Dat is een router, geen modem. Deze router heeft ook geen Coax aansluiting, die kan niet direct op een Ziggo aansluiting aansluiting aangesloten worden. Daar moet nog een (Ziggo) modem, waarschijnlijk in Bridge modus, voor zitten.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo in coronatijd
Re: Ziggo in coronatijd
Komkommertijd
vindt dit leuk
Ik kom er nu m’n bed niet voor uit om in de meterkast te checken, maar als je gelijk hebt, heb ik een verkeerd typenummer onthouden. Het is in ieder geval een 2.4/5Ghz modem/router-combi uit de Archer-serie.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Misschien iets voor morgen, ben wel benieuwd, want de TP-Link website laat zo geen producten zien in de Archter Serie die voorzien in een Coax Modem / Router functie, ik zie zo snel alleen apparaten met een pure router functie enkel voorzien van Ethernet aansluitingen aan de WAN zijde waar nog een modem voor moet in het geval van Ziggo.
Laatst gewijzigd door Cro op 26 apr 2020 00:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik kom er zeker op terug, ook als ik ernaast zit. Ben nu zelf ook nieuwsgierig moet dan even m’n halve meterkast ontruimen, maar dat moet dan maar Heb de boel zelf niet aangesloten, maar alles door de monteur laten doen.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Ik vermoed dat er gewoon nog een modem van Ziggo voor zit Maar ben nu ook wel benieuwd
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Is Moneyman nu in overtreding?
Ik weet dat de Netbeheerder eiste dat de Meterkast leeg bleef en geen alternatieve berging is!
Verder weiger ook ik een bewijs foto te plaatsen, denk dat 99,9% van alle Nederlanders deze regel zal overtreden.
Ik had zelf elders in Europa een Modem / Router gekocht die hier in NL niet leverbaar is wegens de gratis Provider zooi!
Dat ik nu via een Router achter een modem zit, is een totaal andere oorzaak.
Mijn advies;
maak rekjes rondom de meters en ook de binnenkant deur, heb je een overzichtelijke kast waar elke monteur nog bij kan.
Dus geen bezems erin en vooral geen Stofzuiger, die wil niet graag uit de kast komen!
Ik weet dat de Netbeheerder eiste dat de Meterkast leeg bleef en geen alternatieve berging is!
Verder weiger ook ik een bewijs foto te plaatsen, denk dat 99,9% van alle Nederlanders deze regel zal overtreden.
Ik had zelf elders in Europa een Modem / Router gekocht die hier in NL niet leverbaar is wegens de gratis Provider zooi!
Dat ik nu via een Router achter een modem zit, is een totaal andere oorzaak.
Mijn advies;
maak rekjes rondom de meters en ook de binnenkant deur, heb je een overzichtelijke kast waar elke monteur nog bij kan.
Dus geen bezems erin en vooral geen Stofzuiger, die wil niet graag uit de kast komen!
Zo, ik heb de tijd genomen m'n meterkast te ontruimen. En, om met de conclusie te beginnen: I stand corrected Het enige (voor mij ) goede nieuws is dat ik het typenummer goed onthouden had: ik heb inderdaad de Archer C3200 staan.
Toen ik mijn aansluiting door Ziggo liet opleveren (een klusje waar de monteur overigens drie uur mee bezig geweest is dankzij doorgeknipte Coax-kabels in de kruipruimte), had ik gevraagd of mijn net een half jaar oude router (de TP-link dus) die ik voor mijn voorgaande glasvezelaansluiting gebruikte, weer gebruikt kon worden. Die was net nieuw en voldeed zeer goed, dus die wilde ik er weer op. Geen probleem, aldus de monteur, en na aanleg gaf hij keurig aan dat een en ander werkte met mijn TP-Link router. Top dus, en tot de dag van vandaag werkt dat als een speer en heb ik er dus niet meer naar omgekeken.
Toen ik vandaag letterlijk een niveau lager ging kijken (mijn router staat op een plank midden in de meterkast), bleek dat onder die plank, achter de redelijk grote glasvezelkast die daar zit, het Ziggo modem aangesloten zit. Nooit gezien (zit buiten beeld onder de plank) en inderdaad, zoals Cro al opmerkte, blijkbaar in bridge geschakeld, want ik heb géén Ziggo-wifikanaal. De enige zichtbare kanalen zijn mijn diverse kanalen van de TP-Link.
