LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo kent zijn eigen voorwaarden niet.....

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
[email protected]

Ziggo kent zijn eigen voorwaarden niet.....

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ben al bijna een jaar bezig mijn betalingen aan Ziggo via de digitale nota te regelen.
Om een lang verhaal kort te houden, het is nog niet opgelost. Zou aan de bank liggen, onzin natuurlijk.
Lag toen aan de kombinatie bankrekening-postkode. Ofwel, wel een postkode en geen rekening dan ben je als klant slecht af.

Na heel veel heen en weer bellen en een bezoek aan hun winkel/studio zou een en ander nu echt geregeld zijn. Nee dus. Afgewezen vanwege kode 300 (?).

Aangegeven dat als ik weer een acceptgiro zou krijgen, ik deze naar de winkel zou brengen met de mededeling dat ze nu zelf toch echt aan zet zijn. Wordt zo langzamerhand een principekwestie.

Zit nu weer op antwoord te wachten........en heb de betalingen maar even stop gezet.

Poupou

Re: Ziggo kent zijn eigen voorwaarden niet.....

Ongelezen bericht door Poupou »

[email protected] schreef:Ben al bijna een jaar bezig mijn betalingen aan Ziggo via de digitale nota te regelen.
Om een lang verhaal kort te houden, het is nog niet opgelost. Zou aan de bank liggen, onzin natuurlijk.
Lag toen aan de kombinatie bankrekening-postkode. Ofwel, wel een postkode en geen rekening dan ben je als klant slecht af.

Na heel veel heen en weer bellen en een bezoek aan hun winkel/studio zou een en ander nu echt geregeld zijn. Nee dus. Afgewezen vanwege kode 300 (?).

Aangegeven dat als ik weer een acceptgiro zou krijgen, ik deze naar de winkel zou brengen met de mededeling dat ze nu zelf toch echt aan zet zijn. Wordt zo langzamerhand een principekwestie.

Zit nu weer op antwoord te wachten........en heb de betalingen maar even stop gezet.

Waarom digitale nota? Dat is maar mogelijk bij een paar banken (vandaar die code 300?). Gebruik Automatische Incasso en je hebt er geen omkijken meer naar (wel genoeg saldo hebben natuurlijk).

Betalingen stopzetten lijkt me niet handig. Voor je het weet heb je een ingebrekestelling te pakken, je neemt tenslotte wel produkten af (en hebt daarvoor uiteraard een betalingsverplichting).

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Poupou schreef: Waarom digitale nota? Dat is maar mogelijk bij een paar banken (vandaar die code 300?). Gebruik Automatische Incasso en je hebt er geen omkijken meer naar (wel genoeg saldo hebben natuurlijk).
Waarschijnlijk omdat betalen via een digitale nota gratis is terwijl er voor een betaling per acceptgiro (administratie)kosten in rekening worden gebracht. Waarbij men bij een digitale nota toch nog enige controle heeft over het afschrijfmoment ipv dat deze automatisch worden afgeschreven door Ziggo.

@dombo10...
Ik ben het wel volledig met Poupou eens dat opschorten van de betalingen geen verstandige zet is. Er is een abo voor diensten en een probleem met de betaling van deze diensten. Ik lees nergens dat er problemen zijn met de diensten zelf, dus is er m.i. geen reden om de betaling op te schorten en wel een verplichting om te betalen voor de diensten.

Dit kan zomaar leiden tot afsluiting met alle kosten van dien en/of een incassoprocedure met de bijbehorende kosten. Mocht u besluiten een incassoprocedure voor de rechter te laten komen, zal u waarschijnlijk voor het grootste deel in het ongelijk worden gesteld omdat er diensten zijn afgenomen die betaald dienen te worden.

Wel kunt u overwegen om bij betaling per acceptgiro enkel de bijbehorende kosten hiervoor niet te betalen omdat Ziggo het niet lukt op de andere wijze een nota te verschaffen. Mocht dit hoog worden opgespeeld, heeft u denk ik meer kans van slagen. Wel moet u afwegen of u voldoende dossier op papier hebt opgebouwd (ook bv e-mailcommunicatie) dat u al een poos met hen in de weer bent dit opgelost te krijgen. Dit verhaal kunt u natuurlijk even navragen bij consuwijzer of juridisch loket.

In uw topictitel schrijft u dat ziggo haar eigen voorwaarden niet kent. Vervolgens kan ik in uw OP niets lezen hoe, wat, waarom dit zo is.

[email protected]

Ongelezen bericht door [email protected] »

Natuurlijk laat ik het niet zover komen dat er betalingsproblemen ontstaan. Wat mij te ver gaat is dat Ziggo op zijn eigen website de mogelijkheid aangeeft voor de digitale nota, maar de ervaring mij inmiddels heeft geleerd dat het gros van de medewerkers dat niet kent.

Als ik dan uiteindelijk te horen krijg dat e.e.a. voor elkaar komt krijg ik vervolgens weer een bevestiging dat ik per incasso of acceptgiro ga betalen. Waar halen ze het vandaag. Foutje in het systeem krijg je te horen. Onzin! Aanpassen die boel.

Alleen de laatste nota heb ik dus laten liggen. Die betaal ik binnenkort natuurlijk wel.
Voor wordt het zo langzamerhand een principe-kwestie.

Gesloten