LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wanadoo-domein (van Online) vervalt
Wanadoo-domein (van Online) vervalt
Ik heb een account voor e-mail en webruimte bij Online; oorspronkelijk bij Wanadoo, maar dat is door Online overgenomen. Op 11 juni heb ik bericht gekregen dat op 1 augustus het Wanadoo-domein wordt afgesloten. Mijn e-mailadres ***@wanadoo.nl is dan niet meer bereikbaar, ik moet iedereen (voor zover dat überhaupt mogelijk is) vertellen voortaan ***@online.nl te gebruiken. Ook het adres van mijn site verandert van home.wanadoo.nl/*** in home.online.nl/***. Alle links naar mijn oude site zullen doodgaan, men wordt niet doorgestuurd als men op zo'n link klikt. Dit is desastreus voor de "ranking" die mijn site heeft bij verschillende zoekmachines.
Online biedt geen enkele ondersteuning op dit gebied. Bovendien vind ik het van de gekke dat ik nog geen twee maanden de tijd krijg om dingen te regelen, terwijl het bij Online al jaren bekend was dat ze dit gingen doen.
Nou ben ik zelf "slechts" een particulier, maar ik weet zeker dat er veel klanten zijn voor wie deze actie pijnlijke (financiële) gevolgen heeft.
Dit is geen manier om met je klanten om te gaan.
Online biedt geen enkele ondersteuning op dit gebied. Bovendien vind ik het van de gekke dat ik nog geen twee maanden de tijd krijg om dingen te regelen, terwijl het bij Online al jaren bekend was dat ze dit gingen doen.
Nou ben ik zelf "slechts" een particulier, maar ik weet zeker dat er veel klanten zijn voor wie deze actie pijnlijke (financiële) gevolgen heeft.
Re: Wanadoo-domein (van Online) vervalt
U bent slechts particulier, net als alle anderen die dit over komt. Er zullen geen serieuze bedrijven zijn die geld proberen te verdienen met een home.wannadoo.nl/bedrijf account. Evenmin met een @wannadoo.nl mail adres. Is dit trouwens een betaalde dienst?
In een tijd met legio goedkope oplossingen met een .nl domein of dergelijke is dit vervelend, maar niet onoverkomelijk. U komt deze klap vast wel te boven, evenals uw website.
In een tijd met legio goedkope oplossingen met een .nl domein of dergelijke is dit vervelend, maar niet onoverkomelijk. U komt deze klap vast wel te boven, evenals uw website.
Ik kom het wel te boven, daar gaat het me niet eens om. Het gaat me om de termijn die ze geven, en het gebrek aan begrip voor de situatie.
Ooit (in 2003) sloten wij een Wanadoo abonnement af, een tweetal jaren later werd het Orange waarna het in 2008 (ongeveer) Online werd. Deze wijzigingen hebben we allemaal meegemaakt en toevallig hebben we Online 2 jaar geleden opgezegd.thobeu schreef:Ik heb een account voor e-mail en webruimte bij Online; oorspronkelijk bij Wanadoo, maar dat is door Online overgenomen. Op 11 juni heb ik bericht gekregen dat op 1 augustus het Wanadoo-domein wordt afgesloten. Mijn e-mailadres ***@wanadoo.nl is dan niet meer bereikbaar, ik moet iedereen (voor zover dat überhaupt mogelijk is) vertellen voortaan ***@online.nl te gebruiken. Ook het adres van mijn site verandert van home.wanadoo.nl/*** in home.online.nl/***. Alle links naar mijn oude site zullen doodgaan, men wordt niet doorgestuurd als men op zo'n link klikt. Dit is desastreus voor de "ranking" die mijn site heeft bij verschillende zoekmachines.
Dit komt dus niet echt uit de lucht zetten, naast het e-mailadres van Wanadoo welke heel lang is blijven werken, heeft u eerst een orange en later een online e-mailadres en domein gekregen. Ook die markt staat niet stil door de vele overnames en naamswijzigingen. Ik kan me best voorstellen dat een provider op een gegeven moment schoon schip gaat maken. Kortom u heeft al jaren de tijd gehad om de transitie te maken.
