LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo's administratieve bende

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
JhnSmdts

Ziggo's administratieve bende

Ongelezen bericht door JhnSmdts »

In 2008 heb ik mijn televisie abonnement van Ziggo uitgebreid met een Internet abonnement. Enkele maanden later ben ik verhuisd.

Op 19 september 2009, een jaar na mijn verhuizing inmiddels, kreeg ik een brief in de bus van LAVG, het incossobureau van Ziggo. Ik moest een bedrag van 132 euro betalen. Ik vond het vreemd dat er nooit eerder een brief van Ziggo was gekomen, dus ik klom in de pen.

Na enige briefwisseling werd duidelijk: op het moment dat ik een internetabonnement afsloot, heeft Ziggo mij door een fout in hun administratie wel het internetbedrag in rekening gebracht, maar niet het televisiabonnement. Dit geeeft Ziggo ook toe en beschouwd mij vanaf dat moment als betalende klant en zal voortaan het juiste bedrag afschrijven via automatische incasso.

Een ogenblik dacht ik dat alles opgehelderd en geregeld was. Maar had ik al verteld dat ik ondertussen verhuisd ben?

Op het nieuwe adres moest de kabelaansluiting aan de muur aangepast worden voor het modem. Zigoo stuurde mij de nieuwe aansluiting toe (zo'n ding waar je een plaatje op moet draaien om van twee naar drie aansluitingen te splitsen, waarvan er een nota bene niet gebruikt wordt) en een nieuw modem. Een nieuw modem was niet nodig geweest, maar goed.

Het verbaasde mij dan ook dat de incasso-opdracht nog steeds van kracht was, terwijl ik een brief van Ziggo gehad had waarin staat dat Ziggo een fout had gemaakt en mij het televisiebedrag niet in rekening had gebracht. Navraag leerde mij dat ik op mijn nieuwe adres ook een nieuw klantnummer heb gekregen en dat deze brief dus van toepassing was op het nieuwe contract dat bij dit klantnummer hoort.

Sterker, Ziggo stelt dat ik geen adreswijziging heb doorgegeven, maar een nieuw contract heb afgesloten op mijn huidige adres. Zowel op mijn 'oude' contract als mijn 'nieuwe' contract werden toevalligerwijs geen televisieabonnement in rekening gebracht. Als ik de incasso-opdracht ongedaan wil krijgen, zo vertelt men mij, moet ik een verhuisbevestiging presenteren.De digitale verhuisbevestiging heb ik nog wel uit m'n mailbox tevoorschijn kunnen toveren, maar inmiddels ben ik twee jaar geleden verhuisd, een schriftelijke verhuisbevestiging heb ik niet meer in mijn bezit.

Ik moet dus nog steeds het televisieabonnement betalen vanaf het moment dat ik internet erbij heb genomen totdat ik op mijn oude adres ben afgesloten. Vreemd genoeg wordt mijn internetabonnement niet langer in rekening gebracht in de incasso-opdracht vanaf het moment dat ik verhuisd ben, want toen ben ik immers mijn internet gaan betalen voor mijn nieuwe adres.

Ik ben inmiddels meer dan een jaar bezig om Ziggo aan het verstand te peuteren dat dit alles niet mijn fout is, zonder resultaat. Ziggo blijft er nu op hameren dat ik die schriftelijke verhuisbevestiging moet tonen, ondanks dat hun hele verhaal van geen ene kant klopt, omdat ze weten dat ik die niet heb.

Rebellian

Re: Ziggo's administratieve bende

Ongelezen bericht door Rebellian »

De digitale verhuisbevestiging is ook een bevestiging, dus u kunt aantonen dat Ziggo de verhuizing heeft doorgekregen. Administratieve zaken blijven wel vaker onverwerkt in systemen achter. Maar dat is geen reden u de schuld te geven.

Dus, de digitale bevestiging opsturen ter bewijs aan Ziggo.

JhnSmdts

Ongelezen bericht door JhnSmdts »

Heb ik gedaan. Ze houden echter voet bij stuk. De incasso blijft gehandhaafd zolang ik de bevestigingsbrief niet kan laten zien.

Rebellian

Ongelezen bericht door Rebellian »

Als u geen rechtsbijstandsverzekering heeft even langs de rechtswinkel. Die kunnen samen met u bekijken hoe sterk u staat en eventueel een brief opmaken aan Ziggo. Ziggo is zoals vele grote organisaties vaak blind door de procedures. Je moet net diegene treffen die het wil oplossen. Dus bel desnoods vaak, wie weet heb je ineens de juiste te pakken.

Gesloten