LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] CanalDigitaal - provider met zeer slechte service
CanalDigitaal - provider met zeer slechte service
Sinds een paar maanden hebben wij in onze gemeente een glasvezelnetwerk in eigen beheer (HSLnet). Technisch gezien geen problemen: internet, TV en telefonie werken goed.
Voorheen konden wij geen provider kiezen, maar na het faillisement van Glashelder moest er een keuze worden gemaakt uit 3 nieuwe providers, waaronder CanalDigitaal.
Vanaf dat moment werd ik diverse keren telefonisch benaderd door gedreven (verkoop)medewerkers van CanalDigitaal met maar 1 vraag: of ik klant wilde worden.
Vanaf het moment dat ik mij als nieuwe klant had aangemeld (de buit is dan binnen voor CanalDigitaal!) blijkt deze provider echter een hele, maar dan ook hele slechte service te verlenen.
Het begon al met het feit dat ik herhaaldelijk per mail en telefoon vragen heb gesteld over de wijze waarop het digitale TV signaal (HD kwaliteit) wordt doorgegeven: er werd verteld dat ik een nieuw modem nodig zou hebben en dat ik een UTP kabel moet aansluiten op mijn TV. Per telefoon krijg je geen duidelijk antwoord en je mail wordt niet beantwoord. Pas een maand later krijg je per mail wederom een niet duidelijk antwoord. Vervolgens wordt je door meerdere medewerkers gebeld die van elkaar niet weten dat je al gebeld bent. Bovendien hebben we gevraagd of ze 's avonds willen terugbellen, maar ze blijven gewoon stug overdag bellen en kunnen nog steeds geen duidelijk antwoord geven.
Als nieuwe klant hoef je de eerste 3 maanden geen abonnement hoeft te betalen. Vervolgens wordt de eerste maand onaangekondigd het abonnement van 3 maanden afgeschreven: 150 Euro!!! Daarop wordt per mail een mededeling verstuurd dat dit niet kan worden teruggedraaid: waarom zou dit niet kunnen?
Blijkt ook nog eens dat bij mij 2x dit bedrag wordt afgeschreven!!!! Uiteraard direct via de site een mail overgestuurd, maar ook daar komt weer GEEN reactie op. Dan is er maar 1 optie: beide bedragen via de bank laten terugboeken -> incasso kan immers wel ongedaan worden gemaakt.
Krijg je vervolgens DIRECT een telefoontje van CanalDigitaal want men ziet dat je een 'betalingsachterstand' hebt. Met deze medewerker duidelijk afgesproken dat het abonnement pas na 3 maanden moet worden betaald, hetgeen akkoord is. Blijkt dat er op mijn naam een andere klant staat geregistreerd die overigens ook al heeft gemeld dat hij helemaal geen klant is. Voor het gemak hebben ze blijkbaar toch mijn bankrekening hieraan gekoppeld.
Krijg je een paar dagen later per mail een betalingsherinnering voor deze 150 Euro met de mededeling dat een aantal telefoniediensten is gedeactiveerd en dat de overige diensten worden afgesloten indien niet binnen 3 dagen wordt betaald
Nu is de maat toch echt vol! Zelf maar weer eens met het dure contactnummer gebeld en na diverse keren te zijn doorverbonden (hoe maak je je eigen telefoonrekening!), blijkt dat eea natuurijk nooit had mogen gebeuren: MAAR WAAROM GEBEURT HET DAN TOCH?
Tussentijds per mail een paar keer het verzoek gekregen om een klanttevredenheidsonderzoek in te vullen. Je kunt wel raden wat de ingevulde resultaten waren. Je verwacht vervolgens wel een reactie: ...... maar natuurlijk CanalDigitaal is wederom sterk in het NIET reageren
Wat een slechte organisatie en erger nog: wat een slechte service!
