LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] We gaan weer dure minuten vragen voor hulp
We gaan weer dure minuten vragen voor hulp
Hallo,
Ik dacht dat we ervan af waren maar de providers gaan weer op de dure toer qua helpdesk.
Ik heb een probleempje met ziggo met de snelheid en de helpdesk komt er niet uit (jaja waarom niet) wil je echt geholpen worden moet je een 10 cpm nummer bellen of een eventuele oplossing en als het blijkt dat het aan hun ligt krijg je de kosten vergoed (is dit niet weer een manier van geld plukken?) het is trouwens voor de gewone mens heel moeilijk te bewijzen dat het aan ziggo ligt.
Ook telfort kan er wat van, 20 cpm met een max van 15 euro, ik bedoel maar hoezo de providers zijn klant vriendelijker, we zeggen gewoon dat de eerste lijn het niet weet en sturen de klant naar de zogenaamde 2de lijn.
Ook al kan je aangegeven waar het aan ligt wordt je nog doorgestuurd of zit je @#@@!$#$ lang in de wacht.
mijn dank voor de goede service providers.
Ik dacht dat we ervan af waren maar de providers gaan weer op de dure toer qua helpdesk.
Ik heb een probleempje met ziggo met de snelheid en de helpdesk komt er niet uit (jaja waarom niet) wil je echt geholpen worden moet je een 10 cpm nummer bellen of een eventuele oplossing en als het blijkt dat het aan hun ligt krijg je de kosten vergoed (is dit niet weer een manier van geld plukken?) het is trouwens voor de gewone mens heel moeilijk te bewijzen dat het aan ziggo ligt.
Ook telfort kan er wat van, 20 cpm met een max van 15 euro, ik bedoel maar hoezo de providers zijn klant vriendelijker, we zeggen gewoon dat de eerste lijn het niet weet en sturen de klant naar de zogenaamde 2de lijn.
Ook al kan je aangegeven waar het aan ligt wordt je nog doorgestuurd of zit je @#@@!$#$ lang in de wacht.
mijn dank voor de goede service providers.
Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp
Ik bel bij Ziggo anders gratis via 1200.
Wat is je snelheidsprobleem en hoe constateer je dat ?Ik heb een probleempje met ziggo met de snelheid en de helpdesk komt er niet uit
Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp
Klopt eerst kom je bij de gewone helpdesk en die proberen je te helpen middels standaard vragen, maar als het te moeilijk is krijg je als antwoord dat je het andere nummer moet bellen.
Ik weet dat mijn snelheid te traag is omdat ik 60mb zou moeten hebben en ik niet verder komt dan 37 mb, de helpdesk heeft mij wat dingen laten doen om de snelheid te achterhalen (Iets wat ik zelf ook al wist) maar het komt steeds op dezelfde snelheid uit en ja ook bij een directe aansluiting met een schone pc en het modem door ziggo zelf gereset dus zou je denken dat ziggo dan ff na gaat denken dat het ook zou kunnen zijn dat het eens een keer niet aan de klant ligt maar ergens anders.
Ik weet dat mijn snelheid te traag is omdat ik 60mb zou moeten hebben en ik niet verder komt dan 37 mb, de helpdesk heeft mij wat dingen laten doen om de snelheid te achterhalen (Iets wat ik zelf ook al wist) maar het komt steeds op dezelfde snelheid uit en ja ook bij een directe aansluiting met een schone pc en het modem door ziggo zelf gereset dus zou je denken dat ziggo dan ff na gaat denken dat het ook zou kunnen zijn dat het eens een keer niet aan de klant ligt maar ergens anders.
Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp
Is dat bedraad of draadloos ? En hoe meet je je snelheid ?Ik weet dat mijn snelheid te traag is omdat ik 60mb zou moeten hebben en ik niet verder komt dan 37 mb,
Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp
draad en de metingen zijn op http://speedtest.ziggo.nl/ ook http://www.speedtest.net/ maar ook pakketten van 1 gig http://www.bbned.nl/speedtest/ en de eerste is door ziggo zelf aangeraden verder wil ik eraan toevoegen dat ik ook testen direct op het modem heb uitgevoerd met verschillende pc`s
Ik moet er ook aan toevoegen dat mijn upload wel goed is die staat op 6 mb dus daar ligt het niet aan.
