LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkelijke Limieten Chello

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Gast

Werkelijke Limieten Chello

Ongelezen bericht door Gast »

Dit zijn de werkelijke limieten van Chello abonnementen;

Product Limiet
starter 250 MB
easy 500 MB
light 10 GB
classic 40 GB
plus 80 GB

Maar het gekke is dat Chello zijn eigen rekenmethodes er op na houd, ze gaan uit van hun online dataverbuik systeem (http://datagebruik.chello.nl) welke verre van perfect is.

Op 20 Januari had ik volgens deze pagina 50121 Megabytes gedownload (+/- 49GB)
Op 22 Januari had ik volgens deze zelfde pagina opeens 13711 Megabytes gedownload (+/- 12,9 GB)
Volgens mijn eigen meting met het gratis programma DU meter had ik tot op 20 Januari 18,5GB verbruikt
Op 22 Januari was dat 19,3 GB

Toch vreemd hoe chello dat voor elkaar krijgt, hun software is duidelijk niet goed. Ik kan toch immers geen data teruggeven aan Chello (dat zou namelijk ook verbruik wezen, uploaden heet dat)

De berekingen zijn gebasseerd op totalen van zowel UP als DOWN loaden van gegevens.

Bij de helpdesk zijn ze nog dommer, want die denken dat andere software niet de Media Streams en P2P gebruik meerekenen alleen wat je doet met Internet Explorer en Mail, ik kan je garanderen dat DUmeter alle data die ik verzend of ontvangt meerekent.

Ik ga dit nauwlettend in de gaten houden, want zometeen wordt ik ten onrechte veroordeeld tot een magere 64kbps, volgens het mailtje dat ik van Chello had ontvangen, welke dus volkomen onterecht is verstuurd, aangezien ik naar mijn eigen gegevens nog niet eens boven het door hun genoemde gemiddelde zat van 27GB.

Heerlijk zo'n bedrijf, en luisteren HO maar alleen hun gegevens kloppen jij kan dat niet volgens hen, nou wat ik wel kan is op een gegeven moment indien is gelimiteerd wordt dus ook er naar betalen.

Let dus op mensen Chello handteerd foute rekenmethodes. :twisted: :evil:

captjackalmere

Re: Werkelijke Limieten Chello

Ongelezen bericht door captjackalmere »

Zoals in het www.chelloo.com forum al staat beschreven is de meter flink van slag voor het laten zien wat wij verbruiken. Dus wat hun zien laten ze niet aan ons zien daar komt het heel kort door de bocht op neer.

Hou je er wel rekening mee dat chello ul en dl als datalimiet registreert en niet alleen wat jij dl

Gast

Dus toch een gratis datalimietje volgens de misleidende advertenties !!!!!!!!!! :twisted:

Icecubeman

Ongelezen bericht door Icecubeman »

Limit, hardstikke mooi vooral als het duidelijk is.
Toen ik de brief kreeg 22 jan. 2005 had ik 18883 MB staan, bij chello en het progamma van chello underground.
Vandaag 23 jan. 2005 na een paar uur Unreal Tournement online spelen staat de teller op 31782 bij chello :? en 18976 bij het progamma chello underground :shock: .
Hoezo onduidelijk, wat is nu waar of moet ik gissen ???
Weet iemand eigenlijk hoe het in elkaar zit ???

Vraagje aan gast, waar heb je dat vandaan ???
De werkelijke limieten van Chello abonnementen.

