LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo herstel eigen fout langzaam
Ziggo herstel eigen fout langzaam
Sinds woensdag 3 maart is mijn tv/internet verbinding niet meer actief. Na donderdag gebeld te hebben met de klantenservice, die overigens prima bereikbaar was, zou het probleem bij mij thuis liggen. Een afspraak met de monteur is gemaakt: 15 maart. Gelukkig kon ik vrijdag beroep doen op een kennis met een signaalmeter en wat blijkt: er komt geen signaal binnen. Na de klantenservice gesproken te hebben gaven zij telefonisch nu wel aan dat het probleem bij Ziggo lag. Nu het probleem bij de internetprovider ligt vond ik de wachttijd op de monteur toch wat aan de lange kant. Helaas kon ik niet eerder geholpen worden, maar een spoed regeling kon wel getroffen worden.
Ligt het probleem nu bij mijzelf dan vind ik de wachttijd van 12 dagen nog steeds erg lang, maar wordt het al iets acceptabeler. In dit geval moet ik 12 dagen wachten tot Ziggo zijn eigen fout herstelt. Als je dit als lokale winkelier zou doen dan zou je binnen no time out of business zijn.
Is dit de normale gang van zaken bij Ziggo? Scheept Ziggo klanten altijd op deze 1900-eeuwse manier af?
Ligt het probleem nu bij mijzelf dan vind ik de wachttijd van 12 dagen nog steeds erg lang, maar wordt het al iets acceptabeler. In dit geval moet ik 12 dagen wachten tot Ziggo zijn eigen fout herstelt. Als je dit als lokale winkelier zou doen dan zou je binnen no time out of business zijn.
Is dit de normale gang van zaken bij Ziggo? Scheept Ziggo klanten altijd op deze 1900-eeuwse manier af?
Re: Ziggo herstel eigen fout langzaam
Nou nee, de ene keer in mijn ~13 jaar klant van @home/ziggo zijn dat ik een monteur dacht nodig te hebben, werd zijn bezoek 5 werkdagen na mijn telefoongesprek met de helpdesk ingepland. (totale wachttijd ivm weekend was 7 dagen) Uiteindelijk was het niet nodig omdat ik een montagefout had gemaakt, maar dat is dus wel wat korter als in jouw geval. Overigens kan het door het veranderende weer ook zo zijn dat door het verdwijnen van de vorst (in de grond) storingen in het netwerk ineens zich en-masse openbaren, en ze gewoon wat drukker zijn. Net als in de installatie branche in september, als iedereen de CV-ketels na de zomer weer gaat belasten, dan is er ook een piek in het aantal storingen.wesleyvh schreef:Sinds woensdag 3 maart is mijn tv/internet verbinding niet meer actief. Na donderdag gebeld te hebben met de klantenservice, die overigens prima bereikbaar was, zou het probleem bij mij thuis liggen. Een afspraak met de monteur is gemaakt: 15 maart. Gelukkig kon ik vrijdag beroep doen op een kennis met een signaalmeter en wat blijkt: er komt geen signaal binnen. Na de klantenservice gesproken te hebben gaven zij telefonisch nu wel aan dat het probleem bij Ziggo lag. Nu het probleem bij de internetprovider ligt vond ik de wachttijd op de monteur toch wat aan de lange kant. Helaas kon ik niet eerder geholpen worden, maar een spoed regeling kon wel getroffen worden.
Overigens werken ze niet in weekenden, tenzij er landelijke calamiteiten zijn, dus mogelijk dat je die nog van die 12 dagen af moet trekken?
Ter aanvulling:
Het gaat om de relatief lange wachtperiode voor het herstellen van een leveringsfout. Voor de duidelijkheid: toen er werd gezegd dat het probleem intern lag hebben we de bekabeling doorgemeten. Als laatst hebben we direct op de 'groene kabel' naar buiten gemeten en daar zat 0 signaal op.
Een fout kan gebeuren, maar als je als leverancier een fout maakt laat je de klant niet in de kou staan lijkt mij. Schaamrood op de kaken en het probleem zeer spoedig oplossen lijkt me de enige juiste actie en dus niet 12 dagen de consument laten wachten.