Ik moet er ook aan toevoegen dat mijn upload wel goed is die staat op 6 mb dus daar ligt het niet aan.
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp
Laat ze ipv resetten maar de software opnieuw in het modem pompen.
Helpt dat niet dan moeten ze je even op een andere switch zetten.
Grote kans dat het probleem dan is opgelost.
Zo niet dan ligt het buiten in de wijk o.i.d.
Helpt dat niet dan moeten ze je even op een andere switch zetten.
Grote kans dat het probleem dan is opgelost.
Zo niet dan ligt het buiten in de wijk o.i.d.
Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp
Wij staan op de nominatie om het modem te vervangen met een nieuwe type "dit jaar" ah ha yup dit jaar duurt iets te lang, ik ga uiteraard hiermee verder en zal ook de gesprekken hier plaatsen.
Ik ben zelf ook van mening dat het of aan het modem moet liggen (bij ziggo zeggen ze van niet want ze kunnen hem benaderen, alsof dit wat zegt) of dat het aan de centrale ligt, wordt vervolgd.
Maar eigenlijk gaat mijn verbazing/frustratie dat de providers sneeky weer de duren lijntjes terug aan brengen zijn en de mensen onnodig in de wacht laten staan (dit is mij nog niet overkomen, maar mensen die ik ken wel) en dus men niet meer belt want het kost te veel.
Ik ben zelf ook van mening dat het of aan het modem moet liggen (bij ziggo zeggen ze van niet want ze kunnen hem benaderen, alsof dit wat zegt) of dat het aan de centrale ligt, wordt vervolgd.
Maar eigenlijk gaat mijn verbazing/frustratie dat de providers sneeky weer de duren lijntjes terug aan brengen zijn en de mensen onnodig in de wacht laten staan (dit is mij nog niet overkomen, maar mensen die ik ken wel) en dus men niet meer belt want het kost te veel.
-
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49
Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp
Prima snelheid toch 6 MB upload ik haal met glas maar gemiddeld 93 MB upload lang leve de kabel En dat maar voor € 48,00 per maand 60/6 Ziggo € 68,00 of zo iets.goldlabel schreef:draad en de metingen zijn op http://speedtest.ziggo.nl/ ook http://www.speedtest.net/ maar ook pakketten van 1 gig http://www.bbned.nl/speedtest/ en de eerste is door ziggo zelf aangeraden verder wil ik eraan toevoegen dat ik ook testen direct op het modem heb uitgevoerd met verschillende pc`s
Ik moet er ook aan toevoegen dat mijn upload wel goed is die staat op 6 mb dus daar ligt het niet aan.
Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp
Ik weet natuurlijk niet wat jouw oude modem is, maar Ziggo komt juist met nieuwe , omdat die oude modems de snelheid niet aankunnen.goldlabel schreef:Wij staan op de nominatie om het modem te vervangen met een nieuwe type "dit jaar" ah ha yup dit jaar duurt iets te lang, ik ga uiteraard hiermee verder en zal ook de gesprekken hier plaatsen.
Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp
Of "zoiets" ja, dat 60/6 abonnement kost 52,87/maand, die 68 is het 120/10 abonnement. En dat is een alles-in-een abonnement, niet enkel internet. Maar voor de 48 euro/maand die jij noemt, kan ik zo snel geen 100mbit glasvezel alles-in-een abonnement vinden? Je bent dus appels met schuursponsjes aan het vergelijken..kraaienest schreef:Prima snelheid toch 6 MB upload ik haal met glas maar gemiddeld 93 MB upload lang leve de kabel En dat maar voor € 48,00 per maand 60/6 Ziggo € 68,00 of zo iets.goldlabel schreef:draad en de metingen zijn op http://speedtest.ziggo.nl/ ook http://www.speedtest.net/ maar ook pakketten van 1 gig http://www.bbned.nl/speedtest/ en de eerste is door ziggo zelf aangeraden verder wil ik eraan toevoegen dat ik ook testen direct op het modem heb uitgevoerd met verschillende pc`s
Ik moet er ook aan toevoegen dat mijn upload wel goed is die staat op 6 mb dus daar ligt het niet aan.
Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp
http://www.telfort.nl/internet/glasvezel/sjohie schreef:Of "zoiets" ja, dat 60/6 abonnement kost 52,87/maand, die 68 is het 120/10 abonnement. En dat is een alles-in-een abonnement, niet enkel internet. Maar voor de 48 euro/maand die jij noemt, kan ik zo snel geen 100mbit glasvezel alles-in-een abonnement vinden? Je bent dus appels met schuursponsjes aan het vergelijken..kraaienest schreef:Prima snelheid toch 6 MB upload ik haal met glas maar gemiddeld 93 MB upload lang leve de kabel En dat maar voor € 48,00 per maand 60/6 Ziggo € 68,00 of zo iets.goldlabel schreef:draad en de metingen zijn op http://speedtest.ziggo.nl/ ook http://www.speedtest.net/ maar ook pakketten van 1 gig http://www.bbned.nl/speedtest/ en de eerste is door ziggo zelf aangeraden verder wil ik eraan toevoegen dat ik ook testen direct op het modem heb uitgevoerd met verschillende pc`s
Ik moet er ook aan toevoegen dat mijn upload wel goed is die staat op 6 mb dus daar ligt het niet aan.
edit: correctie, dit is 50 Mbit internet. Was iets te snel. 100 Mbit = € 57,50
Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp
Leuk, mits je in een gebied woont waar glasvezel te krijgen is.
Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp
Die 10 cent per minuut is ooit ingevoerd omdat onze collega-consumenten het leuk vonden om te pas en te onpas die service nummers gingen bellen, het zogenaamde "plaagbellen" (treiteren zou een beter woord zijn).
Ziggo wordt ook niet echt rijk van die 10 cent, want er gaat eerst 21% BTW vanaf en dan nog eens de kosten van de provider van het 0900 nummer.
Ziggo wordt ook niet echt rijk van die 10 cent, want er gaat eerst 21% BTW vanaf en dan nog eens de kosten van de provider van het 0900 nummer.
Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp
Wij heb dan wel een glasvezelaansluiting in huis, maar we kunnen er geen Telfort abonnement op krijgen volgens de postcodecheck die ik even snel deed naar aanleiding van mijn post hierboven. Dus alleen de fysieke aansluiting zegt ook nog niet alles. En na wat ik hier lees over glasvezelproviders als Lijbrandt, Concepts en Vodafone, blijf ik lekker bij Ziggo.bprosman schreef:Leuk, mits je in een gebied woont waar glasvezel te krijgen is.
Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp
Bij XS4all is de helpdesk gratis.GJvdZ schreef:Die 10 cent per minuut is ooit ingevoerd omdat onze collega-consumenten het leuk vonden om te pas en te onpas die service nummers gingen bellen, het zogenaamde "plaagbellen" (treiteren zou een beter woord zijn).
Ziggo wordt ook niet echt rijk van die 10 cent, want er gaat eerst 21% BTW vanaf en dan nog eens de kosten van de provider van het 0900 nummer.
Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp
Bij Ziggo ook, tenzij je een specialist of specialistische afdeling, buiten het gratis servicenummer om, (terug)belt. Ik weet niet of dat laatste bij XS4all ook kan voorkomen?Moedt schreef:Bij XS4all is de helpdesk gratis.GJvdZ schreef:Die 10 cent per minuut is ooit ingevoerd omdat onze collega-consumenten het leuk vonden om te pas en te onpas die service nummers gingen bellen, het zogenaamde "plaagbellen" (treiteren zou een beter woord zijn).
Ziggo wordt ook niet echt rijk van die 10 cent, want er gaat eerst 21% BTW vanaf en dan nog eens de kosten van de provider van het 0900 nummer.
Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp
Je haalt alleen de hoge snelheid met het nieuwe wifi modem als je die niet hebt zal je de snelheid niet kunnen halen.door goldlabel » 28 jan 2013 01:39
Wij staan op de nominatie om het modem te vervangen met een nieuwe type "dit jaar" ah ha yup dit jaar duurt iets te lang, ik ga uiteraard hiermee verder en zal ook de gesprekken hier plaatsen.
Ik ben zelf ook van mening dat het of aan het modem moet liggen (bij ziggo zeggen ze van niet want ze kunnen hem benaderen, alsof dit wat zegt) of dat het aan de centrale ligt, wordt vervolgd.
