LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wanneer werkt Chello eigenlijk wel !!
Wanneer werkt Chello eigenlijk wel !!
Gedurende 2jaar ben ik gebruiker van een Chello kabel internet aansluiting, tenminste het had al 2 jaar moeten zijn,maar nu 2 modems en 2 bezoeken van een monteur( deze kan steeds niets vaststellen) verder,is het niet abnormaal dat 3 tot 4 maal per week er geen internet verbinding is.De helpdesk bellen heeft weinig zin, want de perfecte ondersteuning beperkt zich tot het uizetten van het modem,kabel loshalen van het modem,ellenlange wachttijden waarbij de medewerker de tijd neemt, hij zet zijn microfoon niet dicht en zowaar hoor ik hem via zijn internet verbing (die blijkbaar wel werkt) zijn prive betalingen via de postgiro in orde maken,de man is steeds bezig in een monoloog met zijn PC.
Ik betaal voor deze aansluiting 49,-euro per maand.Iets terugkrijgen kan alleen als je zelf contact opneemt met de financieele administratie van UPC,de helpdesk die inzage heeft in de problemen kan dit niet regelen.
Kon ik maar kiezen voor een andere oplossing maar van ADSL kan ik geen gebruik maken, ik zit te ver van de telefooncentrale af.
Dus in deze is UPC een monopolist en in het land der blinden is UPC koning.
Wel liet de monteur zich bij het laatste bezoekontvallen dat de infrastuktuur van UPC niet in orde is.
Mijn postcode is 4247EE en ik woon op nr.51
Op dit moment heb dus geen alternatief, dus als je even geen internet hebt, het modem eruit, de kabel loshalen en in 9 van de tien gevallen heb ja na enige minuten weer verbinding.
Ik betaal voor deze aansluiting 49,-euro per maand.Iets terugkrijgen kan alleen als je zelf contact opneemt met de financieele administratie van UPC,de helpdesk die inzage heeft in de problemen kan dit niet regelen.
Kon ik maar kiezen voor een andere oplossing maar van ADSL kan ik geen gebruik maken, ik zit te ver van de telefooncentrale af.
Dus in deze is UPC een monopolist en in het land der blinden is UPC koning.
Wel liet de monteur zich bij het laatste bezoekontvallen dat de infrastuktuur van UPC niet in orde is.
Mijn postcode is 4247EE en ik woon op nr.51
Op dit moment heb dus geen alternatief, dus als je even geen internet hebt, het modem eruit, de kabel loshalen en in 9 van de tien gevallen heb ja na enige minuten weer verbinding.
Re: Wanneer werkt Chello eigenlijk wel !!
technisch gezien zou het wel werken ADSL op die locatie zo te zien. Lengte is lang en dat reduceert de maximale snelheid misschien tot 1024kbit of zelfs lager. (misschien dat 2048kbit nog prima werkt hoor!)
Alleen heeft in deze kleine telefooncentrale alleen KPN zelf apparatuur staan voor ADSL en ben je toegewezen op KPN-adsl op dit adres. Voor andere telco's die minder moeilijk doen met de maximale lijnlengte (babyXL/bbned etc) is het niet rendabel om hier apparatuur te plaatsen neem ik aan.
Alleen heeft in deze kleine telefooncentrale alleen KPN zelf apparatuur staan voor ADSL en ben je toegewezen op KPN-adsl op dit adres. Voor andere telco's die minder moeilijk doen met de maximale lijnlengte (babyXL/bbned etc) is het niet rendabel om hier apparatuur te plaatsen neem ik aan.
Chello dikke super verbinding.
Af en toe down, maar dat is een aantal maal in het jaar.
Daar teken ik voor.
Gewoon een routertje ertussen met de goede mac-gegevens en downen maar.
Echte losers kunnen er gewoon niet mee omgaan.
1x echte storing gehad. Gebeld, afspraak gemaakt en in orde.
Ik snap al dat gezeur niet.
Koop een goede pc en geen problemen.
Chello rules voor mij.
Af en toe down, maar dat is een aantal maal in het jaar.
Daar teken ik voor.
Gewoon een routertje ertussen met de goede mac-gegevens en downen maar.
Echte losers kunnen er gewoon niet mee omgaan.
1x echte storing gehad. Gebeld, afspraak gemaakt en in orde.
Ik snap al dat gezeur niet.
Koop een goede pc en geen problemen.
Chello rules voor mij.
Laatste gast heeft nooit naar andere forums gekeken .
Daar zitten echt wel mensen die er verstand van hebben om te gaan zeggen dat het aan jezelf ligt is weer grote onzin.
Het verhaal van Geert Visser over UPC is niet het enigste .
