LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello en "Overmatig Datagebruik"

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Help desk bellen en vragen om een C2. Dan wordt alles geupgrade.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Keesjan »

Het lijkt erop neer te komen dat de grens van "overmatig datagebruik" omhoog gaat als iedereen zwaar gaat downloaden.
Dat lijkt me sterk. Dat zou betekenen dat Chello zwaar downloadgedrag aanmoedigt en als iedereen zwaar downloadt dit beloont met het omhoog gooien van de grens. Dan wordt het voor hun duurder terwijl ze niet meer verdienen. Het lijkt me eerder zo dat Chello per klant een bepaalde datatransfer koopt bijvoorbeeld 50 GB. Als klanten gemiddeld 40 GB trekken, dan vindt Chello het geen probleem als een paar klanten 110 GB binnenhalen. Als klanten echter gemiddeld 50 trekken, dan vindt Chello het wel een probleem. Trekken klanten gemiddeld 60, dan wil Chello wel eens bij 40 al waarschuwingen uitdelen.

Verder zag ik het verschijnsel dat het jaren geleden echt onbeperkt was, (er waren sommigen bij die het op 1,3 Mbit / sec al presteerden om 300 GB binnen te trekken) maar dat Chello heeft ontdekt dat zoiets onbetaalbaar wordt. Men heeft ook een tijd alleen extern verkeer als datatransfer geteld terwijl intern verkeer (met name de nieuwsgroepen waar tientallen GB's werden versleept) niet geteld werd. Naar mijn mening hebben bepaalde grootgebruikers het jaren geleden al voor de rest verpest. Ze kwamen allemaal van analoge aansluitingen met een rekening van 150 euro terwijl ze maar 30 MB downloadden, maar kwamen bij Chello voor 50 euro 300.000 MB wegtrekken.

Na de recente snelheidsverhoging merk ik op dat mensen meer gaan downloaden, maar dat Chello er geen extra inkomsten mee terugkrijgt. Dat zou het dalende limiet kunnen verklaren: Chello moet met hetzelfde geld een hogere snelheid bieden en ervoor zorgen dat al die mensen met die hoge snelheid niet te intensief gaat downloaden. Chello heeft gewoon het probleem dat ze schulden hebben en dat internet ze relatief niks opleveren. Daarom is Chello niet gediend van zware gebruikers. Providers op de ADSL markt komen net kijken en binnen net als A2000 en Chello destijds met onbeperkt aanbieden. Weet je waarom dat wel stand houdt? Zij hebben geen miljarden hoeven steken in een groot kabelnetwerk, zij kunnen verlies draaien op ADSL omdat ze ook andere diensten aanbieden en zij hebben veel minder grootgebruikers dan Chello. De huidige tienergeneratie heeft allemaal een dure ADSL aansluiting op kosten van vader en moeder waar ze geen zware dingen mee doen.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Ze kwamen allemaal van analoge aansluitingen met een rekening van 150 euro terwijl ze maar 30 MB downloadden, maar kwamen bij Chello voor 50 euro 300.000 MB wegtrekken.
Kaasjen voor dat geld konden ze toen nooit 330.000 MB halen. De wet van....................... vul maar in.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Keesjan »

voor dat geld konden ze toen nooit 330.000 MB halen. De wet van....................... vul maar in.
Dat konden ze dus wel en werd ook gedaan. Een paar jaar geleden was het echt onbeperkt. Mensen verstuurden zelfs CD-images naar elkaar via de e-mail. Misbruik leidt altijd tot beperking. Dat zie ik niet alleen bij UPC gebeuren, maar ook bij andere bedrijven. Onbeperkt downloaden, onbeperkt eten, onbeperkt printen/kopiëren als je ergens werkte: alles wordt onmogelijk gemaakt door een handje vol idioten die geen maat weten te houden. Wat mij betreft mogen providers 2 euro per GB gaan vragen. Eigenlijk hoeft UPC enkel de Buma Stemra en de BSA te waarschuwen als iemand over de schreef gaat. Het merendeel van de data is illegaal. :twisted:

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Bij KPN direct kun je net zo veel downloaden als je wilt. Ze sturen de rekening altijd door naar UPC.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

sorry kees jan maar downloaden van films etc is legaal voor eigen gebruik. uploaden is wel illegaal

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

KeesJAn je spreekt jezelf tegen.
Beweren dat je voor 50 euro een 2 mb verbinding hebt, terwijl je in hetzelfde forum zit te verkondigen dat je eigenlijk alleen maar recht heb op een 64kb verbinding, en dat de rest goodwill is van chello.

