LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] XS4ALL versus UPC Alles in 1 pakketen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
rob75

XS4ALL versus UPC Alles in 1 pakketen

Ongelezen bericht door rob75 »

Situatie: Woonplaats Vlaardingen. Bezit nu KPN Bell Avond en Weekend vrij abonnement( 55/60 € per 2 maanden). UPC Analoog kabel TV + Internet= 50 € per maand. Kortom, 80 € per maand! Alles functioneert prima. Geen klachten over deze 2 leveranciers. Mede via de reclame op internet en tv leuke alles in 1 aanbiedingen gezien (tv/internet/telefoon). Moet ook op de kleintjes letten!

UPC biedt een alles in 1 pakket aan voor 52 € eerste 6 maanden 25 € aan!
XS4All alles in 1 pakket 30,50 € eerste 6 maanden, daarna komt er 20 tientjes bij! Totaal 50,50 €
Kortom, bijna geen prijs verschil als ik het zo lees.

Wie = beter? Schrik me "rot" over alle klagers over upc/ziggo etc. Wil gewoon onbezorgd kunnen internetten/bellen en een scherp beeld op mijn plasma tv hebben! Welke van de 2 moet ik hebben? Waar moet ik op letten? Ben leek en niet technisch.

rozemarijntje

Re: XS4ALL versus UPC Alles in 1 pakketen

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ziggo zit niet in onze regio rijnmond voor zover ik weet.
Dus upc..
De ene loopt er mee we en de ander veel problemen..

Xs4 all verleden veel problemen mee gehad ,en lees je ook genoeg over...

Onthou wel,je leest vaak alleen de slechte ervaringen
Succes

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

rob75 schreef:Situatie: Woonplaats Vlaardingen. Bezit nu KPN Bell Avond en Weekend vrij abonnement( 55/60 € per 2 maanden). UPC Analoog kabel TV + Internet= 50 € per maand. Kortom, 80 € per maand! Alles functioneert prima. Geen klachten over deze 2 leveranciers. Mede via de reclame op internet en tv leuke alles in 1 aanbiedingen gezien (tv/internet/telefoon). Moet ook op de kleintjes letten!

UPC biedt een alles in 1 pakket aan voor 52 € eerste 6 maanden 25 € aan!
XS4All alles in 1 pakket 30,50 € eerste 6 maanden, daarna komt er 20 tientjes bij! Totaal 50,50 €
Kortom, bijna geen prijs verschil als ik het zo lees.

Wie = beter? Schrik me "rot" over alle klagers over upc/ziggo etc. Wil gewoon onbezorgd kunnen internetten/bellen en een scherp beeld op mijn plasma tv hebben! Welke van de 2 moet ik hebben? Waar moet ik op letten? Ben leek en niet technisch.
Als je géén klachten hebt zie ik niet in waarom je naar een alles-in-één zou moeten overstappen, maar als je dit toch doet zou ik het naar een kabelprovider doen en nooit naar een provider die TV-over-IP levert. De kabel zit toch al in huis en op de juiste plekken (huiskamer, slaapkamers etc.) en zelfs met een digtaal pakket blijven de andere TV's analoog beeld houden zonder extra hardware zoals slecht werkende wifi setjes voor TV.

Ik ben net overgestapt van een soortgelijke situatie met KPN telefoon + Ziggo TV + Internet naar Ziggo 3-in-1 maar alleen omdat het bij KPN onmogelijk bleek door de muur van de onwetende helpdesk heen te dringen om van ISDN2 naar PTSN1 over te stappen met behoud van eigen hoofdnummer. (Na verscheidene pogingen over een 6 maanden periode maar opgegeven)

Het enige wat ik heb gedaan om zo weinig mogelijk "moeilijke" zaken te creëren was een setje van 3 DECT telefoons gehaald (€82 bij de plaatselijke electronicawinkel) en daarvan het basisstation in de meterkast aan het Ziggo modem gehangen.

Ziggo kon wat KPN niet kon: ons oorspronkelijke nummer behouden en ik heb vooralsnog géén klachten maar het is vroeg dag om helemaal met zekerheid te zeggen (<1 maand). Heb het extra pakket genomen met 120/10Mbps internet en uitgebreid zenderpakket + telefonie en ben ca. €82 per maand kwijt, stukken minder dan voorheen maar de vergelijking gaat niet op want dat was met 2 lijnen en 4 nummers uiteraard.

Wil nog wel de eerste paar maandafrekeningen afwachten om te kijken of ik voor €10 onbeperkt bellen erbij neem. Kwaliteit van de telefonie is zonder meer goed te noemen, kan géén noemenswaardig verschil ontdekken met de KPN vaste lijn. Internet is prima, voldoende voor alles wat we ermee doen (met 5 PC's + server in huis: véél dus) en het aantal TV zenders is zeker voldoende alhoewel de kwaliteit van bijv. beide History Channel kanalen (HD en normaal) beneden de maat is - kan echter aan mijn bekabeling bij de TV liggen.

rob75

Reden 1: Betaal nu zo een 80 € P.M. (voor Analoog TV + internet UPC en KPN telefoon). Als ik ook voor ongeveer 52 € p.m. een alles in 1 pakket klaar kan zijn! Eerste 6 maanden gaat daar nog de 1/2 af. Als ik het zo lees. Kortom, kan aardig wat het komend jaar besparen!