Groeten icecubeman

Gast

Leuk die download meters, maar onthoud dat het niet om een DOWNLOADlimier gaat. Het betreft hier een dataverkeerlimiet. Dus ook upstream meenemen aub. Ik heb all verschillende kennissen met classic moeten uitleggen dat als je via bittorrent download je automatisch ook shared. En ruwweg de meeste mensen hebben een 2x zo grote upload als download met bittorrent. Dat houdt in dat 1 dvd-tje, dus 4,4 down en dus 8,8 up heeft = ruim 13 GB. Dus na 3 DVD-tjes en nog wat rotzooi, zit je al over de genoemde limiet van 40 GB. Terwijl ze zelf denken maar 3x 4,4 = 12,2 GB te hebben gedownload.
En mensen die nu nog steeds verbaasd reageren om nieuws op deze limieten, snappen bar weinig van internet-abonnementen. In elke zgn. "onbeperkte" abonnementsvorm zit een clausule als van: "bij overmatig/misbruik/excessief/ of andere benaming, mag de provider de abonnee extrakosten/limieteren/afsluiten."
En ga nu alsjeblieft niet je abonnement hieronder vermelde met hoeveel jìj wel niet download zonder ooit iets van je provider gehoord te hebben. Lijkt me vrij zinloos. Ik heb bijna alle (grote) providers in NL nagekeken, en ze hanteren allemaal een AUP/FUP (tiscali/@home/chello/wanadoo/XS4all/etc.).
En beste trosradarforum lezers, het is ook handig om het verschil tussen kb en kB te weten!

Michellangelo

Ongelezen bericht door Michellangelo »

De limieten zijn verzameld aan de hand van gebruikers die geconfronteerd werden met de limieten. Aan de hand van de mailtjes van Chello (classic 5 keer 8 gb = 40 gb limiet en chello plus ligt dat bij de 80 gb ik weet de berekening niet meer die chello hanteert voor de 80 gb) die de gebruikers krijgen en omdat die overal identiek zijn kan je simpelweg uitrekenen dat het niet een plaatsgebonden probleem is waar chello wat aan doet maar gewoon een standaard limiet hanteert.

Icecubeman

Had alleen maar UT online lopen en geen download of upload.
Hoe dan toch die verschillen.

icecubeman

Icecubeman

Dat is mooi Michellangelo, maar daar kom je pas achter als je de limit hebt overschreden.
Waar haal je dat vandaan als je dat niet weet maar er wel rekening mee wilt houden.

Icecubeman

Michellangelo

Gast schreef:
Leuk die download meters, maar onthoud dat het niet om een DOWNLOADlimier gaat.
DU-meter registreert down & up -load (misschien vandaar die U in DU?)
Gast schreef:
In elke zgn. "onbeperkte" abonnementsvorm zit een clausule als van: "bij overmatig/misbruik/excessief/ of andere benaming, mag de provider de abonnee extrakosten/limieteren/afsluiten."
Chello hanteert inderdaad een clausule, echter staat daar omschreven dat wanneer overige gebruikers overlast dreigen te krijgen van iemands datverbruiksgedrag, men deze zal "aanpakken". Zoals daar gezegd, prima, echter blijkt dat je voor 20 euro meer ineens geen overlast meer kan veroorzaken. Vreemd toch? Daarnaast stellen ze dat ze uitgaan van en gemiddeld gebruik van de voorgaande maand. Wat zoveel zou betekenen dat er een gemiddeld gebruik word uitgerekend per abonnementsvorm, echter is deze al geruime periode excact hetzelfde...

Het is maar goed dat men het woord "fair" verandert heeft in "acceptable" in hun policy. Want de policy is overduidelijk niet "fair" en we moeten het maar "accepteren" van Chello.

Gast schreef:
"bij overmatig/misbruik/excessief/ of andere benaming, mag de provider de abonnee extrakosten/limieteren/afsluiten."
Zoals gezegd: wat is overmatig? Wanneer ik chello plus neem heb ik de mogelijkheid om in 1 maand, als ik de volle snelheid gebruik, aan de 3000 GB per maand te komen (reken maar uit) en de limiet is 80 GB, wat neerkomt op zo'n 3% van wat men je eigelijk aanbied.

