LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] wachtwoord door chello vrij toegankelijk voor derden
wachtwoord door chello vrij toegankelijk voor derden
bij bezorging van een nieuw modem geeft chello wachtwoord en gebruikersnaam vrij!!!!!!!!!!!!!
koerier heeft aflever formulieren waar open en bloot alle gegevens vet gedrukt op staan en dus voor iedereen te lezen /noteren is zeker voor iemand die wat wil bijverdienen of contacten met criminelen en of
fanatieke moslim groepen heeft/zoekt
vlgs mij is dit grove schending van privancy en levens gevaarlijk
omdat derden hierdoor gebruik kunnen maken van iemand anders zijn inlognaam en wachtwoord en daarmee toegang tot zijn mail en internet account
dit had nooit met een koerier mee gegeven mogen worden en zeker niet zonder in een tegen lezen van de inhoud beveiligde envelop te zitten.
tevens was het nergens voor nodig omdat iedereen zijn gebruikersnaam en wachtwoord zelf weet !!!!!!
een voordeel/nadeel heeft het wel je kan altijd, door je hier op te beroepen kan zeggen "ik weet van niets iemand zal mijn gegevens wel door deze openbaarmaking hebben gebruikt".
nadeel kwaadwillende personen zullen het zelfde kunnen doen.
dit is voor mij de bekende druppel ( wateval ) van chello,
ik stap over op adsl- direct heb een eigen domeinnaam aangevraagd en laat die met een pop-3 e-mail account hosten ( euro 5,- ) door een van de vele aanbieders op dit gebied.
dat is in prijs ook nog eens meer dan de helft van chello classic.
dat is pas goedkoop, snel, veilig, betroubaar en ontspannen gebruikmaken van internet
wil
koerier heeft aflever formulieren waar open en bloot alle gegevens vet gedrukt op staan en dus voor iedereen te lezen /noteren is zeker voor iemand die wat wil bijverdienen of contacten met criminelen en of
vlgs mij is dit grove schending van privancy en levens gevaarlijk
omdat derden hierdoor gebruik kunnen maken van iemand anders zijn inlognaam en wachtwoord en daarmee toegang tot zijn mail en internet account
dit had nooit met een koerier mee gegeven mogen worden en zeker niet zonder in een tegen lezen van de inhoud beveiligde envelop te zitten.
tevens was het nergens voor nodig omdat iedereen zijn gebruikersnaam en wachtwoord zelf weet !!!!!!
een voordeel/nadeel heeft het wel je kan altijd, door je hier op te beroepen kan zeggen "ik weet van niets iemand zal mijn gegevens wel door deze openbaarmaking hebben gebruikt".
nadeel kwaadwillende personen zullen het zelfde kunnen doen.
dit is voor mij de bekende druppel ( wateval ) van chello,
ik stap over op adsl- direct heb een eigen domeinnaam aangevraagd en laat die met een pop-3 e-mail account hosten ( euro 5,- ) door een van de vele aanbieders op dit gebied.
dat is pas goedkoop, snel, veilig, betroubaar en ontspannen gebruikmaken van internet
wil
Re: wachtwoord door chello vrij toegankelijk voor derden
Ok dan, en ga je nu dan ook even een leven kopen! ?!?
Beetje overtrokken vind je niet? Ik zie er geen "levensgevaar" in.vlgs mij is dit grove schending van privancy en levens gevaarlijk
Denk je? Ik weet wel zeker van niet.tevens was het nergens voor nodig omdat iedereen zijn gebruikersnaam en wachtwoord zelf weet !!!!!!
Veel plezier bij je nieuwe provider, het gras bij de buren is altijd groener of niet?dit is voor mij de bekende druppel ( wateval ) van chello,
Ben het met je eens wika, en inderdaad ik heb nog nooit de moeite genomen en ik wil het niet eens , om het computer gegenereerde wachtwoord uit me hoofd te kennen.
