Product Limiet
starter 250 MB
easy 500 MB
light 10 GB
classic 40 GB
plus 80 GB
Maar het gekke is dat Chello zijn eigen rekenmethodes er op na houd, ze gaan uit van hun online dataverbuik systeem (http://datagebruik.chello.nl) welke verre van perfect is.
Op 20 Januari had ik volgens deze pagina 50121 Megabytes gedownload (+/- 49GB)
Op 22 Januari had ik volgens deze zelfde pagina opeens 13711 Megabytes gedownload (+/- 12,9 GB)
Volgens mijn eigen meting met het gratis programma DU meter had ik tot op 20 Januari 18,5GB verbruikt
Op 22 Januari was dat 19,3 GB
Toch vreemd hoe chello dat voor elkaar krijgt, hun software is duidelijk niet goed. Ik kan toch immers geen data teruggeven aan Chello (dat zou namelijk ook verbruik wezen, uploaden heet dat)
De berekingen zijn gebasseerd op totalen van zowel UP als DOWN loaden van gegevens.
Bij de helpdesk zijn ze nog dommer, want die denken dat andere software niet de Media Streams en P2P gebruik meerekenen alleen wat je doet met Internet Explorer en Mail, ik kan je garanderen dat DUmeter alle data die ik verzend of ontvangt meerekent.
Ik ga dit nauwlettend in de gaten houden, want zometeen wordt ik ten onrechte veroordeeld tot een magere 64kbps, volgens het mailtje dat ik van Chello had ontvangen, welke dus volkomen onterecht is verstuurd, aangezien ik naar mijn eigen gegevens nog niet eens boven het door hun genoemde gemiddelde zat van 27GB.
Heerlijk zo'n bedrijf, en luisteren HO maar alleen hun gegevens kloppen jij kan dat niet volgens hen, nou wat ik wel kan is op een gegeven moment indien is gelimiteerd wordt dus ook er naar betalen.
Let dus op mensen Chello handteerd foute rekenmethodes.