Zoals u zelf al zegt, het is een partculier abonnement. Indien zoiets zo wezenlijk belangrijk is, zou men een zakelijk abonnement moeten nemen of een eigen domeinnaam met bijbehorend e-mailadres, maar daar zijn dan ook doorgaans meer kosten aan verbonden.
Ik heb nooit bericht gehad dat ik een overstap moest maken (tot dus vorige week); dit is dus wel uit de lucht komen vallen.
Bovendien is het voor mijn site een groter probleem dan voor mijn e-mail, want ik kan wel iedereen in mijn adresboek een mailtje sturen (dat is nog te overzien), maar ik kan niet alle webmasters van alle sites waar een link naar de mijne op staat vragen dit te veranderen.
Daarbij komt dat men bij Online ook te beroerd is om een automatische doorschakeling te maken van het oude adres naar het nieuwe, wat nog een beetje zou helpen om zoekmachines de aanpassing te laten maken. Op deze manier verdwijnt mijn site gewoon.
Het is dan wel geen commerciële site, maar wel een site waar mensen wat aan (kunnen) hebben. Zij die mijn site willen bezoeken (of die informatie willen hebben over mijn onderwerpen) worden straks ook de dupe, omdat links ernaartoe niet meer werken (en mijn site niet meer verschijnt bij zoekresultaten).
Bovendien is het voor mijn site een groter probleem dan voor mijn e-mail, want ik kan wel iedereen in mijn adresboek een mailtje sturen (dat is nog te overzien), maar ik kan niet alle webmasters van alle sites waar een link naar de mijne op staat vragen dit te veranderen.
Daarbij komt dat men bij Online ook te beroerd is om een automatische doorschakeling te maken van het oude adres naar het nieuwe, wat nog een beetje zou helpen om zoekmachines de aanpassing te laten maken. Op deze manier verdwijnt mijn site gewoon.
Het is dan wel geen commerciële site, maar wel een site waar mensen wat aan (kunnen) hebben. Zij die mijn site willen bezoeken (of die informatie willen hebben over mijn onderwerpen) worden straks ook de dupe, omdat links ernaartoe niet meer werken (en mijn site niet meer verschijnt bij zoekresultaten).
Ik persoonlijk vind, dat als je een website hebt , dat ze je dan op zijn minst een mailtje kunnen sturen, zodat TS nog dingen kan meenemen.
Misschien komt het uit de lucht vallen, dat zij het wanadoo domein gaan opzeggen. Maar wanadoo is 7 jaar geleden orange geworden en later online. Iedereen heeft toen ook al bijbehorende e-mail adressen gekregen, waarbij gesteld werd dat de wanadoo adressen voorlopig nog gewoon gebruikt konden worden. Dat komt zeker. Niet uit de lucht vallen. Men kan zich dan bedenken dat deze domeinen niet eindeloos in de lucht blijven.
Bovendien wat most een domeinnaam registratie tegenwoordig ? 3 tientjes per jaar ofzo. Dan heeft u een eigen site met een zelf gekozen naam en gebeurt zoiets lang niet zo snel.
Bovendien wat most een domeinnaam registratie tegenwoordig ? 3 tientjes per jaar ofzo. Dan heeft u een eigen site met een zelf gekozen naam en gebeurt zoiets lang niet zo snel.
Dat is het punt niet, alsnog hoor je op de hoogte te worden gehouden, zodat je nog het een en ander veilig kan stellen.Bovendien wat most een domeinnaam registratie tegenwoordig ? 3 tientjes per jaar ofzo. Dan heeft u een eigen site met een zelf gekozen naam en gebeurt zoiets lang niet zo snel.
Ik vind dat TS prima op de hoogte gebracht is, namelijk bijna 2 maand vooraf, wat toch een redelijke termijn is. Is TS zelf eigenlijk nog wel klant bij online? Misschien dat hier nog wel wat aan te verdienen valt in de vorm van een coulance.thobeu schreef:Op 11 juni heb ik bericht gekregen dat op 1 augustus het Wanadoo-domein wordt afgesloten.