En dit is gewoon beetje misselijk om zo triest te gaan lullenkoerier heeft aflever formulieren waar open en bloot alle gegevens vet gedrukt op staan en dus voor iedereen te lezen /noteren is zeker voor iemand die wat wil bijverdienen of contacten met criminelen en of
Je kunt het wachtwoord zo wijzigen .......
Beeteje zielige reactie dus....
En wat doet de opmerking over hosting van websites erbij???
Chello is geen hostprovider voor websites....
Beeteje zielige reactie dus....
En wat doet de opmerking over hosting van websites erbij???
Chello is geen hostprovider voor websites....
-
En je vergeet dat bij elke isp, zo'n beetje elke front-/backoffice medewerker in de abonneegegegevens zo'n wachtwoord kan nazoeken. Waarom deze werknemers wel vertrouwen en een koerier niet?
En mag ik nogmaals wijzen dat zulke berichten serieuzer worden genomen als er gebruikt gemaakt wordt van hoofdletters en interpunctie. Bovendien leest het een stuk aangenamer. Typfouten kan iedereen maken, maar een shift-toets is niet zo heel veel werk hoor!
En mag ik nogmaals wijzen dat zulke berichten serieuzer worden genomen als er gebruikt gemaakt wordt van hoofdletters en interpunctie. Bovendien leest het een stuk aangenamer. Typfouten kan iedereen maken, maar een shift-toets is niet zo heel veel werk hoor!
Het is overtrokken, maar het blijft een feit dat UPC ( chello ) slordig omgaat met vertrouwelijke gegevens. Ik heb na ontvangst mijn wachtwoord gewijzigd.
Luca
Luca
Helemaal mee eens iedereen heeft lekker lullen maar als je het zelf even niet in de gaten heb dat de koerier de gegevens kan zien geef ik je te raden wie het er hartste loopt te schreeuwen als er iets gebeurd, juist de gene die nu de melding onzin vinden.
Zoals met vele dingen is ook dit weer slecht geregeld door Chello en ze geven het zelf ook toe!!
Zoals met vele dingen is ook dit weer slecht geregeld door Chello en ze geven het zelf ook toe!!
Beetje overdreven. Op de helpdesk had ik ook toegang tot alle gebruikersnamen en wachtwoorden (wachtwoorden mochten echter niet over de telefoon gegeven worden, moesten per post gestuurd worden). Als een monteur (dus niet zo maar een onafhankelijke 3e partij) bij een klant komt installeren moet die nu eenmaal die gegevens hebben anders kan die persoon niets.
Een gebruikersnaam en wachtwoord kan ook enkel samen met je eigen modem gebruikt worden (wat internetconnectie betreft) en er zijn simpelere manieren om e-mail adressen voor criminele doeleinden te gebruiken (gewoon hotmail waarschijnlijk). Het enige 'gevaar' is dat iemand anders je e-mail zou kunnen lezen. Maar wat heeft iemand daar nu aan? dit is trouwens inderdaad meteen opgelost door meteen je wachtwoord te wijzigen. Voor de paranoide mensen.
Ik kan me trouwens niet voorstellen hoe het anders zou kunnen, tenzij je de klant alles zelf laat doen. (en een extra helpdesk er bij kan zetten voor dat doeleinde).
Een gebruikersnaam en wachtwoord kan ook enkel samen met je eigen modem gebruikt worden (wat internetconnectie betreft) en er zijn simpelere manieren om e-mail adressen voor criminele doeleinden te gebruiken (gewoon hotmail waarschijnlijk). Het enige 'gevaar' is dat iemand anders je e-mail zou kunnen lezen. Maar wat heeft iemand daar nu aan? dit is trouwens inderdaad meteen opgelost door meteen je wachtwoord te wijzigen. Voor de paranoide mensen.
Ik kan me trouwens niet voorstellen hoe het anders zou kunnen, tenzij je de klant alles zelf laat doen. (en een extra helpdesk er bij kan zetten voor dat doeleinde).