LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] XS4ALL schaft datalimiet en fair use policy af

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Gast

XS4ALL schaft datalimiet en fair use policy af

Ongelezen bericht door Gast »

XS4ALL schaft datalimiet en fair use policy af

Dinsdag, 22 februari 2005 - Abonnees van XS4ALL kunnen sinds maandag onbeperkt up- en downloaden. De provider schaft de datalimieten af.
Door Maarten ReijndersEmail de auteur 8 reactiesLees reacties...

Illustratie door: Marvin Lomboy
Bij het ADSL Start-abonnement komt de datalimiet te vervallen. Bij de andere abonnementen (Lite, Basic en Fast) wordt de fair use policy afgeschaft. XS4ALL is nog in onderhandeling met BBned over het afschaffen van de datalimiet bij Power ADSL. De provider vindt datalimieten 'niet meer van deze tijd'.

"De adsl-verbindingen worden steeds sneller en XS4ALL wil al haar abonnees de ruimte geven om optimaal gebruik te maken van hun adsl-abonnement", schrijft de internetaanbieder op zijn site. Volgens XS4ALL betekende de vroegere fair use policy in de praktijk doorgaans toch al 'onbeperkt dataverkeer'.

Internetaanbieder Wanadoo heeft de datalimieten al eerder afgeschaft. "Wanadoo maakt in haar algemene voorwaarden wel melding van een fair use policy, maar deze is niet van toepassing op onze huidige adsl- en inbelabonnementen", aldus Dianne Potters van Wanadoo. Ook Casema, dat de kabeltoegang voor Wanadoo verzorgt, past volgens Potters 'in de praktijk' geen fair use policy toe.

Tiscali is vooralsnog niet van plan het voorbeeld van XS4ALL te volgen. "We hebben geen plannen om de datalimieten af te schaffen. Die zijn er om misbruik te voorkomen. Klanten hebben wel de mogelijkheid om de datalimiet af te kopen", zegt woordvoerder Wander Bruijel.

Ook Planet Internet en Het Net denken 'voorlopig' niet aan het afschaffen van de fair use policy.

Datalimieten zijn veel internetgebruikers een doorn in het oog. Vorige week is de kabelgebruikersvereniging COAX een actie gestart tegen de 'strenge' datalimieten van Chello. De kabelaanbieder bestudeert de mogelijkheid om de datalimieten aan te passen. "Daar is op dit moment echter nog geen nieuws over te melden", aldus woordvoerder Ronald van der Aart.

Gast

Re: XS4ALL schaft datalimiet en fair use policy af

allemaal mailen naar chello mensen, vragen of chello volgt, of dat ze je adviseren over te stappen naar ADSL

Hasjroker1

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Neem gewoon XS4ALL. Wat een verschil. Geen datalimit en een veel stabielere verbinding. 5 minuten rommelen en gaan met die banaan.
Ga UPC hahaha

Gast

@ hasjroker

ik ben van 2001 tm 2004 klant geweest van xs4all.
op hun produkt heb ik 3 jaar niets aan te merken gehad.
maar ja, ze zijn zo duur !!!
toen dus het tiscali aanbod kwam van 19,95 voor de eerste 18 maanden voor zelfs hogere! snelheid dan xs4all dat 59,95 kostte, was de keuze voor mij snel gemaakt! 18x40 is wel 720 euro!
en inclusief gratis modum en installatie waarvoor ik voorheen bij xs4all veel moest betalen.
En met tiscali heb ik totnogtoe ook geen last, en ideaal dat ik nu thuis 3 terminals online heb, wat bij xs4all nog niet kon.

hoe dan ook, ik wens zowel xs4all als tiscali beiden veel succes.

venantius

Gast

De keuze lijkt mij duidelijk. Om het makkelijk te maken hier de relevante link:
UPC opzegformulier:
http://www.upc.nl/pdf/Opzegformulier.pdf

Prodigy67

Ongelezen bericht door Prodigy67 »

