LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Youfone contract ontbinden
-
Youfone contract ontbinden
Beste lezers,
Wie kan mij helpen?
Ik heb enkele tijd geleden Youfone uitgekozen als nieuwe provider, omdat zij op dat moment de goedkoopste aanbieder waren. Ik heb toen van hun een bevestigingsmail gehad, waarin staat dat ik een ISRA aansluit punt moet hebben.
Hiervoor had ik Ziggo, nooit geen problemen mee, alles was prima, ik vond ze alleen te duur.
Toen ik het installatiepakket van Youfone thuis kreeg, was het mij onduidelijk hoe te installeren, dus heb ik gebeld. Na een tijd aan de telefoon te hebben gewacht, kreeg ik een medewerker te pakken. Na enige tijd met elkaar gesproken te hebben, kwamen we erachter dat ik geen telefoonaansluiting heb en dat nodig heb. Dat blijkt dus het ISRA aansluit punt te zijn.
Aangezien ik dat in mijn huis niet heb, moest ik dat dan maar aan laten sluiten, maar ik wil helemaal geen telefoonaansluiting laat staan daar geld voor betalen om te laten plaatsen. Ik vroeg dus of het contract kon worden ontbonden en ik werd doorverbonden naar een andere klantenservice. Hier kreeg ik een dame aan de telefoon die zelfs een beetje geïrriteerd/kwaad werd op mij, ik zou me niet goed hebben ingelezen van tevoren. Ik probeerde haar uit te leggen dat ik technisch niet onderlegd ben en dat het voor haar waarschijnlijk wel erg duidelijk is allemaal, maar niet voor mij. Ik had de mail maar beter moeten lezen waar in kleine letters ergens tussendoor gemeld stond dat ik een ISRA aansluit punt moest hebben.
Hiervoor had ik Ziggo, ik ging er vanuit: ene modem eruit, andere modem erin, en het werkt net zo goed als Ziggo.
Niet dus. De enige 2 oplossingen die Youfone overhoudt:
1. Gewoon het contract afnemen en maandelijks betalen
2. Het contract afkopen voor € 350,- (net zoveel als een jaar lang maandelijks het contract betalen)
Hier ging ik uiteraard niet mee akkoord en dit heb ik hen ook schriftelijk laten weten. Ik kreeg als antwoord dat ze uit coulance €50,- korting willen geven op de contractontbinding en dat ik het dus voor 'maar' € 300,- mocht afkopen.
Ook hier ging ik niet mee akkoord, ik wilde het kosteloos maar ging er vanuit dat dit niet ging gebeuren, ze hebben inderdaad (welliswaar niet duidelijk) aangegeven dat een ISRA aansluit punt nodig is, maar daarnaast hebben ze ook nog helemaal geen kosten gemaakt, behalve een pakketje toesturen waar het modem in zat. Ik stelde dus voor om € 150,- te betalen en daarmee de zaak te sluiten. Hier gaan ze niet mee akkoord.
Ik krijg geen contact met een leidinggevende, alleen met Sanae, de medewerker die ik de eerste keer ook aan de telefoon kreeg. Ze kan ook mijn klacht niet doorgeven aan de klachtenafhandeling, dit kan ik alleen per post versturen.
Wie kan me helpen, wat moet ik hier nou mee doen? Een melding bij de geschillencommissie zit ik eigenlijk niet op te wachten, ik wil er gewoon vanaf zijn. Ik ben uitgeput van deze strijd die aan alle kanten wordt geblokkeerd door Youfone, er wordt 0 klantvriendelijkheid getoond en al mijn verzoeken worden genegeerd. Ik ben mentaal op en zou haast voor mijn gezondheid maar die € 300,- betalen, maar dat voelt niet goed.
Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben (gehad)?
Alvast bedankt voor je reactie!
(In de bijlage de mailwisseling die ik gehad heb met Sanae van Youfone)
Wie kan mij helpen?
Ik heb enkele tijd geleden Youfone uitgekozen als nieuwe provider, omdat zij op dat moment de goedkoopste aanbieder waren. Ik heb toen van hun een bevestigingsmail gehad, waarin staat dat ik een ISRA aansluit punt moet hebben.
Hiervoor had ik Ziggo, nooit geen problemen mee, alles was prima, ik vond ze alleen te duur.
