Ik woon in Amstelveen, en recent heb ik een nieuwe woning gekocht ook in Amstelveen. Nu, dat ik verhuizing ben aan het inplannen wou ik ook in de nieuwe woning een snelle internet aansluiting hebben.
Momenteel heb ik ADSL van Tele2, waar ik op zich redelijk tevreden mee ben, maar ik ken de buren op dat nieuwe adres al een tijdje en ze klagen allemaal dat ADSL daar niet vooruit te branden is. Een van de Amstelveense bladen heeft vorige week resultaten van eigen onderzoek gepubliceerd over de ADSL prestaties in Amstelveen en die zijn ook zeer teleurstellend.
Wetend dat ADSL snelheid onvoldoende voor mij zal zijn ivm mijn werk, dacht ik

- ik neem internet aansluiting via de kabel van Ziggo. En ja dat kan, maar dan moet ik nog eens 16.45 p/m bijbetalen voor de standaard TV abonnement (Televisie Z1)

. Losse internet aansluiting kan niet.
Maar ik wil geen kable TV, ik wil alleen snelle internet.
Dat is echt afpersing wat Ziggo doet 
, ze dwingen je iets af te nemen wat je niet wilt, anders krijg je helemaal niets. Stel je koopt een lekkere biefstuk bij de slager, maar dan moet je nog een pond gehakt erbij nemen, onzin toch, je komt nooit meer bij die slager terug. Geen verrassing dat Ziggo en andere kabelbedrijven tegen de Tele2 in de rechtbank aan het vechten zijn zodat Tele2 niet via de kabel mag gaan werken, want dan raken ze hun monopolie kwijt en kunnen mensen niet meer afdwingen om onnodige producten af te nemen.