| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo incasseert abonnementskosten steeds sneller
-
een vraag, een antwoord
Ziggo incasseert abonnementskosten steeds sneller
Ik ben al vele jaren tevreden Ziggo (v/h UPC)klant.
UPC incasseerde het maandelijkse abonnementsgeld altijd keurig rond de 29ste, je betaalde als het ware per maand achteraf.
Maar sinds Ziggo haar intrede heeft gedaan is niet alleen het internet snel, maar weten ze ookk van wanten qua betaling.
Geleidelijk aan was de betaaltermijn al een week naar voren gehaald, maar deze maand maken ze het helemaal bont.
Zonder waarschuwing (in ieder geval niets gezien) werd al op de 14e geincasseerd, dus 2 weken sneller dan vorig jaar.
Op de site van Ziggo staat dat de factuur eerder kan komen, omdat ze betaalsystemen hebben gewijzigd.
Dat is alles!
Bovendien zijn vooral de telefoonkosten flink hoger, ik betaal een vast bedrag voor gesprekken, de kosten zijn bijna 50% gestegen.
Ben daar niet blij mee, maar zie hier tot mijn verbazing nog geen klachten.
Tja nieuwe klanten lokken met lage abonnementsprijzen (O Verstappen), maar de achterdeur wagenwijd open zetten!
UPC incasseerde het maandelijkse abonnementsgeld altijd keurig rond de 29ste, je betaalde als het ware per maand achteraf.
Maar sinds Ziggo haar intrede heeft gedaan is niet alleen het internet snel, maar weten ze ookk van wanten qua betaling.
Geleidelijk aan was de betaaltermijn al een week naar voren gehaald, maar deze maand maken ze het helemaal bont.
Zonder waarschuwing (in ieder geval niets gezien) werd al op de 14e geincasseerd, dus 2 weken sneller dan vorig jaar.
Op de site van Ziggo staat dat de factuur eerder kan komen, omdat ze betaalsystemen hebben gewijzigd.
Dat is alles!
Bovendien zijn vooral de telefoonkosten flink hoger, ik betaal een vast bedrag voor gesprekken, de kosten zijn bijna 50% gestegen.
Tja nieuwe klanten lokken met lage abonnementsprijzen (O Verstappen), maar de achterdeur wagenwijd open zetten!
Re: Ziggo incasseert abonnementskosten steeds sneller
een vraag, een antwoord schreef:Ik ben al vele jaren tevreden Ziggo (v/h UPC)klant.
Dat is alles!
Volgens mij zijn dit 2 aparte dingen, en het een heeft niet zoveel te maken met het ander. Ik zou het even aankijken, een incasso die (tot nu toe eenmalig) wat verschuift door invoering van een nieuw systeem klinkt mij niet echt geniepig en gemeen in de oren, daar kan een plausibele organisatorische of technische reden voor zijn.
Wat betreft die verhoging van dat vaste bedrag voor gesprekken, (ik neem aan dat je daar onbeperkt bellen op je vaste toestel mee bedoelt?), ten tijde van de prijsverhoging had je je abonnement kosteloos op kunnen zeggen, iets wat Ziggo ook duidelijk gecommuniceerd heeft. Dat je dat niet gedaan hebt, net zoals wij trouwens, is je eigen keuze geweest, dus daar nu weer over beginnen vind ik wel wat slapjes.
Bij mij wordt het rond de 14 de er af gehaald, eerst rond de 20 ste. Mij maakt het niks uit, je moet toch betalen.
bij mij nu ook op de 14 * van de maand, maakt inderdaad niets uit, zolang ze maar niet voor 2 maanden declareren, oh ja en dan kun je laten terugboeken cq stornerenciske schreef:Bij mij wordt het rond de 14 de er af gehaald, eerst rond de 20 ste. Mij maakt het niks uit, je moet toch betalen.
In principe mag een bedrijf te verlenen diensten vooruit incasseren. Een bedrijf mag elke 1e van de maand de kosten voor de lopende maand incasseren. Variabele kosten worden uiteraard altijd pas achteraf geincasseerd
Ja ja dat is toch algemeen bekend, variabele kosten worden in de daarop volgende factuurnota verrekend, bij mij nun op de 14 deolaf79 schreef:In principe mag een bedrijf te verlenen diensten vooruit incasseren. Een bedrijf mag elke 1e van de maand de kosten voor de lopende maand incasseren. Variabele kosten worden uiteraard altijd pas achteraf geincasseerd
Merkwaardig: ik zat jaren lang bij UPC en nu dus bij Ziggo, bij mij is nooit iets afgeboekt zonder factuur, zonder factuur zou ik storneren !!!!MichielFRL schreef:Meestal incasseert Ziggo voordat de factuur melding er is.