Toen ik het installatiepakket van Youfone thuis kreeg, was het mij onduidelijk hoe te installeren, dus heb ik gebeld. Na een tijd aan de telefoon te hebben gewacht, kreeg ik een medewerker te pakken. Na enige tijd met elkaar gesproken te hebben, kwamen we erachter dat ik geen telefoonaansluiting heb en dat nodig heb. Dat blijkt dus het ISRA aansluit punt te zijn.
Aangezien ik dat in mijn huis niet heb, moest ik dat dan maar aan laten sluiten, maar ik wil helemaal geen telefoonaansluiting laat staan daar geld voor betalen om te laten plaatsen. Ik vroeg dus of het contract kon worden ontbonden en ik werd doorverbonden naar een andere klantenservice. Hier kreeg ik een dame aan de telefoon die zelfs een beetje geïrriteerd/kwaad werd op mij, ik zou me niet goed hebben ingelezen van tevoren. Ik probeerde haar uit te leggen dat ik technisch niet onderlegd ben en dat het voor haar waarschijnlijk wel erg duidelijk is allemaal, maar niet voor mij. Ik had de mail maar beter moeten lezen waar in kleine letters ergens tussendoor gemeld stond dat ik een ISRA aansluit punt moest hebben.
Hiervoor had ik Ziggo, ik ging er vanuit: ene modem eruit, andere modem erin, en het werkt net zo goed als Ziggo.
Niet dus. De enige 2 oplossingen die Youfone overhoudt:
1. Gewoon het contract afnemen en maandelijks betalen
2. Het contract afkopen voor € 350,- (net zoveel als een jaar lang maandelijks het contract betalen)
Hier ging ik uiteraard niet mee akkoord en dit heb ik hen ook schriftelijk laten weten. Ik kreeg als antwoord dat ze uit coulance €50,- korting willen geven op de contractontbinding en dat ik het dus voor 'maar' € 300,- mocht afkopen.
Ook hier ging ik niet mee akkoord, ik wilde het kosteloos maar ging er vanuit dat dit niet ging gebeuren, ze hebben inderdaad (welliswaar niet duidelijk) aangegeven dat een ISRA aansluit punt nodig is, maar daarnaast hebben ze ook nog helemaal geen kosten gemaakt, behalve een pakketje toesturen waar het modem in zat. Ik stelde dus voor om € 150,- te betalen en daarmee de zaak te sluiten. Hier gaan ze niet mee akkoord.
Ik krijg geen contact met een leidinggevende, alleen met Sanae, de medewerker die ik de eerste keer ook aan de telefoon kreeg. Ze kan ook mijn klacht niet doorgeven aan de klachtenafhandeling, dit kan ik alleen per post versturen.
Wie kan me helpen, wat moet ik hier nou mee doen? Een melding bij de geschillencommissie zit ik eigenlijk niet op te wachten, ik wil er gewoon vanaf zijn. Ik ben uitgeput van deze strijd die aan alle kanten wordt geblokkeerd door Youfone, er wordt 0 klantvriendelijkheid getoond en al mijn verzoeken worden genegeerd. Ik ben mentaal op en zou haast voor mijn gezondheid maar die € 300,- betalen, maar dat voelt niet goed.
Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben (gehad)?
Alvast bedankt voor je reactie!
-
Re: Youfone contract ontbinden
U krijgt dus te horen aan welke voorwaarden u moet voldoen om aangesloten te kunnen worden, maar u besluit niet na te vragen wat er bedoeld wordt? U besluit zelf om klant te worden daar zonder na te gaan of dat wel mogelijk is. Dat is hetzelfde als lid worden bij een boekenclub terwijl je niet kan lezen. Youphone kan er niets aan doen dat u geen aansluiting heeft en wil doen wat er afgesproken is, leveren. Op dat moment pleegt u dus contractbreuk en zit er niets anders op dan of betalen, of een aansluiting nemen.
Heeft u de overeenkomst online afgesloten?eva.vdkamp schreef:Ik heb toen van hun een bevestigingsmail gehad, waarin staat dat ik een ISRA aansluit punt moet hebben.
Woont u in een vrij nieuw huis? Vroeger werd zo'n beetje ieder huis standaard voorzien van een telefoonkabel, dat was net zo vanzelfsprekend als stromend water of electriciteit. In deze tijd waarin iedereen een mobieltje gebruikt, is het minder vanzelfsprekend.
Kijk eens in de meterkast, best mogelijk dat daar toch een of ander los kabeltje te vinden is dat niet afgemonteerd is met een aansluitpunt. In dat geval is het vrij makkelijk op te lossen door dat aansluitpunt alsnog te realiseren.
Tik ook uw postcode eens in in onderstaande link, als er een getal achter koper/DSL staat hebt u een telefoonlijn (al dan niet aangesloten)
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/add ... ommit=Zoek
In deze link nog wat info en foto's van gangbare isra punten
https://www.xs4all.nl/service/diensten/ ... k-deze.htm
Kijk eens in de meterkast, best mogelijk dat daar toch een of ander los kabeltje te vinden is dat niet afgemonteerd is met een aansluitpunt. In dat geval is het vrij makkelijk op te lossen door dat aansluitpunt alsnog te realiseren.
Tik ook uw postcode eens in in onderstaande link, als er een getal achter koper/DSL staat hebt u een telefoonlijn (al dan niet aangesloten)
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/add ... ommit=Zoek
In deze link nog wat info en foto's van gangbare isra punten
https://www.xs4all.nl/service/diensten/ ... k-deze.htm
Laatst gewijzigd door grun op 27 aug 2018 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is echt heel ongebruikelijk dat er geen Isra punt in een huis zit. Wellicht hebben vorige bewoners dat punt letterlijk achter het behang geplakt.
Ik weet natuurlijk niet waar u woont, maar als u in een rijtje woont, of in een appartement, zou ik maar eens even bij de buren informeren wasr het punt zit.
Ik weet natuurlijk niet waar u woont, maar als u in een rijtje woont, of in een appartement, zou ik maar eens even bij de buren informeren wasr het punt zit.
-
Wij hebben zelf de telefoonaansluiting weg gelaten toen we het huis opnieuw bouwde, het was vervallen toen we het kochten. Een telefoonaansluiting was oud vonden wij.
Als Ziggo kon leveren, waarom Youfone dan niet was de gedachte, als er duidelijk was dat een Isra Punt een telefoonaansluiting was dan wisten we wat er werd verwacht. Dit is echter achteraf pas duidelijk gemaakt na veel navragen van onze kant. Inmiddels is duidelijk dat Ziggo kon leveren omdat zij geen telefoonaansluiting nodig hebben.
Als Ziggo kon leveren, waarom Youfone dan niet was de gedachte, als er duidelijk was dat een Isra Punt een telefoonaansluiting was dan wisten we wat er werd verwacht. Dit is echter achteraf pas duidelijk gemaakt na veel navragen van onze kant. Inmiddels is duidelijk dat Ziggo kon leveren omdat zij geen telefoonaansluiting nodig hebben.
Langs welke weg is de overeenkomst tot stand gekomen?
Tja, Youfone gaat over de telefoonkabel van KPN, maar Ziggo niet. Die kabel hebt u blijkbaar wel laten aanleggen.eva.vdkamp schreef:Wij hebben zelf de telefoonaansluiting weg gelaten toen we het huis opnieuw bouwde, het was vervallen toen we het kochten. Een telefoonaansluiting was oud vonden wij.
Dit vind ik nogal tegenstrijdig aan wat je eerst zei. Je zei dat je niet technisch onderlegd bent.eva.vdkamp schreef:Wij hebben zelf de telefoonaansluiting weg gelaten toen we het huis opnieuw bouwde, het was vervallen toen we het kochten. Een telefoonaansluiting was oud vonden wij.
Maar je weet dus wel dat de kpn (PTT) isra vervallen is.
En idd, Ziggo werkt middels DOCSIS.
Er zit denk ik iemand klaar om een mogelijkheid te vinden of zelfs aan te reiken om zonder kosten alsnog van de overeenkomst af te kunnen.
Moet je wel even de vraag van alfatrion beantwoorden!
Moet je wel even de vraag van alfatrion beantwoorden!