Mbt. tot de downloadlmiet heb je al diverse malen kunnen lezen dat deze het afgelopen jaar verlaagd is van 80 Gb, naar 60 gb, naar 30 GB en in sommige gevallen al naar 20Gb per maand.
Het is niet zeker niet onaannemelijk dat hij nog verder verlaagd wordt.

Blijkbaar heb jij last van accute amnesie. overigens een goede eigenschap voor iemand die de positie van marketingmanager van UPC ambieert, Daarvoor moet je inderdaad goed kunnen liegen en feiten kunnen verdraaiien. Je past dus perfect in dat functie profiel.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Beweren dat je voor 50 euro een 2 mb verbinding hebt, terwijl je in hetzelfde forum zit te verkondigen dat je eigenlijk alleen maar recht heb op een 64kb verbinding, en dat de rest goodwill is van chello.
Iets hebben wordt vergeleken met ergens recht op hebben .....
kan aan mij liggen, maar ik zie hier alles in, behalve tegenspraak.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Een 2 Mb verbinding "hebben" betekent dat je permanent de beschikking hebt over een 2 Mb verbinding.

Het geknijp van UPC leidt ertoe dat je een 64kb verbinding HEBT, die soms, als het de heren van UPC welgevalt, wordt uitgebreid naar 2 mb.

Typisch marketing praatje, marketing kijkt vanuit het maximaal mogelijke en probeert dat te verkopen. Vanuit de klant zie je een gegarandeerde 64 kb verbinding, die als het meevalt wordt uitgebreid.
Als klant kijk je naar de minimale bandbreedte omdat je daar echt op kan bouwen.!!!

**** de FUP.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

dan is het dus omgekeerd....

hij heeft een 64K verbinding, maar heeft recht op 2mb .....

maar dan nog is het geen tegenspreken.....

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Als je RECHT zou hebben op een 2mb verbinding, dan is UPC toch illegaal bezig met het terugzetten naar 64kb?

Eens KeesJAn?

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Als je RECHT zou hebben op een 2mb verbinding, dan is UPC toch illegaal bezig met het terugzetten naar 64kb?
niet als je je niet aan de FUP houdt :twisted:

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door agro »

keesjan reageert niet meer als hij beetje in hoek gedrukt word.
zie ook andere items

:roll:

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Je kunt je alleen aan regels houden als je VAN TE VOREN weet wat de regels zijn. De FUP is willekeur van UPC.

Hou zou jij het vinden als je 100 km/h rijdt en wordt aangehouden door een agent die zegt dat vindt dat u maar 20 km/h mag rijden omdat hij vindt dat er teveel auto's op de weg zijn!!

Regels dienen van te voren afgesproken te zijn , bij beide partijen duidelijk en exact omschreven te zijn. De FUP is dat niet en riekt naar willekeur. Als ik nog bij UPC zou zitten als klant (zit ik al lang niet meer :D :D :D ) zou ik absoluut mijn rekening evenredig korten naar het aantal dagen dat ik teruggezet zou worden, en het vervolgens absoluut voor de rechter gooiien.
UPC verliest dit met 100% garantie!!!!! Ze komen namelijk de beloofde verbindingsnelheid niet na en plegen daarmee contractbreuk!!!

arieo

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door arieo »

Dit laatste is correct. UPC pleegt inderdaad contractbreuk met het terugzetten van de verbindingssnelheid!!!

Je spreekt nl. een verbindingsnelheid af met UPC. Daarnaast is er een FUP die stelt dat je maximaal 30 GB per maand mag downloaden.

UPC kan die beperking vanuit de FUP opleggen, maar mag dit NIET doen door de afgesproken verbindingssnelheid te verlagen, dat is namelijk contractbreuk.

