit soort kwetsbaarheden bij grote bedijven aan het licht brengen, deze bedrijven daarvan op de hoogte stellen en hen tevens aangeven hoe ze dit kunnen 'repareren' zijn ware helden. Helaas is het maar al te vaak zo, ook in het geval van KPN, dat ipv deze informatie te gebruiken en daarmee de beveiliging te verbeteren, de kop in het zand gestoken wordt, vooral maar proberen te verzwijgen dat er een beveiligingsincident is, en als het toch naar buiten komt dan maar de hackers vervolgen. De hack bij KPN heeft al een maand geleden plaats gevonden en toen het uiteindelijk echt niet meer anders kon zijn ze er pas mee naar buiten gekomen. Nee, vooral niet deze informatie delen en anderen op de hoogte stellen van deze 0-day exploid in de Junos software.
Schadevergoeding? Waarom? Omdat je 1 dag niet hebt kunnen mailen? Je kunt het formulier op kpn.com invullen en dan wordt beoordeeld of je recht hebt op een vergoeding. Persoonlijk vind ik het gewoon mierenneuken. Een dag niet kunnen mailen en de hele wereld staat op zijn kop. Het is sowieso aan te raden om nog een mailadres bij Hotmail ofzo er naast te hebben.
Schadevergoeding? Waarom? Omdat je 1 dag niet hebt kunnen mailen?
Voor mensen met een bedrijf vind ik het wel terecht.
Zeker voor de amateurs die een particuliere aansluiting zakelijk gebruiken en dan gaan lopen zeuren?? Te gierig om een zakelijke aansluiting voor hun webshopje aan te schaffen maar ondertussen wel gebruik willen maken van de voordelen/mogelijkheden van zo'n aansluiting.