Ik ben vanuit mijn dagelijkse werk al jaren actief op het gebied van klachtenmanagement en de wijze waarop organisaties, ondanks een klacht, in staat kunnen zijn om klanten te helpen en weer loyaal te krijgen. Hierbij kom ik in contact met diverse organisaties uit diverse branches en zie vele goede voorbeelden: ook van organisatie die aan het leren zijn. Er wordt jaarlijks zelfs een onderscheiding uitgereikt: het Gouden Oor.
Wat CanalDigitaal betreft zou dit wat mij betreft 'de Gouden Oorvijg' mogen zijn! Ze hebben alle kansen laten liggen, behalve de kans om een klant gillend weg te jagen.
Voorheen konden wij geen provider kiezen, maar na het faillisement van Glashelder moest er een keuze worden gemaakt uit 3 nieuwe providers, waaronder CanalDigitaal.
Vanaf dat moment werd ik diverse keren telefonisch benaderd door gedreven (verkoop)medewerkers van CanalDigitaal met maar 1 vraag: of ik klant wilde worden.
Vanaf het moment dat ik mij als nieuwe klant had aangemeld (de buit is dan binnen voor CanalDigitaal!) blijkt deze provider echter een hele, maar dan ook hele slechte service te verlenen.
Het begon al met het feit dat ik herhaaldelijk per mail en telefoon vragen heb gesteld over de wijze waarop het digitale TV signaal (HD kwaliteit) wordt doorgegeven: er werd verteld dat ik een nieuw modem nodig zou hebben en dat ik een UTP kabel moet aansluiten op mijn TV. Per telefoon krijg je geen duidelijk antwoord en je mail wordt niet beantwoord. Pas een maand later krijg je per mail wederom een niet duidelijk antwoord. Vervolgens wordt je door meerdere medewerkers gebeld die van elkaar niet weten dat je al gebeld bent. Bovendien hebben we gevraagd of ze 's avonds willen terugbellen, maar ze blijven gewoon stug overdag bellen en kunnen nog steeds geen duidelijk antwoord geven.
Als nieuwe klant hoef je de eerste 3 maanden geen abonnement hoeft te betalen. Vervolgens wordt de eerste maand onaangekondigd het abonnement van 3 maanden afgeschreven: 150 Euro!!! Daarop wordt per mail een mededeling verstuurd dat dit niet kan worden teruggedraaid: waarom zou dit niet kunnen?
Blijkt ook nog eens dat bij mij 2x dit bedrag wordt afgeschreven!!!! Uiteraard direct via de site een mail overgestuurd, maar ook daar komt weer GEEN reactie op. Dan is er maar 1 optie: beide bedragen via de bank laten terugboeken -> incasso kan immers wel ongedaan worden gemaakt.
Krijg je vervolgens DIRECT een telefoontje van CanalDigitaal want men ziet dat je een 'betalingsachterstand' hebt. Met deze medewerker duidelijk afgesproken dat het abonnement pas na 3 maanden moet worden betaald, hetgeen akkoord is. Blijkt dat er op mijn naam een andere klant staat geregistreerd die overigens ook al heeft gemeld dat hij helemaal geen klant is. Voor het gemak hebben ze blijkbaar toch mijn bankrekening hieraan gekoppeld.
Krijg je een paar dagen later per mail een betalingsherinnering voor deze 150 Euro met de mededeling dat een aantal telefoniediensten is gedeactiveerd en dat de overige diensten worden afgesloten indien niet binnen 3 dagen wordt betaald
Nu is de maat toch echt vol! Zelf maar weer eens met het dure contactnummer gebeld en na diverse keren te zijn doorverbonden (hoe maak je je eigen telefoonrekening!), blijkt dat eea natuurijk nooit had mogen gebeuren: MAAR WAAROM GEBEURT HET DAN TOCH?
Tussentijds per mail een paar keer het verzoek gekregen om een klanttevredenheidsonderzoek in te vullen. Je kunt wel raden wat de ingevulde resultaten waren. Je verwacht vervolgens wel een reactie: ...... maar natuurlijk CanalDigitaal is wederom sterk in het NIET reageren
Wat een slechte organisatie en erger nog: wat een slechte service!
