Student90 schreef:Ontvangstbevestiging is wellicht ongelukkig gekozen, ik probeerde art. 6:227a BW in één woord te vatten.
Binnen de context van een ingebrekestelling zie ik de relevantie van dit artikel niet zo. Artikel 6:227a BW gaan ten slotte over overeenkomsten die gesloten worden via internet.
Omdat bij elektronische verklaringen voor de eisen gekeken wordt naar art. 6:227a BW. Buiten het vermogensrecht wordt art. 6:227a BW naar analogie toegepast.
Art. 6.227a BW geldt dus in principe ook voor de elektronische ingebrekestelling. Op dit punt bestaat echter nog discussie (hoewel de e-mail bijv. geaccepteerd wordt, raadt men nu nog aan per brief in gebreke te stellen). Ik kan hier wel verder uitweiden over de discussie, maar we raken een beetje off topic.
Mijn standpunt in deze is dat ik TS (en anderen) (nog) niet aanraadt op een andere manier ingebreke te stellen dan op de reeds geaccepteerde manieren.
Wanneer is dat gelazer nou eens afgelopen? Fiber blijft ook na ontbinden contract 'gewoon' geld van mijn rekening schrijven. Te gek voor woorden dat je je zuurverdiende centen in de gaten moet houden, heb alles maar geblokkeerd nu. Mochten ze bedenken dat ik de apparatuur niet heb teruggestuurd: dat heb ik meteen al gedaan, aangetekend.
Update: Alles werkt nu, zoals zou moeten.
Telefonisch contact gehad met iemand van Fiber - en die gaf aan dat alles wat niet werkt daar standaard "storing" word genoemd. Hierop gaf ik aan dat dit verwarrend was, want iets wat niet werkt (of niet is opgeleverd) werkt niet, en dat is voor zover ik begrijp geen storing.
Ook aangegeven dat het geautomatiseerde mailen en factureren als kwalijk ervaren is - omdat er pas een verplichting tot betaling kan ontstaan als een dienst volledig is opgeleverd. En omdat de klacht direct was gemeld "het werkt niet, de monteur krijgt het niet aan de praat" - het vreemd is dat toch dan het proces van verzenden facturen doorgaat - hier zou een pauze ingezet moeten kunnen worden.
Fiber heeft aangegeven dat ze dit intern oppakken om te kijken hoe dit te regelen.
Verder krijgen wij - ter compensatie van deze episode - een maand abonnement gratis.
Hoewel ik nog steeds mijn vraagtekens heb bij hun interne procedures, en de manier van omgaan met klanten die een mijns inziens terechte klacht hebben - beschouw ik het voor ons als afgehandeld.