LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] XMSnet vergeet wijziging maar ik moet ervoor betalen!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Ramoncito

XMSnet vergeet wijziging maar ik moet ervoor betalen!

Ongelezen bericht door Ramoncito »

Midden december 2009 na veel wikken en wegen besloot ik een abonnement te nemen bij XMS glasvezel hier in Maarssen.

Een week later besloot ik om toch maar, in plaats van het alles in één pakket (internet tv en telefonie) alleen internet te nemen. Ik had bv niet in de gaten dat de tv aansluiting allemaal via dat nieuwe kastje in de gang moest gaan lopen en dan had ik allerlei kabels opnieuw moeten trekken.

Affijn, op 25 november 2009 bel ik naar de klantenservice, ik leg uit dat ik een pakket heb besteld maar dat ik het toch wil omzetten naar alléén internet. Geen probleem, maar het moest wel schriftelijk zei de vriendelijke jongen. Kan ik dat ook scannen en mailen dan? 'Ook geen probleem, mail maar naar [email protected]'.

Zo gezegt zo gedaan en om 16.11u mailde ik met een gescande brief met handtekening als bijlage naar XMS.

Bericht terug:
From: [email protected]
To: [email protected]
Date: Thu, 26 Nov 2009 09:36:00 +0100
Subject: RE: Aanpassing abonnement per direct voor 01.12.2009

Geachte heer/mevrouw,

Hier zult u een schriftelijke reactie op ontvangen.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Danny - XMS servicedesk.
Mooi, dus tevens een bevestiging van ontvangst dat de mail was aangekomen. Alles in orde.

Mooi niet dus.. het rekeningafschrift liet een raar bedrag zien, het bleek een dubbele afboeking te zijn (2 periodes) voor het volledige bedrag voor het pakket minus een korting..

We gingen dus maar weer bellen en zojuist kregen we een, in eerste instantie aardig meisje Rachel aan de telefoon die maar bleef zeuren om een copie van de bevestigingsbief die we zouden moeten hebben gekregen, als we die niet zouden hebben kon ze ook niets doen.. Vreemde manier van werken.. Zij vraagt dus om een copie van een brief waarvan ze schijnbaar weet dat die níet is verstuurd! Zonder die brief geen actie! (ze bleef maar steeds terug komen op deze onzin). Tevens had ze het erover dat je vast zit aan een bestelling en dat je het eerste jaar niet om mag zetten. Tjsa, alles best, maar ik hád nog helemaal geen abonnement of dienst, die zou pas op 1 december in gaan, ik was nog niet aangesloten en zij hadden ook nog geen enkele actie ergens op ondernomen. Alle apparatuur was al wel aangesloten, dat was bij alle huurders hier in Maarssenbroek door XMS destijds gedaan.

In een vorig gesprek werd zelfs nog gesuggereerd dat alleen wijzigingen per xmsnet webmail gedaan konden worden. Ook dat lijkt me wat eigenaardig: mijn abonnement was nog niet actief dus dan is het wat lastig om van je xms account te mailen..

Maar ja, mooi geregeld dus: iemand vergeet zijn werk te doen, en als er dan over geklaagt wordt vraag je gewoon om de bevestigende brief van het werk wat je niet gedaan hebt en die je niet gestuurd hebt! :shock: Omgekeerde wereld..

Ik heb wél een bevestiging, dat is de mail wat hierboven staat! Of er nu wel of niet een schriftelijke bevestiging achteraan komt doet niet ter zake, als de brief er níet komt, hebben zíj hun werk niet gedaan, moet ík dat dan vervolgens hun fouten betalen??

Ik heb nu een postbus nummer opgekregen om een klacht per brief in te sturen.. Ik ben dit soort onzin niet gewend hoor.. Als ik voor 25 personen volgende week reserveer in een restaurant en ik bel de volgende dag om te zeggen dat er 3 mensen afvallen, dan verwacht ik niet dat de manager vervolgens moeilijk gaat doen en me 25 Euro boete pp oid laat betalen..

Ramoncito

Re: XMSnet vergeet wijziging maar ik moet ervoor betalen!

Vandaag bij XMS balie langs geweest. Deze jongen zegt ook: eenmaal besteld dan kom je niet meer onder je bestelling uit. Zelfs niet als je contract periode nog niet eens is ingegaan.

Wat een belachelijke regels, ik vraag mij af of dat soort regels überhaupt wel toegestaan zijn in Nederland. We moeten maar even bij de rechtswinkel langs om dit te bespreken.

Ik heb op tijd mijn wijziging doorgegeven, ik heb een ontvangst bevestiging, ik heb géén bericht gekregen dat de wijziging om wat voor reden niet geldig is. Het lijkt mij een normale zaak om je klanten terug te mailen dat iets niet kan..

We gaan maar een incasso blokkade instellen en geld handmatig overmaken.

Ramoncito

Re: XMSnet vergeet wijziging maar ik moet ervoor betalen!

Afgelopen donderdag schreven wij een klachten brief naar de klantenservice van XMS en vandaag (8 dagen later) kregen wij bericht terug.

Het is een excuus brief voor het abusievelijk niet uitvoeren van mijn verzoek tot aanpassing van het abonnement. Het abonnement wordt alsnog omgezet en teveel betaald geld terug gestort. :D

Het verbaasde mij dat dit opeens zo gemakkelijk ging, na al de rare gesprekken aan de telefoon krijg je het idee te maken te hebben met een bijzonder moeilijk bedrijf en een lange problematische relatie.. Het tegendeel blijkt nu echter dus I stand corrected.

Allen hier op het forum bedankt voor de support! :)

Gesloten