Ik ben vanuit mijn dagelijkse werk al jaren actief op het gebied van klachtenmanagement en de wijze waarop organisaties, ondanks een klacht, in staat kunnen zijn om klanten te helpen en weer loyaal te krijgen. Hierbij kom ik in contact met diverse organisaties uit diverse branches en zie vele goede voorbeelden: ook van organisatie die aan het leren zijn. Er wordt jaarlijks zelfs een onderscheiding uitgereikt: het Gouden Oor.
Wat CanalDigitaal betreft zou dit wat mij betreft 'de Gouden Oorvijg' mogen zijn! Ze hebben alle kansen laten liggen, behalve de kans om een klant gillend weg te jagen.
-
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48
Re: CanalDigitaal - provider met zeer slechte service
Op dit moment heb ik alleen CanalDigitaal om FTA te kijken. Maar helaas kan ik nu nergens meer nederlands zoals NL-1,2,3 ontvangen.
Hier: http://www.sat4all.com/forums/topic/339 ... ?p=2241825 staat dat volgens de mediawet ieder dat zonder kosten (buiten die voor aanschaf technische voorzieningen) moet kunnen ontvangen.
Hoe moet de regering mij toespreken? Waar kan ik het Staatshoofd en zijn ega bekijken? Waar moet ik op aftstemmen bij rampen?
Ik voel mij van mijn eigen volk uitgesloten.
Onze regering voert zijn eigen wetten niet uit.
Ik huiver er voor om een nieuw abo bij CD te nemen, zie er maar es weer van af te komen.
En bovendien: 'tgeld is op.
Hier: http://www.sat4all.com/forums/topic/339 ... ?p=2241825 staat dat volgens de mediawet ieder dat zonder kosten (buiten die voor aanschaf technische voorzieningen) moet kunnen ontvangen.
Hoe moet de regering mij toespreken? Waar kan ik het Staatshoofd en zijn ega bekijken? Waar moet ik op aftstemmen bij rampen?
Ik voel mij van mijn eigen volk uitgesloten.
Onze regering voert zijn eigen wetten niet uit.
Ik huiver er voor om een nieuw abo bij CD te nemen, zie er maar es weer van af te komen.
En bovendien: 'tgeld is op.
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 28 okt 2009 11:27
Re: CanalDigitaal - provider met zeer slechte service
Beste Mike69,
Erg jammer om te lezen dat u deze negatieve start heeft bij CanalDigitaal. Wij helpen u uiteraard graag verder. Kunt u ons uw abonneegegevens toesturen middels een privé bericht? Postcode/huisnummer is ook goed.
Wij horen graag van u.
Met vriendelijke groet,
Webcare CanalDigitaal
Erg jammer om te lezen dat u deze negatieve start heeft bij CanalDigitaal. Wij helpen u uiteraard graag verder. Kunt u ons uw abonneegegevens toesturen middels een privé bericht? Postcode/huisnummer is ook goed.
Wij horen graag van u.
Met vriendelijke groet,
Webcare CanalDigitaal
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 02 mar 2004 16:58
Re: CanalDigitaal - provider met zeer slechte service
Tjonge jonge: zomaar een reactie van Canal Digitaal!! Kennelijk kunnen ze toch wel reageren.
Maar ons probleem kunnen ze en willen ze niet oplossen. Wij willen van ons contract af want hier is sprake van onrechtmatige daad, want als je niet levert wat je in een contract beloofd, dan hoor je thuis in de categorie: oplichters en zakkenvullers!!!
Maar ons probleem kunnen ze en willen ze niet oplossen. Wij willen van ons contract af want hier is sprake van onrechtmatige daad, want als je niet levert wat je in een contract beloofd, dan hoor je thuis in de categorie: oplichters en zakkenvullers!!!