Een logische gedachte zou zijn dat als er wordt gesproken over een voor jou onbekende term (Isra punt), je even zou nagaan wat daarmee bedoeld wordt. In plaats van er klakkeloos vanuit gaan dat het allemaal wel goed zal komenAls Ziggo kon leveren, waarom Youfone dan niet was de gedachte, als er duidelijk was dat een Isra Punt een telefoonaansluiting was dan wisten we wat er werd verwacht.
Ook lijkt het me niet vreemd om je een klein beetje in te lezen als je zelfstandig, zonder enige hulp van anderen, naar een andere aanbieder zou willen overstappen. Één van de eerste, vrij basale, eigenschappen van internetaanbieders is namelijk dat er via de kabel één aanbieder is (vaak Ziggo) en dat de andere aanbieders via glasvezel of koper ('telefoonlijn') werken. Als je vervolgens een abonnement over de 'telefoonlijn' afsluit, dan zal de aanbieder er vanuit gaan dat als je nog geen Isra punt hebt, je dit laat aanleggen. Die je dat niet, dan voldoende je in feite niet aan de overeenkomst
Als wij een zakelijke DSL verbinding voor een klant aanvraagden, dan was onderdeel van de bestelling selectie van een bij KPN bekend ISRA punt, waar de verbinding uit moet komen.
Heb je volgens KPN helemaal geen ISRA punt, dan valt Youfone te verwijten dat zij hier niet op gecontroleerd hebben.
Was er wel een ISRA punt, maar hebben vorige bewoners dit achter behang geplakt of weggeknipt, dan valt Youfone niets te verwijten
Heb je volgens KPN helemaal geen ISRA punt, dan valt Youfone te verwijten dat zij hier niet op gecontroleerd hebben.
Was er wel een ISRA punt, maar hebben vorige bewoners dit achter behang geplakt of weggeknipt, dan valt Youfone niets te verwijten
Voor zover ik weet verkoopt Youfone alleen via hun website. Mocht u inderdaad via hun website een overeenkomst met Youfone aangegaan zijn, dan dient u onmiddelijk de overeenkomst te ontbinden.
Mocht u inmiddels langer dan 14 dagen gewacht hebben met het ontbinden van de koop, dan bent u het haasje. U heeft dan een product aangeschaft waar u niets aan heeft tenzij u alsnog een telefoon aansluiting koopt bij KPN echter dat zal ook behoorlijk in de kosten lopen. Is dat te duur, dan zit er niets anders op dan terug te gaan naar Ziggo en een behoorlijke tijd dubbel betalen.Indien de Overeenkomst is aangegaan op afstand met een Klant die een natuurlijk persoon is
en niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, heeft de Klant het recht, zonder
opgave van redenen, de Overeenkomst binnen veertien (14) kalenderdagen nadat deze tot
stand is gekomen te ontbinden door middel van een daartoe strekkende kennisgeving per
ondertekende brief of door het invullen van het modelformulier via de MyYoufone
omgeving. Er zijn geen kosten verschuldigd voor het inroepen van de bedenktermijn, behalve
de rechtstreekse kosten voor het terugzenden van de bestelde producten.
Deze ontbrekende bijlage kan wellicht verhelderend werken.eva.vdkamp schreef:
-
Begin eens met de reacties voor je te lezen.16again schreef:Als wij een zakelijke DSL verbinding voor een klant aanvraagden, dan was onderdeel van de bestelling selectie van een bij KPN bekend ISRA punt, waar de verbinding uit moet komen.
Het is TS te verwijten dat ze het ISRA hebben laten verwijderen zonder KPN (eigenaar) op de hoogte te stellen. Immers kon Youfone gewoon de lijn aanleggen, dus volgens KPN is deze nog aanwezig. Denk dat het een lastige kwestie wordt om Youfone iets te verwijten voor je eigen keuze.
Het is geen geheim dat Ziggo via de kabel levert en Youfone via de telefoonlijn.
Normaal als het ISRA niet gevonden kan worden kan Youfone een ticket aanmaken bij KPN Wholesale om het ISRA te lokaliseren, dat kan in dit geval ook. Maar dan zal vastgesteld worden dat de lijn is afgeknipt bij de verbouwing door TS. KPN Kan het dan wel herstellen, wat nodig is voor het leveren van de dienst van Youfone, maar hieraan zitten veelal kosten (meestal rond de € 600,00).
