LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo verhoogt onterecht internet/vaste telefonie met 25%

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Jaap Schenk

Ziggo verhoogt onterecht internet/vaste telefonie met 25%

Ongelezen bericht door Jaap Schenk »

Per 1 juli 2017 heeft ziggo het afgesproken vaste tarief van 10 euro met 25 % verhoogd naar 12,50 euro per maand.
In 2015 zijn de vaste klanten met een tv abonnement als trouwe klant aangeboden om voor die 10 euro (tientje voor vriendje) een internet en vaste telefoonaansluiting onbeperkt en zonder verhoging ( tf en per email bevestigd) te verkrijgen.
Nu is dit volgens ziggo wettelijk toegestaan om dit zomaar te verhogen.
Ben het hier niet mee eens.
Ziggo heeft 2 oplossingen:
1 kosteloos opzeggen
2 advocaat in de hand nemen.
Volgens mij zijn hier veel meer klanten de dupe van.

Julie4444

Re: Ziggo verhoogt onterecht internet/vaste telefonie met 25%

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Jaap Schenk schreef:Nu is dit volgens ziggo wettelijk toegestaan om dit zomaar te verhogen.
Inderdaad, ze mogen de prijs verhogen. Als je het er niet mee eens bent moet je inderdaad opzeggen.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Jaap Schenk schreef:Per 1 juli 2017 heeft ziggo het afgesproken vaste tarief van 10 euro met 25 % verhoogd naar 12,50 euro per maand.
In 2015 zijn de vaste klanten met een tv abonnement als trouwe klant aangeboden om voor die 10 euro (tientje voor vriendje) een internet en vaste telefoonaansluiting onbeperkt en zonder verhoging ( tf en per email bevestigd) te verkrijgen.
Nu is dit volgens ziggo wettelijk toegestaan om dit zomaar te verhogen.
Ziggo heeft 2 oplossingen:
1 kosteloos opzeggen
2 advocaat in de hand nemen.
Volgens mij zijn hier veel meer klanten de dupe van.
Als Ziggo zo expliciet beloofd heeft geen verhoging te zullen toepassen, kan ik me wel voorstellen dat u zich bedrogen voelt. Dit had Ziggo nooit mogen en kunnen beloven. Het is namelijk inderdaad toegestaan om eens in de zoveel tijd de abonnementskosten te verhogen. Ziggo is dan wel verplicht u er op te wijzen dat u kosteloos het contract mag ontbinden, wat ze netjes gedaan hebben. Een advocaat in de hand nemen lijkt me voor beide partijen geen heilzaam traject nu het gaat om €30 per jaar.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Ze zullen ongetwijfeld niet hebben gezegd dat de prijzen nooit verhoogd zouden worden. Communicatie naar klant wordt niet zomaar gestuurd. Communicatiemanagers en juristen keuren de (standaardteksten in mailings goed voordat deze worden verstuurd.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Julie4444 schreef: Inderdaad, ze mogen de prijs verhogen. Als je het er niet mee eens bent moet je inderdaad opzeggen.

Dat wist TS al, denk eerder dat TS medestanders zoekt.

Harm.calc

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Julie4444 schreef: Inderdaad, ze mogen de prijs verhogen. Als je het er niet mee eens bent moet je inderdaad opzeggen.
Volgens mij mag een prijs niet verhoogd worden binnen de duur van het contract. Duur en prijs van het contract ben je overeengekomen met Ziggo. En Ziggo met jou. Of in de algemene/bijzondere/aanvullende voorwaarden van Ziggo is hierover iets opgenomen. Maar dan zou je dat geweten hebben toen je dit abonnement afsloot.
Indien er sprake is van een stilzwijgende verlenging van een aflopend contract, dan mag Ziggo volgens mij een verhoging doorvoeren. Met 25% is die verhoging wel héél erg fors.
Ik ken de actie nog uit die tijd. Vaste telefonie, ach wat moet je daar anno 2017 nog mee? Voor mij in ieder geval nutteloos. Internet voor een tientje was wel goedkoper dan ik had. Had al een vermoeden dat dit maar tijdelijk zou zijn.

Ik zou zeggen: opzeggen en opzoek naar een alternatief.
Als bij jou een gevoel van onrecht is ontstaan, denk dan ook eens aan overstappen van tv aanbieder.

Waarom sluiten mensen dit soort mooie aanbiedingen niet voor een langere tijd af?

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Harm.calc schreef: Volgens mij mag een prijs niet verhoogd worden binnen de duur van het contract. Duur en prijs van het contract ben je overeengekomen met Ziggo. En Ziggo met jou. Of in de algemene/bijzondere/aanvullende voorwaarden van Ziggo is hierover iets opgenomen. Maar dan zou je dat geweten hebben toen je dit abonnement afsloot.
In de algemene voorwaarden staat (zoals bij elke provider) gewoon een artikel waarin dit vermeldt wordt. Bij de wijziging van het abonnement mag je binnen je contract opzeggen.
Harm.calc schreef: Indien er sprake is van een stilzwijgende verlenging van een aflopend contract, dan mag Ziggo volgens mij een verhoging doorvoeren. Met 25% is die verhoging wel héél erg fors.
Het gaat maar om € 2,50 per maand, 25% klinkt dan vors. Wel netjes dat Ziggo het tarrief nog steeds niet gelijk trekt met hun normale tarief.
Harm.calc schreef: Ik ken de actie nog uit die tijd. Vaste telefonie, ach wat moet je daar anno 2017 nog mee? Voor mij in ieder geval nutteloos. Internet voor een tientje was wel goedkoper dan ik had. Had al een vermoeden dat dit maar tijdelijk zou zijn.
De actie is niet echt tijdelijk, alle klanten hebben een verhoging gehad en dit "goedkope" abonnement gaat dus gewoon mee met de verhogingen.

Harm.calc schreef: Ik zou zeggen: opzeggen en opzoek naar een alternatief.
Als bij jou een gevoel van onrecht is ontstaan, denk dan ook eens aan overstappen van tv aanbieder.
De vraag is of TS dan goedkoper uit is.
Harm.calc schreef: Waarom sluiten mensen dit soort mooie aanbiedingen niet voor een langere tijd af?
Omdat dit dan een "onredelijk bezwarend" zou zijn :lol:

Los dat Ziggo ook binnen het contract de tarieven mag verhogen en jij als consument mag dan opzeggen binnen het contract.

Gesloten