LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] We gaan weer dure minuten vragen voor hulp

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp

Ongelezen bericht door Klaas01 »

bprosman schreef:
Type het volgende in uw browser http://192.168.178.1 of 192.168.178.1 voer als gebruikersnaam in: Ziggo en met het wachtwoord: draadloos
Hierbij ga je er van uit zat TS een draadloos Ubee modem heeft, zou best kunnen maar zou ook zo maar kunnen dat TS een Motorola of Cisco modem heeft.
Ik had de pdf bestand nagezien, en blijkt dat het zelfde adres te zijn zoals gebruikersnaam en paswoord.
Echter ik zal dit nog eens nazien later of dit wel klopt

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp

Ongelezen bericht door Klaas01 »

bprosman schreef:
Type het volgende in uw browser http://192.168.178.1 of 192.168.178.1 voer als gebruikersnaam in: Ziggo en met het wachtwoord: draadloos
Hierbij ga je er van uit zat TS een draadloos Ubee modem heeft, zou best kunnen maar zou ook zo maar kunnen dat TS een Motorola of Cisco modem heeft.
Zoals ik al vermoede en gelezen had, is het adres 192.168.178.1 voor beide het zelfde.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp

Ongelezen bericht door bprosman »

Voor een Motorola weet ik zeker dat het niet 192.168.178.1 is, sterker nog dat kan per gebruiker verschillen.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp

Ongelezen bericht door Klaas01 »

bprosman schreef:Voor een Motorola weet ik zeker dat het niet 192.168.178.1 is, sterker nog dat kan per gebruiker verschillen.
Wel om bepaalde discussies uit de weg te gaan, is het wellicht verstandiger om opzoek te gaan naar die PDF bestanden dat waar dat in beschreven staat.

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp

Ongelezen bericht door Klaas01 »

Informatie uit het pdf bestand.

Geavanceerde gebruikershandleiding internet Cisco
Inloggen op de gebruikersomgeving In de gebruikersomgeving kunt u geavanceerde instellingen van uw
Wi-Fi modem wijzigen. Om op de gebruikersomgeving in te loggen volgt u de volgende stappen:
1. Open een internet browser op uw PC.
2. Typ het adres http://192.168.178.1 in de adresbalk en druk op Enter. Het login venster waarin wordt gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord verschijnt.
3. Voer uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen. Standaard is de gebruikersnaam

Geavanceerde handleiding Ubee
Inloggen op de gebruikersomgeving In de gebruikersomgeving kunt u geavanceerde instellingen van uw Wi-Fi modem wijzigen. Om op de gebruikersomgeving in te loggen volgt u de volgende stappen:
1. Open een internet browser op uw PC.
2. Typ het adres http://192.168.178.1 in de adresbalk en druk op Enter. Het login venster waarin wordt gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord verschijnt.
3. Voer uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen. Standaard is de gebruikersnaam ziggo en het wachtwoord draadloos.

henk51
Berichten: 1681
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp

Ongelezen bericht door henk51 »

door bprosman » 28 jan 2013 13:19



Ik haal deze snelheid zowel bedraad als draadloos.

Welke snelheid ? Want de volle 120MBit haal je nooit draadloos.
De vragensteller heeft het over 60 Mbit daar slaat mijn antwoord ook op.

gr Henk

Klaas01
Berichten: 328
Lid geworden op: 19 dec 2005 20:39

Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp

Ongelezen bericht door Klaas01 »

henk51 schreef:De vragensteller heeft het over 60 Mbit daar slaat mijn antwoord ook op.

gr Henk
In de pdf staat het volgende beschreven, dat wat ik vanuit de pdf bestand heb gekopieerd en hier even zal plaatsen.

Maakt u bij internetsnelheden boven de 50Mb gebruik van draadloos internet?
Uw router zal draadloos altijd een lagere snelheid doorgeven. Test uw snelheid ook met de juiste (CAT6 kabel) rechtstreeks op het Wi-Fi modem om de snelheid te controleren. Bekabeld haalt u altijd hogere snelheden dan draadloos.

internet snelheid is. De snelheid lokaal in uw thuisnetwerk ligt veel hoger. Draadgebonden is de theoretische maximum snelheid die u kunt halen circa 1000Mbps. In de praktijk zult u met de beste apparaten maximaal 300Mbps halen. Draadloos is de theoretische maximale snelheid 300Mbps. In de praktijk haalt u met de modernste apparaten niet meer dan circa 80Mbps.