Dat Youfone geen kosten heeft gemaakt is onzin. De lijn is in de centrale gekoppeld en KPN Wholesale heeft hier gewoon een rekening voor gestuurd. Internet providers verdienen het eerste jaar niets aan hun klanten, pas het 2de jaar wordt het rendabel.
-
via internetalfatrion schreef:Langs welke weg is de overeenkomst tot stand gekomen?
-
thecure schreef:Dit vind ik nogal tegenstrijdig aan wat je eerst zei. Je zei dat je niet technisch onderlegd bent.eva.vdkamp schreef:Wij hebben zelf de telefoonaansluiting weg gelaten toen we het huis opnieuw bouwde, het was vervallen toen we het kochten. Een telefoonaansluiting was oud vonden wij.
Maar je weet dus wel dat de kpn (PTT) isra vervallen is.
En idd, Ziggo werkt middels DOCSIS.
Wat je nu zegt is dus helaas weer abracadabra voor mij. Maar we hebben de telefoonaansluiting weggelaten want we wilde geen vaste telefoon, dat vonden wij namelijk ouderwets. Welke afkortingen daar verder bij horen, dat weet ik niet.
-
Wat weet jij veel! Super! Hier heb ik wat aan, maar weet je ook welke kosten zij hebben gemaakt dan? Of dat ik dat mag opvragen?sylvesterb schreef:Begin eens met de reacties voor je te lezen.16again schreef:Als wij een zakelijke DSL verbinding voor een klant aanvraagden, dan was onderdeel van de bestelling selectie van een bij KPN bekend ISRA punt, waar de verbinding uit moet komen.
Het is TS te verwijten dat ze het ISRA hebben laten verwijderen zonder KPN (eigenaar) op de hoogte te stellen. Immers kon Youfone gewoon de lijn aanleggen, dus volgens KPN is deze nog aanwezig. Denk dat het een lastige kwestie wordt om Youfone iets te verwijten voor je eigen keuze.
Het is geen geheim dat Ziggo via de kabel levert en Youfone via de telefoonlijn.
Normaal als het ISRA niet gevonden kan worden kan Youfone een ticket aanmaken bij KPN Wholesale om het ISRA te lokaliseren, dat kan in dit geval ook. Maar dan zal vastgesteld worden dat de lijn is afgeknipt bij de verbouwing door TS. KPN Kan het dan wel herstellen, wat nodig is voor het leveren van de dienst van Youfone, maar hieraan zitten veelal kosten (meestal rond de € 600,00).
Dat Youfone geen kosten heeft gemaakt is onzin. De lijn is in de centrale gekoppeld en KPN Wholesale heeft hier gewoon een rekening voor gestuurd. Internet providers verdienen het eerste jaar niets aan hun klanten, pas het 2de jaar wordt het rendabel.
Direct schriftelijk ontbinden met verwijzing naar het gesprek waarin u dat geeft aangegeven.eva.vdkamp schreef:via internetalfatrion schreef:Langs welke weg is de overeenkomst tot stand gekomen?
Wanneer heeft u de overeenkomst afgesloten? En wanneer heeft u ontbinden?
Waar bestaat het installatiepakket uit? Is dit aangekocht of gehuurd?
Wat heeft Youfone over het herroepingsrecht aangegeven? Heeft u een modelforumlier voor herroeping ontvangen?
Dat je vaste telefoon ouderwets vindt is te begrijpen maar tegenwoordig kan er veel meer over dat koperen draadje dan alleen vaste telefoon. Net als dat de kabel tegenwoordig niet meer alleen voor simpel het doorgeven van een televisiesignaal wordt gebruikt. Daarom noemen ze die koperen leiding, de 'telefoonaansluiting', ook veel algemener een Isra punt.
Door ervoor te kiezen om geen telefoonaansluiting/Isra punt meer aan te laten leggen heb je in feite dus ook de keus voor internet via de koperen leiding (ADSL of vdsl) uitgesloten. Dat kan dan alleen nog via de kabel bij Ziggo of via glasvezel.
Door ervoor te kiezen om geen telefoonaansluiting/Isra punt meer aan te laten leggen heb je in feite dus ook de keus voor internet via de koperen leiding (ADSL of vdsl) uitgesloten. Dat kan dan alleen nog via de kabel bij Ziggo of via glasvezel.