Maar bij UPC gebeurde dat ook al vaak.
Niks nieuws onder de zon.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
Heb eens terug gekeken vanaf 2014 tot heden en zie dat bij mij sinds 2014 tussen de 8ste en 14e wordt bericht dat er rond de datum welke op de factuur staat wordt geincasseerd.
En das veelal enkele dagen later.
En das veelal enkele dagen later.
-
moederslink
Ook even gekeken :
met Ziggo werk ik nog met een acceptgiro (als een vd weinige ), ivm variabele ( gespreks) kosten.
Rond de 12e komt de acceptgiro , betalen binnen 14 dagen. En ik betaal dus € 1 voor de acceptgiro , zit ik verder ook niet mee.
Geen problemen dus
met Ziggo werk ik nog met een acceptgiro (als een vd weinige ), ivm variabele ( gespreks) kosten.
Rond de 12e komt de acceptgiro , betalen binnen 14 dagen. En ik betaal dus € 1 voor de acceptgiro , zit ik verder ook niet mee.
Geen problemen dus
-
michieldejong
Sommige klanten hebben wel een brief gehad van Ziggo over de vervroegde datum maar anderen niet, zie ook: https://chelloo.com/forum/index.php?topic=55983.0
-
een vraag, een antwoord
Tja, ik verbaas me eerlijk gezegd over de reacties op mijn verhaal.
Ik zie zelfs wat lange tenen hier en daar.
Ik zie wel dat oud Ziggo-klanten (en dat ben ik niet heb ik al verteld) al gewend waren aan de vroege betaling, bij UPC was dat niet zo.
Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat Ziggo zonder de klanten te informeren betaaldata met 2 weken vervroegd.
Op Mijn Ziggo lees ik nu, dat voor de komende maanden incasso rond de 13e plaats zal vinden.
Daaruit lees ik dan maar weer, dat er nog verder vervroegd kan gaan worden.
Deze vervroeging levert Ziggo flink wat rentevoordeel (ik neem aan dat ze lenen bij de bank) op, bovendien komen er dus miljoenen per maan vroeger binnen, hetgeen voor de onderneming ook weer voordeel oplevert.
Allemaal prima, maar laten ze dat dan communiceren, dan kan ik zelf beoordelen of ik er mee in wil stemmen, of andere oploossingen wil zoeken.
Maar goed, het lijkt net of Ziggo UPC heeft overgenomen, maar dat is natuurlijk niet zo. UPC was al Amerikaans eigendom (Liberty Global) en deze jongens hebbben Ziggo ook overgenomen en het hele bedrijf Ziggo genoemd. Die Amerikanen kijken op een heel andere manier naar hun investeringen en na het forse klantenverlies moet er natuurlijk wel elders winst vandaan gehaald worden. Mes op de keel bij het management.
En dat kan mooi bij de oude klanten, want de nieuwe kosten de eerste tijd ook geld. Vandaar ook mijn opmerking over de verhoogde telefoonkosten, dat past ook in dat plaatje.
Gelukkig zie ik elders, b.v. op de link die in bovenstaande post staat, een identiek verhaal aan het mijne. Daar zijn de andere klanten niet zo blij.
Het wordt tijd dat Ziggo door krijgt dat de bestaande klant meer betaalt dan de nieuwe en dus meer bijdragen aan de winst. Service en klantbehoud is blijkbaar niet zo belangrijk, maar bestaande klanten kunnen ook overstappen, vraag het maar aan Max.
Ik zie zelfs wat lange tenen hier en daar.
Ik zie wel dat oud Ziggo-klanten (en dat ben ik niet heb ik al verteld) al gewend waren aan de vroege betaling, bij UPC was dat niet zo.
Ik blijf het verbazingwekkend vinden dat Ziggo zonder de klanten te informeren betaaldata met 2 weken vervroegd.
Op Mijn Ziggo lees ik nu, dat voor de komende maanden incasso rond de 13e plaats zal vinden.
Daaruit lees ik dan maar weer, dat er nog verder vervroegd kan gaan worden.
Deze vervroeging levert Ziggo flink wat rentevoordeel (ik neem aan dat ze lenen bij de bank) op, bovendien komen er dus miljoenen per maan vroeger binnen, hetgeen voor de onderneming ook weer voordeel oplevert.
