LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wel of niet overstappen van tele2 naar Ziggo alles in 1?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Twinmom1995

Wel of niet overstappen van tele2 naar Ziggo alles in 1?

Ongelezen bericht door Twinmom1995 »

Hallo,
Wij denken er aan om over te stappen naar Ziggo alles in 1.
Lang geleden voor het adsl tijdperk hebben wij internet gehad van Casema. Op het moment dat wij over wilden naar adsl van Casema gaf dat zoveel problemen dat we na ruim een jaar van allerlei smoezen waarom het niet kon uiteindelijk zijn gestopt bij Casema.
We zijn bij Planet adsl terecht gekomen en daarna bij Tele2 toen zij met sneller internet kwamen.
Momenteel hebben we nog steeds adsl internet (20 mb) en telefonie van Tele2.
Op zich hebben wij geen problemen maar omdat er regelmatig 4 laptops, een game pc en 2 x-boxen via het draadloze modem zijn aangesloten wordt het internet uiteraard trager.
Digitale TV hebben we wel van Ziggo.
Omdat Ziggo inmiddels ook een draadloos modem heeft en de snelheid een stuk hoger ligt, denken wij er aan om over te stappen.
Heeft dat volgens jullie zin? Dat we de maximale snelheid niet halen snappen wij maar zou je er wel op vooruit gaan of hebben wij gewoon te veel apparaten aangesloten? Nu halen wij maximaal 12 mb bij het downloaden en lopen met name de spelletjes en filmpjes van bv YouTube nog al eens vast
Verder zijn wij wel wat angstig om over te stappen naar een andere provider omdat dit in het verleden niet altijd soepel is verlopen. Het feit dat er gratis een monteur komt voor de installatie is wel geruststellend.
(hij gaat gewoon de deur niet uit voordat het werkt :) )
Wat zijn de ervaringen bij deze overstap?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

kraaienest

Re: Wel of niet overstappen van tele2 naar Ziggo alles in 1?

Ongelezen bericht door kraaienest »

Ik heb een abbo 100/100 glasvezel gehad, mocht het 2 maanden testen. De snelheden waren bedroevend gemiddeld 60/20.

Daarna ben ik 2 geleden overgestapt naar Ziggo alles in -1 120/10 weinig problemen en draadloos behaal ik constant :

Afbeelding

Soms is de snelheid wat minder maar niet vaak en dan schakel ik over naar bedraad en dan haal ik 130/10 .

In het begin waren er wat problemen maar constant is het wel. Ik ben een zeer trouwe fan van Ziggo.

Hoop dat je hier wat mee kan.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Verder zijn wij wel wat angstig om over te stappen naar een andere provider omdat dit in het verleden niet altijd soepel is verlopen. Het feit dat er gratis een monteur komt voor de installatie is wel geruststellend.
(hij gaat gewoon de deur niet uit voordat het werkt )

als alles goed werkt waarom zou je dan overstappen? al is tele2 wel een flut provider , maar lees de topics van ziggo hier en neem dan een besluit, succes.

kraaienest

Ongelezen bericht door kraaienest »

:roll:
Laatst gewijzigd door kraaienest op 09 nov 2011 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

kraaienest schreef:Ciske welke provider heeft u nu ?

een andere geen tele2 :mrgreen:

beschuitje

Ongelezen bericht door beschuitje »

@twimmon

Ziggo heeft een hoop klanten ik ben zeer content met ze heb ook het alles-in-1 pakket extra (120/10) als je veel download kun je geen betere snelheid krijgen dan bij o.a. Ziggo.

Hier hebben we 3 PC's dus traag internet daar hebben wij nooit van gehoord. Ziggo is per maand opzegbaar dus zou zeggen probeer het uit.

Twinmom1995

@ kraaienest @ beschuitje, bedankt voor jullie antwoorden. Dat bevestigd wel dat het een goede keuze zou zijn.

@ ciske: we zitten nooit zonder internet maar het is wel traag wat de rede is om een verder te kijken wat er nog meer is.

Mochten we overstappen dan zal ik hier vermelden hoe het gegaan is.

