LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] XMS "DE" glasvezelprivider????

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Gerard61

XMS "DE" glasvezelprivider????

Ongelezen bericht door Gerard61 »

In december 2009 heb ik mij bij XMS als eventuele belangstellende aangemeld om in Soest mee te doen aan de actie waarbij meer dan 40% aanmeldingen voldoende zou zijn voor aanlegging van glasvezel. Na dit gedaan te hebben had ik mij blijkbaar al aangemeld bij XMSnet omdat ik ook mijn rekeningnummer waarom gevraagd was, had ingevuld. (heb ik ergens voor getekend? Nee). Toen bleek heel lang dat in Soest de groei naar glasvezel belangstelling stagneerde en er gebeurde bijna 2 jaar niks. Inmiddels was ik tevreden met de huidige techniek en verbinding van Ziggo en heb dat zo gelaten.

Sinds afgelopen najaar werd er toch langzaam aan glasvezel aangelegd in Soest, acties waren veranderd; het aanmeldingspercentage ging omhoog en zo kwam het er toch. En sinds dit voorjaar werd het ook in mijn straat aangelegd.

Plotseling kwam er na 2,5 jaar (tijdens de graafwerkzaamheden) een brief binnen van XMSnet dat de aansluiting binnenkort opgeleverd gaat worden en dat ik alvast kon inloggen op het systeem. Met verbijstering heb ik een dame bij XMSnet gebeld en gevraagd hoe die aanmelding toch kon en zij vertelde mij vriendelijk dat ik mij had aangemeld op in het jaar 2009. Ik vroeg haar dit te cancellen maar bleek niet meer te kunnen, er is een overeenkomst gesloten. Ze vertelde mij vriendelijk dat een paar weken daarvoor, vlak voordat er gegraven werd in de straat, een brief is gestuurd door XMSnet dat “er gegraven zou worden en de aansluiting binnenkort gereed gemaakt zou worden. Eventuele annuleringen zouden toen nog kunnen”. Die brief heb ik nooit ontvangen, dus de mogelijkheid om op de hoogte te zijn van mijn aanmelding en te annuleren was nu niet meer mogelijk. Hoe kan dit toch?

Helaas hebben de briefwisselingen niet meer geholpen. De organisatie was keihard in hun standpunt. Een medewerker van de glaswinkel vertelde mij dat het schriftelijk geen probleem was. En ik zou enkel nog een jaar kunnen uitstellen, volgens een telefoniste. Allemaal wisselende informatie van één organisatie.
Ik vind het een onbetrouwbare organisatie met een slinkse manier van werken. En hierbij bent u gewaarschuwd als u zich via het web zich ergens voor aanmeld (ook de plaatselijke …opglasvezel.nl-websites).

De abonnementsvormen zijn veranderd sinds het aanbod van toen dus volgens mij zit ik juridisch nergens aan vast. Hoe kan ik 2,5 jaar later dit probleem oplossen?

Gewenste oplossing

Ontbinding van een niet rechtsgeldig overeenkomst die is aangegaan in 2009.
Ik kreeg nog deze mail van de service-desk waaraan ik onmiddellijk gevolg heb gegeven, maar daarop kreeg ik een brief dat ik vastzat aan een contract. Ik denk het niet! Er komt geen modem in huis van XMS en betalen is er natuurlijk ook niet bij. Kom zeg!

RE: In welk consumentenprogramma wilt u negatieve aandacht ?‏

4-7-2012

Beantwoorden ▼

XMS Servicedesk

Toevoegen aan contactpersonen
Aan 'Gerard Reuser'

Geachte heer Reuser,

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft u niet aangemeld te hebben voor een abonnement bij XMS.

Allereerst onze excuses voor de late beantwoording van uw e-mail.

Goed dat u dit meldt. De enige manier waarop uw gegevens in ons systeem terecht kunnen zijn gekomen is dat u zich heeft aangemeld voor een abonnement van XMS via internet of een inschrijfformulier. XMS zal nooit via een e-mail gebruiken als een aanmelding. Uw verwijt dat wij op een agressieve en onrechtmatige manier klanten werven acht ik dan ook ongegrond. Ik raad u aan daarover contact op te nemen met de initiatiefgroep Soest op Glasvezel en daar uw bezwaren over de gang van zaken te poneren.

Uw opzegging van het abonnement dient schriftelijk en ondertekend te gebeuren. U kunt uw brief sturen naar het onderstaande adres:

XMS BV

Postbus 521

2130 AM Hoofddorp

Voeg daarbij een kopie van uw e-mail met daarin een kopie van de e-mail die u aan ons heeft gestuurd met duidelijk de datum van verzenden daarbij. Ik zal bij uw gegevens een notitie maken met daarin duidelijk uw verhaal.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Ruben Pereboom

Medewerker Klantenservice

ciske

Re: XMS "DE" glasvezelprivider????

Ongelezen bericht door ciske »

Ga hiermee naar het juridisch loket in je woonplaats, zou toch te gek zijn dat je na 2/5 jaar een abo zou hebben besteld?

Hun schrijven moet je niet doen, want dan bevestig je dat je iets hebt aangevraagd.

