LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wijziging voorwaarden Planet IPB

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
pentagon0873

Wijziging voorwaarden Planet IPB

Ongelezen bericht door pentagon0873 »

op 4 juni kreeg ik deze mail

"Geachte klant,

In augustus 2008 introduceert Planet voor InternetPlusBellen nieuwe tarieven voor bellen.

Vanaf 1 augustus 2008 belt u buiten uw voordeelbundel naar alle vaste telefoonnummers* in Nederland voor één tarief. Er is geen onderscheid meer tussen bellen naar andere InternetPlusBellen klanten of bellen naar klanten die geen InternetPlusBellen hebben. Voor een compleet overzicht van onze actuele beltarieven kunt u hier klikken.

Planet biedt u ook de mogelijkheid om voor een vast bedrag uw beloptie te wijzigen naar BelOnbeperkt Altijd. Hiermee belt u voor € 10,- per maand, onbeperkt naar alle vaste telefoonnummers* in Nederland.

Mocht u zich niet kunnen vinden in deze wijziging, dan staat het u vrij om uw InternetPlusBellen abonnement tot 30 juni 2008 kosteloos op te zeggen. We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jacob Middeldorp
Directeur Klantcontact "

Kort samengevat, nu bel je 24h gratis naar planet IPB klanten, na 1 augustus niet meer. Ook was er geen starttarief, nu wel !

Ik ben het uiteraard niet eens met de wijziging, en wil dus naar een andere (goedkopere) provider. Ik betaal bij Planet momenteel €62.50 per maand voor IPB

Voordat ik overstap wil ik natuurlijk wel eerst de nieuwe provider (ziggo) testen.
Geen probleem, abonnement bij ziggo besteld, levertijd 2 weken !
Dan moet je het nog (laten) installeren en testen.
Intussen is de opzegtermijn (uiterlijk 30 juni) natuurlijk verstreken en zit je nog aan planet vast.

Wie heeft deze mail ook gekregen en vind de opzegtermijn veel te kort?

Dirkie

Re: Wijziging voorwaarden Planet IPB

Ongelezen bericht door Dirkie »

en wil dus naar een andere (goedkopere) provider
Ik zou hier persoonlijk heel goed over nadenken. Lees hier maar eens de bijdragen over de goedkope providers. Over het algemeen veel ellende.

En je noemt Ziggo als de nieuwe provider. Dat is nu de laatste provider die ik zou kiezen. De consumentenbond verzameld de klachten over deze provider, omdat het nu de spuigaten uitloopt.

Maar bij alle providers is er wel wat aan de hand. Ze willen allemaal meegraaien in de grote pot van providers land. En omdat ze geld willen verdienen, proberen ze zo weining mogelijk kosten te maken. Dus zo min mogelijk technisch personeel om problemen op te lossen, want als het niet werkt, is het ontbinden van het contract veel goedkoper. Een helpdesk, die duur is om te bellen, waar je lang moet wachten en die uiteindelijk niets oplost. En als je dan geen handige buurman hebt, die het e.e.a. op kan lossen, heb je een groot probleem.

Kortom succes, maar bedenk goed wat belangrijker is. Een goed werkende verbinding, die iets duurder is, of een hoop goedkope ellende.

Ik ben zelf overigens een ex-Tiscali klant, die nu bij Telfort ingelijfd is. En omdat ik de hele overgang automatisch heb laten verlopen, werkt alles bij mij nog steeds zonder problemen. En ik ben dus ook best wel tevreden over Telfort :) :) :)

queenfan

Re: Wijziging voorwaarden Planet IPB

Ongelezen bericht door queenfan »

neem gerust Ziggo, maar achteraf niet gaan klagen :twisted: :evil:

Gesloten