LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] XMS/slecht tv-beeld/mantelstroomfilter

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Cave Canem

XMS/slecht tv-beeld/mantelstroomfilter

Ongelezen bericht door Cave Canem »

Ik ben onlangs overgestapt naar XMS. Internet en telefonie (met nummerbehoud) ging prima. Internet snelheid prima, telefonie prima, tv-beeld slecht - veel ruis. De helpdeskmedewerker dacht dat het probleem te maken had met mantelstroom in de antennekabel en zou ervoor zorgen dat er een mantelstroomfilter naar mij gestuurd zou worden. Drie weken later zit ik er nog op te wachten. Beste mensen, twee vragen:

1. Heeft iemand ervaring met een slecht tv-beeld en heeft een mantelstroomfilter geholpen?
2. Heeft iemand ook 3 weken of langer op de filter van XMS moeten wachten?

(P.S. Beste XMS, ik snap dat u in een moeilijke fase zit door de overname door KPN, maar ik vind dat de helpdesk onacceptabel slecht bereikbaar is. Mijn petje af voor de medewerkers, trouwens, als je eindelijk een aan de lijn krijgt - altijd vriendelijk en geduldig.)

bprosman

Re: XMS/slecht tv-beeld/mantelstroomfilter

Ongelezen bericht door bprosman »

Had je dit bij je vorige provider ook ?
Kijk je analoog of digitaal ? Als je het hebt over ruis gok ik op analoog.
Bij ruis gok ik meestal als eerste op de kabelkwaliteit en signaalverliezen vanuit de meterkast (even aannemende dat daar eea zit afgemonteerd).
Zit er een versterker tussen ?

Cave Canem

Bij de vorige provider (Ziggo) is het beeld nog steeds goed (ik zit nog in de opzegtermijn en gebruik voorlopig Ziggo weer). Ja - analoog. Ik heb verschillende kabels gebruikt en het probleem treedt op met ze allemaal. Nee, geen versterker.
Op verzoek van de XMS-medewerker heb ik de temperatuur van het plaatje achter de F-connector in de modem gecontroleert - het voelde erg heet aan. Dat kan niet goed zijn?

Webcare XMS

Ongelezen bericht door Webcare XMS »

Cave Canem schreef:Ik ben onlangs overgestapt naar XMS. Internet en telefonie (met nummerbehoud) ging prima. Internet snelheid prima, telefonie prima, tv-beeld slecht - veel ruis. De helpdeskmedewerker dacht dat het probleem te maken had met mantelstroom in de antennekabel en zou ervoor zorgen dat er een mantelstroomfilter naar mij gestuurd zou worden. Drie weken later zit ik er nog op te wachten. Beste mensen, twee vragen:

1. Heeft iemand ervaring met een slecht tv-beeld en heeft een mantelstroomfilter geholpen?
2. Heeft iemand ook 3 weken of langer op de filter van XMS moeten wachten?

(P.S. Beste XMS, ik snap dat u in een moeilijke fase zit door de overname door KPN, maar ik vind dat de helpdesk onacceptabel slecht bereikbaar is. Mijn petje af voor de medewerkers, trouwens, als je eindelijk een aan de lijn krijgt - altijd vriendelijk en geduldig.)
Beste Cave Canem,

Kunt u ons uw NAW gegevens + toelichting sturen via [email protected]. Het Webcare team zoekt graag uit wat er aan de hand is en wat u verder van ons kunt verwachten, als het plaatje achter de F-connector warm wordt kan dit mogelijk inhouden dat de module defect is.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Webcare XMS

Cave Canem

(Vrijdag 7 dec) Afgelopen zondag heb ik mijn NAW-gegevens gemaild naar [email protected]. Op maandag ben ik gebeld door een service manager die dinsdag langs is geweest om de modem te controleren. Zijn conclusie: defecte tv-module. Hij zou Reggefiber vragen de module te vervangen. Gisteren ben ik gebeld door Reggefiber om een afspraak te maken. Vandaag is een monteur de tv-module komen vervangen, dat het probleem heeft verholpen - het beeld is nu prima. Zulke service kan je niets anders dan goed noemen, vind ik. Het is jammer dat ik een maand bezig was met de XMS-helpdesk voor ik in contact kwam met de Webcare team. Case closed.

Gesloten