LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo hotspots

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
trisch

Ziggo hotspots

Ongelezen bericht door trisch »

Wij hebben nu ongeveer 5 maanden de nieuwe modem van Ziggo een Umbee EVW 3200. Na veel storingen en een zeer instabiele modem op aanraden van een medewerker van de technische dienst de router functie volledig uit laten schakelen dit ten behoeven van een stabieler internet en telefonie signaal.
Wij gingen hiermee niet akkoord omdat wij graag gebruik wilde maken van de Ziggo hotspots die aangekondigd waren. Nadat de medewerker aangaf dat Ziggo hier niet moeilijk over zou doen en wij hier gewoon gebruik van zouden kunnen maken toch maar de router uit laten zetten. Hierdoor werd de functionaliteit van de modem beter.

Uiteindelijk ontvingen wij het bericht dat de Ziggo hotspots zouden komen en je hier alleen aan mee mocht doen als je de router functie aan had staan. Hierop een klacht ingediend bij Ziggo.

Vandaag na 2 weken stilte maar weer eens gebeld. De technische dienst gesproken in verband met het mee doen aan de hotspots.
Deze medewerker was kort en duidelijk tegen ons...

"Het is kiezen. Meedoen aan hotspots door de router in te schakelen of een instabiele verbinding"

Als dit een gepaste oplossing is voor het probleem dat een door Ziggo geleverde router niet goed functioneert is het volgens mij belabberd gesteld met deze firma en de dienst die zij claimen te leveren!

Roned70

Re: Ziggo hotspots

Ongelezen bericht door Roned70 »

Volgens mij kan je wel de Wifi hotspots benaderen.
Heb zelf een ouder Arris-modem met een eigen router, maar met de inlogcode (zaterdag gehad per post), kan ik gewoon met mijn mobieltje overal in Den Haag op het Ziggo Wifi-net komen.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Waarom wil iedereen die router functionaliteit compleet uitschakelen ?.
Je kunt er nog steeds prima een eigen WiFi router op aansluiten en daarmee verbinding maken.
Overigens heb ik met de Ubee zelf ook geen problemen , even met inSSIDer een "vrij kanaal" opgezocht en hem daar op ingesteld.
Maar hier draaien de Ubee en een Linksys prima naast elkaar.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

trisch schreef:
Als dit een gepaste oplossing is voor het probleem dat een door Ziggo geleverde router niet goed functioneert is het volgens mij belabberd gesteld met deze firma en de dienst die zij claimen te leveren!
Het is geen router, maar een kabelinternetmodem met (basale) WiFi router functionaliteit, en dat is ook hoe de prioriteit vanuit Ziggo is qua ondersteuning. Daarom heb ik ook een "echte" router, en met behulp van inSSIDer, hier even een goed (weinig gebruikt) WiFi kanaal op ingesteld. Als je dat nog niet geprobeerd hebt is dat zeker de moeite wel waard.

Overigens ben ik geen medewerker van ze, maar wel een klant die al 12 jaar zeer tevreden is over de dienstverlening van Ziggo en daarvoor @home.

devious

Ongelezen bericht door devious »

Ziggo WiFi op de 2.4GHz? nee toch? Dat zou wel heel erg armzalig wezen.

sjohie

devious schreef:Ziggo WiFi op de 2.4GHz? nee toch? Dat zou wel heel erg armzalig wezen.
Die Ubee modems zijn al redelijk lang (sinds medio 2010 meen ik) in omloop, dus het zou me niet verbazen.. :wink:

bprosman

Ubee modems doen ook 5Ghz.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

bprosman schreef:Ubee modems doen ook 5Ghz.