Een postcode met huisnummer zal ik hier nooit neer zetten want hiermee een woonplaats plus straat vinden is wel heel erg makkelijk.
Daar zitten echt wel mensen die er verstand van hebben om te gaan zeggen dat het aan jezelf ligt is weer grote onzin.
Het verhaal van Geert Visser over UPC is niet het enigste .
Een postcode met huisnummer zal ik hier nooit neer zetten want hiermee een woonplaats plus straat vinden is wel heel erg makkelijk.
UPC kan de niveau's bij u meten, wissen ze meteen wat er aan de hand is
maar daar zullen ze wel te faul voor zijn, ook kan de ruisdrempel te hoog zijn in uw wijk.
Al met al tegenwerking omdat er een paar mensen gewoon nicht doen wat ze behoren te doen, om gek van te worden typies upc.neem adsl.
maar daar zullen ze wel te faul voor zijn, ook kan de ruisdrempel te hoog zijn in uw wijk.
Al met al tegenwerking omdat er een paar mensen gewoon nicht doen wat ze behoren te doen, om gek van te worden typies upc.neem adsl.
een vaak voorkomend probleem is dat de aansluiting vanaf de modem tot de groene kabel in huis teveel coax bevat, de gemiddelde monteur (word ingehuurd door UPC) weet dit niet, ik kwam er bij toeval achter via een vriend die voor een soortgelijk bedrijf werkt, de modem verplaats naar de groene kabel en alle problemen opgelost...ik ben uiterst tevreden over chello, enige tijd geleden was er een storing in de straat, een aantal zwervers hadden de wijkverdeelcentrale leeggejat, monteurs kwamen (ok, wel na herhaaldelijk bellen door de buurt) en de kast werd gemaakt, 5u later werkte alles weer, wat schetste toen mijn verbazing, a) het werkte beter b) ik kreeg € 15.00 terug gestort door UPC.
De laatste tijd hebben we wat modem problemen gehad, toen monteur nummer 8 kwam (in 1 week) was dit een eigen monteur van UPC, deze hebben andere en betere apperatuur, de monteur ging alles vervangen, van modem tot lankaart tot aansluitpunt en het probleem was opgelost, nu werkt het weer perfect.
Ik heb nooit problemen met dit bedrijf en nog nooit gehad ook, het enigste is dat als je belt voor een monteur je moet zeggen dat je een UPC Monteur wilt, dus geen ingehuurd bedrijf, en nog als tip als ze zeggen dat de monteur pas over 2 dagen kan komen, bul ****! ze houden sloten vrij voor de dag erna, dus het kan wel, uiteraard denk ik, nadat ik in 1 week 8 monteurs heb gehad dat het ook ligt aan de manier waarop de medewerker behandeld word, als ik begin te schreeuwen en gillen zal ik minder snel hulp krijgen dan wanneer opgekeerd....Ik wil het hier niet opnemen voor UPC maar het werkt best goed hier, maar toch moeten ze eens proberen om eea te verbeteren als ik dingen zo lees hier
De laatste tijd hebben we wat modem problemen gehad, toen monteur nummer 8 kwam (in 1 week) was dit een eigen monteur van UPC, deze hebben andere en betere apperatuur, de monteur ging alles vervangen, van modem tot lankaart tot aansluitpunt en het probleem was opgelost, nu werkt het weer perfect.
Ik heb nooit problemen met dit bedrijf en nog nooit gehad ook, het enigste is dat als je belt voor een monteur je moet zeggen dat je een UPC Monteur wilt, dus geen ingehuurd bedrijf, en nog als tip als ze zeggen dat de monteur pas over 2 dagen kan komen, bul ****! ze houden sloten vrij voor de dag erna, dus het kan wel, uiteraard denk ik, nadat ik in 1 week 8 monteurs heb gehad dat het ook ligt aan de manier waarop de medewerker behandeld word, als ik begin te schreeuwen en gillen zal ik minder snel hulp krijgen dan wanneer opgekeerd....Ik wil het hier niet opnemen voor UPC maar het werkt best goed hier, maar toch moeten ze eens proberen om eea te verbeteren als ik dingen zo lees hier
Ik heb 15 meter coax tussen het modem en de groene kabel. Is dat een probleem?
Ja, dat is een probleem,
als je de modem op de groene kabel (of net op het 1e aansluitpunt aansluit) moet je verbinding beter zijn, de COM21 modems trekken dat misschien nog net, als je zometeen de nieuwe modem krijgt (moterola) zal het niet meer werken,
als je de modem op de groene kabel (of net op het 1e aansluitpunt aansluit) moet je verbinding beter zijn, de COM21 modems trekken dat misschien nog net, als je zometeen de nieuwe modem krijgt (moterola) zal het niet meer werken,
15 meter coax(c12) geeft een demping van 1.2db.