Reden 2 om over te stappen = o.a. Digitale tv. Beter scherper beeld! toch... weer voor een beter prijs!.

Schrik alleen van de nog steeds vele klachten die je over de bekende kabelboeren hoort/leest.(Mediaboxen, telefonisch niet bereikbaar etc etc.)

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

rob75 schreef:Reden 1: Betaal nu zo een 80 € P.M. (voor Analoog TV + internet UPC en KPN telefoon). Als ik ook voor ongeveer 52 € p.m. een alles in 1 pakket klaar kan zijn! Eerste 6 maanden gaat daar nog de 1/2 af. Als ik het zo lees. Kortom, kan aardig wat het komend jaar besparen!

Reden 2 om over te stappen = o.a. Digitale tv. Beter scherper beeld! toch... weer voor een beter prijs!.

Schrik alleen van de nog steeds vele klachten die je over de bekende kabelboeren hoort/leest.(Mediaboxen, telefonisch niet bereikbaar etc etc.)
Tsja, veel klachten zijn ook terug te leiden naar ondeskundig aangelegde kabels in huis, of CI+ kaarten gebruiken in TV's die niet door de kabelaar zijn gecertificeerd, oude firmware op de tv/decoder, en zo verder. Allemaal dingen die afgewenteld worden op de kabelaar in kwestie, ook hier op het forum, terwijl dit omstandigheden buiten de invloed van Ziggo/UPC zijn.

Alles in 1 van UPC is an-sich een goed product, alhoewel ik afgaande op de wel érg vele topics en klachten over die nieuwe horizon box, dáár nog niet voor zou kiezen.

Voor wat het waard is, ik ben al 12 jaar een tevreden klant van Ziggo, en vroeger @home. Daar heb ik 4 modemwissels, 2 verhuizingen, en diverse pakketwissels/upgrades meegemaakt, zonder problemen. 1x was er een forse storing, 8 jaar geleden oid, en dat is netjes afgehandeld door toen nog @home.

Maar goed sommige (IT) collega's van me, gruwen van Ziggo, ivm het zelf draaien van servers, en het niet helemaal vaste ip-adres wat Ziggo uitgeeft. (dat ververst 1x per 6 weken oid, beetje willekeurig) Die zijn en-masse overgestapt naar glasvezel, zodra het laatste busje met gravende polen de straat had verlaten.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

rob75 schreef:Reden 1: Betaal nu zo een 80 € P.M. (voor Analoog TV + internet UPC en KPN telefoon). Als ik ook voor ongeveer 52 € p.m. een alles in 1 pakket klaar kan zijn! Eerste 6 maanden gaat daar nog de 1/2 af. Als ik het zo lees. Kortom, kan aardig wat het komend jaar besparen!

Ik ben net overgestapt naar UPC , ik wou ook alles in een. Als je niet de horizon wilt, dan denk ik ( hoop ik) , dat je zonder problemen kunt overstappen.
Bij mij draait alles prima, maar goed dat zegt niks.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

ik betaal E 56 voor het all in pakket met 25 mb internet per 1 jan 2013, neem de eenvoudige box en laat de Horizon even achterwege :wink:

ciske

ik betaal E 56 voor het all in pakket met 25 mb internet per 1 jan 201
Ik heb 30mb en betaal na de kortingstijd 47,50 heb jij er iets extra's bij dan Har??
Kreeg een rekening van 116,00 euro, over 1/5 maand waarvan de korting nog niet is afgetrokken, ook de activatiekosten moeten nog verrekend worden, en natuurlijk wat ik niet prettig vind, de borg voor het modem.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

ciske schreef:
ik betaal E 56 voor het all in pakket met 25 mb internet per 1 jan 201
Ik heb 30mb en betaal na de kortingstijd 47,50 heb jij er iets extra's bij dan Har??Kreeg een rekening van 116,00 euro, over 1/5 maand waarvan de korting nog niet is afgetrokken, ook de activatiekosten moeten nog verrekend worden, en natuurlijk wat ik niet prettig vind, de borg voor het modem.
Nee ik heb niets extra muv wat toevoegingen aan de telefoon: voicemail, nummerherkenning, voicemail via gsm, gratis bellen met buitenland ivm familie in GB etc, ik ga maar eens bellen met UPC waarom instappers goedkoper uit zijn dan vaste klanten , thx voor de tip Ciske :)

ciske

:lol: succes Har.

rob75

Alles in 1Pakket bij UPC besteld! Ben benieuwd wanneer ik de bestelling binnen krijg!

ciske

rob75 schreef:Alles in 1Pakket bij UPC besteld! Ben benieuwd wanneer ik de bestelling binnen krijg!
Als het meezit met een dag of 5 , veel plezier er mee.

Gesloten