Ze moeten dit dus op een andere manier implementeren, maar ze mogen je niet offline halen of je verbindingssnelheid knijpen. Doen ze dit wel dan is het inderdaad een goed advies om die periode niet te betalen naar evenredigheid.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Daarnaast is er een FUP die stelt dat je maximaal 30 GB per maand mag downloaden.

UPC kan die beperking vanuit de FUP opleggen, maar mag dit NIET doen door de afgesproken verbindingssnelheid te verlagen, dat is namelijk contractbreuk.
Dit is géén contractbreuk. Wanneer je een abonnement aangaat, ben je akkoord gegaan met devoorwaarden waarvan FUP er een van is. Wanneer je je hier volgens UPC niet aanhoud, pleeg je zelf contractbreuk, en als maatregel legt UPC dan snelheidbeperkingen op. Dat tevens ook vermeld is in de FUP.

Daarnaast is er géén hard limiet in die FUP, dus weet niet waar je de 30 GB vandaan haalt.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Oei, dan zou ik het contract nog maar eens goed lezen.
Staat er namelijk in dat wanneer je naar hun maatstaven overmatig datagebruik hebt dat ze je snelheidsbeperking op kunnen leggen.
Een abonnee gaat daar dus mee accoord.

Voor de duidelijkheid: ik werk niet bij upc en ik ben het er ook niet mee eens, maar het staat wel aangegeven in voorwaarden.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Deze tekst komt letterlijk uit de AV van UPC.
"Wanneer UPC van mening is dat een Klant zoveel verkeer op het netwerk veroorzaakt dat andere gebruikers daardoor
worden benadeeld, zal UPC de volgende maatregelen kunnen treffen:
1. UPC zal in eerste instantie een waarschuwing naar de Klant zenden, waarin hem wordt meegedeeld dat zijn gedrag in
strijd is met de AV en waarin hem verzocht wordt zijn dataverkeer aan te passen c.q. te minderen. Een overzicht van
zijn gebruik zal worden opgestuurd.
2. Indien de Klant waarschuwingen negeert kan UPC onder meer de volgende maatregelen, al dan niet tijdelijk, nemen:
een limiet voor gegevensverkeer instellen, de Klant in een andere categorie plaatsen, het beëindigen van delen van de
dienst en kosten in rekening brengen voor het gebruik van extra bandbreedte. UPC stelt de Klant van zo’n verandering
op de hoogte.
3. Uiteindelijk, indien bovengenoemde acties niet tot resultaat hebben dat het gedrag van de Klant wijzigt, is UPC, met
inachtneming van art. 21 AV, gerechtigd de Overeenkomst met de Klant te beëindigen."

Hierin staat onder punt 2 dat ze of een limiet voor gegevensverkeer mogen instellen (dat kan helemaal niet), of dat ze je in een andere categorie mogen plaatsen. Dit laatste gebeurt, ze plaatsen je in de categorie chello starter. Echter de abbonementsgelden hiervoor zijn maar 14,95 euro per maand. Je hoeft over die maand dus maar 14,95 te betalen. Logisch toch!!! Juridisch waterdicht!!!

De 30 Gb staat inderdaad niet in de AV, daar gaat dit forum juist over, nl. dat er geen concrete waarde wordt genoemd maar dat er sprake is van eenzijdige willekeur (staat onder punt 1 van de AV).
De 30 Gb is de huidige waarde die UPC in de praktijk hanteerd, vroeger was dit 80 GB, later 60 gb en nu dus al 30 GB!!!
Dit ter illustratie van het feit dat je bij UPC een contract ondertekend dat UPC de gelegeheid biedt om je achteraf o.p.t.e.n.a.a.i.e.n. en dat ze dit ook daadwerkelijk doen!!!

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is leuk, ik hoef dus maar 19,95 te betalen per maand als ik wordt terugezet!! Omdat Chello mij eenzijdig als andere abonnee classificeert!!!!!!!!!!!!!!!



:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Lezen .....

Andere Categorie is per definitie niet abonnementsvorm wijzigen.

Dus julile theorie rammelt harder dan de FUP

Gesloten