Ik gebruik al jaren naar volle tevredenheid een hotmail-account, juist om dit soort gedonder te voorkomen.
Je hebt een email account en homepage webruimte schrijf je. Je neemt dus geen betaalde diensten af? In dat geval zou ik helemaal niet klagen gezien de geboden gratis dienst al die jaren. Over de termijn heb je wel een punt, aan de andere kant, het wanadoo.nl en orange.nl adres zijn nog 6 en 4 jaar in stand gehouden.
Je bent van het begin af aan op de hoogte gehouden. Al bij de eerste wijziging stond in het bericht dat wanadoo "tijdelijk" zou blijven bestaan.ciske schreef:Dat is het punt niet, alsnog hoor je op de hoogte te worden gehouden, zodat je nog het een en ander veilig kan stellen.Bovendien wat most een domeinnaam registratie tegenwoordig ? 3 tientjes per jaar ofzo. Dan heeft u een eigen site met een zelf gekozen naam en gebeurt zoiets lang niet zo snel.
Zo zien we maar weer dat "tijdelijk" ook te lang kan durenLinoge schreef:Je bent van het begin af aan op de hoogte gehouden. Al bij de eerste wijziging stond in het bericht dat wanadoo "tijdelijk" zou blijven bestaan.
E-mailadressen @wanadoo.nl en @orange.nl vervallen
Internetprovider Online (T-Mobile) aansprakelijk stellen ?
Internetprovider Online (T-Mobile) laat per 1 augustus 2012 doodleuk alle oude E-mailadressen @wanadoo.nl en @orange.nl van haar klanten vervallen. Men heeft deze domeinen aan France Telecom verkocht en daarmee de bereikbaarheid van haar klanten via deze Wanadoo- en Orange domeinen voor geld verkwanseld. Daarmee komt uw (privacy-gevoelige) informatie ook automatisch zonder uw toestemming bij dit Franse bedrijf terecht !
Dit betekent dat E-mails die vanaf genoemde datum op die adressen binnenkomen, de internetklanten van T-Mobile (Online) niet meer bereikt. Men stuurt deze namelijk niet door!
Dit houdt ook in, dat nieuws van sites waar deze adressen bekend zijn, u niet meer bereikt. Maar u dit ook niet meer kunt wijzigen. Bij websites waarmee inloggen niet meer mogelijk is, zult u dus een nieuwe account aan moeten maken. Al met al kan dat een tijdrovende klus zijn waardoor u met hoge kosten opgezadeld wordt. Tevens bent u dan credits die u op een site hebt opgebouwd, of positieve ervaringen van klanten op een veilingssite, kwijt.
Om nog maar niet te spreken over uw visitekaartjes met het oude e-mailadres die zo de prullenbak in kunnen, briefpapier, folders en ander promotiemateriaal van uw (eenmans)zaak, etc., etc.. Een paar honderd euro schade heb je zo. Als je in je vrije tijd een paar avonden nodig hebt om alles “om te gooien” gaat dat immers ten koste van tijd waarin je geld had kunnen verdienen. Bij een bedrijf kan die schade al gauw in de duizenden euro's lopen.
Ik zou iedereen met een @wanadoo.nl en/of @orange.nl E-mailadres dan ook aan willen raden om Online (T-Mobile) aansprakelijk te stellen voor de schade en nevenschade die door het vervallen van dat adres (of meerdere adressen) is ontstaan of nog kan ontstaan. Het zou een leuk gebaar zijn als T-Mobile deze klanten uit de opbrengst van de door haar aan France Telecom verkochte domeinen met een bedrag per vervallen E-mailadres tegemoet zou willen komen. Dat is immers voor beide partijen een beter alternatief dan een gang naar de rechter.
Ook zou ik u in overweging willen geven om een eigen (www) domeinnaam te laten registreren. Dat kan vaak al voor nog geen 5 euro per jaar. U kunt dan uw E-mails via uw eigen domein ontvangen en er ook nog een eigen website aan koppelen. Op die manier bent u voor het ontvangen van uw E-mails niet langer afhankelijk van uw provider (internetaanbieder) die ook daarvoor vaak kosten in rekening brengt. Daar bent u dan dus vanaf.