Allemaal prima, maar laten ze dat dan communiceren, dan kan ik zelf beoordelen of ik er mee in wil stemmen, of andere oploossingen wil zoeken.
Maar goed, het lijkt net of Ziggo UPC heeft overgenomen, maar dat is natuurlijk niet zo. UPC was al Amerikaans eigendom (Liberty Global) en deze jongens hebbben Ziggo ook overgenomen en het hele bedrijf Ziggo genoemd. Die Amerikanen kijken op een heel andere manier naar hun investeringen en na het forse klantenverlies moet er natuurlijk wel elders winst vandaan gehaald worden. Mes op de keel bij het management.
En dat kan mooi bij de oude klanten, want de nieuwe kosten de eerste tijd ook geld. Vandaar ook mijn opmerking over de verhoogde telefoonkosten, dat past ook in dat plaatje.
Gelukkig zie ik elders, b.v. op de link die in bovenstaande post staat, een identiek verhaal aan het mijne. Daar zijn de andere klanten niet zo blij.
Het wordt tijd dat Ziggo door krijgt dat de bestaande klant meer betaalt dan de nieuwe en dus meer bijdragen aan de winst. Service en klantbehoud is blijkbaar niet zo belangrijk, maar bestaande klanten kunnen ook overstappen, vraag het maar aan Max.
Denk niet dat ze daar van onder de indruk zijn.
Wie is Max ???????
Wat maakt het uit om € 55,00 een dag 0f 10 eerder te betalen,
Wat mij verbaasd zijn de lange tenen van Ts, switchen van provider svp
Wat maakt het uit om € 55,00 een dag 0f 10 eerder te betalen,
Wat mij verbaasd zijn de lange tenen van Ts, switchen van provider svp
-
een vraag, een antwoord
Af en toe een leuke oneliner, meer breng je niet in evenals har.angel1978 schreef:Denk niet dat ze daar van onder de indruk zijn.
Na de fusie raakte Ziggo/UPC ruim 56.000 klanten kwijt om allerlei redenen, o.a. het duurder maken van de pakketten.
Maar ook technisch ging er van alles mis bij de fusie. Misschien hebben die Amerikanen dat ingecalculeerd, maar als dat niet was gebeurd hadden ze nu Max Verstappen niet in hoeven te huren om zieltjes te winnen.
Ook nog een leuke, eerst wilde Ziggo absoluut niet aan glasvezel, nu fuseren ze met Vodafone, waardoor ze o.a. ook toegang krijgen tot de glasvezelmarkt. En een beter produkt qua mobiele telefonie.
Verder is dit een open forum, waar consumenten hun klachten kwijt kunnen, dat doe ik ook.
En jullie mogen daar weer op reageren, dat kan inhoudelijk, maar je kunt ook gewoon wat roepen, allemaal prima.
-
Teunbosseman
- Contacteer:
een vraag, een antwoord schreef:Af en toe een leuke oneliner, meer breng je niet in evenals har.angel1978 schreef:Denk niet dat ze daar van onder de indruk zijn.
Na de fusie raakte Ziggo/UPC ruim 56.000 klanten kwijt om allerlei redenen, o.a. het duurder maken van de pakketten.
Maar ook technisch ging er van alles mis bij de fusie. Misschien hebben die Amerikanen dat ingecalculeerd, maar als dat niet was gebeurd hadden ze nu Max Verstappen niet in hoeven te huren om zieltjes te winnen.
Ook nog een leuke, eerst wilde Ziggo absoluut niet aan glasvezel, nu fuseren ze met Vodafone, waardoor ze o.a. ook toegang krijgen tot de glasvezelmarkt. En een beter produkt qua mobiele telefonie.
Verder is dit een open forum, waar consumenten hun klachten kwijt kunnen, dat doe ik ook.
En jullie mogen daar weer op reageren, dat kan inhoudelijk, maar je kunt ook gewoon wat roepen, allemaal prima.
+
Moet wel zeggen dat ik de service van Ziggo beter vindt dan die van UPC. Heb ook problemen gehad met storingen maar is uiteindelijk prima opgelost.
Ik heb nog een pakket uit de UPC tijd en recent wilde ik iets wijzigingen maar de Ziggo medewerker vertelde mij dat ongunstig zou zijn, minder snelheid en meer betalen alleen voor een 2de CI+ module.
Dan blijf ik wel bij mn oude abotje.