Ook de netwerkkaart in je pc moet misschien vernieuwd worden.Ik haal deze snelheid zowel bedraad als draadloos goede highspeed draadloze netwerk adapter en snelle netwerkkaart.Dat ziggo het modem kan benaderen zegt niets over de snelheid het oude modem kan het niet aan vandaar de nieuwe uitlevering van modems.Als je oude modem stuk is krijg je meteen een nieuwe wifi was bij mijn dochter ook zo.
Conclusie zowel je eigen hardware en modem moeten het wel aankunnen.
Geen nieuw WIFI modem dan zal je de snelheid niet halen.
Ik haalde ook pas de snelheid met nieuwe wifi modem en geschikte netwerkkaarten
Ik ben er reuze tevreden mee.
gr Henk
Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp
Welke snelheid ? Want de volle 120MBit haal je nooit draadloos.Ik haal deze snelheid zowel bedraad als draadloos.
Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp
Controleer of u gebruikmaakt van de juiste UTP bekabeling. Bij snelheden boven de 50Mb is het raadzaam een CAT6 kabel te gebruiken.
De router zal draadloos altijd een lagere snelheid doorgeven.
Test de snelheid ook met de juiste (CAT6 UTP kabel) rechtstreeks op het Wi-Fi modem om de snelheid te controleren. Met een UTP bekabeling kunt u altijd hogere snelheden halen dan draadloos.Een snelheidstest is een indicatie en zal altijd daarom afwijken.
Door de modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen, wordt in de meeste gevallen ook de modem software gecontroleerd. Als deze verouderd is zal deze bij het terug zetten naar fabrieksinstellingen ook de nieuwe software worden geïnstalleerd door de provider.
In de meeste situaties, kan ook via het modem nagezien worden hoeveel snelheid de provider levert.
Type het volgende in uw browser http://192.168.178.1 of 192.168.178.1 voer als gebruikersnaam in: Ziggo en met het wachtwoord: draadloos u zult zelf even na moeten zien dat als u ergens uw snelheid terug kunt zien. Of raadpleeg op de website van Ziggo waar u dit terug kunt vinden, en of dit terug te zien zal zijn.
Zoals enkele al hebben aangeven, kan het zijn dat de modem verouderd is. Wellicht staat er iets vermeld op de website van Ziggo, zo niet dan kunt u eventueel per e-mail navraag doen bij Ziggo of dit in uw geval zal zijn. Indien blijkt dat u een verouderde modem beschikt, kunt u wellicht Ziggo vragen, of zij u de nieuwste willen toesturen.
De router zal draadloos altijd een lagere snelheid doorgeven.
Test de snelheid ook met de juiste (CAT6 UTP kabel) rechtstreeks op het Wi-Fi modem om de snelheid te controleren. Met een UTP bekabeling kunt u altijd hogere snelheden halen dan draadloos.Een snelheidstest is een indicatie en zal altijd daarom afwijken.
Door de modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen, wordt in de meeste gevallen ook de modem software gecontroleerd. Als deze verouderd is zal deze bij het terug zetten naar fabrieksinstellingen ook de nieuwe software worden geïnstalleerd door de provider.
In de meeste situaties, kan ook via het modem nagezien worden hoeveel snelheid de provider levert.
Type het volgende in uw browser http://192.168.178.1 of 192.168.178.1 voer als gebruikersnaam in: Ziggo en met het wachtwoord: draadloos u zult zelf even na moeten zien dat als u ergens uw snelheid terug kunt zien. Of raadpleeg op de website van Ziggo waar u dit terug kunt vinden, en of dit terug te zien zal zijn.
Zoals enkele al hebben aangeven, kan het zijn dat de modem verouderd is. Wellicht staat er iets vermeld op de website van Ziggo, zo niet dan kunt u eventueel per e-mail navraag doen bij Ziggo of dit in uw geval zal zijn. Indien blijkt dat u een verouderde modem beschikt, kunt u wellicht Ziggo vragen, of zij u de nieuwste willen toesturen.
Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp
Hierbij ga je er van uit zat TS een draadloos Ubee modem heeft, zou best kunnen maar zou ook zo maar kunnen dat TS een Motorola of Cisco modem heeft.Type het volgende in uw browser http://192.168.178.1 of 192.168.178.1 voer als gebruikersnaam in: Ziggo en met het wachtwoord: draadloos