Chello zegt dus eigelijk: We geven je een snelweg maar je mag er maximaal 3% van gebruiken.
Icecubeman schreef:
Had alleen maar UT online lopen en geen download of upload.
Hoe dan toch die verschillen.
Online, dat is dus via het net... wanneer je online speelt genereer je dataverkeer en dat is dus je up en down -load. Een webpagina bekijken is ook dataverkeer, alles wat je via een andere computer (anders dan in een thuisnetwerk) of server binnenhaalt is download, alles wat naar een andere PC toe moet of naar een server is upload. En dat alles gaat via het kabeltje van Chello en is dus dataverkeer.
Icecubeman schreef:
Waar haal je dat vandaan als je dat niet weet maar er wel rekening mee wilt houden.
Nergens, want Chello weigert harde cijfers te geven om geen klanten af te schrikken. Chello heeft zichzelf de vrijheid gegeven om mensen te waarschuwen door middel van een mailtje, maar dat vinden ze geen verplichting. Het komt erop neer dat de willekeur van Chello oppermachtig is in deze. Net als het dataverkeer dat ze bijhouden...

Nergens kan je controleren of de getallen die ze je geven ook daadwerkelijk kloppen, nergens kan je daadwerkerlijk zien of het gemiddelde dat zij opgeven ook echt het gemiddelde is.. Als chello volgende maand zegt dat 2 GB het gemiddelde is, dan moeten we dat maar aannemen zegt Chello, als de meter 20 GB aangeeft van mijn gebruik moet ik dat maar aannemen, zegt chello...

Al met al een éénzijdige relatie die we hebben met Chello...

ex-chellohelpdesk

Ongelezen bericht door ex-chellohelpdesk »

Interessant. Ik heb even gecheckt en inderdaad, ik ben voor de eerste keer gecapt en http://datagebruik.chello.nl geeft 44396 megabyte aan. Dit verrast mij ten zeerste. Toen ik bij chello werkte was geen sprake van een harde limiet. Lijkt erop dat het beleid veranderd is. Vraag is of het nu wel terecht is dat chello inderdaad 'onbeperkt internet' aanbied als er toch sprake is van een harde limiet. Men zou dit eens ergens aan moeten kaarten. De reclame code commisie, bijvoorbeeld.

Icecubeman

Ben het volledig met je eens Michellangelo.
Weet ook wel dat iets online data is, maar met een spelletje van ongeveer 3,5 uur op 1 dag, 12,5GB :shock: is mij toch wel erg veel,
Daar kan dus niets van kloppen.
Mooie getallen trouwens Michellangelo, en dan 10% daarvan is een hele uitdagende behoefte dataverkeer.
Heb je wel genoeg HD in je computer zitten, waar moet je het anders laten.
Dan ben ik ruim tevreden met 100GB.
ex-chellohelpdesk
Men zou dit eens ergens aan moeten kaarten. De reclame code commisie, bijvoorbeeld.
Je hebt er zelf gewerkt waarom doe je dat niet dan ???

Ben met mijn zwager bezig om een goede brief op te stellen voor de reclame code commisie.

Icecubeman

Icecubeman

Heb nieuwe datatest via chello gedaan.
Nu breekt mijn klomp :lol: staat die verdorie weer op 18883 dataverbruik, hebben ze ineens 12,5GB teruggedraaid.
Waar moet je nu van uitgaan of kunnen ze dit ook al niet fatsoenlijk en betrouwbaar doen.
Begin het zo langzamer hand treurig te vinden dat je ergens op wordt gewezen, en dat ze het zelf een dag later ook niet meer weten.
Zou het niet verstandiger zijn dat UPC aan dit forum meedoet, en misschien een beetje respekt :mrgreen: terug kan verdienen door eerlijk een antwoord te geven op aangereikte vragen.
Zal wel lang duren maar we mogen de hoop niet opgeven, toch.

Icecubeman

Michellangelo

Dat je datagebruik niet klopt kan kloppen :?
de teller van chello is nogal in de war...