Natuurlijk, kan je zelf instellen.

devious

Ongelezen bericht door devious »

Het gaat om de Wifi Ziggo HOTSPOT, dat gedeelte kun je niet zelf instellen. Vraag is dus of het op de 2.4 of 5 of dual-band is...

sjohie

devious schreef:Het gaat om de Wifi Ziggo HOTSPOT, dat gedeelte kun je niet zelf instellen. Vraag is dus of het op de 2.4 of 5 of dual-band is...
Lijkt me dan een vraag voor Ziggo, maar ik verwacht niet dat ze het antwoord zo paraat hebben, dat is nou niet echt een typische consumentenvraag volgens mij?

bprosman

Als ik in de FAQ's kijk lees ik het volgende :
Ik heb WiFispots aan staan, en ik kan mijn Wi-Fi modem niet meer omschakelen naar 5Ghz. Klopt dat?
Op dit moment is het niet mogelijk om uw Wi-Fi modem om te schakelen naar 5Ghz indien WifiSpots aan staat. Wilt u dat wel, dan adviseren wij u om WifiSpots uit te schakelen in Mijn Ziggo. Daarna kunt u in het menu van het Wi-Fi modem uw draadloze netwerk weer omschakelen naar 5Ghz.
Daaruit concludeer ik dat de hotspots op 2,4Ghz staan.

Frans Sieswerda

Ongelezen bericht door Frans Sieswerda »

Kan iemand mij zeggen of meedoen aan de Ziggo Hotspotcloud zonder enig risico is? Volgens mij is het Ziggo modem direct gekoppeld aan mijn internetadres, hetgeen betekent dat als anderen via mijn modem de cloud benaderen dit doen met mijn internetadres. Of heb ik het nu bij het verkeerde eind. Vervolgens maakt eenieder die via jouw modem gaat werken gebruik van dezelfde binnenkomende kabel. Ik heb begrepen dat de bandbreedte van de kabel gebruikt wordt voor TV, telefoon en internet. Is die bandbreedte onbeperkt of zo? En wat als mensen (ik noem maar wat) illegale handelingen verrichten via jouw modem? Wat als de politie daardoor ineens voor mijn deur staat??? Graag reactie hierop. Wellicht onderwerp voor onderzoek door Radar??

Jefdus

Ongelezen bericht door Jefdus »

daar hoeft geen onderzoek over gedaan te worden hoor. Dat is allemaal gewoon al duidelijk. De hotspots gebruikers krijgen een ander IP-adres dan de originele gebruiker. Ook is de bandbreedte van de originele gebruiker gegarandeerd.

bprosman

Wordt mijn internetsnelheid langzamer wanneer iemand gebruik maakt van mijn WifiSpot?
Nee, de internetsnelheid van uw privénetwerk verandert niet. De snelheid van uw WifiSpots verbinding soms wel. Uw Wi-Fi modem heeft 10MBps extra snelheid beschikbaar gekregen, naast het abonnement waar u voor betaalt. Het verkeer van gebruikers van uw WifiSpot loopt via die extra 10 MBps. Uw internet thuis wordt hierdoor dus niet langzamer.

Ben ik aansprakelijk als iemand via mijn WifiSpot strafbare zaken pleegt op het internet?
Nee. Alle gebruikers van WifiSpots krijgen een eigen gebruikersnaam en wachtwoordcombinatie en een eigen IP-adres. Hierdoor is elke gebruiker bij ons bekend en maakt het niet uit op welke WifiSpot iemand inlogt. In geval van misbruik weten we precies wie dit is geweest.

https://www.ziggo.nl/#klantenservice/in ... /algemeen/

Ik zou zeggen, lees de FAQ's

fs8

Ongelezen bericht door fs8 »

vogels schreef:
Roned70 schreef:Volgens mij kan je wel de Wifi hotspots benaderen.
Heb zelf een ouder Arris-modem met een eigen router, maar met de inlogcode (zaterdag gehad per post), kan ik gewoon met mijn mobieltje overal in Den Haag op het Ziggo Wifi-net komen.
Dat komt omdat je een oud modem hebt! Mensen zonder Ziggo wifi modem kunnen dus idd van de hotspots gebruik maken. Zodra je een nieuw wifi modem krijgt, zul je de wifi ingeschakeld moeten laten staan.
Ik heb ook een oud modem met eigen router. Zelf kan ik dus ook gewoon inloggen op de hotspots. Kan ziggo nu ook via het oude ziggo modem zonder wifi op mijn router inloggen? Of maak ik gebruik van de hotspots zonder dat ziggo mijn eigen router kan gebruiken?

Harrie Kierie

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

fs8 schreef: Of maak ik gebruik van de hotspots zonder dat ziggo mijn eigen router kan gebruiken?
Ja

Gesloten