LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wegvallende en trage internet + belediging medewerker !!!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
versace1

wegvallende en trage internet + belediging medewerker !!!

Ongelezen bericht door versace1 »

hallo allemaal,

ik moet even mijn woede kwijt. ik sta nu echt op springen en mijn handen trillen.
ik heb al wekenlang een zeer slechte internetverbinding. ik heb Chello Classic voor de informatie. ik was het zat om alweer voor de zoveelste keer een contactformulier in te vullen en een dom antwoord van ze te ontvangen met : wij hebben geen storing kunnen vinden, waarschijnlijk ligt het aan uw aansluiting thuis of aan uw pc.
dus bel ik ze op omdat WEER, TIJDENS het surfen, de internetverbinding is weggevallen.
krijg ik een of andere tiener aan de lijn die zoals gewoonlijk volgens hun 'werklijst' vraagt welke lampjes er op de modem branden.
zoals iedereen vast wel eens heeft meegemaakt knippert alleen het rechter (internet) lampje. hij kijkt in het systeem en ziet inderdaad dat er een storing is in het netwerk in mijn wijk en dat het z.s.m. wordt opgelost. tevens vraag ik waarom nu al wekenlang mijn verbinding zo traag is, vooral NA 18 uur 's avonds. 's ochtends is het WEL stukken sneller. hij kon geen verklaring geven omdat ie mijn modem niet kon uitlezen. Okee , goed dan.
een paar uur later werkt internet weer.
een paar dagen later valt WEER de verbinding weg. ik bel weer en krijg een medewerker aan de lijn die beweert dat het waarschijnlijk komt door de firewall of P2P programma , zoals edonkey, kazaa, etc.. ik moet alles uitschakelen en de voeding van de modem uitschakelen, 10 sec. wachten en dan weer de modem inschakelen. zo gezegd zo gedaan. na lang uitzoeken werkte de modem weer met een reset aan hun kant. ik vroeg nu het weer werkte waarom mijn snelheid zo beroerd slecht is. vraagt ie wat slecht is, ik deed meteen een downloadtest op de UPC testserver en deze gaf een download snelheid van 744 kbit/sec terwijl het maximaal op 4096 kbit/sec ligt. ik heb een goede middelbare technische opleiding dus ik weet dat het probleem zich bij hun bevind.
hij kwam met de mededeling dat ik anti spyware moest installeren zoals microsoft anti spyware , de computer volledig scannen en de firewall, en programma's als edonkey , kazaa, etc... moest uitschakelen. ik heb het hierbij gelaten en heb beloofd zijn advies te volgen. de volgende dag heb ik het alles gedaan wat de medewerker zei en sterker nog de microsoft anti spyware heeft helemaal niets gevonden. want ik gebruik zelf al een hele lange tijd dagelijks Ad aware om mijn pc schoon te houden.
vandaag (15 mei ) is weer mijn verbinding weggevallen tijdens het internetten. ik bel (al)weer en krijg een niet voldoende opgeleide man aan de lijn die wel erg veel vragen stelt over lampjes op de modem en waar de hoofd antenne-aansluiting zich bevind en waar de modem zelf staat.
na een kwartiertje dingen uit proberen werkt het nog niet en zegt dat ie even overlegt met een kollega, na het wachten zegt ie dat ie een melding zal maken in het systeem en dat ik zelf mijn kabelaansluiting goed op verbindingen moet controleren , mocht het na een tijdje nog niet werken of weer wegvallen dan moet ik weer contact opnemen zodat ze een monteur kunnen sturen. maar met de waarschuwing dat als blijkt dat de fout bij mij thuis zit moet ik de voorrijkosten voor de monteur ZELF betalen, mocht nou blijken dat het probleem echt aan de aansluiting bij upc zit, zal upc voor de kosten opdraaien.
okee, heb maar weer opgehangen en een paar uur gewacht.
na een paar uur werkt het nog steeds niet. ik bel dus weer en krijg een jongedame aan de lijn, begint vriendelijke vragen te stellen over de modem en waar de hoofd aansluiting zich bevind.
zegt ze dat het toch aan de kabelaansluiting thuis zit en dat ik de aansluitingen moet controleren. ik heb gezegd dat het niet daar aan ligt. ze blijft doorzetten dat het wel zo is. ik heb toen snel de modem rechtstreeks aangesloten en werkt het nog niet. na meerdere keren resetten kwam de verbinding tot stand. ik had meteen de pc aangezet en internet werkte weer ? ze zei ziet u nou wel het ligt aan uw aansluiting. ik zei dat het niet kan want ik heb deze aansluiting zelf vakkundig aangelegd en werkt al een jaar probleemloos en dat ik zelf een technisch beroep heb. en ze reageerde van : okee....
zegt ze dat ik het toch niet goed heb gedaan en vroeg of ik de monteur toch maar wou annuleren anders was ik toch die voorrijkosten kwijt voor de monteur. toch begon ze mij te irriteren. ik vroeg daarom: mooi, de verbinding werkt weer maar nu wil ik ook meteen weten waarom de internetsnelheid zo laag is , vooral na ongeveer 18 uur.
toen zei ze dat ze met een kollega moest overleggen. ik hoorde dat ze microfoon op de tafel gooide en op de achtergrond hoorde ik echt : Wat een zeiksnor !
even later was ze weer terug en las duidelijk voor van een blaadje.
ze zei het allemaal erg snel maar het kwam er op neer dat programma's die op de achtergrond draaien de verbinding kunnen vertragen net als dat spyware de pc kan vertragen en dat ook aan te raden is om de firewall niet zomaar uit te schakelen maar ook volledig te de-installeren .
ik had het niet meer.... ik maakte duidelijk dat ik de firewall uit had staan en dat ik meerdere malen anti spyware programma's heb toegepast. ze beweerde weer dat ik niet de firewall moet uit schakelen maar volledig moet de-installeren.
ik vertelde ook waarom upc dan een garantie geeft op snel internet. ze reageerde fel dat upc helemaal geen minimale snelheid garantie heeft en dat ze het hierbij wou laten.
hierop werd ik pisnijdig op haar en vroeg ik meteen waarom ze bij het overleggen met haar kollega op de achtergrond zei dat ik een zeiksnor ben en dat ik het niet leuk vind dat ik beledigd word.
zij zei : "nou, omdat ik vind dat u een ....(stilte) bent."
ik vroeg hierop vriendelijk naar haar naam. ze zei :Ik heet Jeltje Scholten en ik wil het hierbij laten, meneer."
ik antwoordde weer pisnijdig: "mooi , ik zal mijn internetverbinding in de gaten houden op wegvallen, ik laat het hier niet bij zitten.
ik wens u nog een fijne avond, mevrouw "