Zo zijn de meeste informatie terug te vinden bij providers, zodra er naar dit soort informatie vragen zijn.

Rim69
Berichten: 565
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:37

Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp

Ongelezen bericht door Rim69 »

Klaas01 schreef:Controleer of u gebruikmaakt van de juiste UTP bekabeling. Bij snelheden boven de 50Mb is het raadzaam een CAT6 kabel te gebruiken.

De router zal draadloos altijd een lagere snelheid doorgeven.
Test de snelheid ook met de juiste (CAT6 UTP kabel) rechtstreeks op het Wi-Fi modem om de snelheid te controleren. Met een UTP bekabeling kunt u altijd hogere snelheden halen dan draadloos.Een snelheidstest is een indicatie en zal altijd daarom afwijken.

Door de modem terug te zetten naar fabrieksinstellingen, wordt in de meeste gevallen ook de modem software gecontroleerd. Als deze verouderd is zal deze bij het terug zetten naar fabrieksinstellingen ook de nieuwe software worden geïnstalleerd door de provider.

In de meeste situaties, kan ook via het modem nagezien worden hoeveel snelheid de provider levert.
Type het volgende in uw browser http://192.168.178.1 of 192.168.178.1 voer als gebruikersnaam in: Ziggo en met het wachtwoord: draadloos u zult zelf even na moeten zien dat als u ergens uw snelheid terug kunt zien. Of raadpleeg op de website van Ziggo waar u dit terug kunt vinden, en of dit terug te zien zal zijn.

Zoals enkele al hebben aangeven, kan het zijn dat de modem verouderd is. Wellicht staat er iets vermeld op de website van Ziggo, zo niet dan kunt u eventueel per e-mail navraag doen bij Ziggo of dit in uw geval zal zijn. Indien blijkt dat u een verouderde modem beschikt, kunt u wellicht Ziggo vragen, of zij u de nieuwste willen toesturen.
Ik zie dat het standaard verhaal de zoveelste verbetering heeft ondergaan, maar ook in dit geval is het weer iets waar TS helemaal niets aan heeft. Los van het feit dat je hem zo te zien niets vertelt wat hij al niet weet, zou jij dan misschien wel even kunnen verklaren hoe het kan dat zijn upload snelheid wel is wat die moet zijn?

Ik wacht in spanning.

De oude Ziggo modems konden een max download snelheid van 40MB aan. Wat heeft TS ook alweer?

kraaienest
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49

Re: We gaan weer dure minuten vragen voor hulp

Ongelezen bericht door kraaienest »

sjohie schreef:
kraaienest schreef:
goldlabel schreef:draad en de metingen zijn op http://speedtest.ziggo.nl/ ook http://www.speedtest.net/ maar ook pakketten van 1 gig http://www.bbned.nl/speedtest/ en de eerste is door ziggo zelf aangeraden verder wil ik eraan toevoegen dat ik ook testen direct op het modem heb uitgevoerd met verschillende pc`s

Ik moet er ook aan toevoegen dat mijn upload wel goed is die staat op 6 mb dus daar ligt het niet aan.
Prima snelheid toch 6 MB upload ik haal met glas maar gemiddeld 93 MB upload lang leve de kabel :D En dat maar voor € 48,00 per maand 60/6 Ziggo € 68,00 of zo iets.
Of "zoiets" ja, dat 60/6 abonnement kost 52,87/maand, die 68 is het 120/10 abonnement. :wink: En dat is een alles-in-een abonnement, niet enkel internet. Maar voor de 48 euro/maand die jij noemt, kan ik zo snel geen 100mbit glasvezel alles-in-een abonnement vinden? Je bent dus appels met schuursponsjes aan het vergelijken..
Ik heb gebruik gemaakt van een aanbieding 100/100 alles in 1 met een looptijd van 18 maanden !

Gesloten