Daarnaast kunt u, met inachtnemening van uw opzegtermijn, gemakkelijker van internetprovider wisselen als u niet tevreden bent. Of een ander een aantrekkelijke instapaanbieding aanbiedt. Uw E-mails blijven immers op uw eigen site binnenkomen en niet op die van de provider. Met een beetje geluk bespaar je daarmee al gauw 100 euro per jaar, soms zelfs veel meer als je een all-in pakket met bellen en TV oversluit. Ik kan u daar geen raad in geven. Maar kijk 'ns op de site van Ben Woldring (www.bencom.nl). Daar kunt u bekijken wat in uw geval een interessant alternatief voor Online (T-Mobile) zou kunnen zijn. Mocht u geen eigen domeinnaam (willen) hebben, kijk dan ook eens naar provider XS4all. Deze scoort bij haar klanten zeer hoog wat tevredenheid betreft. Mocht u daar desondanks “weg willen”, geven zij u in elk geval de mogelijkheid om (tegen vergoeding) daar uw E-mails te kunnen blijven ontvangen. Da's niet alleen een uitstekende service maar ook een slimmere insteek dan die van Online (T-Mobile) waarbij klanten immers “het nakijken hebben” als dit provider Online (financieel of anderszins) goed uit komt.
In de zakenwereld is het belangrijk, dat je fatsoenlijk met elkaar om gaat. Daar hebben beide partijen profijt van terwijl je een onheus bejegende klant zelden terugkrijgt. Helaas zijn er echter ook nog steeds “grote” bedrijven die, in hun honger naar “meer”, de klant als melkkoe zien en met de dag brutaler worden. De enigen die dat een halt toe kunnen roepen zijn wij, de klanten. U bepaalt of u het toelaat dat een bedrijf over u heen walst alsof u geen rechten heeft. Maar u wel ter verantwoording roept als u uw deel van de overeenkomst niet na komt. Ik heb bijna 20 jaar van de internetdiensten van Wanadoo (daarvoor “Tiscali”) en Orange gebruik gemaakt. Naar volle tevredenheid. Sinds de overname door Online (T-Mobile) ervaar ik echter dat de telefoonverbinding regelmatig wegvalt of er gewoonweg niet is. Ook de internetsnelheid laat vaak te wensen over. In plaats van een gebruikelijke downloadsnelheid van ca. 19Mb Mbps komt deze de laatste tijd vaak niet verder dan ca. 8-9 Mbps. Terwijl ik de wijkcentrale bijna aan kan raken en er niets aan de configuratie gewijzigd is. Dan kan ik net zo goed (en goedkoper) overschakelen naar een provider die me deze snelheid aanbiedt. Dat betekent dat T-Mobile er wat mij betreft op alle fronten ”uit vliegt” ... en er ook nooit meer in komt. Noch privé, noch zakelijk. Helaas is de huidige internetprovider Online (T-Mobile) een onbetrouwbare, onfatsoenlijke partner gebleken waar je klaarblijkelijk niet van op aan kunt. Doodzonde dat een mooi bedrijf als Orange in handen van een bedrijf gevallen is, dat op zo'n arrogante wijze met z'n klanten omgaat. Een onaangename en zeer kostbare “verrassing” als deze vind ik meer dan genoeg; da's slecht voor m'n bedrijven en dus ook voor mijn klanten.
Voelt u iets voor het indienen van een gezamenlijke schadeclaim? Laat me dit dan even weten via het volgende E-mailadres:
[email protected]
Stel, ook in dat geval, Online (T-Mobile) alvast wel zelf aansprakelijk !!!
Met vriendelijke groeten,
Eric Noort
Internetprovider Online (T-Mobile) aansprakelijk stellen ?
Internetprovider Online (T-Mobile) laat per 1 augustus 2012 doodleuk alle oude E-mailadressen @wanadoo.nl en @orange.nl van haar klanten vervallen. Men heeft deze domeinen aan France Telecom verkocht en daarmee de bereikbaarheid van haar klanten via deze Wanadoo- en Orange domeinen voor geld verkwanseld. Daarmee komt uw (privacy-gevoelige) informatie ook automatisch zonder uw toestemming bij dit Franse bedrijf terecht !