ciske

@Twinmom1995

succes met wat je ook kiest.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Twinmom1995 schreef:Hallo,
Wij denken er aan om over te stappen naar Ziggo alles in 1.
Lang geleden voor het adsl tijdperk hebben wij internet gehad van Casema. Op het moment dat wij over wilden naar adsl van Casema gaf dat zoveel problemen dat we na ruim een jaar van allerlei smoezen waarom het niet kon uiteindelijk zijn gestopt bij Casema.
We zijn bij Planet adsl terecht gekomen en daarna bij Tele2 toen zij met sneller internet kwamen.
Momenteel hebben we nog steeds adsl internet (20 mb) en telefonie van Tele2.
Op zich hebben wij geen problemen maar omdat er regelmatig 4 laptops, een game pc en 2 x-boxen via het draadloze modem zijn aangesloten wordt het internet uiteraard trager.
Digitale TV hebben we wel van Ziggo.
Omdat Ziggo inmiddels ook een draadloos modem heeft en de snelheid een stuk hoger ligt, denken wij er aan om over te stappen.
Heeft dat volgens jullie zin? Dat we de maximale snelheid niet halen snappen wij maar zou je er wel op vooruit gaan of hebben wij gewoon te veel apparaten aangesloten? Nu halen wij maximaal 12 mb bij het downloaden en lopen met name de spelletjes en filmpjes van bv YouTube nog al eens vast
(hij gaat gewoon de deur niet uit voordat het werkt :) )
Wat zijn de ervaringen bij deze overstap?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Kabel internet is zeker betrouwbaarder dan adsl. De werkelijke snelheid ligt ook veel dichter bij de beloofde snelheid. Elke provider heeft klanten met klachten en vrijwel allemaal zijn de service desks niet zo geweldig. Ik zou me daar dus niet te veel door laten leiden / lijden. Overigens is de service desk van ziggo bij alles in een wel gratis dus dat scheelt.
Als u draadloos internet gebruikt moet u nog wel even checken of de traagheid niet in die apparatuur zit. Sommige draadloze routers worden erg traag als meerdere pc's proberen te verbinden op de zelfde band. Ik raad u sowieso een router aan met dual band functionaliteit op de n standaard. Eventueel moet u ook uw draadloze ontvangers dan vervangen. Dit kan een dure grap zijn maar zorgt wel voor betrouwbaar en snel draadloos internet.

olaf79

Zelf ben ik overigens ook overgestapt van adsl (telfort) naar ziggo. Ging opzich prima. Laat de overstap 1 week voor het opzeggen van adsl ingaan zodat u nooit zonder aansluiting komt. U betaalt dan 1 week dubbel maar dat is te overzien. Bovendien kunt u als er iets niet werkt via de adsl toch het internet op om hulpt te zoeken. Best handig.

Twinmom1995

@olaf79

Bedankt voor je antwoord.
We hebben inmiddels besloten om echt over te stappen. Op 7 december gaat het gebeuren.
Momenteel kunnen we met alle laptops draadloos via het modem van Tele2 op internet en hebben we er geen router tussen zitten.
Begrijp ik het goed dat je er beter voor kunt kiezen om straks ook een router te gebruiken met het draadloze modem van Ziggo?
Bedankt overigens ook voor de tip van het langer aanhouden van de ADSL verbinding.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Momenteel kunnen we met alle laptops draadloos via het modem van Tele2 op internet en hebben we er geen router tussen zitten.
Dan zal er in het modem van Tele2 ook een draadloze router zitten.
Begrijp ik het goed dat je er beter voor kunt kiezen om straks ook een router te gebruiken met het draadloze modem van Ziggo?
Zou niet nodig moeten zijn alhoewel ik wel lees over mensen die problemen hebben met het draadloze modem/router van Ziggo.

Dekseldopje

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

bprosman schreef:
Dan zal er in het modem van Tele2 ook een draadloze router zitten.
Zou niet nodig moeten zijn alhoewel ik wel lees over mensen die problemen hebben met het draadloze modem/router van Ziggo.
In de modem van Tele2 zit idd een acces point. Ookal werkt het prima, alle devices via draadloos verbonden, ik prefereer toch altijd een kabeltje en 1 of 2 devices via WiFi. Maar da's mijn mening en ervaring...

olaf79

Twinmom1995 schreef:@olaf79

Bedankt voor je antwoord.
We hebben inmiddels besloten om echt over te stappen. Op 7 december gaat het gebeuren.
Bedankt overigens ook voor de tip van het langer aanhouden van de ADSL verbinding.
Geen dank.
Een aparte router is geen noodzaak omdat deze zit ingebouwd in het Ziggo modem. Een aparte router geeft je misschien iets meer mogelijkheden en vrijheden maar maakt de boel ook gecompliceerder. Bovendien loop je kans dat ziggo bij eventuele problemen je router de schuld gaat geven en je niet wil helpen. Je kunt eventueel later / op elk moment nog besluiten om een aparte router aan te schaffen. Dat hoeft niet direct. Overigens, voor zover ik het weet moet je Ziggo dan de routing functie van hun modem laten uitzetten want anders werkt het niet.
Als je toch voor een aparte router gaat, kies dan voor dualband op de 5ghz N band. Linksys, Sitecom en Netgear zijn goede merken en ontlopen elkaar niet veel. Linksys heeft de E4200, dit is top of the bill, wel behoorlijk prijzig maar dan heb je ook wat.

kneops

Ongelezen bericht door kneops »

Ik zou wel overstappen. Ik gebruik nu al jaren Ziggo, en ben erg tevreden. Ik weet wel dat er veel kritiek is, maar mijn internetverbinding doet het altijd en dat vind ik het voornaamste. Wel zou ik willen dat ik kon kiezen voor een mini tv-pakket, want tv-kijken doe ik nauwelijks :)

Twinmom1995

@kneops, bedankt voor je antwoord.
Dat geeft ons weer meer vertrouwen.
Als je zo veel negatieve dingen leest dan wordt je toch onzeker.

@olaf79, we gaan het eerst zonder router proberen.
Aanschaffen kan altijd nog.

Gesloten