wat moet ik nier nou mee ?

ik vind dat het nu echt heel hoog tijd is dat tros radar wat aan UPC gaat doen.

graag reacties

hoffie2

Re: wegvallende en trage internet + belediging medewerker !!!

Ongelezen bericht door hoffie2 »

Je verhaal komt mij heel bekent voor, s'avonds traag omdat UPC contracten zit te verkopen die hun netwerk helemaal niet aan kan, zeer regelmatig uitval van de verbinding enz.

Ik heb de moed al enige tijd geleden opgegeven dat het nog goed zou komen met UPC en ben overgestapt op ADSL, en dat is tot nu toe een hele verademing.

Maar ja, weet natuurlijk niet in hoeverre je nog aan een contract vast zit, of dat ADSL bij je in de buurt beschikbaar is ..... :s

Sterkte

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ook ik heb ongeveer hetelfde meegemaakt, blijkt later dat er een stukje electronica in de wijkkast niet goed functioneerd.

Jammer voor upc maar had toen al besloten over te stappen naar ADSL en heb nooit nog een probleem gehad.

Ze moeten zo vooral doorgaan, ik heb ondertussen oo al verschillend kennisen kunnen behoeden om met upc in zee te gaan, en ook al enkele die van upc overgestapt zijn naar ADSL, dit naar aanleiding van de onprofecionele helpdesk waar deze mee te maken hadden.

Constanza

Ongelezen bericht door Constanza »

hallo,

ook ik weet hier alles van.

Dit verhaal speelt al maanden maar over de voorgeschiedenis zal ik niet te veel uitwijden.
2 weken terug: Nadat de verbinding weer drama was heb ik contact met de helpdesk gezocht van UPC. Ik kreeg daar een jongeman aan de telefoon die volgens mij ook zeer jong en onervaren was. Inderdaad ook het hele lampjes verhaal. Nadat ik dus al verschillende keren gemeld had dat we alles al uitgeprobeerd hadden zelfs het omruilen van de modem.... die hij tussen 2 haakjes niet eens kende.....besloot hij om een afspraak te maken met de monteur. Ik meldde ook nog trouwens dat onze buren met het zelfde probleem zaten.
De monteur kwam idd en heeft de modem en de wandcontactdoos vervangen waardoor ik nu ook gelijk zonder televie boven zit.
De monteur gaat weg, ik ga internet op en ja hoor ...... u voelt hem al aankomen.... om de 5 minuten valt internet weg.
Vanavond.... ik weer UPC gebeld omdat het probleem nu wel heel erg word.... zelfs internetten met een kpntelefoonlijn gaat sneller......krijg weer een jongeman aan de telefoon en voordat hij weer het hele verhaal over de lampjes over mij heen kon storten was ik hem te snel af en eisde opnieuw een monteur..... Deze komt dus idd aankomende dinsdag.....

word vervolgd dus....

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

UPC is echt een verschrikkelijk slecht bedrijf. Zo worden bij mij om de zoveel tijd nieuwe codes ingevoerd zodat ik weer dat dure 0900 nummer kan bellen om te vragen wat de reden nu weer is van mijn internet verbinding storing en dan wordt het altijd afgedaan met dat ik zogenaamd de codes thuisgestuurd krijg. " ik verstuur u de nieuwe codes onmiddelijk" nou ja na 3 dagen nog steeds niets ontvangen Er klopt helemaal niets van. Ook wordt er niet geantwoord als je brieven stuurd naar de zogenaamde " customersservice" nee sterker nog een internet bedrijf waarmee je de vergoeding alleen per brief en niet per mail kunt afhandelen :S. Mss een beetje waarig verhaal maar ik kook gewoon over, bah wat een geldklopperij! Wanprestatie en als je erachter aan wilt gaan word je toch van het kastje naar de muur gestuurd! Ik ben zwaar gefrustreerd!

Gesloten