Beter is de modem vanaf de AOP aan te sluiten.
Beter is de modem vanaf de AOP aan te sluiten.
Waarom zou het niet werken? Ik heb in een dergelijke setting 6 jaar een Lancity gehad en nu sinds 2 maanden een Motorola SC4200E. Werkt prima.de COM21 modems trekken dat misschien nog net, als je zometeen de nieuwe modem krijgt (moterola) zal het niet meer werken
Bij de downstream heb ik SNR van 32 dB en een PL van 6 dBmV; bij de upstream 42 dBmV. Dat lijkt me allemaal niet zo'n probleem.15 meter coax(c12) geeft een demping van 1.2db.
het zal allemaal wel, een moterola kan dat niet aan, die gooide me hier eruit met nog geen anderehalve meter coax ertussen, moterola staat erom bekend, bij het minste geringste knallen ze eruit,
Ik had ook liever mijn Lancity gehouden. Dat ding stond mooier op de computerkast en bovendien waren de indicatorlampjes informatief. Nu branden alle lampjes standaard. Wat heb ik daar nu aan?
Kijk daar is het apie uit de mouw van Keesjan, Keesjan wil geen internet maar mooie lampies op zijn kassie...........
HELPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
HELPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP
-
Nu zie je even dan KeesJan dus niet weet waar hij het over heeft,
ervan uitgaande dat je een COM21 hebt, heb je horizontale lampjes, welke signalen geven aan je, je moet maar net weten hoe een boekje lezen wil helpen
Ervan uitgaande dat je de moterola hebt kun je het ook zien en kun je het zien door in je browser http://192.168.100.1 in te typen
ervan uitgaande dat je een COM21 hebt, heb je horizontale lampjes, welke signalen geven aan je, je moet maar net weten hoe een boekje lezen wil helpen
Ervan uitgaande dat je de moterola hebt kun je het ook zien en kun je het zien door in je browser http://192.168.100.1 in te typen
Waar blijkt dat uit?Nu zie je even dan KeesJan dus niet weet waar hij het over heeft
-
lees:
je informatieve lampjes
je informatieve lampjes
Goh, omdat ik het op prijs stel dat lampjes informatie geven weet ik zogenaamd niet waar ik over praat?
-
het punt is dat COM21/Moterola je juist wel informatie geven,
lees het boekkie of die interne site maar eens
moterola mag dan wel een rot modem zijn betreffende zijn verbinding maar qua informatie geeft hij heel veel via die subsite en lampjes....
lees het boekkie of die interne site maar eens
moterola mag dan wel een rot modem zijn betreffende zijn verbinding maar qua informatie geeft hij heel veel via die subsite en lampjes....
Ten eerste zei ik dat ik een Lancity had. Ten tweede zei ik dat ik nu een Motorola SB42000E heb. Power, receive, send en online branden continu. Het enige lampje wat informatief is, is de activity. Die brandt altijd als er datatransfer is. Dus je kan geen onderscheid maken tussen down en up. Hij brandt tevens altijd even fel. Dus of je nu met 1 KB of 300 KB download, de informatie verandert niet. Dus ja... vrijwel geen informatie.
Send en Recieve continu branden ? Daar zou ik niet blij mee zijn ... gezien de meet-methodes van het datagebruik van UPC/CHello een raadsel blijven hoop ik niet dat ze de "WAN" traffic van je modem pakken want het branden van deze lampjes impliceert een hele hoop data. De activity is waarschijnlijk van de "LAN"-kant van het modem dus netwerkverkeer (wil niet per-se zeggen internet-verkeer).Ten eerste zei ik dat ik een Lancity had. Ten tweede zei ik dat ik nu een Motorola SB42000E heb. Power, receive, send en online branden continu. Het enige lampje wat informatief is, is de activity. Die brandt altijd als er datatransfer is. Dus je kan geen onderscheid maken tussen down en up. Hij brandt tevens altijd even fel. Dus of je nu met 1 KB of 300 KB download, de informatie verandert niet. Dus ja... vrijwel geen informatie
Zelf heb ik een vrij redelijke verbinding met Chello, als het nu juist goed werkt word je meteen afgestraft op de datagebruik. Dat het bij mij thuis wel goed zit weet ik zeker, op de groene kabel die binnenkomt zit een mooie F-Connector die direct mijn modem ingaat. Dus mijn (analoge) signaal is dik in orde.
Ik ervaar toch met enige regelmaat storingen, deze worden echter niet serieus genomen en het ligt aan de thuis-situatie. (ook als het online-lampje uit gaat van het modem ligt het volgens de medewerkers niet aan UPC)