Dit betekent dat E-mails die vanaf genoemde datum op die adressen binnenkomen, de internetklanten van T-Mobile (Online) niet meer bereikt. Men stuurt deze namelijk niet door!
Dit houdt ook in, dat nieuws van sites waar deze adressen bekend zijn, u niet meer bereikt. Maar u dit ook niet meer kunt wijzigen. Bij websites waarmee inloggen niet meer mogelijk is, zult u dus een nieuwe account aan moeten maken. Al met al kan dat een tijdrovende klus zijn waardoor u met hoge kosten opgezadeld wordt. Tevens bent u dan credits die u op een site hebt opgebouwd, of positieve ervaringen van klanten op een veilingssite, kwijt.
Om nog maar niet te spreken over uw visitekaartjes met het oude e-mailadres die zo de prullenbak in kunnen, briefpapier, folders en ander promotiemateriaal van uw (eenmans)zaak, etc., etc.. Een paar honderd euro schade heb je zo. Als je in je vrije tijd een paar avonden nodig hebt om alles “om te gooien” gaat dat immers ten koste van tijd waarin je geld had kunnen verdienen. Bij een bedrijf kan die schade al gauw in de duizenden euro's lopen.
Ik zou iedereen met een @wanadoo.nl en/of @orange.nl E-mailadres dan ook aan willen raden om Online (T-Mobile) aansprakelijk te stellen voor de schade en nevenschade die door het vervallen van dat adres (of meerdere adressen) is ontstaan of nog kan ontstaan. Het zou een leuk gebaar zijn als T-Mobile deze klanten uit de opbrengst van de door haar aan France Telecom verkochte domeinen met een bedrag per vervallen E-mailadres tegemoet zou willen komen. Dat is immers voor beide partijen een beter alternatief dan een gang naar de rechter.
Ook zou ik u in overweging willen geven om een eigen (www) domeinnaam te laten registreren. Dat kan vaak al voor nog geen 5 euro per jaar. U kunt dan uw E-mails via uw eigen domein ontvangen en er ook nog een eigen website aan koppelen. Op die manier bent u voor het ontvangen van uw E-mails niet langer afhankelijk van uw provider (internetaanbieder) die ook daarvoor vaak kosten in rekening brengt. Daar bent u dan dus vanaf.
Daarnaast kunt u, met inachtnemening van uw opzegtermijn, gemakkelijker van internetprovider wisselen als u niet tevreden bent. Of een ander een aantrekkelijke instapaanbieding aanbiedt. Uw E-mails blijven immers op uw eigen site binnenkomen en niet op die van de provider. Met een beetje geluk bespaar je daarmee al gauw 100 euro per jaar, soms zelfs veel meer als je een all-in pakket met bellen en TV oversluit. Ik kan u daar geen raad in geven. Maar kijk 'ns op de site van Ben Woldring (www.bencom.nl). Daar kunt u bekijken wat in uw geval een interessant alternatief voor Online (T-Mobile) zou kunnen zijn. Mocht u geen eigen domeinnaam (willen) hebben, kijk dan ook eens naar provider XS4all. Deze scoort bij haar klanten zeer hoog wat tevredenheid betreft. Mocht u daar desondanks “weg willen”, geven zij u in elk geval de mogelijkheid om (tegen vergoeding) daar uw E-mails te kunnen blijven ontvangen. Da's niet alleen een uitstekende service maar ook een slimmere insteek dan die van Online (T-Mobile) waarbij klanten immers “het nakijken hebben” als dit provider Online (financieel of anderszins) goed uit komt.
