LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] YourHosting: Domeinnaam opzeggen vrijwel onmogelijk

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
HVille
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jul 2012 15:54

YourHosting: Domeinnaam opzeggen vrijwel onmogelijk

Ongelezen bericht door HVille »

YourHosting geeft geen enkele service wat betreft opzeggen van domeinnaam registraties. Domeinnamen worden gewoon verlengd zonder enige vooraankondiging. Klanten worden geacht hun eigen administratie bij te houden als ze een of meerdere domeinnamen op termijn niet meer willen verlengen. De factuur wordt op slinkse wijze gestuurd een paar dagen nadat opzegging niet meer mogelijk is.

Ze claimen dat ze die domeinnamen moeten inkopen en dus niet anders kunnen handelen. Dit is niet relevant voor de klant. Een organisatie met een beetje fatsoen geeft klanten de mogelijkheid om een domeinnaam niet meer te verlengen. Dit laatste is in lijn met hoe internationale domeinnaam registratie bedrijven handelen. YourHosting probeert met hun manier van handelen zoveel mogelijk geld te persen uit hun (ontevreden) klanten.

Ze verschuilen zich achter het feit dat ze volgens de letter van de wet handelen. Wat ze echter vergeten is dat er voor service en klantvriendelijkheid geen wetten zijn. Ga vooral zo door YourHosting. Jullie maken jezelf erg populair op deze manier!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: YourHosting: Domeinnaam opzeggen vrijwel onmogelijk

Ongelezen bericht door bprosman »

Klanten worden geacht hun eigen administratie bij te houden als ze een of meerdere domeinnamen op termijn niet meer willen verlengen.
FOEI !!! Klanten die zelf hun administratie bij moeten houden, dat moeten we toch niet willen :wink: . Dit is overigens bij bijna alle providers zo hoor.
De factuur wordt op slinkse wijze gestuurd een paar dagen nadat opzegging niet meer mogelijk is.
Er bestaat zo iets als een opzegtermijn, met inachtneming van die opzegtermijn kun je gewoon van je domein af, de provider gaat er NA de opzegtermijn van uit dat je er geen gebruik van hebt willen maken en stuurt dan vervolgens een faktuur. Niks slinks aan.
De wet "Van Dam" wil je hier absoluut niet hebben , zou de domeinen die dan per ongeluk verlopen niet de kost willen geven. Zelf heb ik bij een Amerikaanse multinational gewerkt waar het domein per ongeluk niet verlengd was, dat moet je niet willen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: YourHosting: Domeinnaam opzeggen vrijwel onmogelijk

Ongelezen bericht door crazyme »

Zo werkt elke host. Gezeur om niets. Gewoon zelf op tijd opzeggen.

Edit: openingspost toegevoegd.
HVille schreef:YourHosting geeft geen enkele service wat betreft opzeggen van domeinnaam registraties. Domeinnamen worden gewoon verlengd zonder enige vooraankondiging. Klanten worden geacht hun eigen administratie bij te houden als ze een of meerdere domeinnamen op termijn niet meer willen verlengen. De factuur wordt op slinkse wijze gestuurd een paar dagen nadat opzegging niet meer mogelijk is.

Ze claimen dat ze die domeinnamen moeten inkopen en dus niet anders kunnen handelen. Dit is niet relevant voor de klant. Een organisatie met een beetje fatsoen geeft klanten de mogelijkheid om een domeinnaam niet meer te verlengen. Dit laatste is in lijn met hoe internationale domeinnaam registratie bedrijven handelen. YourHosting probeert met hun manier van handelen zoveel mogelijk geld te persen uit hun (ontevreden) klanten.

Ze verschuilen zich achter het feit dat ze volgens de letter van de wet handelen. Wat ze echter vergeten is dat er voor service en klantvriendelijkheid geen wetten zijn. Ga vooral zo door YourHosting. Jullie maken jezelf erg populair op deze manier!
Laatst gewijzigd door crazyme op 06 jul 2012 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

oppie11
Berichten: 95
Lid geworden op: 04 sep 2009 19:37

Re: YourHosting: Domeinnaam opzeggen vrijwel onmogelijk

Ongelezen bericht door oppie11 »

Een bedrijf met een beetje fatsoen? Je bent zelf vergeten tijdig op te zetten, terwijl je domein(en) ieder jaar rond dezelfde tijd verlengd worden en jij de factuur krijgt. Dat je dan nog niet pienter genoeg bent om het dan tijdig stop te zetten dan is echt aan jezelf te wijten. Dat je dan hier ook nog probeert dit bedrijf zwart te maken getuigt van een grote hoeveelheid kortzichtigheid. Gelukkig ben ik niet de enige die zo door je verhaal heenprikt. Tip: zeg het nu alvast op per volgend jaar en zorg dat je een schriftelijke bevestiging krijgt. Koop een map en begin met het bijhouden van een administratie.

Gesloten