| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] zomaar een aanvraag, die je nooit aangevraagd heb
-
sebastiaan23
zomaar een aanvraag, die je nooit aangevraagd heb
Krijg ik van upc een aanvraag binnen dat ik een kabel van upc aangevraagd zou hebben. Zal jullie het verhaal vertellen waarom ik die aanvraag binnen kreeg. Ik woon nog thuis. Mijn moeder heeft een maand of 2 de kabel van upc opgezegd, omdat ze overgestapt is naar digitenne van kpn. De opzegging was goed gekeurd. Krijg ik opeens een brief binnen dat ik een aanvraag gedaan had voor een kabel. En dat ie op mijn naam verder ging. Ik gebeld, word mij gezegd dat zonder kabel ik geen internet heb. ik zeg dat vind ik prima, want ik wil toch geen internet meer van jullie. Word mij gezegd dat mij abonement met een jaar verlengd is en dat ik hem pas eind mei op kan zeggen. Ik gebruik helemaal geen internet meer. En ik wil al helemaal geen kabel ben ik dan verplicht om de kabel te nemen. Mijn internet abonnement heb ik al vanaf 2004 op mijn naam.

Re: zomaar een aanvraag, die je nooit aangevraagd heb
Ik denk dat het aan de voorwaarden van je internet abonnement ligt.En ik wil al helemaal geen kabel ben ik dan verplicht om de kabel te nemen. Mijn internet abonnement heb ik al vanaf 2004 op mijn naam.
UPC ziet alle abonnementen apart, als je de kabel opzegt en je internet abonnement loopt nog een paar maanden langer, dan gaat dat gewoon door tot einde contract (en dan moet je dat ook nog eens tijdig opzeggen) ook al heb je geen kabel en kun je het niet eens gebruiken. Je moet echt elk abonnement apart opzeggen.
Er staan op dit forum ook ervaringen van mensen die hun kabel opzegden en dachten dat ze dan ook van digitale tv af waren, dat was dus niet zo (had ook een andere einddatum) en daar zaten ze gewoon nog een jaar aan vast, ook al konden ze het niet eens gebruiken.
Als je volgens de voorwaarden inderdaad alleen per jaar op kunt zeggen zul je je internet waarschijnlijk gewoon moeten blijven betalen en er op letten dat je het op tijd opzegt voor het weer een jaar verlengd wordt.
Ik vind het ook belachelijk, maar UPC heeft zo zijn eigen visie op klantvriendelijkheid.
Re: zomaar een aanvraag, die je nooit aangevraagd heb
ik zou dan in elk geval eisen dat de verbinding tot einde contract werkt :p
Je kan natuurlijk ook kijken of iemand in je omgeving je contract niet wil overnemen en dan de verbinding daar naartoe verhuizen
Je kan natuurlijk ook kijken of iemand in je omgeving je contract niet wil overnemen en dan de verbinding daar naartoe verhuizen