LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat zijn onze rechten in deze kwestie ?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
SusanM

Wat zijn onze rechten in deze kwestie ?

Ongelezen bericht door SusanM »

Door een fout van onze internetprovider hebben wij afgelopen jaar wekenlang zonder telefoonaansluiting en operationele alarminstallatie gezeten. De internetprovider heeft uiteindelijk in een email toegegeven dat zij verantwoordelijk zijn voor deze fout en dat de hieruit voorkomende kosten door hen vergoed zullen worden. Nu willen ze echter de 1½ verlofdag die mijn man heeft moeten opnemen, omdat er monteurs langskwamen voor de aanleg van een 2e telefoonlijn en het heraansluiten van onze alarminstallatie, niet vergoeden. Ik zou graag willen weten wat onze rechten zijn in deze kwestie.

ciske

Re: Wat zijn onze rechten in deze kwestie ?

Ongelezen bericht door ciske »

Vergoeding gaat niet over de tijd dat je vrij moet nemen, je krijgt vergoeding voor het niet hebben van telefoon.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:Vergoeding gaat niet over de tijd dat je vrij moet nemen, je krijgt vergoeding voor het niet hebben van telefoon.
die vergoeding bestaat bij de meeste providers uit:
eigen gemaakte telefoonkosten
abo teruggave over de periode van storing

vakantiedagen krijg je niet vergoed

ciske

vakantiedagen krijg je niet vergoed
dat stond er al henri, misschien eens een zinnig antwoord zelf bedenken?

SusanM

Heb inmiddels juridisch advies ingewonnen en mij is verteld dat het niet meer dan redelijk is dat de internetprovider het opnemen van een verlofdag vergoed, mede gezien dat de internetprovider de fout heeft toegekend en de andere kosten die hieruit voortvloeien wel gaat vergoeden. Door nalatigheid van de internetprovider is mijn man genoodzaakt geweest om een verlofdag op te nemen, zodat de monteurs de mogelijkheid hebben gekregen voor de aanleg van een 2e telefoonlijn en het heraansluiten van uw alarminstallatie.

Ik ga dus voor de laatste keer contact opnemen met de internetprovider en als er dan niet tot vergoeding van het totale schadebedrag wordt overgegaan, geef ik de zaak uit handen aan een advocaat.

Bedankt iedereen voor het meedenken.

ciske

Ik ga dus voor de laatste keer contact opnemen met de internetprovider en als er dan niet tot vergoeding van het totale schadebedrag wordt overgegaan, geef ik de zaak uit handen aan een advocaat
Ik wens je succes, advocaat is duurder dan een vrije dag. :wink:

SusanM

Niet als je goed verzekerd bent Ciske :wink:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik neem aan dat je meer gedaan hebt op die vrije dag dan stil op de bank zitten en wachten dus om nu een hele dag te claimen.......
Rechtsbijstandsverzekeringen zullen ook wel een "haalbaarheidscheck" doen (hoop ik dan toch). De leveringsvoorwaarden al eens doorgelezen ? Zou me niet verbazen als het daar in al uitgesloten wordt.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Pareltje31

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

het is toch logisch dat je vrij moet nemen om thuis te zijn? monteur kan er niets aan doen als je heel de week werkt. Hoe moetenz e anders dingen herstellen?

SusanM

Pareltje31 schreef:het is toch logisch dat je vrij moet nemen om thuis te zijn? monteur kan er niets aan doen als je heel de week werkt. Hoe moetenz e anders dingen herstellen?
Het is NIET logisch dat je een vrije dag moet opnemen als je je internetprovider alleen maar door hebt gegeven dat je je huidige internetabonnement wilt omzetten naar een sneller internetabonnement en dat de rest van de situatie (telefoon van KPN en KPN-lijn voor alarm) ongewijzigd blijft ! Als de internetprovider dát had gedaan waartoe wij opdracht hadden gegeven, was dit probleem niet ontstaan en had de monteur helemaal niet te hoeven komen.

Pareltje31

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

nee oke het probleem had ten eerste niet mogen ontstaan maar op het op te lossen moeten ze toch echt bij je thuis zijn

Winterman

Ongelezen bericht door Winterman »

Het wordt er wat mij betreft niet duidelijker op. Je een snellere internet verbinding bezorgen kunnen ze gewoon op afstand. Wat heeft je internetprovider te maken met de aanleg van een tweede telefoonlijn?
Wie is eigenlijk je provider?

SusanM

Winterman schreef:Het wordt er wat mij betreft niet duidelijker op. Je een snellere internet verbinding bezorgen kunnen ze gewoon op afstand. Wat heeft je internetprovider te maken met de aanleg van een tweede telefoonlijn?
Wie is eigenlijk je provider?
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 68&t=96696

Tele2 heeft dus ongevraagd onze KPN-telefoonlijn overgenomen (en heeft deze fout ook toegegeven). Omdat het wettelijk zo geregeld is, dat dit niet binnen 3 maanden ongedaan mag worden, werd ons door Tele2 geadviseerd om een 2e lijn te laten aanleggen voor onze alarminstallatie. Alle kosten zouden door Tele2 vergoed worden.

Gelukkig heb ik alle mailtjes nog.................

seconds-out

Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Moet wel toch?? Hoe moet het anders hersteld worden?
Sleutel onder de mat en koekjes klaarzetten voor de monteur. Alarm doet t toch niet.

seconds-out

Laatst gewijzigd door seconds-out op 30 jan 2012 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

SusanM schreef:Heb inmiddels juridisch advies ingewonnen en mij is verteld dat het niet meer dan redelijk is dat de internetprovider het opnemen van een verlofdag vergoed, mede gezien dat de internetprovider de fout heeft toegekend en de andere kosten die hieruit voortvloeien wel gaat vergoeden. Door nalatigheid van de internetprovider is mijn man genoodzaakt geweest om een verlofdag op te nemen, zodat de monteurs de mogelijkheid hebben gekregen voor de aanleg van een 2e telefoonlijn en het heraansluiten van uw alarminstallatie.

Ik ga dus voor de laatste keer contact opnemen met de internetprovider en als er dan niet tot vergoeding van het totale schadebedrag wordt overgegaan, geef ik de zaak uit handen aan een advocaat.

Bedankt iedereen voor het meedenken.
Lijkt me zeker ook redelijk dat je vergoeding krijgt voor gederfte inkomsten (want dat is in concreto waar het hier om gaat).

Gesloten