Ik had laatst gelezen dat XMS te weining klanten krijgt, op deze manier komen ze er wel heel raar aan.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Vlg mij zijn er 2 zaken aan de hand:

a. hoe komt die club aan het banknummer van Ts,voorgaande nooit doorgeven, kan een verkapte fiatering zijn?. even de post van 2 jaar geleden checken.
b. Uiteraard de gevraagde gegevens toezenden en nogmaals vermelden dat Ts geen gebruik maakt van mogelijke glasvezel diensten en geen goedkeuring geeft om in zijn grond werkzaamheden te verrichen, in Consuwijzer staan hierover voldoende aanrakingspunten, succes

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Har06 schreef:
a. hoe komt die club aan het banknummer van Ts,voorgaande nooit doorgeven
Gerard61 schreef:Iomdat ik ook mijn rekeningnummer waarom gevraagd was, had ingevuld.

ciske

b. Uiteraard de gevraagde gegevens toezenden en nogmaals vermelden dat Ts geen gebruik maakt van mogelijke glasvezel diensten en geen goedkeuring geeft om in zijn grond werkzaamheden te verrichen
Nee dat moet TS niet doen, je moet eens beter lezen Har.

De werkzaamheden zijn al zover geweest.

TS , je moet weigeren dat modem in je huis aan te laten leggen.

Gerard61

Met dank voor de reacties. Ik ga weigeren een modem te laten plaatsen en ik storneer eventueel afgeschreven bedragen. (N.B. rekeningnummer was een verplicht veld!). Blijf het een ongehoorde manier vinden van klantenwerving...en dit is zachtjes uitgedrukt.

Vr.gr.
Gerard

ciske

Is ook ongehoord, maar ja ze willen klanten.

Gewoon je standpunt vast houden , niks besteld is ook niks plaatsen of betalen.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
b. Uiteraard de gevraagde gegevens toezenden en nogmaals vermelden dat Ts geen gebruik maakt van mogelijke glasvezel diensten en geen goedkeuring geeft om in zijn grond werkzaamheden te verrichen
Nee dat moet TS niet doen, je moet eens beter lezen Har.

De werkzaamheden zijn al zover geweest
.

TS , je moet weigeren dat modem in je huis aan te laten leggen.
In de straat lees ik niet in zijn tuin, om op prive grond te spitten moet iemand toestemming gegegeven hebben, de kabel komt niet vanzelf in de tuin ophoog.
Kabel aanleg met modem in de MK of ergens anders in huis is hetzelfde, ligt de kabel nu al in de MK Ts ?.

Gerard61

Ik woon in een appartementengebouw en alle bewoners hebben toestemming gegeven om de kabels te trekken tot in de meterkast. Het bestuur heeft benadrukt, dat daar geen kosten aan verbonden zijn en dat je zelf moet kiezen of je wel of niet verder iets laat activeren en bij welke van de drie providers. Als je de kabel niet tot in de meterkast toelaat en je wilt later toch overstappen gaat dat een smak geld kosten omdat het alsnog bekabeld moet worden (ook voor een eventuele nieuwe eigenaar). Dus....

ciske

Als je de kabel niet tot in de meterkast toelaat en je wilt later toch overstappen gaat dat een smak geld kosten omdat het alsnog bekabeld moet worden (ook voor een eventuele nieuwe eigenaar). Dus....
Klopt niet , als je later alsnog wil overstappen zijn de kosten voor de provider, vraag maar na bij Reggefiber, die weten het precies.

Ze willen juist dat je de kabel toelaat in je meterkast om je een abo aan te smeren.

Wij hebben hier ook een keer aanleg van glasvezel gehad, moesten het laten plaatsen in de meterkast, helaas :lol: het paste niet dus ik heb geen toestemming gegeven het verder ergens anders te plaatsen.

Gerard61

Het paste niet? Dat kleine doosje wat er nu zit of de kabel of het modem? Waar heb je het nu over? Al wat er nu zit is inderdaad van reggefiber en verder heeft er niemand aangezeten. Wat ik zojuist heb uitgelegd, komt dus dan ook uit een brief van Reggefiber. Vanaf nu komt er dus niemand meer aan.
Als XMS de glasvezelkabel blokkeert (wat ze al bij meerdere mensen hebben gedaan die hun nepabonnement niet accepteren en in zee wilden met KPN), dan doen ze dat maar, want ik heb gewoon nog een Ziggo aansluiting. Daarmee bel ik gratis met kinderen en familie want die hebben ook Ziggo. Geen redenen voor mij nu om over te stappen.

ciske

Wij moesten het modem in de meterkast laten plaatsen, bij ons paste het niet zoals bij velen bij mij in de wijk.

Toestemming voor ergens anders moeten ze dan vragen, en die kregen ze bij de meeste mensen niet.
ik heb gewoon nog een Ziggo aansluiting. Daarmee bel ik gratis met kinderen en familie want die hebben ook Ziggo. Geen redenen voor mij nu om over te stappen
Lekker blijven zitten bij ziggo, schijnt dat XMS ook niet zo best is.

Gesloten