Nu al enige jaren abonnee bij Chello met een relatief duur classis abonnement (49 euro p/m),de laatste jaren weinig klachten gehad over service en internetverbinding.
Echter na het aanschaffen van een nieuwe snelle computer met veel opslagcapiciteit leek het me ook leuk om wat meer te gaan downloaden van internet.
Helaas kwam ik van een koude kermis thuis omdat UPC een download limiet heeft van 8 (!!) Gig voor dit toch dure abonnement.
Na telefonish contact te hebben gehad en van het kastje naar de muur te zijn gestuurd maar even een mail naar de heren/dames van UPC gestuurd dat ik dit een belachelijke zaak vind omdat dit niks meer heeft te maken met een fair use gebruik.
Hierop krijg je als antwoord een standaard mail dat je maar rekening moet houden met andere klanten die anders gehinderd zouden worden door mensen die overmatig gebruik maken van downloaden(??)
Volgende dag maar eens gebelt als nieuwe klant onder het mom dat ik wel geintresseerd ben in hun internet diensten, vooral het chello classic abonnement.
Na het vragen of hier een downloadlimiet geld, word er glashard NEE gezegt, ook na enige malen vragen of desbetreffende helpdesk medewerker dit wel heel zeker weet.
Dit noem ik dus gewoon verlakkerij en valse beloftes.
Als nieuwe klant ken alles, maar als je eenmaal binnen bent gehaald gelden opeens allerlei regels.
En wat ken je eraan doen, behalve opzeggen en op zoek gaan naar een andere provider?
Weinig, want wat kan UPC het nu schelen of ze mij als klant verliezen?
De makkelijkste weg is inderdaad vertrekken, maar voor mij geld dan dat ik opnieuw een telefoonaansluiting moet aanvragen bij KPN (ook niet goedkoop), alle mensen in mijn adresboek een nieuw e-mail adres moet doorgeven en natuurlijk alle sites en forums waar ik "lid" van ben geworden in de jaren maar even een e-mail adres wijziging moet gaan sturen enz enz....kortom een hoop gedoe en geregel.
Op het moment heeft UPC mijn downloadsnelheid als "straf" teruggebracht tot 64 kb/s, gelijk aan een normale telefoonverbinding, voor de rest van de maand.
En dit al na 1 waarschuwing die ik binnenkreeg via de mail.
Het word tijd dat er wat gedaan word aan deze machtspositie van UPC en dat ze eens wat meer oog voor hun klanten hebben.
Vooral met het vele gebruik van internet ken je tegenwoordig geen beperkingen meer stellen voor je gebruikers, zeker voor zulke dure abonnementen niet.

Hasjroker1

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Als ik dit zo allemaal lees ben ik blij dat ik bij UPC weg ben
LEVE XS4ALL. Wat een versvhil zeg..

wmf bert

Ongelezen bericht door wmf bert »

Weinig, want wat kan UPC het nu schelen of ze mij als klant verliezen?
De makkelijkste weg is inderdaad vertrekken, maar voor mij geld dan dat ik opnieuw een telefoonaansluiting moet aanvragen bij KPN (ook niet goedkoop),

Nee blijven daar wordt je wijzer van :oops: Ik heb die oplichters de deur uitgegooid. adsl en digitene bevald prima ! Als iedereen dat nu eens doet zijn we van dit soort zeur forums af.

Gast

upc zijn zakkenvullers,ik krijg nog een afrekening van de borg van de modem,dit is al bijna drie maanden aan de gang.en nog geen cent ontvangen.Ik had mijn aansluiting opgezegt voor de geringen datalimit
want bij een waarschuwing deed upc mijn limit zo naar beneden dat ik amper kon kon netten.en dat soms voor drie weken lang en gewoon door betalen.de schurken :twisted: :twisted:

carola72

Ongelezen bericht door carola72 »

Wij hebben thuis sinds januari ook UPC Chello de deur uitgedaan (nu maar hopen dat digitenne ook gauw bij ons mogelijk wordt) en zijn overgestapt op ASDL bij TweakDSL (http://www.tweakdsl.nl)
De partij is veel goedkoper en ook zij hebben geen datalimieten en ook geen fair-use-policies.
Bij hen is overigens ook Telefonie mogelijk.

Mocht je interesse hebben kijk dan ook eens bij Tweakdsl

Groetjes Carola, een tevreden klant. :lol:

Gesloten