Rob CAI-man

Ongelezen bericht door Rob CAI-man »

Fijn hoor zo'n snelle verbinding van Chello Classic...volgens de advertentie op de Chello-site: "Met chello classic pluk je de lekkerste muziek vanhet internet, haal je moeiteloos - en razendsnel - de mooiste films binnen en verstuur je in no-time mailtjes........"
Deze is toch maar weer beperkt in het binnenhalen van data(/films) waar op de site niets van vermeldt staat. Waarom is de snelheid dan verhoogd? Is dit nu de "BREDERBAND'' waar Chello het over heeft? In deze tijd is het toch niet gek als je je PC/internetverbinding vaak/veel gebruikt? Het Classis limiet is inderdaad 40 GB (telefonisch contact met iemand van UPC)
40 GB per maand is 1,3 Gb per dag > > Bij een bandbreedte van 4096 Kbps downstream (= snelheid 500kB/sec) is dit toch wel erg snel bereikt bij gebruik van bijvoorbeeld usenet in minimaal 45 minuten.
Volgens iemand van UPC zou misschien binnekort de limiet verhoogd worden en miscchien juist bij andere providers er een limiet komen...
Na de 40Gb krijg je tijdelijk een langzame verbinding.
De UPC e-mailtjes en het snelheidsbeperking (na 40 Gb) worden automatisch geregeld...

HappY

Ongelezen bericht door HappY »

"Geplaatst op 23 Jan 2005 15:12 door Gast

Leuk die download meters, maar onthoud dat het niet om een DOWNLOADlimier gaat."
Die download meters meten ook upload hoor.

"En mensen die nu nog steeds verbaasd reageren om nieuws op deze limieten, snappen bar weinig van internet-abonnementen."
LOL

"In elke zgn. "onbeperkte" abonnementsvorm zit een clausule als van: "bij overmatig/misbruik/excessief/ of andere benaming, mag de provider de abonnee extrakosten/limieteren/afsluiten." "
Onzin! Er zijn diverse abonnementen die echt geen limit hebben. Of je kunt zoals bij Tiscali de limiet afkopen voor 1.50 per maand.

"En ga nu alsjeblieft niet je abonnement hieronder vermelde met hoeveel jììj wel niet download zonder ooit iets van je provider gehoord te hebben. Lijkt me vrij zinloos."
Mij niet dus. Als je 2 ISPs hebt met een vage FUP lijkt het me wel nuttig om te weten dat die FUP bij
ISP-A 20GB is en bij ISP-B 200GB.

"Ik heb bijna alle (grote) providers in NL nagekeken, en ze hanteren allemaal een AUP/FUP (tiscali/@home/chello/wanadoo/XS4all/etc.)."
Kijk nog maar eens een keer dan :-)
Inderdaad XS4all heeft een limiet van 100/150GB. Dat is echter alleen downstream.
Kijk ook eens naar ISPs waarbij je 'ongebruikte' data mee kunt nemen naar de volgende maand.
En bij veel ISPs met een een harde datalimiet blijkt dat die limiet toch niet zo hard is.
Bij een 100GB limiet blijft 200GB geen gevolgen te hebben.

"En beste trosradarforum lezers, het is ook handig om het verschil tussen kb en kB te weten!"
Inderdaad. En ook KB. (is gangbaarder dan kB)

Gast

Pffft wat een arrogantie, waar hebbben we dat meer gehoord NOOB

Geen datalimiet betekent geen datalimiet

Gast

"En ga nu alsjeblieft niet je abonnement hieronder vermelde met hoeveel jììj wel niet download zonder ooit iets van je provider gehoord te hebben. Lijkt me vrij zinloos."
Nee vooral geen reclame maken voor ADSL dat kunnen we op dit moment hier bij Chello absoluut niet hebben. Onze baan staat al op de tocht bij de volgende reorganisatie.

BLAAT Arrogante lutser

Mariska

Ongelezen bericht door Mariska »

Sinds wanneer is de datalimiet van Chello light 10 Gb. Bij mij was dat vorig jaar nog 3 Gb. Als het waar is is het toch een beetje goed nieuws van chello

Gast

yep nu ook de andere nog keer 3 en iedereen is tevreden

Gesloten