Hallo
Ik heb in 2003 een tijdje gebruik gemaakt van het hosten van mijn webpagina's bij yourname webhosting.
Mijn bestanden zijn daarvan gedownload gedurende een tijdje en op een gegeven moment ging ik over mijn limiet (wat toen gold) heen. Daarop ben ik dat kenbaar gemaakt voordat er eventuele kosten in rekening gebracht zouden worden door de helpdesk.
Om inzage te krijgen moest ik een tool downloaden en een bestand wat dan geanalyseerd kon worden door die tool en dan zou ik weten hoeveel ruimte ik nog had voor die maand voor het webverkeer.
Deze methode was voor mij niet uit te voeren en compleet onoverzichtelijk. Er zou daarmee realtime inzage zijn maar dat was niet het geval, ik kreeg de tooling niet op gang. Dit heb ik gemeld bij het bedrijf maar zij waren niet overtuigd dat het niet lukte. Er was geen andere manier en dit zou moeten werken. De volgende maand kreeg ik een nota met terugwerkende kracht en die maand daarop nog een van die maand.
Deze heb ik geweigerd te betalen omdat ik geen inzage had in het verbruik. Na veel heen en weer geirriteer heb ik het gelaten wat het was en niets meer van gehoord. Het bedrag was opgelopen tot een 350 euro.
Nu, ca 6 jaar later komen zij alsnog met een nota en een excuusbrief dat hun administratie zo slecht is geweest maar of ik even wil betalen. Nog steeds zonder specificatie en ondanks alle mails. Het is teveel om op te noemen wat er gemaild is, maar het was niet mals.
Nu is mijn vraag;hebben zij voldoende juridische grond om een nota van 5 jaar alsnog te laten betalen zonder specificatie?
ik baal echt van dit gedoe en hoop op een goed antwoord om te overwegen wat ik zal doen.
alvast bedankt
groet,
Ronald Willemsen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |