LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] XMS - schandalige manier van 'helpen' door de helpdesk

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
RobbertR

XMS - schandalige manier van 'helpen' door de helpdesk

Ongelezen bericht door RobbertR »

Graag zou ik advies willen hebben hoe ik in gesprek kan raken met XMS daar ik na weken lang (maanden eingelijk) bellen met de 'helpdesk' helemaal niets opschiet.

De situatie in het kort is als volgt:
Telefonisch glas van XMS aangevraagd. Hiervoor hoefde ik niets te doen want alles zou in huis al aanwezig moeten zijn. Binnen een paar dagen zou ik aangesloten zijn.
Dit kan natuurlijk niet daar er helemaal geen glasvezelmodem in het huis aanwezig is, dus ik heb een mail gestuurd met daarin de vraag hoe dit verder in zijn werk gaat.

Hier natuurlijk tot op heden geen reactie op ontvangen.

Na niets meer gehoord te hebben, maar eens gevraagd wat de status is.
De aanvraag bleek een jaar vooruit gepland te zijn (in 2013 dus :idea:) maar dit zou direct opgelost worden.

Dezelfde week zou ik worden teruggebeld door een aannemer die de boel zou komen installeren.
Weer niets gehoord, dus na iets meer dan een week, nog maar eens gebeld. De aanvraag was in behandeling en ik zo binnen twee dagen teruggebeld worden.

Ik zal maar niet alle gesprekken samenvatten, daar het erop neer komt dat ik iedere keer iemand spreek (die overigens uiterst correct is) en die mij beloofd dat ik nu echt terug gebeld ga worden. Tot op de dag van vandaag en ontelbare telefoontjes verder ben ik nog NOOIT teruggebeld door XMS.

Vandaag weer eens gebeld en nu wist de medewerker niet eens dat ik vorige week contact heb gehad. Hij zou voor de zoveelste keer een intern mailtje sturen en als hij bericht heeft mij voor het einde van de dag terugbellen. Dat is natuurlijk niet gebeurd en gaat ook niet gebeuren.

M.a.w. ik word hier helemaal stapelgek van en wordt nu al maanden aan het lijntje gehouden door XMS en heb inmiddels denk ik alle helpdeskmedewerkers gesproken. Bellen heeft geen zin, mailen niet etc etc. Inmiddels ben ik de wanhoop nabij en wil ergens glas aanvragen waar ik wel geholpen wordt. Echter dat schijnt niet te kunnen omdat de lijn al wel door XMS gereserveerd is.

Door deze schandalige werkwijze van XMS kom ik nu ook persoonlijk in de problemen omdat ik voor mijn werk afhankelijk ben van de beschikbaarheid van internet. Het is echt niet te bevatten dat je na tientallen telefoontjes steeds hetzelfde antwoord terug krijgt 'ik bel u vandaag (of soms binnen twee dagen) echt terug met een update.

Als iemand mij van advies kan voorzien hoe hiermee om te gaan dan zou dat meer dan welkom zijn!!!

bvd Robbert

crazyme

Re: XMS - schandalige manier van 'helpen' door de helpdesk

Ongelezen bericht door crazyme »

Telefonisch aangevraagd ?

Dus geen schriftelijke overeenkomst ?

RobbertR

Ja telefonisch. Het gesprek is door XMS opgenomen. Daar hebben ze overigens wel netjes mijn toestemming voor gevraagd. Dus persoonsgegevens, bankgegevens etc.

Er is dus sprake van een overeenkomst (jammer genoeg).

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Er is dus sprake van een overeenkomst (jammer genoeg)
Dat vraag ik mij dus af, ze leveren niet , ze laten niks van zich horen , dus denk ik dat het niet nakomen is van het toegezegde.
Net als dat ze jouw gesprek hebben opgenomen van het aanvragen, zijn ook de gesprekken opgenomen met jou, over de levering.

Advies van mij is , ga naar het juridisch loket in je woonplaats en vraag daar hoe verder.

succes.
Bij deze provider zou ik dus nooit willen zitten.

crazyme

De vraag is wanneer er sprake is van wanprestatie.

Wellicht eerst een aangetekende sommatie binnen 2 weken aan te sluiten anders ontbinding ?

RobbertR

Het is niet te geloven, maar vandaag ben ik, voor het eerst in maanden, door XMS gebeld!!!
Ik weet het niet zeker, maar het lijkt erop dat deze noodkreet op dit forum geholpen heeft. Misschien ook niet en is het toeval, maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat het wel erg toevallig is dat er na het plaatsen van dit bericht ineens contact met mij is opgenomen.
Nu kan het allemaal wel snel en vrijdag komt er iemand langs om mij aan te sluiten.

Op zich fijn dat ik straks niet meer vanuit een hotel of de Mac mijn mail hoef te doen, maar het vertrouwen in dit bedrijf is volledig weg.

Vwb dit forum; BEDANKT dat ik hier deze post heb mogen plaatsen. Immers ik ben er 99,9999% zeker van dat dit de enige manier was om XMS te laten reageren.

Grt Robbert

crazyme

Misschien moeten we een apart forum voor ze maken. Kunnen ze hier met hum klanten communiceren :mrgreen:

ciske

Top ben blij voor je.

berthaatjhu

Ongelezen bericht door berthaatjhu »

Wel even laten weten of ze ECHT vrijdag langs geweest zijn he :wink: want tussen beloven en doen kan nog weken zitten :twisted:

ciske

berthaatjhu schreef:Wel even laten weten of ze ECHT vrijdag langs geweest zijn he :wink: want tussen beloven en doen kan nog weken zitten :twisted:
:?:

Gesloten