De inhoud van de mail spreekt voor zich, de situatie wordt daarin beschreven.
Doordat op de website van XS4ALL een foutieve verhuis-procedure staat voor XS4ALL ONLY abonnees icm. vaste telefonie elders, zit ik nu 2 weken zonder internet, en XS4ALL zegt dat niet te kunnen versnellen.
Geachte heer/mevrouw,
Deze mail stuur ik u naar aanleiding van een ernstig probleem met mijn verhuizing. Mijn gegevens staan aan het eind van deze mail.
Onlangs ben ik verhuisd. Ik heb internet via XS4ALL ONLY. Daarnaast heb ik nog een ouderwets analoog telefoonabonnement via KPN.
Op de website van XS4ALL staat over verhuizingen het volgende:
http://www.xs4all.nl/allediensten/toega ... taties.php
== Begin citaat ===
U hebt:
• ADSL van KPN of
• ADSL (XS4ALL Only) in combinatie met een vast telefoonabonnement (bijvoorbeeld van KPN)
De verhuisprocedure is in dit geval als volgt:
Stel de aanbieder van uw vaste telefonieabonnement 3 weken voor uw verhuizing op de hoogte. Sluit zelf uw modem en splitter aan op uw nieuwe adres.
De aanbieder van uw vaste telefonie stelt XS4ALL op de hoogte van de verhuizing en stuurt u een brief met de verhuisdatum. Van XS4ALL ontvangt u eveneens een bevestigingsbrief.
== Einde citaat ===
Ik heb dus keurig volgens de beschrijving KPN (aanbieder van mijn vaste telefoon) drie weken van tevoren op de hoogte gebracht van mijn verhuizing. Op dinsdag 3 februari had ik inderdaad keurig mijn vaste telefoonlijn in de nieuwe woning. Echter geen internet.
Na wat belletjes bleek uiteindelijk het probleem bij XS4ALL te liggen: Ik had het wel door moeten geven aan XS4ALL, maar dat staat niet vermeld op de website. Dit hoorde ik – na vele telefoontjes – gisteren (woensdag 4 februari) – van de afdeling sales. Verder hoorde ik dat er wel een verhuizing in het systeem staat, omdat KPN kort geleden wel de nieuwe gegevens heeft doorgegeven. Dit zou echter wel tot 15 februari duren. Ik kreeg te horen dat dit niet eerder kan.
Tot 15 februari geen internet. Geheel buiten mijn schuld om, gewoon omdat ik precies heb gedaan wat op jullie website staat.
De 15e pas weer internet in onacceptabel. Daarnaast is het een schande voor XS4ALL, dit soort praktijken passen bij UPC e.d. maar niet bij XS4ALL. De reden dat ik bij jullie klant ben (en dus meer dan gemiddeld betaal voor mijn internet) is dat ik van jullie gewend bent dat het ALTIJD werkt. Daarom zou ook dit probleem direct opgelost moeten worden. Ik geloof er niks van dat er geen enkele mogelijkheid is om dit te versnellen. Ik verwacht dan ook dat dit onmiddellijk in orde wordt gemaakt.
Een bedrijf dat hoge kwaliteit levert, maar de fout in gaat met informatie op de website, en dat vervolgens niet onmiddellijk herstelt, is heel verkeerd bezig.
Kopieen van deze mail zijn verstuurd naar Tros Radar en Vara’s Kassa. Uiteraard zal ik bij een bevredigende oplossing (financiele compensatie + direct weer een internetaansluiting) dat ook bij deze media melden.
Met vriendelijke groet,
S
Mijn gegevens: (niet voor publicatie)