Ter geruststelling voor Komkommertijd: mijn meters zijn allemaal prima bereikbaar (en op afstand uitleesbaar, dus ik kom niet zo vaak meer in m'n meterkast).
Een en ander maakt wel dat mijn eerdere advies (koop desnoods een andere router) geen nut heeft, want ik lees hier dat Ziggo dus alleen zijn eigen modems toestaat. Dan blijft (naast het meeliften op andere netwerken) als oplossing voor TS alleen maar de tip van Hawk-Eye van zojuist over: snuffel een ander Ziggo-modem op.
Toen ik mijn aansluiting door Ziggo liet opleveren (een klusje waar de monteur overigens drie uur mee bezig geweest is dankzij doorgeknipte Coax-kabels in de kruipruimte), had ik gevraagd of mijn net een half jaar oude router (de TP-link dus) die ik voor mijn voorgaande glasvezelaansluiting gebruikte, weer gebruikt kon worden. Die was net nieuw en voldeed zeer goed, dus die wilde ik er weer op. Geen probleem, aldus de monteur, en na aanleg gaf hij keurig aan dat een en ander werkte met mijn TP-Link router. Top dus, en tot de dag van vandaag werkt dat als een speer en heb ik er dus niet meer naar omgekeken.
Toen ik vandaag letterlijk een niveau lager ging kijken (mijn router staat op een plank midden in de meterkast), bleek dat onder die plank, achter de redelijk grote glasvezelkast die daar zit, het Ziggo modem aangesloten zit. Nooit gezien (zit buiten beeld onder de plank) en inderdaad, zoals Cro al opmerkte, blijkbaar in bridge geschakeld, want ik heb géén Ziggo-wifikanaal. De enige zichtbare kanalen zijn mijn diverse kanalen van de TP-Link.
Ter geruststelling voor Komkommertijd: mijn meters zijn allemaal prima bereikbaar (en op afstand uitleesbaar, dus ik kom niet zo vaak meer in m'n meterkast).
En dat maakt dat dit dus wél het goede antwoord was. Ben ik dankzij dit topic zelfs nog wijzer geworden over mijn eigen set-up
Een en ander maakt wel dat mijn eerdere advies (koop desnoods een andere router) geen nut heeft, want ik lees hier dat Ziggo dus alleen zijn eigen modems toestaat. Dan blijft (naast het meeliften op andere netwerken) als oplossing voor TS alleen maar de tip van Hawk-Eye van zojuist over: snuffel een ander Ziggo-modem op.
16again
vindt dit leuk
Ziggo gebruikt momenteel de Ziggo Connectbox makkelijk zelf aan te sluiten en een erg goede.
Eigenschappen
gelijktijdig wifi op de 2,4 GHz- en 5 GHz-frequentieband
tot 4 computers bedraad aansluiten
Technische specificaties
Eurodocsis 3.0 modem
Gigabit ethernet-aansluitingen
802.11ac Wave 2 wifi-standaard
2 RJ11-telefoonaansluitingen
Eigenschappen
gelijktijdig wifi op de 2,4 GHz- en 5 GHz-frequentieband
tot 4 computers bedraad aansluiten
Technische specificaties
Eurodocsis 3.0 modem
Gigabit ethernet-aansluitingen
802.11ac Wave 2 wifi-standaard
2 RJ11-telefoonaansluitingen
Ik vraag me wel af of zomaar een ander modem kopen op marktplaats wel werkt, in het verleden werden die altijd op non-actief gezet door Ziggo.Hawk-Eye schreef: ↑26 apr 2020 14:25of je haalt deze even op....
https://www.marktplaats.nl/a/computers- ... ousPage=lr
als je iets koop test je dit uiteraard eerst even....
Ik vraag me af hoe je dat voor je ziet, als ik iets 2de hands zou verkopen krijgt de koper dat niet mee tenzij de deal gesloten is. En testen op een andere locatie dan waar de koper het wil gebruiken heeft weinig zin. Een Ziggo modem dat op locatie A werkt hoeft op locatie B niet te werken namelijk.
Nee ziggo werkt niet meer met modems in eigendom alles blijft nu in hun eigendom. Een modem moet op een adres geregisseerd staan
ja dat snap ik, ze "verhuren" ze aan je, toch als je verhuist kun je ook je modem zo meenemen en weer aansluiten terwijl de verhuizing dan nog niet geregistreerd is werkt de boel dan toch....