Re: CanalDigitaal - provider met zeer slechte service
Voor er privégegevens worden verstrekt is het wellicht beter dat u onderstaande actie doet.Weet iedereen tenminste waar zijn of haar info terecht komt.CDS Webcare Team schreef:Beste Mike69,
Erg jammer om te lezen dat u deze negatieve start heeft bij CanalDigitaal. Wij helpen u uiteraard graag verder. Kunt u ons uw abonneegegevens toesturen middels een privé bericht? Postcode/huisnummer is ook goed.
Webcare CanalDigitaal
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 0&t=147472
door TROS Radar » 01 jul 2014 14:08
Bedrijven kunnen vanaf heden hun account op het Radar-forum laten verifiëren. Een geverifieerd account garandeert de identiteit van het bedrijf op het forum van Radar.
Geverifieerde accounts bevatten een groen vinkje achter hun forumnaam.
Om in aanmerking te komen voor een geverifieerd account moet;
1. .. het forumaccount gekoppeld zijn aan een officieel bedrijfs-e-mailadres
2. .. een verzoek verstuurd worden vanaf ditzelfde e-mailadres
Re: CanalDigitaal - provider met zeer slechte service
Heb je nu echt niets anders te doen, om elke webcare hier aan te vallen.
Ik ben blij, als deze verschillende webcare hier hun neus laten zien, maar blijkbaar bevalt je dat niet.
Dus bij deze, schei uit met je bemoeizucht.
Schrijffout herstelt.
Ik ben blij, als deze verschillende webcare hier hun neus laten zien, maar blijkbaar bevalt je dat niet.
Dus bij deze, schei uit met je bemoeizucht.
Schrijffout herstelt.
Laatst gewijzigd door eleven op 05 jul 2014 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: CanalDigitaal - provider met zeer slechte service
Dat heeft met bemoeiziek niets van doen en ik wil alleen de nieuwe regels van het forum onder hun aandacht brengen. Zij krijgen zo een vaste status ( te zien aan het groene embleem ) en bezoekers kunnen veilig hun vaak belangrijke gegevens afstaan. De meeste webcare's pakken het goed op en gezien dit compliment denk ik dat jij alleen maar weer op ruzie uit bent en daar pas ik voor.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 1&t=147253 Je ziet aan de groene ster dat het een geregistreerde officiële webcare is.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 1&t=147253 Je ziet aan de groene ster dat het een geregistreerde officiële webcare is.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 0&t=147472door De Nuon Medewerker » 03 jul 2014 10:38
Bedankt voor de tip trail46. Ik heb direct een e-mail verzonden naar de redactie.
Met vriendelijke groet,
Barry
Nuon Webcare
De Nuon Medewerker
Berichten: 300
Geregistreerd: 28 mei 2008 10:49
Laatst gewijzigd door trail46 op 05 jul 2014 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: CanalDigitaal - provider met zeer slechte service
trail46 schreef:Dat heeft met bemoeiziek niets van doen en ik wil alleen de nieuwe regels van het forum onder hun aandacht brengen. Zij krijgen zo een vaste status ( te zien aan het groene embleem ) en bezoekers kunnen veilig hun vaak belangrijke gegevens afstaan. De meeste webcare's pakken het goed op en gezien dit compliment denk ik dat jij alleen maar weer op ruzie uit bent en daar pas ik voor.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 1&t=147253 Je ziet aan de groene ster dat het een geregistreerde officiële webcare is.
Denk je niet, dat de webcare het zelf kunnen lezen, zoals het nu geregeld is?
En hoe hebben de bezoekers het in het verleden gedaan?
Hun gegevens zijn tot heden nog niet in verkeerde handen gevallen, of heb je al iets over gelezen.
Maar als je een schouderklopje van EEN webcare zo belangrijk vind,maar ja.
En opmerking van mijn kant is voor jouw meteen ruzie, maar jou opmerkingen aan mijn adres zijn dan toegestaan.
Re: CanalDigitaal - provider met zeer slechte service
iedereen kan wel zeggen dat hij/zij van een professionele Webcareteam is.