Het gaat om de relatief lange wachtperiode voor het herstellen van een leveringsfout. Voor de duidelijkheid: toen er werd gezegd dat het probleem intern lag hebben we de bekabeling doorgemeten. Als laatst hebben we direct op de 'groene kabel' naar buiten gemeten en daar zat 0 signaal op.
Een fout kan gebeuren, maar als je als leverancier een fout maakt laat je de klant niet in de kou staan lijkt mij. Schaamrood op de kaken en het probleem zeer spoedig oplossen lijkt me de enige juiste actie en dus niet 12 dagen de consument laten wachten.
@Snuffel,
Toch vind ik het (ben ook Ziggo klant) wel erg lang duren, de storingen die ik in de afgelopen 10 jaar gehad heb (gelukkig op 1 hand te tellen) traden bijna allemaal in het weekend op , en als ik dan op Za belde, stond er VOOR de eerstvolgende Woensdag een monteur op de stoep.
Dus gemiddeld 2..3 werkdagen.
Misschien hebben ze hier meer monteurs rondlopen (Den Bosch), die overigens inderdaad van een extern bedrijf waren.
Toch vind ik het (ben ook Ziggo klant) wel erg lang duren, de storingen die ik in de afgelopen 10 jaar gehad heb (gelukkig op 1 hand te tellen) traden bijna allemaal in het weekend op , en als ik dan op Za belde, stond er VOOR de eerstvolgende Woensdag een monteur op de stoep.
Dus gemiddeld 2..3 werkdagen.
Misschien hebben ze hier meer monteurs rondlopen (Den Bosch), die overigens inderdaad van een extern bedrijf waren.
@snuffel1
Ik denk dat je met je opmerking een beetje voorbij gaat aan de kern van het verhaal. Het gaat om de relatief lange wachtperiode. Dit heeft meer te maken met slechte bedrijfsvoering van het aantal (storing)monteurs.
Ik denk dat je met je opmerking een beetje voorbij gaat aan de kern van het verhaal. Het gaat om de relatief lange wachtperiode. Dit heeft meer te maken met slechte bedrijfsvoering van het aantal (storing)monteurs.
Ik vind 12 dagen aso lang, is ook onnodig.
Ziggo werkt met eigen storingsmonteurs, hoe komen jullie erbij dat dat niet zo zou zijn?
Het aanleggen van een nieuwe installatie gebeurt wel door een extern bedrijf.
Inderdaad is 12 dagen belachelijk lang, ongeacht wie de veroorzaker is van de fout.
Inderdaad is 12 dagen belachelijk lang, ongeacht wie de veroorzaker is van de fout.
Omdat ik hier een paar keer een monteur over de vloer gehad heb en de naam van het (andere) bedrijf op zn busje stond.Ziggo werkt met eigen storingsmonteurs, hoe komen jullie erbij dat dat niet zo zou zijn?
Ze hebben een eigen storingsdienst en monteurs voor het eigen netwerk, en voor het afmonteren van de huisaansluitingen als dienst bij een abonnement, sluiten ze contracten af met (semi)-lokale installatiebedrijfjes. Dat laatste is niet zo moeilijk, in ieder geval simpeler dan sleutelen aan de leidingen in de grond, of in de (wijk) centrales.bprosman schreef:Omdat ik hier een paar keer een monteur over de vloer gehad heb en de naam van het (andere) bedrijf op zn busje stond.Ziggo werkt met eigen storingsmonteurs, hoe komen jullie erbij dat dat niet zo zou zijn?
Als een van onze veldploegen ondanks de klicmelding toch graafschade veroorzaakt aan een kabel of leiding, dan komen er voor alle grote netwerken, altijd eigen storingsmonteurs, in eigen voertuigen.
joop341 schreef:Ziggo werkt met eigen storingsmonteurs, hoe komen jullie erbij dat dat niet zo zou zijn?
Je hebt gelijk, 12 dagen is idioot lang, ze vergeten ook geen 12 dagen minder af te schrijven.