In de zakenwereld is het belangrijk, dat je fatsoenlijk met elkaar om gaat. Daar hebben beide partijen profijt van terwijl je een onheus bejegende klant zelden terugkrijgt. Helaas zijn er echter ook nog steeds “grote” bedrijven die, in hun honger naar “meer”, de klant als melkkoe zien en met de dag brutaler worden. De enigen die dat een halt toe kunnen roepen zijn wij, de klanten. U bepaalt of u het toelaat dat een bedrijf over u heen walst alsof u geen rechten heeft. Maar u wel ter verantwoording roept als u uw deel van de overeenkomst niet na komt. Ik heb bijna 20 jaar van de internetdiensten van Wanadoo (daarvoor “Tiscali”) en Orange gebruik gemaakt. Naar volle tevredenheid. Sinds de overname door Online (T-Mobile) ervaar ik echter dat de telefoonverbinding regelmatig wegvalt of er gewoonweg niet is. Ook de internetsnelheid laat vaak te wensen over. In plaats van een gebruikelijke downloadsnelheid van ca. 19Mb Mbps komt deze de laatste tijd vaak niet verder dan ca. 8-9 Mbps. Terwijl ik de wijkcentrale bijna aan kan raken en er niets aan de configuratie gewijzigd is. Dan kan ik net zo goed (en goedkoper) overschakelen naar een provider die me deze snelheid aanbiedt. Dat betekent dat T-Mobile er wat mij betreft op alle fronten ”uit vliegt” ... en er ook nooit meer in komt. Noch privé, noch zakelijk. Helaas is de huidige internetprovider Online (T-Mobile) een onbetrouwbare, onfatsoenlijke partner gebleken waar je klaarblijkelijk niet van op aan kunt. Doodzonde dat een mooi bedrijf als Orange in handen van een bedrijf gevallen is, dat op zo'n arrogante wijze met z'n klanten omgaat. Een onaangename en zeer kostbare “verrassing” als deze vind ik meer dan genoeg; da's slecht voor m'n bedrijven en dus ook voor mijn klanten.
Voelt u iets voor het indienen van een gezamenlijke schadeclaim? Laat me dit dan even weten via het volgende E-mailadres:
[email protected]
Stel, ook in dat geval, Online (T-Mobile) alvast wel zelf aansprakelijk !!!
Met vriendelijke groeten,
Eric Noort
-
Doe ff normaal, een schadeclaim indienen als na jaren een gratis dienst beëindigd wordt? Juist als ondernemer zou je toch veel alerter gereageerd hebben, of niet dan. Dan had je toch al in geen eeuwigheid wanadoo en orange accounts meer, omdat je weet dat het op een gegeven moment op gaat houden.Voelt u iets voor het indienen van een gezamenlijke schadeclaim?
Bovendien vind ik de site van bennetje woldring en XS4all wel erg prominent in beeld komen in je bericht. Spam zeker? Zonde als dat zo is, voor Ben had ik respect, omdat hij als 13 jarige een gat in de markt wist te vinden en daar een goed bedrijf omheen weet te bouwen. De Ben voor wie ik respect heb, heeft dergelijke spam niet nodig. Als hij nu ineens wel nodig vind, dan is het voor mij over, wat dat betreft.
Je kunt het ook omdraaien: wees blij dat France Telecom zoveel jaren soepel is geweest dat een concurrent van hun (Deutsche Telekom) gebruik mocht maken van hun merknamen zodat je als gebruiker tijd genoeg hebt gehad om veranderingen door te voeren.
Als je als site en/of ondernemer een beetje professioneel over wil komen en dit gezever wil voorkomen registreer je gewoon zelf een domein. Desnoods kun je dan zelf op je zolderkamer nog hosten in geval van nood.
en..vergeet niet TMobile te mailen dat je uit coulance een nagelnieuwe Mercedes verwacht. In een kleur naar keuze, full-options èn een volle tank.
Lijkt me redelijk, toch?
[ overigens zijn de domeinen wanadoo en orange niet verkocht maar is het gebruiksrecht vervallen ]
Lijkt me redelijk, toch?
[ overigens zijn de domeinen wanadoo en orange niet verkocht maar is het gebruiksrecht vervallen ]
Klopt, de Fransen hebben het weer opgeëist!overigens zijn de domeinen wanadoo en orange niet verkocht maar is het gebruiksrecht vervallen ]
hmm, dan eisen we een mooie DS3 ipv een Mercedes?