Ik zou ook niet zomaar al mijn persoonlijke gegevens/ NAW/ bankrekeningnummer en contractnummer geven aan "zomaar" iemand.
Laat degene maar bewijzen dat hij/zij echt is degene te zijn alswaar hij zich voor voordoet. Het gevalideerde account voor Webcare vind ik daarom helemaal niet raar en eigenlijk heel logisch.
het is toch niet heel onlogisch om te denken dat een Cybercrimineel op deze manier aan gegevens kan komen?
helemaal niet ondenkbaar.
Je kan natuurlijk ook gewoon wachten tot het op een keer fout gaat, een zichtbaar IP adres zegt namelijk helemaal niets.
Dus CanalDigitaal, bewijs maar in real life wie u bent te zeggen op dit forum.
Ik zou ook niet zomaar al mijn persoonlijke gegevens/ NAW/ bankrekeningnummer en contractnummer geven aan "zomaar" iemand.
Laat degene maar bewijzen dat hij/zij echt is degene te zijn alswaar hij zich voor voordoet. Het gevalideerde account voor Webcare vind ik daarom helemaal niet raar en eigenlijk heel logisch.
het is toch niet heel onlogisch om te denken dat een Cybercrimineel op deze manier aan gegevens kan komen?
helemaal niet ondenkbaar.
Je kan natuurlijk ook gewoon wachten tot het op een keer fout gaat, een zichtbaar IP adres zegt namelijk helemaal niets.
Dus CanalDigitaal, bewijs maar in real life wie u bent te zeggen op dit forum.
Re: CanalDigitaal - provider met zeer slechte service
jerwarm schreef:iedereen kan wel zeggen dat hij/zij van een professionele Webcareteam is.
Ik zou ook niet zomaar al mijn persoonlijke gegevens/ NAW/ bankrekeningnummer en contractnummer geven aan "zomaar" iemand.
Laat degene maar bewijzen dat hij/zij echt is degene te zijn alswaar hij zich voor voordoet. Het gevalideerde account voor Webcare vind ik daarom helemaal niet raar en eigenlijk heel logisch.
het is toch niet heel onlogisch om te denken dat een Cybercrimineel op deze manier aan gegevens kan komen?
helemaal niet ondenkbaar.
Je kan natuurlijk ook gewoon wachten tot het op een keer fout gaat, een zichtbaar IP adres zegt namelijk helemaal niets.
En webcare is, om contact te leggen met een medewerker van het desbetreffende bedrijf, daarbij hoeven geen NAW gegeven te worden.
Dat dit een goede oplossing is, om het te valideren, staat buiten discussie.
Trouwens al eens met de belastingtelefoon gebeld, daar krijg je vragen, die wel echt aan het privéleven gaan en je kent de persoon aan de andere kant helemaal niet.
Op internet of via telefoon horen geen NAW verstrekt te worden.
Dus CanalDigitaal, bewijs maar in real life wie u bent te zeggen op dit forum.
Re: CanalDigitaal - provider met zeer slechte service
eleven schreef:
En webcare is, om contact te leggen met een medewerker van het desbetreffende bedrijf, daarbij hoeven geen NAW gegeven te worden.
Dat dit een goede oplossing is, om het te valideren, staat buiten discussie.
Trouwens al eens met de belastingtelefoon gebeld, daar krijg je vragen, die wel echt aan het privéleven gaan en je kent de persoon aan de andere kant helemaal niet.
Op internet of via telefoon horen geen NAW verstrekt te worden.
ik bedoel ook niet expliciet NAW gegevens, maar wel gevoelige/persoonlijke gegevens, men moet toch weten wie u bent aan de andere kant.
Bij de belastingtelefoon moet je je indentificeren als het NIET om een algemene vraag gaat.
Ik begin verder geen discussie, en geef alleen mijn mening. Wat u daarvan dan vindt heeft verder geen boodschap in dit draadje.